Постанова
від 06.10.2017 по справі 760/3538/17
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Провадження №3-7295/17

Справа № 760/3538/17

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 жовтня 2017 року суддя Солом'янського районного суду м. Києва Усатова І.А., за участю представника Київської міської митниці ДФС - Панькіна Д.В., розглянувши матеріали, які надійшли від Київської міської митниці ДФС про притягнення до адміністративної відповідальності громадянки України ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директор ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" (код ЄДРПОУ 37228685, Київська область, с.Софіївська Борщагівка, Хутір Фермерський, вул. Вишнева, буд. 3), мешкає за адресою:АДРЕСА_1 паспорт НОМЕР_2 виданий Києво-Святошинським РВ ГУ МВС України в Київській обл. 25.12.1996 р., ідентифікаційний код НОМЕР_1 про порушення митних правил, передбачених ч. 1 ст. 483 МК України, суддя -

В С Т А Н О В И В :

24.01.2017 завідувачем сектору взаємодії з митними органами іноземних держав управління протидії митним правопорушенням Київської міської митниці ДФС Шевченком І.І. складено протокол про порушення митних правил №0061/100000015/17 з якого вбачається наступне.

3.02.2016 в зоні діяльності Волинської митниці ДФС (п/п Ягодин-Дорогуск м/п Ягодин ) з території Королівства Нідерланди через митний кордон України в автомобілі д/н НОМЕР_3 на адресу ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" (код ЄДРПОУ 37228685, Київська область, с.Софіївська Борщагівка, Хутір Фермерський, вул. Вишнева, буд. 3) переміщено товари живі рослини в горщиках, садивний матеріал - цибулини , загальною кількістю - 37 місць, вагою брутто -15210 кг.

Переміщення вказаного вантажу через митний кордон України здійснено за попередньою митною декларацією від 12.02.2016 № 100270000/2016/464353 на підставі документів: TIR Carnet № XQ.77037160, CMR № 16021102, інвойсу від 11.02.2016 № 0216242 із зазначенням вартості товару - 6753,69 дол.США.

Після прибуття у зону діяльності Київської міської митниці ДФС, зазначені товари, а саме: живі рослини в горщиках, садивний матеріал - цибулини були заявлені декларантом ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" гр. ОСОБА_4 на митному посту Столичний за МД № 100270001/2016/248707 від 13.02.2016, оформлені та випущені у вільний обіг.

Разом із вказаною митною декларацією до митниці були надані наступні документи: контракт від 01.10.2015 № 01-10-15, укладений між компанією PANATLANTIC LOGISTICS S. A. (CalleJose Felix Barreiro 5045, Enter Los Alamos y Av. Eloy Alfaro, Quito, Ecuador) та ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" (код ЄДРПОУ 37228685) в особі директора гр.ОСОБА_2, TIR Carnet № XQ.77037160, CMR № 16021102, інвойс від 11.02.2016 № 0216242 та інші необхідні для здійснення митного контролю та митного оформлення документи, які зазначені в графі 44 вищевказаної митної декларації.

Відповідно до інвойсу від 11.02.2016 № 0216242, виставленого компанією PANATLANTIC LOGISTICS S. A. до ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА", загальна вартість переміщених через митний кордон України товарів в кількісті - 37 місць, вагою брутто -15210 кг, складає - 6753,69 дол.США. Вказані товари відправлено із території Королівства Нідерланди компанією B. J. van Duyvenvoorde & Zn B. V (Postbus 551, 2675 ZV Honselersdijk Venus 184, Netherlands).

Листом митниці від 29.03.2016 № 1206/8/26-70-26-05 до митних органів Королівства Нідерландів з метою з'ясування всіх обставин вказаної поставки та перевірки законності ввезення на митну територію України із Королівства Нідерландів товарів, одержувачем яких виступало ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА", ініційовано відповідний запит.

Листом Державної фіскальної служби України від 15.12.2016 № 39884/7/99-99-20-03-17 до митниці надіслано відповідь митних органів Королівства Нідерландів (лист № DIC_2016_45931) на зазначений запит з доданими документами отриманими від компанії B. J. van Duyvenvoorde & Zn B. V щодо поставки товарів на адресу ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА", а саме: копією TIR Carnet № XQ.77037160 та копіями пов'язаних з книжкою МДП експортних декларацій MRN форми EX A № 16NL03E96225D7DF23, MRN форми EX A № 16NL03E6002CFFDFF9 та MRN форми EX A № 16NL03E93A225A7207.

Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії TIR Carnet № XQ.77037160 із території Королівства Нідерландів в Україну в автомобілі д/н НОМЕР_3 відправлено товар живі рослини в горщиках, садивний матеріал - цибулини в кількісті - 37 місць, вагою брутто -15210 кг.

Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії експортної декларації MRN форми EX A 16NL03E96225D7DF23 із території Королівства Нідерландів в Україну відправлено товар живі рослини в горщиках загальною кількістю - 21 місце, вагою брутто - 7187 кг. При цьому, згідно даних зазначених в гр.46 статистична вартість , вказаної митної декларації зазначено статистичну вартість даного товару, яка становить - 993 євро.

Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії експортної декларації MRN форми EX A 16NL03E6002CFFDFF9 із території Королівства Нідерландів в Україну відправлено товар садивний матеріал - цибулини загальною кількістю - 15 місць, вагою брутто - 7566 кг. При цьому, згідно даних зазначених в гр.46 статистична вартість , вказаної митної декларації зазначено статистичну вартість даного товару, яка становить -22287 євро.

Згідно з даними, зазначеними в отриманій копії експортної декларації MRN форми EX A 16NL03E93A225A7207 із території Королівства Нідерландів в Україну відправлено товар садивний матеріал - цибулини загальною кількістю - 1 місце, вагою брутто - 457 кг. При цьому, згідно даних зазначених в гр.46 статистична вартість , вказаної митної декларації зазначено статистичну вартість даного товару, яка становить - 1992 євро.

Отже, згідно з даними зазначеними в отриманих копіях експортних декларації MRN форми EX A 16NL03E96225D7DF23, MRN форми EX A 16NL03E6002CFFDFF9 та MRN форми EX A 16NL03E93A225A7207 сумарна статистична вартість експортованого із території Королівства Нідерландів в Україну товару живі рослини в горщиках, садивний матеріал - цибулини , в кількісті - 37 місць, вагою брутто -15210 кг. становить - 25272 євро.

У графі 46 "Статистична вартість" зазначається поділене на 1000 й округлене до п'яти знаків у дробовій частині значення митної вартості товару.

Вказаний товар відповідає товару, який переміщено через митний кордон України в автомобілі д/н НОМЕР_3 та який був оформлений за митною декларацією від 13.02.2016 № 100270001/2016/248707 в кількісті - 37 місць, вагою брутто -15210 кг.

При цьому, не відповідає вартість вказаного товару, яка згідно інвойсу від 11.02.2016 № 0216242 становить - 6753,69 дол. США, а згідно з отриманими митними деклараціями MRN форми EX A 16NL03E96225D7DF23, MRN форми EX A 16NL03E6002CFFDFF9 та MRN форми EX A 16NL03E93A225A7207 загальна вартість експортованого товару живі рослини в горщиках , в кількісті - 37 місць, вагою брутто -15210 кг., в країні експорту Королівстві Нідерланди становила - 25272 євро, що значно вище за вартість вказаного товару, яка зазначена в документах поданих для митного оформлення ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" в Україні.

Таким чином, переміщений товар живі рослини в горщиках, садивний матеріал - цибулини , в кількісті - 37 місць, вагою брутто - 15210 кг, загальною вартістю - 25272 євро (зазначено в експортних деклараціях Королівства Нідерландів MRN форми EX A 16NL03E96225D7DF23, MRN форми EX A 16NL03E6002CFFDFF9 та MRN форми EX A 16NL03E93A225A7207), що згідно курсу НБУ станом на дату переміщення товарів через митний кордон України (13.02.2016) складає - 747978,87 грн., переміщено через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення, документів, які містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Відповідно до ч. 2 ст. 459 МКУ - суб'єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.

Посадова особа підприємства - керівник та інші працівники підприємства (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов'язків відповідають за виконання вимог, встановлених законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України з питань митної справи.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України:

пункт 3 - для керівництва господарською діяльністю підприємства власник (власники) або уповноважений ним орган призначає (обирає) керівника підприємства.

пункт 5 - керівник підприємства без доручення діє від імені підприємства, представляє його інтереси в органах державної влади і органах місцевого самоврядування, інших організаціях, у відносинах з юридичними особами та громадянами, формує адміністрацію підприємства і вирішує питання діяльності підприємства в межах та порядку, визначених установчими документами.

При перевірці в ПІК Боротьба з контрабандою та порушеннями митних правил ЄАІС Держмитслужби України встановлено, що ОСОБА_2 до відповідальності за ст.ст. 482, 483 МК України не притягувалася.

Отже, на думку митного органу, дії громадянки України ОСОБА_2, на дату переміщення через митний кордон України та митного оформлення товарів - директора ТОВ "КАМЕЛІЯ-НОВА" (код ЄДРПОУ 37228685, Київська область, с.Софіївська Борщагівка, Хутір Фермерський, вул. Вишнева, буд. 3), на момент їх вчинення, мають ознаки порушення митних правил, а саме (дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю).

Постановою Солом'янського районного суду м. Києва від 07.04.2017 матеріали справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України повернуті до Київської міської митниці ДФС для проведення додаткової перевірки, в ході якої необхідно належним чином оформити протокол про порушення митних правил та долучити до матеріалів адміністративної справи № 0061/100000015/17 належний переклад документів, а саме: копія листа міжнародного товаросупровідного документа - книжка МДП (CARNET TIR); копія документа із назвою Aanvaarding aangifte (ІЕ28) іноземною (нідерландською) мовою, де у відповідній графі Відправник зазначено B.J. van Duyvenvorde & zn.; копії експортних декларацій MRN форми ЕХ А16NL03EB96225D7DF23 MRN форми ЕХ А №16NL03E6002CFFDFF9 та MRN форми ЕХ А №16NL03E93A225A7207, іноземною (нідерландською) мовою, де у відповідній графі зазначено іноземні компанії-відправники: Enigma Flovers Trading B.V., MANTEL HOLLAND B.V., FRANJA TRADING.

27.09.2017 до Солом'янського районного суду м. Києва повернуто матеріали відносно ОСОБА_2 за ч. 1 ст. 483 МК України.

Представник митного органу в судовому засіданні підтримав позицію Київської міської митниці ДФС щодо притягнення ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 483 МК України посилаючись на наявність в матеріалах справи достатніх доказів, які свідчать про порушення останньою митних правил.

В судове засідання особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, не з'явилася, будучи належним чином повідомленою про день, час та місце судового засідання.

З урахуванням вимог ст. 526 МК України, суддя вважає можливим розглянути справу у її відсутності.

Суддя, заслухавши представника органу доходів і зборів, дослідивши матеріали справи, приходить до висновку, що провадження у справі підлягає закриттю, у зв'язку з відсутністю в діях ОСОБА_2 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, виходячи з наступного.

За змістом ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред'явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Згідно ст. 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення - сукупності юридичних ознак (об'єктивних і суб'єктивних), що визначаються вчинене протиправне діяння як конкретне адміністративне правопорушення.

Порушення митних правил передбачене диспозицією ч. 1 ст. 483 МК України, полягає у переміщенні або діях, спрямованих на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням органу доходів і зборів як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.

Згідно п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду України Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил від 03.06.2005 року №8, документами, що містять неправдиві дані, є, зокрема, такі, в яких відомості щодо суті угоди, найменування, асортименту, ваги, кількості чи вартості товарів, а також їх відправника чи одержувача, держави, з якої вони вивезені чи в яку переміщуються, не відповідають дійсності.

Як вбачається із змісту протоколу про порушення митних правил №0061/100000015/17, у вину ОСОБА_2 поставлено вчинення порушення митних правил передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, суть якого у контексті цього протоколу полягає у переміщені товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, шляхом подання як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, необхідні для визначення митної вартості товарів.

Такі висновки органу доходів і зборів ґрунтуються на вивченні товаросупровідних документів поданих до митного оформлення в Київській регіональній митниці, зокрема, інвойсу від 11.02.2016 № 0216242, поданого у якості підстави для переміщення товарів через митний кордон України, а в подальшому - до митного оформлення, у якому фактурну вартість товарів зазначено у розмірі 6753,69 дол. США, та документів наданих митними органами Королівства Нідерландів, зокрема, копій експортних декларації MRN форми EX A 16NL03E96225D7DF23, MRN форми EX A 16NL03E6002CFFDFF9 та MRN форми EX A 16NL03E93A225A7207, відповідно до яких сумарна статистична вартість експортованого із території Королівства Нідерландів в Україну товару становить - 25272 євро

За змістом ст. 49 МК України, митною вартістю товарів, які переміщуються через митний кордон України, є вартість товарів, що використовується для митних цілей, яка базується на ціні, що фактично сплачена або підлягає сплаті за ці товари.

Відповідно до частин першої та другої статті 258 МК України, заявлена декларантом митна вартість товарів і подані ним відомості про її визначення, повинні базуватися на об'єктивних, документально підтверджених даних, що піддаються обчисленню. У разі потреби у підтвердженні заявленої митної вартості товарів декларант зобов'язаний подати митному органу необхідні для цього відомості та забезпечити можливість їх перевірки відповідно до порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Згідно з ч. 2 ст. 53 МК України, п. 7 постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження Порядку декларування митної вартості товарів, що переміщуються через митний кордон України та подання відомостей для її підтвердження від 20.12.2006 року №1766, для підтвердження заявлених відомостей про митну вартість товарів, декларант зобов'язаний подати: - зовнішньоекономічний договір (контракт) і додатки до нього; - рахунок-фактуру (інвойс) або рахунок-проформу; - банківські платіжні документи (якщо рахунок сплачено), а також інші платіжні та/або бухгалтерські документи, що підтверджують вартість товару та містять реквізити, необхідні для ідентифікації ввезеного товару.

Згідно ст. 489 МК, при розгляді справи про порушення митних правил підлягають з'ясуванню такі обставини: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом'якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з'ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи (ст. 495 МК України).

За змістом ч. 1 ст. 508 МК України, отримання доказів у справі про порушення митних правил необхідних для правильного її вирішення проводиться шляхом проведення процесуальних дії визначених ч. 2 цієї статті.

В силу вимог ч. 1 ст. 492 МК України, провадження у справі про порушення митних правил здійснюється державною мовою.

Відповідно до ч. 1 ст. 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Згідно п. 2 ч. 1 ст. 8 МК України, державна митна справа здійснюється, зокрема, на основі принципів законності та презумпції невинуватості, що кореспондує положенням ст. 62 Конституції України, якою закріплено, що особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.

Крім того, ст. 62 Конституції України визначено, що обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Згідно ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.

Належними є докази, які прямо чи непрямо підтверджують існування чи відсутність обставин, що підлягають доказуванню у справі про порушення митних правил, та інших обставин, які мають значення для провадження у справі, а також достовірність чи недостовірність, можливість чи неможливість використання інших доказів.

Як вбачається з матеріалів справи, органом доходів і зборів на підтвердження своєї позиції надано копії таких документів: листа міжнародного товаросупровідного документа - книжка МДП (CARNET TIR); документа із назвою Aanvaarding aangifte (ІЕ28) іноземною (нідерландською) мовою, де у відповідній графі Відправник зазначено B.J. van Duyvenvorde & zn.; експортних декларацій MRN форми ЕХ А16NL03EB96225D7DF23 MRN форми ЕХ А №16NL03E6002CFFDFF9 та MRN форми ЕХ А №16NL03E93A225A7207, іноземною (нідерландською) мовою, де у відповідній графі зазначено іноземні компанії-відправники: Enigma Flovers Trading B.V., MANTEL HOLLAND B.V., FRANJA TRADING.

Вищевказані документи складені іноземною мовою, що унеможливлює дослідження їх змісту та встановлення відповідних обставин.

При цьому, органом доходів і зборів не забезпечено належний переклад вказаних документів державною мовою. Наявні у справах документи, які надані органом доходів і зборів в якості перекладів, не засвідченні підписом особи, яка виконала переклад, а в матеріалах справи відсутні документи, на підтвердження кваліфікації такої особи.

В ході проведеної додаткової перевірки органом доходів і зборів не були виконані вимоги суду, вказані в постанові суду від 07.04.2017, а сааме: не здійснено належний переклад, вказаних в постанові суду документів.

Крім того, представником особи, що притягується до адміністративної відповідальності, надано лист Всеукраїнської громадської організації Асоціація перекладачів України від 27.03.2017 №63, яким засвідчено, що надані переклади не можна визнати якісними та такими, що виконано кваліфікованим і компетентним перекладачем, на підтвердження чого, зокрема звертається увага на невідповідність щодо однакової передачі чисельників, неповноту перекладу, часткову неправильність перекладу змісту та смислу.

З огляду на вищевикладене та на загальний принцип безпосередності дослідження доказів судом, відсутність належного перекладу зазначених вище документів на державну мову унеможливлює оцінку вказаних доказів, які мають значення для вирішення питання про наявність чи відсутність складу адміністративного правопорушення передбаченого ч. 1 ст. 483 МК в діях ОСОБА_2, на предмет їх належності та допустимості.

Будь-яких інших доказів на підтвердження таких обставин суду не надано та не зазначено про наявність таких доказів.

За таких обставин, суддя, дослідивши всі обставини справи та оцінивши кожний поданий сторонами доказ та їх сукупність, вважає, що за результатами даного судового розгляду не доведено, що ОСОБА_2, вчинено порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 МК України, а тому провадження у даній справі належить закрити з підстави передбаченої п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, оскільки не доведено, що в діянні ОСОБА_2 є склад правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

На підставі викладеного, керуючись ст. 483, 486, 489, 495, 522, 527, 531 МК України, ст.ст. 245, 247, 251, 252, 265, 280, 283, 287, 294 КУпАП України, суддя -

П О С Т А Н О В И В :

Провадження в справі про порушення митних правил, передбачене ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України, відносно ОСОБА_2 - закрити за відсутності складу адміністративного правопорушення.

Постанова може бути оскаржена до Апеляційного суду м. Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня її проголошення.

Суддя:

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.10.2017
Оприлюднено05.01.2018
Номер документу71431184
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —760/3538/17

Постанова від 06.10.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 06.10.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 06.10.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 06.10.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 06.10.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 07.04.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 07.04.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 07.04.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 07.04.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

Постанова від 07.04.2017

Адмінправопорушення

Солом'янський районний суд міста Києва

Усатова І. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні