ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И м. Київ 15 січня 2018 року № 826/14581/17 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі: головуючого судді Шейко Т.І. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомНаціональної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю “Сантандер Фінанс” простягнення штрафу у розмірі 2000,00 грн. встановив: Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку звернулась до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю “Сантандер Фінанс”, в якому просила стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Сантандер Фінанс” (код ЄДРПОУ 38186107) штраф у розмірі 2000,00 грн. В обґрунтування заявлених позовних вимог позивач зазначив, що за правопорушення на ринку цінних паперів постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку №375-ЦА-УП-ЮО від 19.07.2016 р. до Товариства з обмеженою відповідальністю “Сантандер Фінанс” застосовано штрафну санкцію у розмірі 2000,00 грн., та яка на час звернення до суду не сплачена. Керуючись положеннями статті 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом. В судовому засіданні представник позивача підтримав заявлений позов, просив задовольнити його у повному обсязі та подав клопотання про розгляд справи в порядку письмового провадження. Відповідач в судове засідання не прибув, про дату час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, клопотань про розгляд справи за відсутності уповноваженого представника чи відкладення розгляду справи не надходило. У зв'язку з наведеним, суд ухвалив подальший розгляд справи продовжити в порядку письмового провадження. Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судом, у відношенні Товариства з обмеженою відповідальністю “Сантандер Фінанс” (надалі — ТОВ “Сантандер Фінанс) уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (надалі — НКЦПФР) було складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів від 10.06.2016 р. №393-ЦА-УП-ЮО, відповідно до якого встановлено, що ТОВ “Сантандер Фінанс” порушило вимоги пункту 2 рішення НКЦПФР від 01.12.2015 р. №2002 “Про внесення змін до Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку”, а саме: не подало до НКЦПФР адміністративні дані торговця цінними паперами за грудень 2015 року. За результатами розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів уповноваженою особою НКЦПФР за неподання інформації до НКЦПФР у відношенні ТОВ “Сантандер Фінанс” винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.07.2016 р. №375-ЦА-УП-ЮО, згідно з якою до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 2000,00 грн. Оскільки у встановлений строк та на час звернення до суду вказана сума штрафу відповідачем не сплачена, керуючись положеннями статті 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні”, відповідно до якої у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом НКЦПФР, позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом. Вирішуючи спір, суд виходить з наступного. Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначає Закон України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” від 30.10.1996 р. №448/96-ВР. Згідно із абзацом 2 статті 1 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” (тут і надалі нормативно-правові акти в редакції, чинній на момент виникнення спірних відносин) державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері. Як зазначено у пункті 1 Положення про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку (надалі - Положення), затвердженого Указом Президента України від 23.11.2011 р. №1063/2011, НКЦПФР здійснює державне регулювання ринку цінних паперів. У відповідності до підпункту 64 пункту 6 Положення НКЦПФР для забезпечення виконання покладених на неї завдань і функцій має право накладати на осіб, винних у порушенні вимог законодавства про цінні папери, адміністративні стягнення, а також штрафні та інші санкції аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів. Пунктом 2 рішення НКЦПФР від 01.12.2015 р. №2002 “Про внесення змін до Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку”, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24.12.2015 р. за №1632/28077, встановлено, що адміністративні дані торговця цінними паперами за 2015 рік подаються до НКЦПФР за формою, у складі, у терміни та порядку, що встановлені нормативно-правовими актами, які діяли на звітну дату складання таких даних. Відповідно до пункту 1 розділу III Положення про порядок складання та подання адміністративних даних щодо діяльності торговців цінними паперами до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням НКЦПФР від 25.09.2012 р. №1283, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16.10.2012 р. за №1737/22049 (в редакції, що діяла до 12.01.2016 р.), торговець цінними паперами подає місячні дані до центрального апарату Комісії не пізніше 10-го числа місяця, наступного за звітним місяцем. Так, згідно пункту 7, пункту 8 частини 1 статті 11 Закону України “Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні” Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. Відповідно до розділу XVIII Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням НКЦПФР №1470 від 16.10.2012 р., зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 р. за №1855/22167, штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання нею постанови. Юридичні особи сплачують штрафи шляхом перерахування коштів до Державного бюджету. Документ, який підтверджує сплату штрафу, протягом п'яти робочих днів надсилається до уповноваженого підрозділу центрального апарату Комісії (відповідного підрозділу територіального органу Комісії). У разі несплати штрафу юридичною особою в строк, установлений пунктом 2 цього розділу, штраф стягується в судовому порядку. Як вбачається із матеріалів справи та встановлено судом, позивачем направлявся рекомендованим листом один примірник постанови про накладення санкції щодо відповідача, що підтверджується реєстром відправлення на 22.07.2016 р. за вих. №16246 та фіскальним чеком від 22.07.2016 р. Відповідачем постанову НКЦПФР про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 19.07.2016 р. №375-ЦА-УП-ЮО у встановленому порядку не оскаржено, штраф у встановлений термін не сплачено, а відтак, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають повному задоволенню. Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва – в и р і ш и в: 1. Позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю “Сантандер Фінанс” - задовольнити. 2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Сантандер Фінанс” (код ЄДРПОУ 38186107, адреса: 01001, м. Київ, вул. Городецького, буд. 6) штраф у розмірі 2000,00 (дві тисячі) грн. до державного бюджету України, який слід перерахувати на рахунок, відкритий в управлінні Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 “Надходження до загального фонду державного бюджету”, по коду бюджетної класифікації 21081100 “Адміністративні штрафи та інші санкції”, символ звітності 106. Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України. Рішення може бути оскаржено до Київського апеляційного адміністративного суду в порядку та у строки, встановлені статтями 295 – 297 Кодексу адміністративного судочинства України. Суддя Т.І. Шейко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 15.01.2018 |
Оприлюднено | 18.01.2018 |
Номер документу | 71597457 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Шейко Т.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні