Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код 34390710 Рішення
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 січня 2018 р. № 820/7011/16
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Тітова О.М.,
за участю секретаря судового засідання - Ломаги А.А.,
представника позивача - Беспалої Т.С.,
представника відповідача - Таран Т.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Харкові адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Модесто ЛТД" до Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві, третя особа - Державна казначейська служба України про визнання дій протиправними, скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом в якому з урахуванням уточнень просить суд:
Визнати протиправними дії Центральної об'єднаної ДПІ ГУ ДФС у Харківській області щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД .
Скасувати Рішення Центральної об'єднаної ДПІ ГУ ДФС у Харківській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД від 31.12.2015 № 85.
Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 7 314 230,07 грн. на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД .
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві надати необхідну інформацію щодо поновлення дії реєстрації платника ПДВ юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД Державній казначейській службі України для відкриття нового рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та повідомити належним чином ТОВ МОДЕСТО ЛТД у строк, передбачений законодавством.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві відновити показники в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД щодо суми податку на додану вартість у розмірі 7 314 230,07 грн. відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі вхідних податкових накладних, а саме: № 31032 на суму 1347422,00 грн, в т. ч. ПДВ 224570,33 грн; № 31089 на суму 787826,86 грн, в т. ч. ПДВ 131304,48 грн; № 31100 на суму 307861,18 грн, в т. ч. ПДВ 51310,20 грн; № 31103 на суму 165437,09 грн, в т. ч. ПДВ 27572,85 грн; № 31023 на суму 223275,80 грн, в т. ч. ПДВ 37212,64 грн; № 31022 на суму 138 963,20 грн, в т. ч. ПДВ 23160,53 грн; № 1034 на суму 1087871,00 грн, в т. ч. ПДВ 181311,83 грн; № 3171031на суму 476886,00 грн, в т. ч. ПДВ 79481,00 грн; №310025 на суму 2337578,00 грн, в т. ч. ПДВ 389596,33 грн; № 274-на суму 848006,00 грн, в т. ч. ПДВ 141334,33 грн; № 31101 на суму 2214141,18 грн, в т. ч. ПДВ 369023,53 грн; № 1978 на суму 1562 633,00 грн, в т. ч. ПДВ 260438,83 грн; № 31044 на суму 255380,15 грн, в т. ч. ПДВ 42563,36 грн; № 16 на суму 310711,08 грн, в т. ч. ПДВ 51 785,18 грн; № 331на суму 1011314,00 грн, т. ч. ПДВ 168552,33 грн; 31055на суму 795 911,00 грн, т. ч. ПДВ 132651,83 грн; 1255 а суму 848568,26 грн, т. ч. ПДВ 141 428,04 грн; 1256 а суму 231984,83 грн, т. ч. ПДВ 38 664,14 грн; 1503065на суму 1061095,00 грн,в т. ч. ПДВ 176849,17 грн; 568 а суму 525129,00 грн, т. ч. ПДВ 87521,50 грн; № 4526 а суму 58850,86 грн,в т. ч. ПДВ 98025,14 грн; 31029 а суму 638530,33 грн, в т. ч. ПДВ 106421,72 грн; 119на суму 846214,00 грн, т. ч. ПДВ 141035,67 грн; №31102 на суму 1152 864,00 грн, в т. ч. ПДВ 192 144,00 грн; № 10на суму 1692 008,35 грн,в т. ч. ПДВ 282001,40 грн; № 31059на суму 1676 133,00 грн, в т. ч. ПДВ 279355,50 грн; № 31120 на суму 2500 106,02 грн, в т. ч. ПДВ 416 684,34 грн; № 31027на суму 894 988,00 грн, в т. ч. ПДВ 149 164,67 грн; № 31024 на суму 898 064,00 грн, в т. ч. ПДВ 149 677,33 грн; № 31028 на суму 201 188,98 грн, в т. ч. ПДВ 33 531,50 грн; № 31027 на суму 226933,02 грн, в т. ч. ПДВ 37 822,17 грн; № 31025на суму 233586,19 грн, в т. ч. ПДВ 38931,03 грн; № 929 на суму 123918,00 грн, в т. ч. ПДВ 20 653,00 грн; № 925 на суму 424444,00 грн, в т. ч. ПДВ 70 740,67 грн; № 31081 на суму 697 331,72 грн, в т. ч. ПДВ 116 221,95 грн; № 1013 на суму 1295243,00 грн, в т. ч. ПДВ 215 873,83 грн; № 538 на суму 162 703,91 грн, в т. ч. ПДВ 27 117,32 грн; № 539на суму 148 001,09 грн,в т. ч. ПДВ 24 666,85 грн; № 31090 на суму 686 409,10 грн, в т. ч. ПДВ 114401,52 грн; № 333 на суму 373077,06 грн, в т. ч. ПДВ 62 179,51 грн; № 859 на суму 2052992,00 грн, в т. ч. ПДВ 342165,34 грн; № 31028на суму 560 519,77 грн, в т. ч. ПДВ 93 419,96 грн; № 443 на суму 514540,40 грн, в т. ч. ПДВ 85756,73 грн; № 31097 на суму 321 441,08 грн, в т. ч. ПДВ 53573,52 грн; № 31096на суму 1417 206,48 грн, в т. ч. ПДВ 236 201,08 грн; № 31098на суму 1255334,97 грн, в т. ч. ПДВ 209222,50 грн; № 31099 на суму 342872,49 грн, в т. ч. ПДВ 57 145,41 грн; № 31034 на суму 252535,39 грн в т. ч. ПДВ 42089,23 грн;№ 976 на суму 371 422,00 грн, в т. ч. ПДВ 61 903,67 грн ;№ 14 на суму 1183 290,17 грн, в т. ч. ПДВ 197215,03 грн; № 1214на суму 130 662,08 грн, в т. ч. ПДВ 21777,01 грн; № 1211 на суму 105320,58 грн, в т. ч. ПДВ 17553,44 грн; № 1216на суму 4778,07 грн,в т. ч. ПДВ 796,34 грн; № 1213 на суму 212946,23 грн, в т. ч. ПДВ 35 491,03 грн; № 1212 на суму 137303,53 грн,в т. ч. ПДВ 22883,92 грн; № 1215на суму 32182,12 грн,в т. ч. ПДВ 5 363,69 грн; № 1217 на суму 25077,52 грн,в т. ч. ПДВ 4179,59 грн; № 31043на суму 1 452 398,19 грн,в т. ч. ПДВ 242066,37 грн; № 31051 на суму 1514 668,00 грн, в т. ч. ПДВ 252 444,66 грн. Всього: на суму 43 885 380,33 грн, в т. ч. ПДВ 7 314 230,07 грн.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві надати Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПКУ, висновки та документи, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків ТОВ МОДЕСТО ЛТД в системі електронного адміністрування ПДВ, помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 7 314 230,07 грн.
В обґрунтування позову позивач зазначив, що оскаржувані рішення та дії відповідачів прийняті та вчинені всупереч вимог діючого законодавства України, що порушує його права та інтереси і потребує судового захисту.
В судове засідання представник позивача підтримав позовні вимоги та просив суд позов задовольнити.
Представник Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, у судовому засіданні проти позову заперечував, просив суд у задоволенні позову відмовити у повному обсязі.
Представники Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві та Державної казначейської служби України в судове засідання не прибули, про дату, час та місце розгляду справи були повідомлені належним чином.
Суд, вислухавши пояснення представника позивача та представника Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, судом встановлено наступне.
Згідно з Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 27.08.2015 року, 30.01.2015 року зареєстровані дані про взяття на облік ,ТОВ МОДЕСТО ЛТД як платника податків у ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у місті Києві та зареєстровані дані про взяття на облік як платника єдиного внеску ДПІ у Шевченківському районі ГУ Міндоходів у місті Києві (на теперішній час ДПІ у Шевченківському районі ГУ ДФС у місті Києві).
ТОВ МОДЕСТО ЛТД 01.03.2015 року зареєстровано платником ПДВ у ДПІ у Шевченківському районі Головного управління ГУ Міндоходів у місті Києві з індивідуальним податковим номером - 396089826590. На ім'я ТОВ МОДЕСТО ЛТД було відкрито рахунок № 37512000239037.
Між Позивачем та Відповідачем був підписаний договір про визнання електронної звітності від 27.03.2015 № 270320151. Предметом даного Договору було визнання податкових документів (податкової звітності, реєстрів отриманих та виданих податкових накладних з податку на додану вартість та інших звітних податкових документів), поданих Платником податків в електронному вигляді із застосуванням електронного цифрового підпису до органу ДПС засобами телекомунікаційного зв'язку або на електронних носіях, як оригіналу, відповідно до п. 1 розділу 1 зазначеного Договору. Зазначений Договір прийнято ДФС України, що підтверджується квитанцією № 2 (реєстраційний номер документу - 9052085070). Договір про визнання електронної звітності № 270320151 набирає чинності з моменту його підписання сторонами, тобто, з 27.03.2015.
Відповідно до договору від 27.03.2015 № 270320151, з моменту його укладення Позивач здійснював подачу до органу ДПС Шевченківського району м. Києва податкових декларацій у електронному вигляді, підтвердженням чого ТОВ МОДЕСТО ЛТД отримувало квитанції про прийняття декларацій за період з березня по жовтень, включно. Обсяг податку на додану вартість за зазначений період складав - 7 314 230,07 грн.
Як вбачається з матеріалів справи ТОВ МОДЕСТО ЛТД змінило місцезнаходження з міста Києва на м. Харків, вул. Підлісна, 7 та стало на облік платників податків до Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області. Зміна місцезнаходження юридичної особи підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 27.08.2015 року. Станом на грудень 2016 року ТОВ МОДЕСТО ЛТД знаходиться за адресою: 61022, Харківська область, м. Харків, м. Свободи, 5, кім.611/1 та знаходиться на обліку платників податків в Центральній об'єднаній інспекції м. Харкова ГУДФС у Харківській області, що підтверджується матеріалами справи.
За інформацією офіційного сайту ДФС, 31.12.2015 до реєстру платників ПДВ внесено запис про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ МОДЕСТО ЛТД . Причиною анулювання вказано: "закінчився строк дії особи". Підставою анулювання - "скасовано за ініціативою податкової".
Тобто, Відповідачем прийнято рішення від 31.12.2015 про анулювання реєстрації платника ПДВ ТОВ МОДЕСТО ЛТД на підставі положення п. "з" п. 184.1 ст. 184 Податкового кодексу України.
Суд зазначає, що вичерпний перелік підстав та порядок анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено в ст. 184 Податкового кодексу України.
Відповідно до підпункту з пункту 184.1 ст.184 Податкового кодексу України реєстрація діє до дати анулювання реєстрації платника податку, яка проводиться шляхом виключення з реєстру платників податку і відбувається у разі якщо: припинено дію договору про спільну діяльність, договору управління майном, угоди про розподіл продукції (для платників податку, зазначених у підпунктах 4, 5, 8 пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України) або закінчився строк, на який утворено особу, зареєстровану як платник податку.
Однак, ТОВ МОДЕСТО ЛТД не укладались ні договори, ні угоди, наведені в підпункті з пункту 184.1 ст.184 Податкового кодексу України, який є відсильною нормою права (до підпунктів 4, 5 і 8 пункту 180.1 статті 180 Податкового кодексу України). Положення вказаних норм передбачають наступний перелік платників ПДВ:
- особа, що веде облік результатів діяльності за договором про спільну діяльність без утворення юридичної особи (п.п. 4);
- особа - управитель майна, яка веде окремий податковий облік з податку на додану вартість щодо господарських операцій, пов'язаних з використанням майна, що отримане в управління за договорами управління майном.
Для цілей оподаткування господарські відносини між управителем майна з власної господарської діяльності та його діяльності з управління майном прирівнюються до відносин на основі окремих цивільно-правових договорів. Норми цього підпункту не поширюються на управителів майна, які здійснюють управління активами інститутів спільного інвестування, фондів банківського управління, фондів фінансування будівництва та фондів операцій з нерухомістю, створених відповідно до закону (п.п. 5);
-особа - інвестор (оператор), який веде окремий податковий облік, пов'язаний з виконанням угоди про розподіл продукції (п.п. 8).
Суд зазначає, що Порядок та випадки анулювання реєстрації особи як платника податку на додану вартість закріплений в статті 184 Податкового Кодексу України, а безпосередньо процедура реєстрації та анулювання реєстрації платника податку на додану вартість визначено Положенням про реєстрацію платників податку на додану вартість, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2014 р. № 1130.
Відповідно до Положення "Про реєстрацію платників податку на додану вартість" реєстрація осіб платниками ПДВ, перереєстрація платників ПДВ проводяться шляхом внесення записів до Реєстру із формуванням за кожним таким записом окремого ідентифікатора. Особа є зареєстрованою платником ПДВ з відповідної дати реєстрації, внесеної до Реєстру. Реєстрація платника ПДВ є анульованою з дати виключення цього платника ПДВ з Реєстру.
Відповідно до п. 184.2 ст. 184 Податкового кодексу України анулювання реєстрації у підпунктах "б" - "з" пункту 184.1 цієї статті може здійснюватися за заявою платника податку або за самостійним рішенням відповідного контролюючого органу.
Згідно із п. 5.5 розд. 5 Положення "Про реєстрацію платників податку на додану вартість" контролюючі органи здійснюють постійний моніторинг платників ПДВ, включених до Реєстру, та приймають рішення про анулювання реєстрації платників ПДВ у разі існування відповідних підстав. Рішення про анулювання реєстрації за ініціативою контролюючого органу приймаються за наявності відповідних підтверджених документів (відомостей). Одним з таких відомостей , зокрема, є документ, який підтверджує закінчення строку, на який утворено особу, зареєстровану як платник ПДВ (підстава - підпункт "з" пункту 184.1 статті 184 розділу V Кодексу).
Рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу оформляється за формою N 6-РПДВ.
Таке рішення складається у двох примірниках комісією, утвореною відповідно до розпорядження контролюючого органу, та підписується керівником контролюючого органу. У рішенні про анулювання реєстрації платника ПДВ обов'язково вказуються підстави (одна або декілька) для такого анулювання з посиланням на відповідні норми Кодексу. Дата підписання рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ вважається днем прийняття такого рішення.
У п.184.10 ст.184 Податкового кодексу України зазначається, що після прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість, контролюючий орган зобов'язаний письмово повідомити особу протягом трьох робочих днів після дня анулювання такої реєстрації, однак, такого повідомлення - рішення ТОВ "МОДЕСТО ЛТД" не отримувало.
Відповідно до п. 184.5 ст. 184 ПКУ з моменту анулювання реєстрації особи як платника податку така особа позбавляється права на віднесення сум податку до податкового кредиту, виписку податкових накладних.
Отже, оскільки, позивач дізнався про анулювання його, як платника податків, зі скриншота, відповідачем 1 не надсилались позивачу будь-які повідомлення, були відсутні підстави для анулювання реєстрації платника ПДВ, то суд приходить до висновку, що Рішення про анулювання ТОВ МОДЕСТО ЛТД як платника податку на додану вартість за самостійним рішенням контролюючого органу від 12.31.2015 є необґрунтованим та вчиненим з порушенням підстав та способу передбачених законодавством, а тому підлягає визнанню неправомірним та скасованню.
Крім того, ТОВ МОДЕСТО ЛТД подавало податкові декларації за основним місцем обліку до ДПІ у Шевченківському районі у м. Києві з березня по жовтень 2015 року включно. За зазначений період обсяг постачання (без податку на додану вартість) склав 36 571 150,28 грн. та сума податку на додану вартість склала 7 314 230,07 грн., сума разом з ПДВ склала - 43 885 380,33 грн., що підтверджується наступними податковими накладними з квитанціями про прийняття, а саме: № 31032 на суму 1 347 422,00 грн,-в т. ч. ПДВ 224 570,33 грн; № 31089-на суму 787 826,86 грн,-в т. ч. ПДВ 131 304,48 грн; № 31100-на суму 307 861,18 грн,-в т. ч. ПДВ 51 310,20 грн;№ 31103-на суму 165 437,09 грн,-в т. ч. ПДВ 27 572,85 грн;№ 31023-на суму 223 275,80 грн,-в т. ч. ПДВ 37 212,64 грн;№ 31022-на суму 138 963,20 грн,-в т. ч. ПДВ 23 160,53 грн;№ 1034-на суму 1 087 871,00 грн,-в т. ч. ПДВ 181 311,83 грн;№ 3171031-на суму 476 886,00 грн,-в т. ч. ПДВ 79 481,00 грн;№310025-на суму 2 337 578,00 грн,-в т. ч. ПДВ 389 596,33 грн;№ 274-на суму 848 006,00 грн,-в т. ч. ПДВ 141 334,33 грн;№ 31101-на суму 2 214 141,18 грн,-в т. ч. ПДВ 369 023,53 грн;№ 1978-на суму 1 562 633,00 грн,-в т. ч. ПДВ 260 438,83 грн;№ 31044-на суму 255 380,15 грн,-в т. ч. ПДВ 42 563,36 грн;№ 16-на суму 310 711,08 грн,-в т. ч. ПДВ 51 785,18 грн;№ 331-на суму 1 011 314,00 грн,-в т. ч. ПДВ 168 552,33 грн;№ 31055-на суму 795 911,00 грн,-в т. ч. ПДВ 132 651,83 грн;№ 1255-на суму 848 568,26 грн,-в т. ч. ПДВ 141 428,04 грн;№ 1256-на суму 231 984,83 грн,-в т. ч. ПДВ 38 664,14 грн;№ 1503065-на суму 1 061 095,00 грн,-в т. ч. ПДВ 176 849,17 грн;№ 568-на суму 525 129,00 грн,-в т. ч. ПДВ 87 521,50 грн;№ 4526-на суму 588 150,86 грн,-в т. ч. ПДВ 98 025,14 грн;№ 31029-на суму 638 530,33 грн,-в т. ч. ПДВ 106 421,72 грн;№ 119-на суму 846 214,00 грн,-в т. ч. ПДВ 141 035,67 грн;№ 31102-на суму 1 152 864,00 грн,-в т. ч. ПДВ 192 144,00 грн;№ 10-на суму 1 692 008,35 грн,-в т. ч. ПДВ 282 001,40 грн;№ 31059-на суму 1 676 133,00 грн,-в т. ч. ПДВ 279 355,50 грн;№ 31120-на суму 2 500 106,02 грн,-в т. ч. ПДВ 416 684,34 грн;№ 31027-на суму 894 988,00 грн,-в т. ч. ПДВ 149 164,67 грн;№ 31024-на суму 898 064,00 грн,-в т. ч. ПДВ 149 677,33 грн;№ 31028-на суму 201 188,98 грн,-в т. ч. ПДВ 33 531,50 грн;№ 31027-на суму 226 933,02 грн,-в т. ч. ПДВ 37 822,17 грн;№ 31025-на суму 233 586,19 грн,-в т. ч. ПДВ 38 931,03 грн;№ 929-на суму 123 918,00 грн,-в т. ч. ПДВ 20 653,00 грн;№ 925-на суму 424 444,00 грн,-в т. ч. ПДВ 70 740,67 грн;№ 31081-на суму 697 331,72 грн,-в т. ч. ПДВ 116 221,95 грн;№ 1013-на суму 1 295 243,00 грн,-в т. ч. ПДВ 215 873,83 грн;№ 538-на суму 162 703,91 грн,-в т. ч. ПДВ 27 117,32 грн;№ 539-на суму 148 001,09 грн,-в т. ч. ПДВ 24 666,85 грн;№ 31090-на суму 686 409,10 грн,-в т. ч. ПДВ 114 401,52 грн;№ 333-на суму 373 077,06 грн,-в т. ч. ПДВ 62 179,51 грн;№ 859-на суму 2 052 992,00 грн,-в т. ч. ПДВ 342 165,34 грн;№ 31028-на суму 560 519,77 грн,-в т. ч. ПДВ 93 419,96 грн;№ 443-на суму 514 540,40 грн,-в т. ч. ПДВ 85 756,73 грн;№ 31097-на суму 321 441,08 грн,-в т. ч. ПДВ 53 573,52 грн;№ 31096-на суму 1 417 206,48 грн,-в т. ч. ПДВ 236 201,08 грн;№ 31098-на суму 1 255 334,97 грн,-в т. ч. ПДВ 209 222,50 грн;№ 31099-на суму 342 872,49 грн,-в т. ч. ПДВ 57 145,41 грн;№ 31034-на суму 252 535,39 грн,-в т. ч. ПДВ 42 089,23 грн;№ 976-на суму 371 422,00 грн,-в т. ч. ПДВ 61 903,67 грн;№ 14-на суму 1 183 290,17 грн,-в т. ч. ПДВ 197 215,03 грн;№ 1214-на суму 130 662,08 грн,-в т. ч. ПДВ 21 777,01 грн;№ 1211-на суму 105 320,58 грн,-в т. ч. ПДВ 17 553,44 грн;№ 1216-на суму 4 778,07 грн,-в т. ч. ПДВ 796,34 грн;№ 1213-на суму 212 946,23 грн,-в т. ч. ПДВ 35 491,03 грн;№ 1212-на суму 137 303,53 грн,-в т. ч. ПДВ 22 883,92 грн;№ 1215-на суму 32 182,12 грн,-в т. ч. ПДВ 5 363,69 грн;№ 1217-на суму 25 077,52 грн,-в т. ч. ПДВ 4 179,59 грн;№ 31043-на суму 1 452 398,19 грн,-в т. ч. ПДВ 242 066,37 грн;№ 31051-на суму 1 514 668,00 грн,-в т. ч. ПДВ 252 444,66 грн. Всього: на суму 43 885 380,33 грн, в т. ч. ПДВ 7 314 230,07 грн.
У п. 7 Порядку електронного адміністрування податку на додану вартість, затвердженого КМУ від 16 жовтня 2014 року №569, зазначається, у разі анулювання реєстрації платника податку - суб'єкта спеціального режиму оподаткування або виключення його з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування його додаткові електронні рахунки, на яких відсутні кошти, закриваються не раніше ніж протягом наступного робочого дня, що настає за днем такого анулювання/виключення.
Для закриття електронного рахунка (в тому числі додаткового електронного рахунка) ДФС надсилає Казначейству реєстр платників податку, в якому зазначаються найменування або прізвище, ім'я та по батькові платника податку, податковий номер або номер та серія паспорта (для фізичних осіб - підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією та номером паспорта), індивідуальний податковий номер платника податку та сума податку, що підлягає перерахуванню до бюджету.
На підставі такого реєстру Казначейство перераховує суми податку до бюджету, в тому числі суми податку, зараховані на додаткові електронні рахунки і не списані з рахунка станом на наступний робочий день з дня анулювання реєстрації платника податку - суб'єкта спеціального режиму оподаткування або виключення його з реєстру суб'єктів спеціального режиму оподаткування.
Повідомлення про закриття електронних рахунків казначейство надсилає ДФС у день закриття такого рахунка.
В зв'язку з тим, що було безпідставно анульовано реєстрацію платника ПДВ по ТОВ "Модесто ЛТД" та знято податковий кредит у сумі 7314230,07 грн., а тому дії ДПІ у Шевченківському районі м. Києва були неправомірними, а тому суд приходить до висновку про необхідність повернення податкового кредиту у сумі 7314230,07 грн. грн. на рахунок ТОВ "Модесто ЛТД".
Таким чином, підсумовуючи вищевикладене, суд вважає, що Рішення відповідача-1 щодо анулювання свідоцтва платника податку на додану вартість ТОВ "Модесто ЛТД"є протиправним та незаконним, що в свою чергу є підставою для його скасування.
Згідно із п. 5.10 розд. 5 Положення "Про реєстрацію платників податку на додану вартість" рішення про анулювання реєстрації платника ПДВ за самостійним рішенням контролюючого органу може бути оскаржене в адміністративному порядку відповідно до вимог статті 56 ПКУ або до суду.
Відповідно до п.56.1 ст.56 Податкового кодексу України - рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку.
Виходячи з приписів ст. 19 ч. 2 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Статтею 76 КАС України передбачено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
З урахуванням наведеного, суд вважає позов обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню в повному обсязі.
Керуючись ст.ст. 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
В И Р І Ш И В :
Адміністративний позов товариства з обмеженою відповідальністю "Модесто ЛТД" до Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області, Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління ДФС у м. Києві, третя особа - Державна казначейська служба України про визнання дій протиправними, скасування рішення, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправними дії Центральної об'єднаної ДПІ ГУ ДФС у Харківській області щодо прийняття рішення про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД .
Скасувати Рішення Центральної об'єднаної ДПІ ГУ ДФС у Харківській області про анулювання реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД від 31.12.2015 № 85.
Зобов'язати Центральну об'єднану ДПІ ГУ ДФС у Харківській області поновити дію реєстрації платника податку на додану вартість юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД з моменту його анулювання зі збереженням податкових показників в розмірі 7 314 230,07 грн. на рахунку платника в системі електронного адміністрування податку на додану вартість юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД .
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві надати необхідну інформацію щодо поновлення дії реєстрації платника ПДВ юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД Державній казначейській службі України для відкриття нового рахунку в системі електронного адміністрування ПДВ та повідомити належним чином ТОВ МОДЕСТО ЛТД у строк, передбачений законодавством.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві відновити показники в обліковій картці на рахунку платника податку в системі електронного адміністрування ПДВ юридичної особи ТОВ МОДЕСТО ЛТД щодо суми податку на додану вартість у розмірі 7 314 230,07 грн. відповідно до зареєстрованих в Єдиному державному реєстрі вхідних податкових накладних, а саме:№ 31032-на суму 1 347 422,00 грн,-в т. ч. ПДВ 224 570,33 грн; № 31089-на суму 787 826,86 грн,-в т. ч. ПДВ 131 304,48 грн; № 31100-на суму 307 861,18 грн,-в т. ч. ПДВ 51 310,20 грн;№ 31103-на суму 165 437,09 грн,-в т. ч. ПДВ 27 572,85 грн;№ 31023-на суму 223 275,80 грн,-в т. ч. ПДВ 37 212,64 грн;№ 31022-на суму 138 963,20 грн,-в т. ч. ПДВ 23 160,53 грн;№ 1034-на суму 1 087 871,00 грн,-в т. ч. ПДВ 181 311,83 грн;№ 3171031-на суму 476 886,00 грн,-в т. ч. ПДВ 79 481,00 грн;№310025-на суму 2 337 578,00 грн,-в т. ч. ПДВ 389 596,33 грн;№ 274-на суму 848 006,00 грн,-в т. ч. ПДВ 141 334,33 грн;№ 31101-на суму 2 214 141,18 грн,-в т. ч. ПДВ 369 023,53 грн;№ 1978-на суму 1 562 633,00 грн,-в т. ч. ПДВ 260 438,83 грн;№ 31044-на суму 255 380,15 грн,-в т. ч. ПДВ 42 563,36 грн;№ 16-на суму 310 711,08 грн,-в т. ч. ПДВ 51 785,18 грн;№ 331-на суму 1 011 314,00 грн,-в т. ч. ПДВ 168 552,33 грн;№ 31055-на суму 795 911,00 грн,-в т. ч. ПДВ 132 651,83 грн;№ 1255-на суму 848 568,26 грн,-в т. ч. ПДВ 141 428,04 грн;№ 1256-на суму 231 984,83 грн,-в т. ч. ПДВ 38 664,14 грн;№ 1503065-на суму 1 061 095,00 грн,-в т. ч. ПДВ 176 849,17 грн;№ 568-на суму 525 129,00 грн,-в т. ч. ПДВ 87 521,50 грн;№ 4526-на суму 588 150,86 грн,-в т. ч. ПДВ 98 025,14 грн;№ 31029-на суму 638 530,33 грн,-в т. ч. ПДВ 106 421,72 грн;№ 119-на суму 846 214,00 грн,-в т. ч. ПДВ 141 035,67 грн;№ 31102-на суму 1 152 864,00 грн,-в т. ч. ПДВ 192 144,00 грн;№ 10-на суму 1 692 008,35 грн,-в т. ч. ПДВ 282 001,40 грн;№ 31059-на суму 1 676 133,00 грн,-в т. ч. ПДВ 279 355,50 грн;№ 31120-на суму 2 500 106,02 грн,-в т. ч. ПДВ 416 684,34 грн;№ 31027-на суму 894 988,00 грн,-в т. ч. ПДВ 149 164,67 грн;№ 31024-на суму 898 064,00 грн,-в т. ч. ПДВ 149 677,33 грн;№ 31028-на суму 201 188,98 грн,-в т. ч. ПДВ 33 531,50 грн;№ 31027-на суму 226 933,02 грн,-в т. ч. ПДВ 37 822,17 грн;№ 31025-на суму 233 586,19 грн,-в т. ч. ПДВ 38 931,03 грн;№ 929-на суму 123 918,00 грн,-в т. ч. ПДВ 20 653,00 грн;№ 925-на суму 424 444,00 грн,-в т. ч. ПДВ 70 740,67 грн;№ 31081-на суму 697 331,72 грн,-в т. ч. ПДВ 116 221,95 грн;№ 1013-на суму 1 295 243,00 грн,-в т. ч. ПДВ 215 873,83 грн;№ 538-на суму 162 703,91 грн,-в т. ч. ПДВ 27 117,32 грн;№ 539-на суму 148 001,09 грн,-в т. ч. ПДВ 24 666,85 грн;№ 31090-на суму 686 409,10 грн,-в т. ч. ПДВ 114 401,52 грн;№ 333-на суму 373 077,06 грн,-в т. ч. ПДВ 62 179,51 грн;№ 859-на суму 2 052 992,00 грн,-в т. ч. ПДВ 342 165,34 грн;№ 31028-на суму 560 519,77 грн,-в т. ч. ПДВ 93 419,96 грн;№ 443-на суму 514 540,40 грн,-в т. ч. ПДВ 85 756,73 грн;№ 31097-на суму 321 441,08 грн,-в т. ч. ПДВ 53 573,52 грн;№ 31096-на суму 1 417 206,48 грн,-в т. ч. ПДВ 236 201,08 грн;№ 31098-на суму 1 255 334,97 грн,-в т. ч. ПДВ 209 222,50 грн;№ 31099-на суму 342 872,49 грн,-в т. ч. ПДВ 57 145,41 грн;№ 31034-на суму 252 535,39 грн,-в т. ч. ПДВ 42 089,23 грн;№ 976-на суму 371 422,00 грн,-в т. ч. ПДВ 61 903,67 грн;№ 14-на суму 1 183 290,17 грн,-в т. ч. ПДВ 197 215,03 грн;№ 1214-на суму 130 662,08 грн,-в т. ч. ПДВ 21 777,01 грн;№ 1211-на суму 105 320,58 грн,-в т. ч. ПДВ 17 553,44 грн;№ 1216-на суму 4 778,07 грн,-в т. ч. ПДВ 796,34 грн;№ 1213-на суму 212 946,23 грн,-в т. ч. ПДВ 35 491,03 грн;№ 1212-на суму 137 303,53 грн,-в т. ч. ПДВ 22 883,92 грн;№ 1215-на суму 32 182,12 грн,-в т. ч. ПДВ 5 363,69 грн;№ 1217-на суму 25 077,52 грн,-в т. ч. ПДВ 4 179,59 грн;№ 31043-на суму 1 452 398,19 грн,-в т. ч. ПДВ 242 066,37 грн;№ 31051-на суму 1 514 668,00 грн,-в т. ч. ПДВ 252 444,66 грн. Всього: на суму 43 885 380,33 грн, в т. ч. ПДВ 7 314 230,07 грн.
Зобов'язати Державну податкову інспекцію у Шевченківському районі ГУ ДФС у м. Києві надати Державній казначейській службі України, відповідно до ст. 43 ПКУ, висновки та документи, необхідні для повернення коштів, на новостворений рахунок платника податків ТОВ МОДЕСТО ЛТД в системі електронного адміністрування ПДВ, помилково та/або надміру зарахованих до бюджету, з проведенням звірки надходжень до бюджету в розмірі 7 314 230,07 грн.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Модесто ЛТД" (61022, м. Харків, м. Свободи, 5 кімн.611/1, код ЄДРПОУ 39608982) судові витрати в загальному розмірі 1378 (одна тисяча триста сімдесят вісім ) грн. 00 коп. за рахунок бюджетних асигнувань Центральної об'єднаної державної податкової інспекції м. Харкова Головного управління ДФС у Харківській області (61166, м. Харків, пр-т Науки 9, код ЄДРПОУ 39859805).
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не були вручені у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження: на рішення суду - якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження також може бути поновлений в разі його пропуску з інших поважних причин, крім випадків, визначених частиною другою статті 299 цього Кодексу.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення виготовлено 12.01.2018 року.
Суддя О.М. Тітов
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.01.2018 |
Оприлюднено | 15.01.2018 |
Номер документу | 71536426 |
Судочинство | Адміністративне |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні