Постанова
від 24.01.2018 по справі 127/8476/17
ВІННИЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 127/8476/17

Головуючий у 1-й інстанції: Венгрин О.О.

Суддя-доповідач: ОСОБА_1

24 січня 2018 року

м. Вінниця

Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Загороднюка А.Г.

суддів: Драчук Т. О. Полотнянка Ю.П. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу голови асоціації власників житлових будинків "ФОРУМ" ОСОБА_2 на рішення Вінницького міського суду Вінницької області від 04 січня 2018 року у справі за адміністративним позовом голови асоціації власників житлових будинків "ФОРУМ" ОСОБА_2 до адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради, треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - Вінницька міська рада, виконавчий комітет Вінницької міської ради про визнання протиправною та скасування постанови № 376 від 14 квітня 2017 року про притягнення до адміністративної відповідальності,

В С Т А Н О В И В :

20 квітня 2017 року голова асоціації власників житлових будинків "Форум" ОСОБА_2 звернувся до суду з позовом до адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради про визнання протиправною та скасування постанови № 376 від 14 квітня 2017 року про притягнення до адміністративної відповідальності.

Рішенням Вінницького міського суду Вінницької області від 04 січня 2018 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову про задоволення позовних вимог. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування всіх обставин справи що призвело до неправильного її вирішення.

Позивач в судове засідання не з'явився, подавши 22 січня 2018 року до суду заяву, в якій просив відкласти розгляд справи на іншу дату.

Ознайомившись із клопотанням апелянта щодо перенесення апеляційного розгляду справи, колегія суддів не вбачає достатніх та обґрунтованих підстав для його задоволення, у зв'язку з відсутністю перешкод у представлені його інтересів у судовому засіданні особисто чи іншим фахівцем в галузі права.

Представники відповідача та третіх осіб в судове засідання не з'явились, хоча належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до частини 3 статті 268 КАС України неприбуття у судове засідання учасника справи, повідомленого відповідно до положень цієї статті, не перешкоджає розгляду справи у судах першої та апеляційної інстанцій.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо доказів для правильного вирішення апеляційної скарги, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, перевіривши правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, колегія суддів апеляційної інстанції, переглядаючи судове рішення у даній справі в межах доводів та вимог апеляційної скарги у відповідності до частини 1 статті 308 КАС України, дійшла висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, виходячи з наступних підстав.

Як встановлено з матеріалів справи, головою асоціації власників житлових будинків "Форум" є ОСОБА_2 (а.с. 12).

Асоціації власників житлових будинків "Форум" на праві приватної власності належить земельна ділянка 0510136600:02:027:0022, яка знаходиться на вул. Соборній, 88, 90, 92 м. Вінниці, площею 0,1855 га (а.с.14).

Зазначена земельна ділянка є прибудинковою територією, а тому відповідно до пункту 2 частини 1 статті 13 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" та Правил благоустрою території міста Вінниці належить до об'єктів благоустрою населеного пункту.

Постановою адміністративної комісії при виконавчому комітеті Вінницької міської ради № 376 від 14 квітня 2017 року позивача притягнуто до адміністративної відповідальності за статтею 152 КУпАП та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 850,00 грн.

Не погоджуючись з вказаною постановою позивач звернувся до суду з адміністративним позовом.

Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що в діях позивача є ознаки правопорушення передбаченого статтею 152 КУпАП, а тому його правомірно притягнуто до адміністративної відповідальності та накладено адміністративне стягнення в межах санкції статті, відповідач діяв у межах його повноважень та у спосіб визначений чинним законодавством, оскільки доказів, які б свідчили про відсутність у діях позивача складу адміністративного правопорушення позивач не надав.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції з огляду на наступне.

Згідно з статтею 152 КУпАП порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від двадцяти до вісімдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян і на посадових осіб, громадян - суб'єктів підприємницької діяльності - від п'ятдесяти до ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення № 000710 від 21 березня 2017 року, позивач організував та погодив розміщення шести тимчасових споруд для здійснення торгівельної діяльності на земельній ділянці 0510136600:02:027:0022 на вул. Соборній, 88, 90, 92 м. Вінниці.

Також колегією суддів встановлено, що є тимчасові споруди, які влаштовані з використанням транспортних засобів (причепів) на нерухомих опорах, до яких підключені електроенергія, водопостачання, які частково знаходяться під навісами з металевих конструкцій, які використовуються для комерційної діяльності - торгівлі, без погодження відповідними виконавчими органами міської ради, зі згоди та сприяння позивача, що підтверджується договорами оренди земельної ділянки, укладеними головою асоціації власників житлових будинків "Форум" є ОСОБА_2 і підприємцями.

Вказані обставини привели до порушення Правил благоустрою території міста Вінниці та нецільового використання земельної ділянки, яка належить асоціації власників житлових будинків "Форум".

Статтею 28 Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" передбачено визначення тимчасової споруди, а саме: тимчасова споруда торговельного, побутового, соціально-культурного чи іншого призначення для здійснення підприємницької діяльності - одноповерхова споруда, що виготовляється з полегшених конструкцій з урахуванням основних вимог до споруд, визначених технічним регламентом будівельних виробів, будівель і споруд, і встановлюється тимчасово, без улаштування фундаменту.

Тимчасова споруда для здійснення підприємницької діяльності може мати закрите приміщення для тимчасового перебування людей (павільйон площею не більше 30 квадратних метрів по зовнішньому контуру) або не мати такого приміщення.

Частиною 4 статті 28 цього Закону встановлено, що розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності здійснюється в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері містобудування.

Згідно з пунктом 2.1 Порядку розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 21 жовтня 2011 року № 244 підставою для розміщення тимчасової споруди є паспорт прив'язки ТС.

Відповідно до пункту 2.2 Порядку замовник, який має намір встановити ТС, звертається до відповідного виконавчого органу сільської, селищної, міської ради, районної державної адміністрації із відповідною заявою у довільній формі про можливість розміщення ТС.

Пунктом 2.5. Порядку встановлено, що про відповідність намірів замовника щодо місця розташування ТС комплексній схемі розміщення ТС (у разі її наявності), будівельним нормам замовник повідомляється відповідним органом з питань містобудування та архітектури письмово протягом трьох робочих днів з дня такого визначення відповідності намірів або замовнику надається аргументована відмова щодо реалізації намірів розміщення ТС.

Згідно з пунктом 2.6 Порядку для оформлення паспорта прив'язки замовник звертається до органу з питань містобудування та архітектури із додатковою заявою щодо оформлення паспорта прив'язки ТС, по якої додає відповідні документи.

Відповідно до пункту 2.31 Порядку розміщення тимчасової споруди самовільно забороняється.

Частиною 1 статті 4 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено, що законодавство з питань благоустрою населених пунктів складається з цього Закону, інших законів та нормативно-правових актів, що регулюють відносини у цій сфері.

При цьому, згідно з пунктом 2 частини 1 статті 10 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до повноважень сільських, селищних і міських рад у сфері благоустрою населених пунктів належить затвердження правил благоустрою територій населених пунктів.

Відповідно до пункту 4.2.13 Правил благоустрою території міста Вінниці, затверджених рішенням Вінницької міської ради № 104 від 01 березня 2011 року, підприємства, установи, організації, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності у сфері благоустрою міста зобов'язані: розташовувати об'єкти торгівлі, громадського харчування, побутових послуг та розваг, в тому числі в малих архітектурних формах на територіях об'єктів благоустрою виключно за погодженням із відповідними органами державного санітарно-епідеміологічного нагляду, органами екологічної безпеки, відповідними виконавчими органами міської ради.

Таким чином, законодавством визначено чіткий поряд розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності і передбачено відповідальність за невиконання вимог і законодавства.

Частиною 2 статті 17 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" передбачено обов'язок громадян дотримуватися правил благоустрою території населених пунктів.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 42 Закону України "Про благоустрій населених пунктів" до відповідальності за порушення законодавства у сфері благоустрою населених пунктів притягаються особи, винні у порушенні встановлених державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач не звертався із заявою про розміщення тимчасових споруд, не виготовлено паспорти прив'язки тимчасових споруд відповідно до діючого законодавства, а тому правомірно був притягнутий до адміністративної відповідальності за статтею 152 КУпАП.

Щодо посилань апелянта на те, що нецільове використання земельної ділянки створює інший склад правопорушення (зокрема стаття 52 КУпАП), колегія суддів з таким висновком погоджується. Проте надані у справу докази свідчать також про наявність складу правопорушення передбаченого статтею 152 КУпАП - порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів.

Таким чином, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції, дослідивши в сукупності всі докази у справі, дійшов правильного висновку про те, що в діях позивача наявний склад адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 152 КУпАП, уповноваженими особами відповідача дотримано порядок притягнення позивача до адміністративної відповідальності та винесено відповідну постанову про накладення адміністративного стягнення з дотриманням встановленої КУпАП процедури.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 315, статті 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі вищевикладеного колегія суддів дійшла висновку про те, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального та процесуального права, а відтак рішення Вінницького міського суду Вінницької області від 04 січня 2018 року слід залишити без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу голови асоціації власників житлових будинків "ФОРУМ" ОСОБА_2 залишити без задоволення, а рішення Вінницького міського суду Вінницької області від 04 січня 2018 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття і не може бути оскаржена відповідно до частини 3 статті 272 КАС України.

Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_3 ОСОБА_4

СудВінницький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2018
Оприлюднено25.01.2018
Номер документу71789394
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —127/8476/17

Постанова від 24.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Загороднюк А.Г.

Рішення від 04.01.2018

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 27.06.2017

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

Ухвала від 24.04.2017

Адміністративне

Вінницький міський суд Вінницької області

Венгрин О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні