Р І Ш Е Н Н Я№ 127/8476/17
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
04 січня 2018 р.Вінницький міський суд Вінницької області в складі судді Венгрин О.О.,
секретар - Скульська І.Д.,
за участі позивача голови асоціації власників житлових будинків "Форум" ОСОБА_1,
представника позивача - адвоката Путіліна Є.В.,
представника відповідача адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради ОСОБА_3,
представника третіх осіб Вінницької міської ради, виконавчого комітету Вінницької міської ради -
ОСОБА_4,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом голови асоціації власників житлових будинків "Форум" ОСОБА_1 до адміністративної комісії при Виконавчому комітеті Вінницької міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог: Вінницька міська рада, виконавчий комітет Вінницької міської ради, про визнання протиправною та скасування постанови №376 від 14.04.2017 р. про притягнення до адміністративної відповідальності,
в с т а н о в и в :
Голова асоціації власників житлових будинків "Форум" ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до адміністративної комісії при Виконавчому комітеті Вінницької міської ради про визнання протиправною та скасування постанови №376 від 14.04.2017 р. про притягнення до адміністративної відповідальності.
За клопотанням представника відповідача судом залучено до участі у справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог: Вінницьку міську раду, виконком Вінницької міської ради. (а.с.128)
Позов мотивовано тим, що зазначеною постановою №376 від 14.04.2017 р. позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП, накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 850,00 грн. в зв язку з тим, що голова АВЖБ Форум ОСОБА_1, усвідомлюючи протиправний характер своєї дії, станом на 21.03.2017 р. на земельній ділянці по АДРЕСА_1, кадастровий номер ОСОБА_14, яка надана для житлових потреб, організував та погодив розміщення шести тимчасових споруд, з яких здійснюється торгівельна діяльність, що призвело до нецільового використання земельної ділянки, чим порушив п.п. 4.2.13; 6.13.1 (23) Правил благоустрою території міста Вінниці, посягнув на встановлений громадський порядок. Вважає постанову протиправною, оскільки
-земельна ділянка ОСОБА_14, цільове призначення: для житлових потреб, належить на праві власності АВЖБ Форум , ОСОБА_1 є головою АВЖБ Форум . До нього звернулись підприємці з питання комерційного використання зазначеної земельної ділянки. На своє звернення отримав відповідь з Департаменту адміністративних послуг про те, що запланована діяльність не потребує погодження Департаменту адміністративних послуг. Управлінням земельних ресурсів Вінницької міської ради рекомендовано укласти з власниками нежитлових приміщень договір земельного сервітуту на використання земельної ділянки для комерційних потреб;
- АВЖБ Форум було розроблено проект землеустрою щодо зміни функціонального використання земельної ділянки, яким передбачено її використання змішане: житлові потреби та комерційне використання;
- відповідачем помилково ототожнено тимчасові споруди торгівельного типу з пересувним об єктом сезонної торгівлі-автопричепом, на який паспорт прив язки не виготовляється;
- підпунктом 23 п. 6.13.1 Правил благоустрою території міста Вінниці (затверджені рішенням Вінницької міської ради № 104 від 01.03.2011 р.) розширено перелік встановлених законом обмежень при використанні об єктів благоустрою, зокрема ст. 16 Закону України Про благоустрій населених пунктів встановлено вичерпний перелік обмежень при використанні об єктів благоустрою, серед яких немає нецільового використання земельної ділянки;
- дві тимчасові споруди встановлені на зазначеній земельній ділянці ОСОБА_5 Позивач є користувачем транспортних засобів: причепа ПГМФ, 2005 року випуску, р/н НОМЕР_1, та причепа ПГ-02Б, номер НОМЕР_3, які позивачем передані в оренду ФОП ОСОБА_6, ФОП ОСОБА_13;
-відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 152 КУпАП. (а.с. 1-9)
В судовому засіданні позивач і його представник позов підтримали за викладених в позовній заяві обставин, просять його задоволити.
Представник відповідача позов не визнав, суду пояснив, що Оскаржувана постанова винесена відповідачем за порушення п.п. 4.2.13; 6.13.1 (підпункт 23) Правил благоустрою території міста Вінниці, за що передбачена адміністративна відповідальність за ст. 152 КУпАП. Ці Правила затверджені рішенням Вінницької міської ради № 104 від 01.03.2011 р. відповідно до ст. 10 Закону України Про благоустрій населених пунктів . Правила є чинними і підлягають до обов язкового виконання на всій території м. Вінниці. Відповідачем при розгляді справи про адмінправопорушення було встановлено наявність складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 152 КУпАП. Вже під час розгляду цієї адміністративної справи суд мав можливість переконатись при огляді на місці, що об"єкти мають ознаки тимчасових споруд, до них підключено електроенергію, водопостачання, вони встановлені на опорах. Одна споруда обшита дошками, споруди - частково під навісом. Вважає, що порушення законодавства з боку відповідача при розгляді адміністративної справи відсутні. Просить відмовити в задоволенні позову. Надав письмові заперечення на позов. (а.с. 147-149)
Представник третіх осіб заперечує щодо задоволення позову, суду пояснив, що земельна ділянка по АДРЕСА_1 є прибудинковою територією, а згідно Правил благоустрою території міста Вінниці прибудинкова територія належить до об єктів благоустрою населених пунктів. Розміщення пересувних об єктів торгівлі і тимчасових споруд на прибудинковій території можливе лише за погодженням із відповідними органами державного санітарно-епідеміологічного нагляду, органами екологічної безпеки, відповідними виконавчими органами міської ради. Проект землеустрою 2009 р. щодо зміни функціонального використання земельної ділянки по АДРЕСА_1 містить погодження Вінницької міської ради від 10.12.2007 р., в якому чітко зазначено умови такого погодження, серед яких заборона будівництва, реконструкції, встановлення МАФ, тимчасових споруд та об єктів грального бізнесу без відповідного дозволу. Надав письмові заперечення на позов. (а.с. 137-139)
Вислухавши пояснення учасників процесу, дослідивши та оцінивши докази у справі, суд вважає, що позов задоволенню не підлягає.
Судом встановлено, що головою асоціації власників житлових будинків "Форум" є ОСОБА_1 (а.с. 12)
АВЖБ Форум (юридична особа - а.с. 11) належить на праві приватної власності земельна ділянка ОСОБА_14, що по АДРЕСА_1, цільове призначення: для житлових потреб, площею 0,1855га, що вбачається з свідоцтва про право власності від 24.09.2014 р.(а.с. 14) Зазначена земельна ділянка є прибудинковою територією, а тому відповідно до Правил благоустрою території міста Вінниці (п. 1.12.2) належить до об єктів благоустрою населеного пункту.
Постановою №376 від 14.04.2017 р. позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП, накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 850,00 грн. в зв язку з тим, що голова АВЖБ Форум ОСОБА_1, усвідомлюючи протиправний характер своєї дії, станом на 21.03.2017 р. на земельній ділянці по АДРЕСА_1, кадастровий номер ОСОБА_14, яка надана для житлових потреб, організував та погодив розміщення шести тимчасових споруд, з яких здійснюється торгівельна діяльність, що призвело до нецільового використання земельної ділянки, чим порушив п.п. 4.2.13; 6.13.1 (23) Правил благоустрою території міста Вінниці, посягнув на встановлений громадський порядок. (а.с. 10)
На а.с. 113 - копія протоколу №376 засідання адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради від 14.04.2017 р., з якого вбачається, що позивач був присутній при розгляді адміністративної справи відносно нього за ст. 152 КУпАП.
На а.с. 115 - копія акта обстеження місця порушення законодавства у сфері благоустрою від 21.03.2017 р., згідно якого за участі свідків і в присутності ОСОБА_1 заступником начальника відділу КП ВМР Муніципальна поліція ОСОБА_7 проведено обстеження об єкта благоустрою, що на земельній ділянці ОСОБА_14, що по АДРЕСА_1, яка надана для житлових потреб. ОСОБА_1, маючи адміністративно-господарчі функції як голова АВЖБ Форум , усвідомлюючи свої протиправні дії, організував та погодив розміщення шести тимчасових споруд для здійснення торгівельної діяльності, що привело до нецільового використання земельної ділянки.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення №000710 від 21.03.2017 р. ОСОБА_1, маючи адміністративно-господарчі функції як голова АВЖБ Форум , усвідомлюючи свої протиправні дії, організував та погодив розміщення шести тимчасових споруд для здійснення торгівельної діяльності на земельній ділянці ОСОБА_14, що по АДРЕСА_1, що привело до нецільового використання земельної ділянки, яка належить АВЖБ Форум .
На а.с. 116-118 фототаблиця до протоколу про адміністративне правопорушення №000710 від 21.03.2017 р., з якої вбачається, що на час складання протоколу про адміністративне правопорушення було зафіксовано шість об єктів - тимчасових споруд на зазначеній земельній ділянці. А на час огляду на місці, здійсненого судом 08.12.2017 р., суд оглядав вже тільки чотири об єкта - тимчасові споруди (а.с. 182-185 - протокол огляду на місці).
Актом від 16.03.2017 р. працівників Департаменту архітектури та містобудування міської ради також встановлено шість об єктів - тимчасових споруд на земельній ділянці ОСОБА_14, що по АДРЕСА_1, зокрема без відповідних дозвільних документів встановлено тимчасові споруди для провадження підприємницької діяльності. Павільйони є не капітальними тимчасовими спорудами, розмірами: позиція 1: 2,6м х 5,0м Artflora , виготовлено зі збірно-розбірних полегшених конструкцій, без фундаменту, стіни опоряджені дерев яними дошками, покрівля виконана з металевих листів по металевому каркасу; позиція 2: 2,1м х 4,0м DonerRoll та позиція 3: 2,0м х 3,1м ConoPizza влаштовані на базі автопричепів на нерухомих опорах (шасі транспортних засобів демонтовані). Крім того, ці тимчасові споруди частково знаходяться під навісами: навіс №4 - з металевих конструкцій, розміром 5,4м х 7,2м; навіс №5 - з металевих конструкцій, розміром 4,8м х 8,9м. Встановлено, що тимчасові споруди розміщені особами: ОСОБА_6 (об єкт - позиція1), ОСОБА_8 (позиція 2), ОСОБА_9 (позиція 3), ОСОБА_1 (навіси №№4, 5). Також на цій території знаходяться ще три тимчасові споруди, які на час складання акту не працювали. Комплексною схемою розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Вінниці, яка затверджена рішенням виконкому міської ради від 21.06.2012 р. №1524, не передбачено розміщення тимчасових споруд у зазначеному місці. (а.с. 187 - копія акта) Схема розміщення тимчасових споруд до акта від 16.03.2017 р. - на а.с. 188.
Копія витягу з Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Вінниці, яка затверджена рішенням виконкому міської ради від 21.06.2012 р. №1524, станом на 19.04.2017 р. (щодо вул. Соборна м. Вінниці) - на а.с. 205.
На а.с. 24 - копія погодження Вінницької міської ради від 10.12.2007 р. №04-3-10-7885 на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки (перепогодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із зміною функціонального використання для змішаних потреб (житлові та комерційні), за клопотанням АВЖБ Форум , земельна ділянка розташована по АДРЕСА_1, в якому (крім інших) є умова - заборона будівництва, реконструкції, встановлення МАФ, тимчасових споруд та об"єктів грального бізнесу без відповідного дозволу.
На а.с. 124 - копія припису Департамента архітектури та містобудування від 22.02.2017 р. №Л-01-7400/5-05-8 ОСОБА_1 в термін до 14.03.2017 р. (або не пізніше десяти календарних днів з моменту отримання) демонтувати тимчасову споруду, що по АДРЕСА_2 наслідки розміщення споруди ліквідувати, земельну ділянку привести у первинний стан.
На зазначений припис голова АВЖБ Форум ОСОБА_1 13.03.2017 р. подав заяву з проханням роз"яснити, як в законний спосіб АВЖБ Форум може ліквідувати тимчасову споруду підприємця ОСОБА_5 (а.с. 49) На звернення ОСОБА_1 від 15.02.2017 р. за №Л-01-14868 з питання перешкоджання підприємницькій діяльності з боку міської влади ОСОБА_1 виконкомом Вінницької міської ради 17.03.2017 р. за №Л-01-14868/1-0010 надано відповідь, що профільними департаментами Вінницької міської ради вивчається правове поле влаштування тимчасової споруди для провадження підприємницької діяльності (автопричіп-торгівельний павільйон) біля будинку №90 по вул. Соборній. (а.с. 73) Зазначене спростовує пояснення позивача про те, що він як голова АВЖБ Форум вживав заходи щодо припинення самочинного використання ОСОБА_5 земельної ділянки, яка належить АВЖБ Форум , оскільки вирішував питання щодо усунення перешкод з боку міської влади займатись підприємницькою діяльністю з використанням тимчасової споруди саме по АДРЕСА_2
На а.с. 110, 111 - копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів: загальний причіп ПГМФ, модель 8309, кузов НОМЕР_5, 2005 року випуску, білий, р/н АВ 7012ХМ, власник ОСОБА_10, дата реєстрації 18.05.2017 р. (після винесення постанови, що оскаржується), до цього власником був ОСОБА_11, ОСОБА_1 мав право користування за довіреністю від 28.12.2011 р. (а.с. 44); причіп ПГ-02Б торгівельний павільйон, 2015 року випуску, номер шасі НОМЕР_4, жовтий, р/н НОМЕР_2, дата реєстрації 18.05.2017 р. (після винесення постанови, що оскаржується). На а.с. 62- копія договору купівлі-продажу від 21.09.2016 р. між ОСОБА_12 і ОСОБА_1, за яким останній придбав автофургон (автолавку), розміром 2,6х5м, жодної ідентифікуючої ознаки цього майна в договорі не зазначено.
На а.с. 50-52 - копія договору про встановлення земельного сервітуту від 12.09.2016 р. між АВЖБ Форум в особі голови ОСОБА_1 і ФОП ОСОБА_6, копія додаткової угоди між цими ж сторонами від 31.01.2017 р. до договору, за якими передано в користування земельну ділянку, площею 40,00 кв. м на прибудинковій території по АДРЕСА_2 для комерційного використання ( в договорі - розташування об"єкта пересувної сезонної торгівлі, в додатковій угоді-для розташування автотранспортного засобу - автомобільного фургону-ізотермічного причепа).
На а.с. 58 - копія договору оренди від 31.01.2017 р. між ФОП ОСОБА_1 і ФОП ОСОБА_6 про передачу в тимчасове користування автомобільного фургону - ізотермічного причепа, який розташований по АДРЕСА_2. Цей договір не містить жодної ідентифікуючої ознаки щодо предмета договору - фургону, а має лише прив"язку до земельної ділянки.
На а.с. 54-56 - копія договору про встановлення земельного сервітуту без дати укладення, між АВЖБ Форум в особі голови ОСОБА_1 і ФОП ОСОБА_13, за яким передано в користування земельну ділянку, площею 30,00 кв. м на прибудинковій території по АДРЕСА_1 для комерційного використання: розташування тимчасового пересувного автомобільного фургону (договір містить виправлення, які не застережено обома сторонами, зокрема до виправлення в договорі було зазначено дозвіл на розташування тимчасової пересувної малої архітектурної форми), на а.с. 57- копія додаткової угоди від 29.10.2016 р. до договору земельного сервітуту від 12.09.2016 р., укладена між тими ж сторонами, в якій йдеться про розміщення на прибудинковій території автотранспортного засобу - автомобільного фургону для комерційного використання.
На а.с. 59-60 - копія договору оренди автомобільного фургону від 09.09.2016 р., укладеного між ОСОБА_1 і ФОП ОСОБА_13, за яким ОСОБА_1 зобов"язується передати в строкове платне користування автомобільний фургон ПГМФ, модель 8008, кузов НОМЕР_5 згідно акта приймання-передачі. Копії акта приймання-передачі суду позивачем надано не було. Крім того, потрібно зазначити, що з номером кузова НОМЕР_5 у користуванні ОСОБА_1 знаходився транспортний засіб марки ПГМФ, модель 8309 (довіреність від 28.12.2011 р. - а.с. 44), а не ПГМФ, модель 8008 як зазначено в цьому договорі. Крім того, договір укладено ОСОБА_1 як фізичною особою, але посвідчено печаткою АВЖБ Форум (з боку орендодавця), по тексту договір містить багато виправлень, що посвідчені печаткою АВЖБ Форум .
На а.с. 61 - копія договору оренди №2 від 16.03.2017 р. між ФОП ОСОБА_1 і ФОП ОСОБА_9, за яким орендодавець ОСОБА_1 передав у тимчасове користування орендару ОСОБА_9 фургон ПГМФ 8309, площею 6 кв. м, який розташований не стаціонарно для комерційних потреб по АДРЕСА_1. Цей договір не містить жодної ідентифікуючої ознаки щодо предмета договору - фургону, а має лише прив"язку до земельної ділянки.
На а.с. 182-185- протокол огляду на місці: судом оглянуто чотири об"єкти і навіси, що зафіксовані в протоколі про адміністративне правопорушення і додатку до протоколу- фототаблиці по АДРЕСА_1.
Згідно п. 4.2.13 Правил благоустрою території міста Вінниці (затверджені рішенням Вінницької міської ради №104 від 01.03.2011 р.) підприємства, установи, організації, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності у сфері благоустрою міста зобов'язані: розташовувати об'єкти торгівлі, громадського харчування, побутових послуг та розваг, в тому числі в малих архітектурних формах на територіях об'єктів благоустрою виключно за погодженням із відповідними органами державного санітарно-епідеміологічного нагляду, органами екологічної безпеки, відповідними виконавчими органами міської ради.
Згідно п. 6.13.1 (підпункт 23) на об'єктах благоустрою забороняється використовувати земельні ділянки не за цільовим призначенням.
Згідно ст. 152 КУпАП порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Отже, судом встановлено що на прибудинковій території по АДРЕСА_1 (земельна ділянка ОСОБА_14), яка перебуває у власності АВЖБ Форум , яка є об єктом благоустрою міста, на якій розміщено об"єкти - тимчасові споруди, влаштовані з використанням транспортних засобів (причепів) на нерухомих опорах, до яких підключені електроенергія, водопостачання, які частково знаходяться під навісами з металевих конструкцій, які використовуються для комерційної діяльності - торгівлі, без погодження відповідними виконавчими органами міської ради, зі згоди та сприяння голови АВЖБ Форум ОСОБА_1, що підтверджується договорами оренди земельної ділянки, укладеними головою АВЖБ Форум ОСОБА_1 і підприємцями, чим останній порушив п.п. 4.2.13; 6.13.1 (23) Правил благоустрою території міста Вінниці, які є чинними і обов"язковими до виконання, за що передбачена адміністративна відповідальність за ст. 152 КУпАП. ОСОБА_1 як голову АВЖБ Форум правомірно притягнуто до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП постановою адміністративної комісії при Виконавчому комітеті Вінницької міської ради №376 від 14.04.2017 р., застосовано стягнення в межах санкції цієї статті (в мінімальному розмірі), тому підстав для задоволення позову немає.
Судові витрати необхідно віднести за рахунок держави.
Керуючись ст.ст. 139, 241-244, 246, п. 10 Перехідних положень КАС України, суд
в и р і ш и в:
Відмовити в задоволенні позову голови асоціації власників житлових будинків "Форум" ОСОБА_1 до адміністративної комісії при Виконавчому комітеті Вінницької міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог: Вінницька міська рада, виконавчий комітет Вінницької міської ради, про визнання протиправною та скасування постанови №376 від 14.04.2017 р. про притягнення голову асоціації власників житлових будинків "Форум" ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 152 КУпАП.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 10 днів з дня проголошення до Вінницького апеляційного адміністративного суду.
Суддя О.О.Венгрин
Суд | Вінницький міський суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 04.01.2018 |
Оприлюднено | 11.01.2018 |
Номер документу | 71513094 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький міський суд Вінницької області
Венгрин О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні