Рішення
від 21.12.2017 по справі 802/2135/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

м. Вінниця

21 грудня 2017 р. Справа № 802/2135/17

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Крапіфницька Н.Л.,

розглянувши в письмовому провадженні в м. Вінниці адміністративну справу за позовом:

публічного акціонерного товариства "Дельта Банк"

до Тростянецької районної державної адміністрації Вінницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - приватне підприємство "Бурий Ведмідь"

про визнання нечинним та скасування запису

В С Т А Н О В И В:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшли матеріали позовної заяви публічного акціонерного товариства "Дельта Банк" до Тростянецької районної державної адміністрації Вінницької області, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - приватне підприємство "Бурий Ведмідь" з позовом у якому позивач просить суд визнати нечинним та скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осібфізичних осіб-підприємців запис від 17.11.2016 року №11671390006000503 про державну реєстрацію припинення ПП "Бурий Ведмідь" (код за ЄДРПОУ 36166199, юридична адреса: Вінницька область, Тростянецький район, село Торканівка, вул. Виробнича, буд. 6-А).

Позивач вважає державну реєстрацію припинення юридичної особи ПП "Бурий Ведмідь" і вчинений державним реєстратором запис незаконними та такими, що підлягає скасуванню у зв'язку з тим, що 02.08.2011 року між ПАТ "Дельта Банк" та ПП "Бурий Ведмідь" було укладено договір кредитної лінії № ВКЛ - 2006368 (надалі за текстом - договір).

Представник позивача в судове засідання не з'явився, уповноваженого представника до суду не направив, про дату, проте, через відділ прийому суду подав заяву про розгляд справи без участі представника позивача в порядку письмового провадження.

Представник відповідача через відділ прийому суду подав клопотання про розгляд справи без участі представника відповідача та одночасно зазначив, що проти задоволення позову заперечує в повному обсязі. Через відділ прийому суду 11.12.2017 відповідачем також подано письмові заперечення в яких зазначено, що запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осібфізичних осіб-підприємців запис від 17.11.2016 року №11671390006000503 про державі реєстрацію припинення ПП "Бурий Ведмідь" (код за ЄДРПОУ 36166199, юридична адреса: Вінницька область, Тростянецький район, село Торканівка, вул. Виробнича, буд. 6-А) було здійснено у відповідності до вимог чинного законодавства та на виконання постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 02.11.2016.

Представник третьої особи в судове засідання не з'явився, уповноваженого представника до суду не направив, хоча судом здійснювались усі необхідні заходи з метою повідомлення особи про дату, час та місце розгляду справи.

Відповідно до ч.1, 9 ст.205 КАС України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею. Якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

З огляду на вказане, суд вважає за можливе провести розгляд справи в порядку письмового провадження, без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.

Дослідивши матеріали справи, докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі, виходячи з наступного.

В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що 17.11.2016 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державним реєстратором Тростянецької районної державної адміністрації Вінницької області було внесено запис за № 11671390006000503 про припинення ПП "Бурий Ведмідь" (код за ЄДРПОУ 36166199, юридична адреса: 24361, Вінницька обл., Тростянецький район, село Торканівка, вул. Виробнича, буд. 6-А).

Позивач вважає державну реєстрацію припинення юридичної особи - ПП Бурий Ведмідь і вчинений державним реєстратором запис незаконними та такими, що підлягає скасуванню у зв'язку з тим, що 02.08.2011 року між ПАТ "Дельта Банк" (далі - позивач, Банк. Кредитор ) та ПП Бурий Ведмідь (далі - позичальник, третя особа) було укладено договір кредитної лінії № ВКЛ - 2006368 (надалі за текстом - договір). За умовами договору кредитор зобов'язується надавати позичальнику грошові кошти у тимчасове користування на умовах забезпеченості, повернення, строковості, платності та цільового характеру використання

В забезпечення виконання зобов'язання за Кредитним договором між Банком та ОСОБА_1 (надалі за текстом - "іпотекодавець") укладено іпотечний договір від 02.08.2011 відповідно до якого, іпотекодавець з метою забезпечення належного виконання Позичальником Зобов'язання, що випливає з кредитного договору, передає, а іпотекодержатель приймає в іпотеку в порядку і на умовах визначених цим договором, належне йому на праві власності нерухоме майно, а саме: домоволодіння загальною площею 568.9 кв.м. житловою площею 185,1 кв.м, що складається з житлового будинку р.п. 2007 (Літ. №А) загальною площею 568,9 кв.м, житловою площею 185.1 кв.м.. свердловина (Літ. №1), яма каналізаційна (Літ. №11), огорожа (літ. №1-5). розташоване за адресою: Київська область, Києво - Святошинський район, село Чайки, вулиця Грушевського, будинок 12 (надалі за текстом - Майно , Предмет Іпотеки - 1).

Земельна ділянка на якій розташований предмет іпотеки - 1, загальною площею 0,2046 га. цільове призначення будівництва та обслуговування жилого будинку і господарських будівель, розташована за адресою: Київська область, Києво - Святошинський район, село Петропавлівськ , вулиця Грушевського, будинок 12.

Свої зобов'язання Банк виконав належним чином та надав кошти у порядку та розмірах передбачених Кредитним договором.

Позичальник не виконав належним чином взятих на себе зобов'язань по сплаті кредиту та відсотків за користування кредитом, в результаті чого у останнього станом на 06.11.2017 наявна заборгованість перед Банком у наступних розмірах: сума заборгованості за простроченим кредитом - 2500000 грн., сума заборгованості за простроченими процентами - 6474308,33 грн., розмір пені за несвоєчасне повернення відсотків 107440,08 грн., сума трьох процентів річних від суми прострочених процентів 16169,68 грн., розмір штрафу 925000 грн., що всього становить 10022918,09 грн.

Рішенням постійно діючого третейського суду при Асоціації українських банків по справі № Д-2335/12 від 26.10.2012 року стягнуто на користь ПАТ "Дельта Банк" з ПП "Бурий Ведмідь" заборгованість за договором кредитної лінії № ВКЛ-2006368 від 02.08.2011 року у розмірі 3156384,20 грн., третейський збір в розмірі 25500,00 грн.

22.07.2014 року Вінницьким окружним судом по справі 802/2366/14-а за позовом Бершадської об'єднаної державної податкової інспекції ГУ Міндоходів у Вінницькій області до ПП "Бурий Ведмідь" по справі про припинення підприємницької діяльності прийнято постанову про припинення юридичної особи ПП "Бурий Ведмідь".

02.11.2016 року Вінницьким окружним судом по справі 802/1342/16-а за позовом ПП "Бурий Ведмідь" до сектора з питань державної реєстрації Тростянецької районної державної адміністрації про зобов'язання вчинити дії, прийнято постанову, якою зобов'язано сектор з питань державної реєстрації Тростянецької районної державної адміністрації вчинити дії, а саме здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи - приватного підприємства "Бурий ведмідь" (код ЄДРПОУ 36166199).

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації, регулюються Конституцією України, Законом України № 755-15 "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до вказаного закону.

Відповідно до ст. 3 Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин, дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб незалежно від організаційно-правової форми, форми власності та підпорядкування, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців.

Пунктом 4 ст. 1 Закону № 755-15 закріплено, що державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Стаття 4 Закону №755-15 закріплює загальні засади державної реєстрації та вказує, що державна реєстрація базується на таких основних принципах: 1) обов'язковості державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі; 2) публічності державної реєстрації в Єдиному державному реєстрі та документів, що стали підставою для її проведення; 3) врегулювання відносин, пов'язаних з державною реєстрацією, та особливостей державної реєстрації виключно цим Законом; 4) державної реєстрації за заявницьким принципом; 6) єдності методології державної реєстрації; 7) об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі; 8) внесення відомостей до Єдиного державного реєстру виключно на підставі та відповідно до цього Закону; 9) відкритості та доступності відомостей Єдиного державного реєстру.

Частина 12 ст. 17 Закону №755-15 зазначає, що для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації;

2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

В той же час відповідно до ч.1 ст. 25 Закону №755-15 державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі:

1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації;

2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо: визнання повністю або частково недійсними рішень засновників (учасників) юридичної особи або уповноваженого ними органу; визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів юридичної особи; заборони (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій; накладення/зняття арешту корпоративних прав; зобов'язання вчинення реєстраційних дій; скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі; виділу юридичної особи; провадження у справах про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом, прийнятих відповідно до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення юридичної особи; припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи; відміни державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця; відміни в порядку апеляційного/касаційного оскарження рішення суду, на підставі якого вчинено реєстраційну дію;

3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Суб'єкт державної реєстрації не пізніше наступного робочого дня з дати отримання судового рішення, передбаченого пунктом 2 частини першої цієї статті: 1) звертається до суду за роз'ясненням судового рішення - у разі якщо судове рішення є незрозумілим для суб'єкта державної реєстрації; 2) повідомляє суд або державну виконавчу службу про неможливість виконання рішення із зазначенням підстав - у разі неможливості виконання судового рішення; 3) проводить відповідну реєстраційну дію шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру (крім випадків, передбачених пунктами 1 та 2 цієї частини); 4) формує виписку для її оприлюднення на порталі електронних сервісів - у разі зміни відомостей, що містяться у виписці ( ч. 3, ст. 25 Закону №755-15 ).

Спрощена процедура державної реєстрації припинення юридичної особи шляхом її ліквідації проводиться на підставі: 1) судового рішення про скасування (визнання недійсною) державної реєстрації юридичної особи у випадках, передбачених законом, якщо таке рішення прийнято судом до 1 липня 2004 року, крім судового рішення про визнання юридичної особи банкрутом; 2) судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з банкрутством юридичної особи, якщо таке рішення прийнято судом після 1 липня 2004 року, і в разі якщо голова ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатор юридичної особи протягом трьох років з дати оприлюднення повідомлення про постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з банкрутством юридичної особи, не надав суб'єкту державної реєстрації документи, необхідні для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 3) неподання головою ліквідаційної комісії з припинення юридичної особи або ліквідатором юридичної особи документів, необхідних для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації протягом одного року з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про зупинення проведення спрощеної процедури державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації ( ч. 4, ст. 25 Закону №755-15 ).

Суд зазначає, що в даному випадку відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запис від 17.11.2016 року №11671390006000503 про державну реєстрацію припинення ПП "Бурий Ведмідь" (код за ЄДРПОУ 36166199, юридична адреса: Вінницька область, Тростянецький район, село Торканівка, вул. Виробнича, буд. 6-А) припинено за рішенням суду.

Тобто, в даному випадку, відповідачем запис про державну реєстрацію припинення ПП "Бурий Ведмідь" від 17.11.2016 року №11671390006000503 прийнято на підставі судового рішення, що набрало законної сили та тягне за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі. До письмових заперечень відповідач надав копію постанови Вінницького окружного адміністративного суду від 02.11.2016 по справі №802/1342/16-а відповідно до якої зобов'язано сектор з питань державної реєстрації Тростянецької районної державної адміністрації вчинити дії, а саме здійснити державну реєстрацію припинення юридичної особи - приватного підприємства "Бурий ведмідь" (код ЄДРПОУ 36166199).

Згідно з положенням статті 129 Конституції України однією з основних засад здійснення судочинства є обов'язковість судового рішення.

Відповідно до ст. 129 з приміткою 1 суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов'язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

З огляду на вказані обставини, суд зазначає, що сектор з питань державної реєстрації Тростянецької районної державної адміністрації діяв відповідно до вимог чинного на момент виникнення спірних правовідносин законодавства.

Стаття 14 КАС України передбачає, що судові рішення, які набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України.

Частиною другої статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України Кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновків про відмову у задоволенні позовних вимог.

Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Відповідно статті 139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 73-77, 90, 94, 139, 241, 245, 246, 250, 255, 295 КАС України, суд,

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позовних вимог публічного акціонерного товариства "Дельта Банк" про визння нечинним та скасування запису в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб фізичних осіб-підприємців від 17.11.2016 року №11671390006000503 про державну реєстрацію припинення приватного підприємства "Бурий Ведмідь" (код за ЄДРПОУ 36166199, юридична адреса: Вінницька область, Тростянецький район, село Торканівка, вул. Виробнича, буд. 6-А) відмовити повністю.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

позивач - публічне акціонерне товариство "Дельта Банк" ( бульвар Дружби Народів, 38, м. Київ 14, 01014, код ЄДРПОУ 34047020 )

відповідач - Тростянецька районна державна адміністрація ( вул. Соборна, 37, смт. Тростянець, Тростянецький район, Вінницька область, 24300, код ЄДРПОУ 04051112 )

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - приватне підприємство "Бурий Ведмідь" (код за ЄДРПОУ 36166199, юридична адреса: Вінницька область, Тростянецький район, село Торканівка, вул. Виробнича, буд. 6-А).

Суддя підпис Крапівницька Н. Л.

Копія вірна Суддя:

Помічник:

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.12.2017
Оприлюднено16.01.2018
Номер документу71595834
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2135/17-а

Постанова від 18.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 17.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 18.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Берназюк Я.О.

Ухвала від 25.06.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Коваленко Н.В.

Постанова від 24.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 23.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 11.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Ухвала від 26.02.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Сторчак В. Ю.

Рішення від 21.12.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Крапівницька Н. Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні