ВЕРХОВНИЙ СУД
УХВАЛА
28.12.2017 Київ К/9901/338/17 814/2423/16 Верховний Суд у складі судді Касаційного адміністративного суду Шипуліної Т.М. розглянув матеріали касаційної скарги Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 27.03.2017 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 22.11.2017 у справі №814/2423/16 за позовом Публічного акціонерного товариства Племзавод імені Шмідта до Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень від 12.09.2016 № 0006471300 та № 0006461300, визнання недійсною та скасування вимоги від 01.11.2016 № 375-17,
В С Т А Н О В И В:
Публічне акціонерне товариство Племзавод імені Шмідта у листопаді 2016 року звернулося до адміністративного суду з позовом до Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень від 12.09.2016 № 0006471300 та № 0006461300, визнання недійсною та скасування вимоги від 01.11.2016 № 375-17.
Миколаївський окружний адміністративний суд постановою від 27.03.2017 позовні вимоги задовольнив у повному обсязі.
Одеський апеляційний адміністративний суд постановою від 22.11.2017 залишив постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 27.03.2017 без змін.
Очаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Миколаївській області 14.12.2017 звернулася до суду касаційної інстанції з касаційною скаргою у справі №814/2423/16.
Законом України Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів № 2147-VIII від 03.10.2017, який набрав чинності 15.12.2017, внесено зміни до Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом викладення його в іншій редакції.
Відповідно до підпункту 12 пункту 1 Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII, який набрав чинності 15.12.2017) заяви і скарги, подані до набрання чинності цією редакцією Кодексу, провадження за якими не відкрито на момент набрання ним чинності, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви чи скарги не можуть бути залишені без руху, повернуті або передані за підсудністю, щодо них не може бути прийнято рішення про відмову у прийнятті чи відмову у відкритті провадження за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу, якщо вони подані з додержанням відповідних вимог процесуального закону, які діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Враховуючи викладене, Кодекс адміністративного судочинства України (редакція від 03.10.2017) зобов'язує суд здійснювати перевірку поданої касаційної скарги на відповідність вимогам процесуального закону у редакції, що діяли на момент звернення з касаційною скаргою.
При вирішенні питання про відповідність касаційної скарги вимогам Кодексу адміністративного судочинства України, що діяли на момент звернення до суду касаційної інстанції, суд виходить з такого.
Відповідно до частини четвертої статті 213 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на час подання касаційної скарги) касаційна скарга підписується особою, яка її подає, або її представником, який додає оформлений належним чином документ про свої повноваження.
Згідно з частиною першою статті 56 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на час подання касаційної скарги) сторона, а також третя особа в адміністративній справі можуть брати участь в адміністративному процесі особисто і (або) через представника.
У відповідності до частини сьомої статті 56 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на час подання касаційної скарги) законним представником органу, підприємства, установи, організації в суді є його керівник чи інша особа, уповноважена законом, положенням, статутом.
Відповідно до частини першої статті 58 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на час подання касаційної скарги) повноваження представників, які беруть участь в адміністративному процесі на основі договору, на здійснення представництва в суді повинні бути підтверджені довіреністю. Оригінали довіреностей або засвідчені підписом судді копії з них приєднуються судом до справи.
Враховуючи викладене, звернення до суду через представника здійснюється лише на підставі належним чином оформленого документу, що посвідчує повноваження представника.
Касаційну скаргу у справі №814/2423/116 від імені Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області підписав представник Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області - ОСОБА_1
До касаційної скарги додано не оригінал документу на підтвердження повноважень ОСОБА_1, а копію такого документу - копію довіреності Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області від 07.04.2017 № 3/14-07-17-046, засвідчену самим ОСОБА_1.
Доказів наявності у ОСОБА_1 встановлених законом повноважень щодо засвідчення копії довіреності для суду касаційної інстанції не надано.
Таким чином, додана до касаційної відповідачем копія довіреності не є документом, що посвідчує повноваження ОСОБА_1на представництво Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області.
З огляду на зазначене, суд дійшов висновку про те, що касаційна скарга Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області підписана представником відповідача за відсутності підтвердження повноважень такої особи на здійснення представництва.
Крім того, відповідно до частини п'ятої статті 213 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на час подання касаційної скарги) до касаційної скарги додається документ про сплату судового збору.
До касаційної скарги не додано документу про сплату судового збору.
Органи доходів і зборів не належать до суб'єктів, визначених у статті 5 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (в редакції, чинній на час подання касаційної скарги) звільнених від сплати судового збору.
Відповідно до підпункту 3 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (в редакції, чинній на час подання касаційної скарги) за подання касаційної скарги на рішення суду ставка судового збору становить 120 відсотків ставки, що підлягала сплаті при поданні позовної заяви.
Згідно з частиною першою статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (в редакції, чинній на момент звернення до суду з позовом - листопад 2016 року) судовий збір справляється у відповідному розмірі від мінімальної заробітної плати у місячному розмірі, встановленої законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.
Станом на 01.01.2016 місячний розмір мінімальної заробітної плати становить 1378 гривень (стаття 8 Закону України Про Державний бюджет України на 2016 рік від 25.12.2015 № 928 VIII).
У відповідності до абзацу 3 підпункту 1 пункту 3 частини другої статті 4 Закону України Про судовий збір від 08.07.2011 № 3674-VI (в редакції, чинній на момент звернення до суду з позовом - листопад 2016 року) ставка за подання до адміністративного суду адміністративного позову майнового характеру, який подано юридичною особою, становила 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру мінімальної заробітної плати.
У справі подано позовну заяву майнового характеру - загальна оспорювана сума за податковими повідомленнями-рішеннями від 12.09.2016 № 0006471300 та № 0006461300, а також податковою вимогою від 01.11.2016 № 375-17 становить 129368,6 грн. Таким чином, судовий збір за подання до адміністративного суду вказаного позову складає 129368,6 грн. х 1,5 % = 1940,5 грн.
Отже, судовий збір, який необхідно сплатити при поданні касаційної скарги, становить: 1940,5 грн. х 120% = 2328,62грн.
Реквізити для сплати судового збору: отримувач коштів: УДКСУ у Печерському районі. Код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38004897. Банк отримувача: ГУ ДКСУ у м. Києві. Код банку отримувача (МФО): 820019. Рахунок отримувача: 31213207700007. Код класифікації доходів бюджету: 22030102. Призначення платежу: ;101;
Згідно з частиною другою статті 332 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, чинній на момент вчинення судом процесуальної дії) до касаційної скарги, яка не оформлена відповідно до вимог, встановлених статтею 330 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу, частиною першою якої передбачено залишення позовної заяви без руху із зазначенням її недоліків, способу та строку для їх усунення, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.
Враховуючи викладене, касаційну скаргу необхідно залишити без руху, встановивши строк, протягом якого Очаківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Миколаївській області має усунути вказані недоліки та надати суду касаційної інстанції:
документ, що посвідчує у визначеному законом порядку повноваження особи, якою підписано касаційну скаргу, на представництво відповідача;
документ про сплату судового збору за подання касаційної скарги у встановленому законом порядку та розмірі.
Керуючись статтею 332, підпунктом 12 пункту першого Розділу VII Перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В :
1. Касаційну скаргу Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 27.03.2017 та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 22.11.2017 у справі №814/2423/16 за позовом Публічного акціонерного товариства Племзавод імені Шмідта до Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання неправомірними та скасування податкових повідомлень-рішень від 12.09.2016 № 0006471300 та № 0006461300, визнання недійсною та скасування вимоги від 01.11.2016 № 375-17 - залишити без руху.
2. Встановити скаржнику строк для усунення недоліків касаційної скарги у десять днів з дня вручення копії ухвали про залишення касаційної скарги без руху.
3. Направити скаржнику копію ухвали про залишення касаційної скарги без руху для виконання.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Т.М.Шипуліна
Суд | Верховний Суд |
Дата ухвалення рішення | 28.12.2017 |
Оприлюднено | 04.01.2018 |
Номер документу | 71425385 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Верховний Суд
Шипуліна Т.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні