Справа № 296/7470/16-а
2-а/296/43/17
Р І Ш Е Н НЯ
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
18 грудня 2017 р. м.Житомир
Корольовський районний суд м.Житомира в складі:
головуючого - судді Бондарчука В.В.
секретаря Четвертухи О.О.
розглянув у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Житомирі справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансрейл" до Конкурсної комісії з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва об"єктів гідроенергетики на річці Тетерів та с.Дениші Житомирського району, Житомирської міської ради про визнання дій протиправними, зобов"язання утриматись від вчинення дій та визнання рішень протиправними, їх скасування, -
ВСТАНОВИВ:
ТОВ "Укртрансрейл" (надалі - Товариство) звернулося до суду із позовом до Конкурсної комісії з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва об"єктів гідроенергетики на річці Тетерів в місті Житомирі та с.Дениші Житомирського району Житомирської області, Житомирської міської ради про визнання дій протиправними, зобов"язання утриматись від вчинення дій та визнання рішень протиправними, їх скасування.
В обгрунтування позову представник позивача вказав, що 16.12.2015 виконавчим комітетом Житомирської міської ради було прийнято рішення №888 Про проведення конкурсів на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та с.Дениші Житомирського району Житомирської області , проект вказаного рішення оприлюднено на офіційному веб-сайті Житомирської міської ради 11.12.2015. також було вирішено провести конкурси на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та с.Дениші Житомирського району Житомирської області та затвердити Положення про умови проведення конкурсу з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та с.Дениші Житомирського району Житомирської області; встановлено термін проведення конкурсу - 05.02.2016. Проте, всупереч вказаному рішенню, станом на 05.02.2016 конкурсу проведено не було, натомість він був проведений конкурсною комісією поза терміном, встановленим рішенням, без внесення будь- яких змін до рішення.
Товариство вважає, що конкурсна комісія вчинила протиправні дії та порушила законодавство України, а також порушила права та законні інтереси позивача, оскільки Товариство як інвестор розраховувало на участь в конкурсі, однак, через оскаржувані порушення в його проведенні не змогло цього зробити, тому її рішення є протиправними та підлягають скасуванню.
В судовому засіданні представники позивача позов підтримали та просили його задовольнити з тих же підстав.
Представник відповідача - Конкурсної комісії - заперечив проти задоволення позову, вважає доводи позивача надуманими та такими, що не відповідають дійсності, а тому просила повністю відмовити в задоволенні позову.
Представник відповідача - Житомирської міської ради та третьої особи - виконавчого комітету Житомирської міської ради також заперечив проти задоволення позову та просив суд відмовити в його задоволенні.
Представник ТзОВ "Житомиркомунсервіс" в судове засідання не з"явився, про час і місце розгляду справи повідомлявся належним чином.
Суд заслухав пояснення представників сторін, дослідив матеріали справи та встановив наступне.
Як вбачається з матеріалів справи, 16.12.2015 виконавчим комітетом Житомирської міської ради було прийнято рішення №888 Про проведення конкурсів на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та с.Дениші Житомирського району Житомирської області , проект вказаного рішення оприлюднено на офіційному веб-сайті Житомирської міської ради 11.12.2015. також було вирішено провести конкурси на визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та с.Дениші Житомирського району Житомирської області та затвердити Положення про умови проведення конкурсу з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомир та с.Дениші Житомирського району Житомирської області; встановлено термін проведення конкурсу - 05.02.2016 (том 1, а.с. 31).
Відповідно до п.1.4. Положення Про умови проведення конкурсу з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в м.Житомирі та с.Дениші Житомирського району Житомирської області , затвердженого рішенням міськвиконкому від 16.12.2015 р. №888 (далі по тексту - Положення) проведення конкурсу забезпечує конкурсна комісія з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в м.Житомирі та с.Дениші Житомирського району Житомирської області.
Згідно п.1.6. Положення умови проведення інвестиційного конкурсу і критерії визначення переможця відображаються у конкурсній документації, затвердженій конкурсною комісією.
Відповідно до п.2.3. Положення основними завданнями Комісії є:
- розробка та затвердження конкурсної документації (п.2.3.1.);
- проведення конкурсів з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій ... (п.2.3.2.).
Таким чином, згідно Положення, яке затвердженого рішенням виконкому №888 від 16.12.2015 р., на конкурсну комісію покладено обов'язок провести конкурс на підставі затвердженої конкурсної документації.
Відповідно до п.2.1. Розділу II Конкурсної документації Для учасників конкурсу щодо визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в м. Житомирі та с. Дениші Житомирського району Житомирської області , яка затверджена 04.04.2016 р. (далі - Конкурсна документація) конкурсна комісія має право з власної ініціативи чи за результатами звернень внести зміни до конкурсної документації, продовживши строк подання та розкриття конкурсних пропозицій не менш ніж за сім робочих днів та повідомити письмово протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про внесення зазначених змін учасників, яким було видано конкурсну документацію.
03 березня 2016 року відбулося засідання конкурсної комісії з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва гідроелектростанцій на річці Тетерів в місті Житомирі та селі Дениші Житомирського району Житомирської області (далі - Конкурсна комісія) на якому було прийнято рішення про затвердження конкурсної документації та оголошення про конкурс з кінцевим строком подачі конкурсних пропозицій та датою розкриття 15.04.2016 р. (протокол №1 від 03.03.2016 р.).
Так, враховуючи обмежену кількість поданих заявок на отримання конкурсної документації , 04 квітня 2016 року конкурсною комісією було прийнято рішення про повторне розміщення в газеті Місто та на сайті міської ради оголошення про конкурс з кінцевим терміном подання конкурсних пропозицій 29 квітня 2016 року (оформлено Протоколом №2 від 04.04.2016 р.).
Відповідне оголошення про проведення конкурсу було розміщено в газеті МІСТО та на інформаційному сайті Житомирської міської ради.
Товариство 14.04.2016 отримало конкурсну документацію та зареєструвалося як потенційний учасник конкурсу, в зв"язку з чим отримувало від конкурсної комісії всю необхідну інформацію щодо умов та строків проведення конкурсу.
Зокрема вказане підтверджується листами позивача №02/153 від 05.05.2016, 02/158 від 10.05.2016, 01/162 від 12.05.2016, в яких він просив надавати протоколи засідань конкурсної комісії, на яких розглядалися певні питання.
Крім того, усіх учасників, які отримали конкурсні пропозиції, додатково було повідомлено про продовження строку подання та розкриття конкурсних пропозицій.
Вказане повідомлення ТОВ Укртрансрейл отримало 10.05.2016.
05.08.2016 на засіданні конкурсної комісії відбулося визначення переможця конкурсу, яким стало ТОВ Житомиркомунсервіс (протокол №8 від 05.08.2016).
Звертаючись до суду із позовом, позивач посилався на те, що конкурсна комісія, діючи поза межами повноважень, продовжила строк проведення конкурсу та провела його поза межами, встановленого п.4 рішення виконавчого комітету Житомирської міської ради №888 від 16.12.2015, та визначила переможця - ТОВ Житомиркомунсервіс .
Дослідивши докази в їх сукупності, суд приходить до висновку про необгрунтованість позову в частині визнання протиправними дій конкурсної комісії в частині зміни строку подання конкурсних пропозицій і дати та часу відкриття конкурсних пропозицій, щодо призупинення конкурсу та щодо його відновлення, а також визнання протиправними та скасування рішень конкурсної комісії, оформлених протоколами її засідань, з огляду на наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 6 Конституції України органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до ч. 1 ст. 144 Конституції України органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
За ст. 16 Закону України Про інвестиційну діяльність від 18.09.1991 р. (№1560-ХІІ) органи місцевого самоврядування у межах своїх повноважень здійснюють регулювання інвестиційної діяльності на своїй території, в тому числі шляхом погодження питань про створення виробничих і соціальних об'єктів, використання природних ресурсів суб'єктами інвестиційної діяльності.
Посилання позивача на порушення термінів проведення конкурсу як на підставу для задоволення позову є необгрунтованими, оскільки ним не надано доказів на підтвердження того, що допущені, на думку позивача, порушення вплинули на його можливість набути статусу учасника конкурсу. Вказане твердження спростовується тим, що позивачу достеменно було відомо про проведення конкурсу, 14.04.2016 він отримав конкурсну документацію та зареєструвався як потенційний учасник конкурсу, в зв"язку з чим отримував від конкурсної комісії всю необхідну документацію щодо умов та строків його проведення.
Однак, уже 10.05.2016 від ТОВ Трансрейл надійшла позовна заява про визнання недійсним в частині рішення №888 від 16.12.2015, а листом від 28.07.2016 №01/220, достеменно знаючи про проведення конкурсу, позивач просив не допустити його проведення, посилаючись на розгляд справ №296/3936/16-а та 906/415/16, під час розгляду яких намагався відстояти своє право на будівництво ГЕС та одноособове підключення до правого донного водоскидного отвору греблі, що знаходиться на річці Тетерів в с.Дениші Житомирського району.
Однак, Житомирський апеляційний адміністративний суд, розглядаючи справу №296/3836/16-а за позовом ТОВ Укртрансрейл щодо визнання протиправним та скасування рішення №888 від 16.12.2015 р. зазначив наступне: ...помилковим є висновок суду першої інстанції про незаконність оспорюваного рішення відповідача, в тому числі, через усунення та спотворення конкуренції у сфері малої гідроенергетики. Власне проведення конкурсу, що безпосередньо є процесом визначення найкращого претендента на перемогу, створює підґрунтя та забезпечує рівні можливості для розширення конкурентного середовища суб'єктів господарювання задля обрання достойного переможця .
Вказана обставина встановлена судовим рішенням, відповідно до положень ч. 4 ст. 78 КАС України, а тому не підлягає доказуванню при розгляду справи.
Отже, Житомирським апеляційним адміністративним судом у межах розгляду справи №296/3836/16-а (постанова якого вступила в законну силу) було встановлено, що рішення №888 від 16.12.2015 є законним та жодним чином не порушує права та інтереси ТОВ Укртрансрейл .
При цьому, апеляційний суд у своєму рішенні вказав, що конкурс забезпечує рівні можливості серед претендентів задля обрання достойного переможця.
Відмовляючи в задоволенні позову в цій частині, суд бере до уваги, що перенесення термінів проведення конкурсу не вплинуло на права та інтереси позивача та не позбавляло його права взяти участь у конкурсі, оскільки конкурсна комісія, виконуючи свої функції на підставі Положення, діяла виключно в межах наданих, в тому числі делегованих, повноважень, рішення приймала колегіально та оформляла відповідними протоколами. Однак, позивач участі у конкурсі не взяв та не надав доказів порушення його прав зміною термінів проведення конкурсу, оскільки про проведення конкурсу йому було відомо та перешкод в участі в ньому будь-хто позивачеві не чинив.
Суд також не бере до уваги посилання позивача на те, що Протокол №7 від 19.07.2016 не підписаний одним із членів комісії, оскільки під час розгляду справи в судовому засіданні був досліджений наданий представником комісії оригінал вказаного протоколу з підписом члена комісії ОСОБА_1 При цьому представник позивача не надав суду будь-яких доказів (висновків правоохоронних органів чи рішень суду), які б вказували на факт внесення до Протоколу №7 від 19.07.2016 неправдивих відомостей чи інших ознак, які б свідчили про його недійсність.
Крім того, в судовому засіданні не доведено належними доказами обставин порушення відповідачами прав та інтересів позивача стосовно будівництва ГЕС та підключення до правого донного водоскидного отвору греблі, що знаходиться на річці Тетерів в с.Дениші Житомирського району.
Зокрема, в судовому засіданні встановлено, що ТОВ Укртрансрейл є лише землекористувачем орендованої земельної ділянки в с. Дениші Житомирського району Житомирської області на підставі договір оренди земельної ділянки, укладеному 06.06.2012 між Житомирською РДА та ТОВ Укртрансрейл (надалі - Договір), згідно умов якого в оренду ТОВ Укртрансрейл була передана земельна ділянка площею 0,0364 га, кадастровий номер 1822082200:01:000:0735 під будівництво малої ГЕС на Денишівському водосховищі на території Денишівської сільської ради, за межами населеного пункту.
При цьому, у вказаному Договорі жодним чином не обумовлено та не зазначено, що ТОВ Укртрансрейл має право підключатися до правого донного водоскидного утвору греблі, що знаходиться на річці Тетерів в с.Дениші Житомирського району та перебуває в комунальній власності м. Житомира.
В п.25 Договору Права орендаря лише зазначено, що орендар має право використовувати земельну ділянку відповідно до її призначення і умов цього договору. При цьому, ніхто не позбавляв Товариство можливості використовувати земельну ділянку за призначенням, доказів цього не надано.
В свою чергу, порушені права землекористувачів підлягають захисту способами, передбаченими статтею 152 ЗК України, з обов'язковим дотриманням норм чинного законодавства.
Згідно ч.2 ст.152 ЗК України власник або землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його права на землю, навіть якщо порушення не пов'язані із позбавленням права володіння земельною ділянкою, і відшкодування завданих збитків.
Відповідно до вказаної норми захист прав громадян та юридичних осіб на земельній ділянці здійснюється, зокрема, шляхом визнання права, зізнання недійсними рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування, а також застосування інших, передбачених законом, способів, у тому числі шляхом поновлення прав юридичних і фізичних осіб, порушених внаслідок прийняття неправомірних рішень, дій чи бездіяльності державних органів або посадових осіб органів місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 1 ст.27 ЗУ Про оренду землі орендареві забезпечується захист його права на орендовану земельну ділянку нарівні із захистом права власності на земельну ділянку відповідно до закону.
Згідно ч. 1 ст.155 ЗК України у разі видання органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування акта, яким порушуються права особи щодо володіння, користування чи розпорядження належною їй земельною ділянкою, такий акт визнається недійсним.
Однак, позивачем як землекористувачем не доведено відповідними доказами суду, яким саме чином рішення Конкурсної комісії порушують його права чи охоронювані законом інтереси як орендаря земельної ділянки, на право володіння та користування цією земельною ділянкою.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку про необгрунтованість вказаних вище позовних вимог, а тому відмовляє в їх задоволенні.
Суд також відмовляє в задоволенні позовної вимоги про зобов"язання Житомирську міську раду утриматися від затвердження результатів конкурсу з визначення кращого інвестиційного проекту гідроелектростанції на річці Тетерів в с. Дениші Житомирського району житомирської області та укладення з переможцем конкурсу - ТОВ ЖИТОМИРКОМУНСЕРВІС - договору користування правим донним водоскидним отвором греблі, що знаходиться на річці Тетерів в с.Дениші Житомирського району, оскільки ця вимога є похідною від первісних вимог, в задоволенні яких судом відмовлено за необгрунтованістю.
Керуючись ст.ст. 6, 9, 10, 77, 78, 90, 246, 295 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Відмовити в задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртрансрейл" до Конкурсної комісії з визначення кращих інвестиційних проектів будівництва об"єктів гідроенергетики на річці Тетерів та с.Дениші Житомирського району, Житомирської міської ради про визнання дій протиправними, зобов"язання утриматись від вчинення дій та визнання рішень протиправними, їх скасування - за необгрунтованістю.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня її проголошення до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Корольовський районний суд м.Житомира.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Суддя В. В. Бондарчук
Повний текст судового рішення
виготовлено 28.12.2017
Суд | Корольовський районний суд м. Житомира |
Дата ухвалення рішення | 18.12.2017 |
Оприлюднено | 05.01.2018 |
Номер документу | 71397917 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Корольовський районний суд м. Житомира
Бондарчук В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні