26.12.2017
провадження № 2-а/389/155/17
ЄУН 389/2567/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
26 грудня 2017 року Знам'янський міськрайонний суд
Кіровоградської області
в складі:
головуючого судді Українського В.В.
за участю секретаря Данильчук Л.В.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Орбіта до Знам'янської міської ради Кіровоградської області, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору ОСОБА_1 та ОСОБА_2, про скасування рішення,
В С Т А Н О В И В:
ПП Орбіта звернулося до суду із позовом до Знам'янської міської ради Кіровоградської області, про визнання протиправним та скасування рішення Знам'янської міської ради Кіровоградської області від 21.04.2017 № 816 Про звернення Знам'янської міської ради щодо необхідності скасування рішення виконавчого комітету від 06.04.2017 № 105 Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка в частині п.2 про скасування рішення виконавчого комітету Знам'янської міської ради від 06.04.2017 № 105 Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка .
Свої вимоги мотивував тим, що 21 квітня 2017 року Знам'янською міською радою було прийнято рішення № 816 Про звернення Знам'янської міської ради щодо необхідності скасування рішення виконавчого комітету від 06.04.2017р. №105 Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка (далі - Рішення №816), яким скасовано Рішення виконавчого комітету Знам'янської міської ради Кіровоградської області від 06.04.2017р. №105 Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка (далі Рішення №105). Рішенням № 105 було встановлено, зокрема для ПП Орбіта , тариф на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка, що здійснюються у звичайному режимі руху та режимі руху маршрутного таксі в розмірі 5.00 грн. за одну поїздку.
Позивач не погоджується із рішенням №816, винесеним суб'єктом владних повноважень Знам'янською міською радою, в частині скасування рішення виконавчого комітету Знам 'янської міської ради від 06.04.2017р. №105. Вважає Рішення №816 незаконним, таким що не відповідає вимогам чинного цивільного та автотранспортного законодавства, а також Конституції України та п.15 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування , порушує права ПП Орбіта , як юридичної особи-перевізника, яким було подано на погодження та належним чином обґрунтовано вартість разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка у розмірі 5.00 грн. Внаслідок скасування Рішення №105 порушено як умови адміністративного договору, так і порядок погодження тарифів на перевезення передбачені ч. 2 ст. 28 Законі України Про місцеве самоврядування в Україні .
Представник позивача в судовому засіданні підтримав вимоги позову та просить його задовольнити пояснивши в судовому засіданні , що міська рада неммає права втручатися в діяльність виконавчого комітету шляхом скасування рішень виконавчого комітету які своїм змістом не порушують норми Законів України , підзаконних Актів та Конституції України. Крім того депутати міської ради без вивчення питання стосовно підняття тарифів, не створифши комісію по вивченню даного питання спочатку скасовують рішення виконавчого комітету , а потім майже через рік 21.12.2017 року готують Висновок про недоцільністьпідняття тарифів на перевезення пасажирів . Отже своїми діями Знам'янська міська рада порушила ЗУ Про місцеве самоврядування в частині скасування рішення виконавчого комітету хоча у відповідності до вказаного Закону повинна була звернутися до суду у разі незгоди з рішенням Про підняття тарифів на перевезення №105. З вказаних підстав просить суд задовольнити позов. Крім того доповнив, що строк позовної давності позивачем не пропущено, так як про існування самого рішення №816 від 21.04.2017 року стало відомо лише 05.05.2017 року з роздруківки інтернета, Міська рада неоприлюднювала своє рішення в газеті Знам'янські вісті хоча про це й зазначалось в самому рішенні.
Представник відповідача в судовому засіданні заперечив проти задоволення позовних вимог та просить відмовити в задоволенні позову. Мотивувавши тим, що Знам'янська міська рада діяла в межав повноважень наданих їй Конституцією України та ЗУ Про місцеве самоврядування , тьакож просив суд застосувати строки позовної давності при зверненні до суду .
Треті особи також надали пояснення, в яких просять відмовити в задоволенні позовних вимог. Мотивувавши тим, що тарифи позивача на перевезення пасажирів є значно завищені , що вони встановили при детальному дослідженні кількості працюючих на підприємстві , а також пасажиропотік на маршрутах перевезення про , що зазначили у висновку від 21.12.2017 року . Просили суд відмовити в позові.
Вислухавши пояснення всіх учасників справи, дослідивши в судовому засіданні матеріали справи суд встановив наступне.
Рішенням виконавчого комітету Знам'янської міської ради Кіровоградської області від 06.04.2017 № 105 встановлено тарифи на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка, що здійснюються у звичайному режимі руху та режимі руху маршрутного таксі в розмірі 5,00 грн. за одну поїздку, в тому числі для ПП Орбіта . Вказане рішення прийнято на підставі зведеного розрахунку вартості разового проїзду одного пасажира на міських автобусних маршрутах загального користування по місту та економічного обґрунтування введення нового тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування міста (а.с. 18-20, 22-27), дане рішення винесено у відповідності до повноважень Виконавчого комітету Знам'янської міської ради передбаченого п. б) п.п.1 ст. 27 та п. 6 ст. 59 ЗУ Про місцеве самоврядування крім того повноваження виконавчого комітету стосовно регуляторної політики в сфері господарської діяльності передбачені ЗУ " Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
Рішенням Знам'янської міської ради Кіровоградської області від 21.04.2017 № 816 скасоване рішення виконавчого комітету ради від 06.04.2017 № 105 Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка на підставі звернення Знам'янської міської ради до міського голови С. Філіпенка про необґрунтованість підвищення тарифів, неналежну якість надання послуг та невеликими доходами громадян. Вказаним рішенням вирішено створити депутатську комісію для оцінки обґрунтування зміни тарифів на послуги перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах та встановлення економічно обґрунтованих тарифів (а.с. 16). Дане рішення було оприлюднене на сайті газети Знам'янські вісті 05.05.2017 року (а.с. 21), отже у позивача строк звернення до суду наступив у відповідності до ч.2 ст. 122 КАСУ з 05.05.2017 року та закінчився 05.11.2017 року, справа подана до суду 26.10.2017 року, що не перевищує 6-ти місяців.
Висновком тимчасової контрольної комісії для оцінки обґрунтування зміни тарифів на послуги перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах та встановлення економічно обґрунтованих тарифів від 21.12.2017 встановлена відсутність підстав для збільшення тарифів на послуги перевезення пасажирів та рекомендовано перерахувати вказані тарифи в сторону їх зменшення.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування є правом територіальної громади самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи.
Відповідно до п. 9 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою. Статтею 11 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні" встановлено, що виконавчим органом міської ради є її виконавчий комітет, відділ, управління та інші створювані радою виконавчі органи.
Відповідно до ст. 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключною компетенцією міської ради є скасування актів виконавчих органів ради, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням відповідної ради, прийнятим у межах її повноважень.
Відповідно до пункту 15 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні питання щодо скасування актів органів виконавчої влади, які не відповідають Конституції чи законам України, іншим актам законодавства, рішенням ради, прийнятим у межах її повноважень, вирішуються виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Частиною десятою статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Системний аналіз наведених положень Конституції і законів України дає підстави вважати, що за органами місцевого самоврядування законодавець закріпив право на зміну та скасування власних рішень. Таке право випливає із конституційного повноваження органів місцевого самоврядування самостійно вирішувати питання місцевого значення шляхом прийняття рішень, що є обов'язковими до виконання на відповідній території, оскільки вони є суб'єктами правотворчості, яка передбачає право формування приписів, їх зміну, доповнення чи скасування.
Водночас у статті 3 Конституції України закріплено принцип, за яким права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави, яка відповідає перед людиною за свою діяльність.
Цей принцип знайшов своє відображення у статті 74 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , згідно з якою органи місцевого самоврядування є відповідальними за свою діяльність перед юридичними і фізичними особами.
Окрім цього, в Рішенні від 16.04.2009 № 7-рп/2009, в справі за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини 2 статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини 14 статті 46, частин 1, 10 статті 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні Конституційний Суд України вказав, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Це є гарантією стабільності суспільних відносин між органами місцевого самоврядування і громадянами, породжуючи у громадян впевненість у тому, що їхнє існуюче становище не буде погіршене прийняттям більш пізнього рішення.
Ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
Таким чином, стосовно скасування актів органів місцевого самоврядування Конституційним судом України закріплено кілька правових позицій, застосування яких, як випливає зі змісту рішення КСУ, пов'язується з юридичними ознаками акта органу місцевого самоврядування та підставами його скасування.
Так, за загальним правилом, органи місцевого самоврядування мають право приймати рішення, вносити до них зміни та скасовувати їх на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією і законами України, керуючись у своїй діяльності ними та актами Президента України, Кабінету Міністрів України. Орган місцевого самоврядування вправі за власною ініціативою або ініціативою інших заінтересованих осіб змінити чи скасувати прийнятий ним правовий акт (у тому числі і з мотивів невідповідності Конституції чи законам України).
Органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення.
Також, у разі, якщо ненормативні правові акти органу місцевого самоврядування є актами одноразового застосування і вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, то вони не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.
Знам'янська міська рада, скасовуючи рішення виконавчого комітету від 06.04.2017 № 105 не обґрунтувала підстави такого скасування, не визначила в чому саме полягає невідповідність рішення виконкому Конституції чи законам України, не посилалась на підставу такого скасування. Знам'янська міська рада лише взяла до уваги звернення Знам'янської міської ради до голови С.Філіпенка, в якому вказана похибка розрахунків при вирахуванню тарифів, нарахування амортизації та вартість пального, які не підтверджені документально. Крім того рішення Виконавчого комітету Знам'янської міської ради №105 від 06 квітня 2017 року являється регуляторним актом , а у відповідності до положень Закону України Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності зазначено вичерпний перелік підстав скасування, зупинення, перегляду чи визнання неконституційним даного регуляторного акта. Отже з ивнесеного рішення Знам'янської міської ради від 21.04.2017 року №816 не вбачається мотивів порушення будь-яких Законів України чи Конституції України з боку виконавчого комітету Знам'янської міської ради при винесенні рішення №105 від 06.04.2017 року Про встановлення тарифіф на перевезення пасажирів .
Також, суд враховує, що тимчасова комісія для оцінки обґрунтування зміни тарифів на послуги перевезення пасажирів створена після винесення спірного рішення та висновок комісії, в якому обґрунтовуються розрахунки тарифів на перевезення пасажирів в місті, винесений 21.12.2017 року, який не міг братися за увагу при розгляді питання про скасування рішення в квітні 2017 року.
Відповідно до ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.
Враховуючи те, що відповідачем не доведені обставини правомірності свого рішення, не вказані конкретні підстави скасування рішення виконавчого комітету не визначено які саме Закони України, були порушені виконавчим комітетом Знам'янської міської ради при винесенні рішення №105 , суд вважає, що позовні вимоги необхідно задовольнити у повному обсязі. У відповідності до ст.139 КАСУ судовий збір сплачений при подачі позову слід сягнути з відповідача.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 77, 122, 139, 241, 242, 244, 246 КАС України, суд,
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги Приватного підприємства Орбіта задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Знам'янської міської ради Кіровоградської області від 21.04.2017 № 816 Про звернення Знам'янської міської ради щодо необхідності скасування рішення виконавчого комітету від 06.04.2017 № 105 Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка в частині п.2 про скасування рішення виконавчого комітету Знам'янської міської ради від 06.04.2017 № 105 Про встановлення тарифу на перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах загального користування м. Знам'янка .
Стягнути із Знам'янської міської ради Кіровоградської області на користь Приватного підприємства Орбіта судовий збір в розмірі 640 (шістсот сорок) гривень.
Приватне підприємство "Орбіта" код ЄДРПОУ 32502867 м. Знам'янка Кіровоградської області вул. Олександрійська, буд. 56/44.
Знам'янська міська рада Кіровоградської області код ЄДРПОУ 32986436 м. Знам'янка Кіровоградської області вул. М. Грушевського, 19.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлено 04 січня 2017 року.
Суддя Знам'янського міськрайонного суду
Кіровоградської області Український В.В.
Суд | Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 26.12.2017 |
Оприлюднено | 09.01.2018 |
Номер документу | 71435510 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Український В. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Український В. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Український В. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Український В. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Український В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні