Постанова
від 11.01.2018 по справі 922/2908/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

проспект Незалежності, 13, місто Харків, 61058

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" січня 2018 р. Справа № 922/2908/17

ОСОБА_1 апеляційний господарський суд у складі колегії суддів: головуючий суддя Шутенко І.А., суддя Здоровко Л.М., суддя Лакіза В.В.

при секретарі судового засідання Кладько А.С.

за участю :

від позивача - ОСОБА_2 (за довіреністю № 08-11/3935/2-17 від 27.12.2017);

від відповідача - не прибув,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного господарського суду апеляційну скаргу відповідача ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" ТОВ (вх. №3686 Х/2) на рішення ухвалене Господарським судом Харківської області 13.11.2017 об 11 годині 55 хвилин у складі судді Шарко Л.В. у приміщенні Господарського суду Харківської області у справі № 922/2908/17

за позовом ОСОБА_1 міської ради

до ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" ТОВ

про зобов'язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач ОСОБА_1 міська рада звернувся до господарcького суду Харківської області з позовною заявою, в якій просить суд зобов'язати ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" ТОВ (відповідач) протягом 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,2883 га по вул. Саратівській, 44 у м. Харкові та зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі. Судові витрати просить покласти на відповідача.

Позовні вимоги вмотивовано тим, що ухилення орендаря від виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі унеможливлює отримання Департаментом земельних відносин в управлінні Держземагентства у місті Харкові витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, виконання розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку та вчинення дії щодо складання та підписання додаткової угоди до існуючого договору в частині зміни розміру орендної плати земельної ділянки у відповідності з нормативно грошовою оцінкою земель міста Харкова станом на 01 січня 2013 року, затвердженою рішенням ОСОБА_1 міської ради від 03 липня 2013 року № 1209/13.

Ухвалою господарського суду Харківської області від 04.09.2017 року за позовною заявою було порушено провадження по справі № 922/2908/17 та призначено її до розгляду у відкритому судовому засіданні.

Рішенням суду від 13.11.2017 (суддя Л.В. Шарко) позов задоволено повністю, зобов'язано ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" Товариство з обмеженою відповідальністю (61017, м. Харків, майдан Павлівський, будинок 1/3, код ЄДРПОУ 23003567) протягом 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,2883 га по вул. Саратівській, 44 у м. Харкові та зареєструвати земельну ділянку площею 1,2883 га по вул. Саратівській, 44 у м. Харкові в Державному земельному кадастрі.

Стягнуто з ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" Товариство з обмеженою відповідальністю (61017, м. Харків, майдан Павлівський, будинок 1/3, код ЄДРПОУ 23003567) на користь ОСОБА_1 міської ради (61003, м. Харків, майдан Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243) 3 200,00 гривень судового збору.

27.11.2017 ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" Товариство з обмеженою відповідальністю звернулось до суду з заявою про виправлення описок в рішенні, а саме вказує, що у рішенні на сторінці 4, абзац 7 перше речення в дужках зазначено: "№1074 від 26.05.1997". Правильно: "№616 від 23.03.1996". На сторінці 7 рішення зазначено: "від 03.03.1996 року". Правильно: "від 23.03.1996". У резолютивній чистині рішення зазначено: "З 200,00 гривень судового збору". Правильно : "1 600,00 гривень судового збору.".

Ухвалою господарського суду Харківської області від 27.11.2017 у справі № 922/2908/17 (суддя Шарко Л.В.) заяву ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" Товариство з обмеженою відповідальністю про виправлення описок в рішенні - задоволено.

Ухвалено перше речення абзацу 7 на сторонці 4 рішення суду від 13.11.2017 викласти в наступній редакції:

"Статтею 7 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент укладення договору на право тимчасового користування землею №616 від 23.03.1996) користування землею може бути постійним або тимчасовим."

Абзац 1 на сторонці 7 рішення суду від 13.11.2017 викласти в наступній редакції:

"Проте, як встановлено судом, за наявності чинного рішення ОСОБА_1 міської ради від 25.09.2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", письмове звернення позивача про необхідність вчинення відповідних дій з метою приведення умов договору на право тимчасового користування земельною ділянкою від 23.03.1996 року № 616 до вимог чинного законодавства, відповідачем залишено без задоволення.".

Абзац 3 резолютивної частини рішення суду від 13.11.2017 викласти в наступній редакції:

"Стягнути з ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" Товариство з обмеженою відповідальністю (61017, м. Харків, майдан Павлівський, будинок 1/3, код ЄДРПОУ 23003567) на користь ОСОБА_1 міської ради (61003, м. Харків, майдан Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243) 1600,00 гривень судового збору.".

Відповідач, не погодившись з прийнятим у справі рішенням господарського суду Харківської області від 13.11.2017 з урахуванням ухвали про виправлення описки, звернувся з апеляційною скаргою. У скарзі з посиланням на невідповідність оскаржуваного рішення нормам матеріального та процесуального права просить його скасувати та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позовних вимог повністю.

Ухвалою Харківського апеляційного господарського суду від 04.12.2017 апеляційну скаргу прийнято до провадження та призначено справу до розгляду в судовому засіданні 11.01.2018. Ухвалено заявнику апеляційної скарги ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" ТОВ надати докази сплати судового збору з урахуванням розміру судового збору, передбаченого Законом України "Про судовий збір".

Від ОСОБА_1 міської ради надійшов відзив (вх. 84 від 03.01.2018) на апеляційну скаргу, в якому наводить заперечення на доводи, викладені в апеляційній скарзі та просить відмовити в її задоволенні.

Від апелянта на виконання вимог ухвали Харківського апеляційного господарського суду надійшли пояснення (вх. 154 від 09.01.2018) щодо сплати судового збору та докази сплати судового збору у розмірі, який відповідає вимогам Закону України "Про судовий збір".

Протоколом автоматичної зміни складу колегії суддів від 10.01.2018 у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю судді Плахова О.В. для розгляду даної справи визначено колегію суддів у складі: головуючий суддя Шутенко І.А., суддя Здоровко Л.М., суддя Лакіза В.В.

15.12.2017 набрали чинності зміни до Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.2017, ВВР, 2017, № 48, ст.436.

Відповідно до п. п. 9 п. 1 Перехідних положень справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Враховуючи наведені норми Закону, справа розглядається за правилами ГПК України в редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.2017.

В судове засідання відповідач представника з належним чином оформленими повноваженнями не направив, про час та місце судового засідання повідомлений належним чином, що підтверджується наявним в матеріалах справи повідомленням про вручення поштового відправлення з відміткою про вручення (а.с. 107).

В судовому засіданні представник позивача заперечував проти вимог та доводів апеляційної скарги. Просив відмовити в її задоволенні та залишити без змін оскаржуване рішення Господарського суду Харківської області.

Заслухавши пояснення представника позивача, переглянувши справу та перевіривши законність та обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів апеляційної скарги, апеляційним господарським судом встановлено наступне.

Як вбачається з матеріалів справи, встановлено під час розгляду справи в суді першої та апеляційної інстанції між виконавчим комітетом ОСОБА_1 міської ради та ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" ТОВ (землекористувач) укладено Договір на право тимчасового користування землею № 616 (далі - договір користування землею), за умовами якого відповідач отримав у тимчасове користування строком на 25 років для експлуатації та обслуговування цілісного майнового комплексу земельну ділянку площею 1,2883 га по вул. Саратівська, 44 у м. Харкові. Кадастровий номер земельної ділянки не визначений. (а.с. 17-20)

Договір укладений на підставі рішення виконавчого комітету ОСОБА_1 міської ради народних депутатів № 341 від 17.04.1996.

Пунктом 2.1 Договору передбачено, що плата за землю вноситься землекористувачем щомісячно у вигляді земельного податку.

Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 03.07.2013 року № 1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року. (а.с. 29)

Згідно п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 рік та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України.

Пунктом 2 Рішення визначено, що вказане рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 рік застосовується з 01 січня 2014 року.

Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 25.09.2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 року. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові. (а.с. 27-28).

Згідно пункту 2.2 Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року, затвердженого рішенням ОСОБА_1 міської ради від 25.09.2013 року №1269/13 управління Держземагентства у м. Харкові Харківської області надає інформацію про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки у формі витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки згідно з чинним законодавством України.

Пунктом 4 рішення ОСОБА_1 міської ради від 25.09.2013 року №1269/13 зобов'язано орендарів земельних ділянок, які перебувають у їх користуванні на підставі договорів оренди, укладених протягом 1994-1998 років та 1999-2003 років, та які були передані у користування без проведення державної реєстрації цих земельних ділянок, з метою реалізації ОСОБА_1 міською радою, як орендодавцем, можливості щодо отримання витягів з технічної документації про нормативно грошову оцінку окремих земельних ділянок для визначення обґрунтованого розміру орендної плати за вказані земельні ділянки із визначеною площею, межами, місцем розташування, зареєстровані у Державному земельному кадастрі (із присвоєнням кадастрового номеру):

- укласти із розробниками документації із землеустрою договори на складання технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) стосовно земельних ділянок, переданих їм у користування без проведення державної реєстрації таких земельних ділянок (без присвоєння їм кадастрового номеру);

- забезпечити складання та прийняття технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) у строк, що не перевищує 2 календарних місяців з дня набрання чинності цим Рішенням;

- не пізніше 31.12.2013 року вчинити дії, спрямовані на подання складеної (розробленої) технічної документації щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагентства у м. Харкові для здійснення Державним кадастровим реєстратором державної реєстрації (із присвоєнням кадастрового номеру) земельних ділянок, переданих у користування без проведення їх державної реєстрації (в тому числі, у разі, коли відомості про земельні ділянки, право користування на які виникло до 2004 року, не внесені до державного реєстру земель);

- повідомити Департамент земельних відносин ОСОБА_1 міської ради про здійснення державної реєстрації відповідної земельної ділянки із зазначенням присвоєного кадастрового номеру та долученням копії витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку, який було видано на підтвердження державної реєстрації земельної ділянки.

Пунктом 5 Рішення від 25.09.2013 № 1269/13 Департамент земельних відносин ОСОБА_1 міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства України.

З метою виконання вищезазначеного Рішення від 25.09.2013 № 1269/13 Департамент земельних відносин направив відповідачу лист попередження від 07.10.2013 № 1505/0/225-13 (а.с. 22).

У листі вказано відповідачу на необхідність : - в строк до 01.12.2013 року - забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);

- в строк не пізніше 31.12.2013 року - подати складену (розроблену) технічну документацію щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) до Управління Держземагенства у м. Харкові для здійснення реєстрації земельної ділянки із присвоєнням кадастрового номеру;

- в строк до 01.01.2014 року - повідомити Департамент земельних відносин ОСОБА_1 міської ради про здійснення державної реєстрації земельної ділянки та надати копію витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку на підтвердження державної реєстрації цієї земельної ділянки;

- в строк до 01.02.2014 року - привести розмір плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.

Із вказаного листа вбачається, що Департамент попередив відповідача про те, що у разі невиконання зазначених у листі дій у наведені строки будуть вжиті заходи направлені на спонукання вчинення цих дій.

Факт отримання відповідачем вказаного листа підтверджується копією повідомлення про поштове відправлення з відміткою про його отримання 14.10.2013 (а.с. 21).

Ухилення відповідача від виконання покладених на нього Рішенням міської ради дій стало підставою для звернення позивача з позовом у даній справі.

Приймаючи рішення про задоволення позовних вимог місцевий господарський суд визнав їх доведеними законними та обґрунтованими. Так, в рішенні судом зазначено, що договір на право тимчасового користування землею укладений 1996 року відповідно до норм чинного законодавства, які діяли на момент його укладення, при цьому, на час розгляду справи відповідач не є власником земельної ділянки та не є постійним землекористувачем, оскільки не відноситься до осіб, визначених статтею 92 Земельного кодексу України, а відтак сплата орендарем плати за землю у вигляді земельного податку не відповідає вимогам чинного законодавства. За висновком суду першої інстанції договір на право тимчасового користування є за своїм змістом та з урахуванням норм чинного на даний момент законодавства, має ознаки договору оренди та потребує приведення його умов у відповідність до норм чинного законодавства.

Апелянт в обґрунтування вимог скарги посилається на те, що він є тимчасовим користувачем земельної ділянки, а не орендарем. На думку апелянта рішення ОСОБА_1 міської ради Рішенням ОСОБА_1 міської ради від 25.09.2013 року № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" стосується орендарів, яким не є відповідач. Враховуючи викладене, вважає, що у нього відсутній обов'язок виконання вказаного рішення ради.

Статтею 7 Земельного кодексу України (в редакції, чинній на момент укладення договору на право тимчасового користування землею № 616 від 23.03.1996) користування землею може бути постійним або тимчасовим. Постійним визнається землекористування без заздалегідь установленого строку. Тимчасове користування землею може бути короткостроковим - до трьох років і довгостроковим - від трьох до двадцяти п'яти років. У разі виробничої необхідності ці строки може бути продовжено на період, що не перевищує одного строку відповідно короткострокового або довгострокового тимчасового користування. Користування землею на умовах оренди для сільськогосподарських цілей повинно бути, як правило, довгостроковим.

Відповідно до частини 1 статті 24 Земельного кодексу України (1991 року) право тимчасового користування землею, в тому числі на умовах оренди, оформляється договором.

Статтею 36 Земельного кодексу України (1991 року) передбачено, що використання землі на Україні є платним. Власники землі та землекористувачі щорічно сплачують плату за землю у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначаються залежно від якості та місцеположення земельної ділянки виходячи з кадастрової оцінки земель. Орендар сплачує за землю орендну плату, розмір якої встановлюється за угодою сторін у договорі оренди. Порядок оподаткування і середні ставки земельного податку та граничні розміри орендної плати за землю встановлюються Верховною Радою України.

Пунктом 2.1 Договору на право тимчасового користування землею № 616 від 23.03.1996 року передбачено, що плата за землю вноситься землекористувачем щомісячно у вигляді земельного податку.

Відповідно до підпункту 14.1.72 пункту 1 статті 14 Податкового кодексу України земельний податок - це обов'язковий платіж, що справляється з власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів.

Однак, як обґрунтовано встановлено місцевим господарським судом та під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції та не спростовано відповідачем, ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" ТОВ не є власником земельної ділянки та не є постійним користувачем земельної ділянки, а тому, не відноситься до кола осіб, які можуть сплачувати за користування ділянкою земельний податок.

Відповідно до частини другої статті 11 Цивільного кодексу України, підставами для виникнення прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Статтями 525, 526 Цивільного кодексу України передбачено, що одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Згідно з пп. 14.1.147 п. 1 ст. 14 та п. 288.1 ст. 288 Податкового кодексу України плата за землю - це обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності; підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки оформлений та зареєстрований відповідно до законодавства.

За приписами статті 93 Земельного кодексу України та статті 1 Закону України "Про оренду землі" (в редакції, чинній на момент звернення до суду) оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.

Як вбачається з матеріалів справи відповідачем використовується земельна ділянка, яка не внесена до Державного реєстру земель.

Відповідно до статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі. Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Згідно зі статтею 10 Закону України "Про Державний земельний кадастр" земельні ділянки є об'єктами Державного земельного кадастру.

Відповідно до статті 15 Закону України "Про Державний земельний кадастр" нормативна грошова оцінка відноситься до відомостей про земельну ділянку, які включаються до Державного земельного кадастру.

Внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим (стаття 20 Закону).

Згідно зі статтею 21 зазначеного Закону відомості про межі земельної ділянки вносяться до Державного земельного кадастру на підставі відповідної документації із землеустрою щодо формування земельних ділянок - у випадках, визначених статтею 79-1 Земельного кодексу України, при їх формуванні.

Відомості про нормативну грошову оцінку земель вносяться до Державного земельного кадастру на підставі технічної документації з такої оцінки.

Статтею 38 Закону України "Про Державний земельний кадастр" встановлено, що відомості Державного земельного кадастру надаються державними кадастровими реєстраторами у формі: витягів з Державного земельного кадастру про об'єкт Державного земельного кадастру; довідок, що містять узагальнену інформацію про землі (території) за формою, встановленою Порядком ведення Державного земельного кадастру; викопіювань з кадастрової карти (плану) та іншої картографічної документації Державного земельного кадастру.

Пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень якого передбачено, що земельні ділянки, право власності (користування) на які виникло до 2004 року, вважаються сформованими незалежно від присвоєння їм кадастрового номера. У разі якщо відомості про зазначені земельні ділянки не внесені до Державного реєстру земель, їх державна реєстрація здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) за заявою їх власників (користувачів земельної ділянки державної чи комунальної власності).

Внесення інших змін до відомостей про ці земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок.

Положеннями статті 22 Закону України "Про землеустрій" визначено, що однією із підстав здійснення землеустрою (виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі) є договори, укладені між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою.

Відповідно до статті 67 Закону України "Про землеустрій" на землях комунальної власності за рахунок коштів місцевих бюджетів фінансуються роботи із землеустрою щодо встановлення в натурі (на місцевості) меж адміністративно-територіальних одиниць, складання схем землеустрою, розроблення техніко-економічних обґрунтувань з використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, інвентаризації земель.

Як встановлено під час розгляду справи, суб'єктом права власності земельної ділянки за договором на право тимчасового користування землею є безпосередньо територіальна громада м. Харкова, яка реалізує дане право через орган місцевого самоврядування - ОСОБА_1 міську раду, господарський суд дійшов висновку про те, що позивачем доведено наявність обставин, з якими закон пов'язує можливість примусового вчинення дій з виготовлення технічної документації із землеустрою та реєстрації земельної ділянки.

Конституцією України в Україні визнається і гарантується місцеве самоврядування, а пунктом 34 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування" передбачено, що до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад, належить вирішенні відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.

Як встановлено вище, міською радою в межах своєї компетенції прийнято рішення, яким покладено на орендарів обов'язок вчинення відповідних дій. В тому числі такий обов'язок покладено на відповідача. Про наявність вказаного обов'язку відповідача повідомлено листом, який, як встановлено вище, ним отримано 14.10.2013.

Згідно статті 22 Закону України "про землеустрій" технічна документація із землеустрою, на підставі якої вносяться відомості про земельну ділянку до Державного земельного кадастру , виготовляється землевпорядними організаціями на підставі укладених договорів з її розробниками і носить платний характер.

Фінансування органами місцевого самоврядування робіт, пов'язаних з виготовленням документації із землеустрою на окрему земельну ділянку, діючим земельним законодавством не передбачено.

Наявність реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі дає можливість отримати витяг про її нормативну грошову оцінку, розрахувати розмір орендної плати за землю та привести умови договору у відповідність до вимог закону.

Зважаючи на викладене, судова колегія вважає, що місцевий господарський судом дослідив обставини справи та дійшов обґрунтованого висновку про задоволення позовних вимог. Доводи апелянта, викладені в скарзі не знайшли підтвердження в матеріалах справи.

Разом з тим, судова колегія вважає, що господарський суд Харківської області помилково визначив розмір судового збору, який підлягає стягненню з відповідача на користь позивача за результатами розгляду позову.

Так, як вбачається з оскаржуваного рішення з урахуванням ухвали про виправлення описки від 27.11.2017 з відповідача на користь позивача стягнуто 1600 грн судового збору.

Однак, як вбачається з прохальної частини позовної заяви, позивачем заявлено дві вимоги немайнового характеру:

1. зобов'язати фірму "Будос, ЛТД" ТОВ протягом 3-х місяців з моменту вступу в законну силу рішення суду забезпечити виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) площею 1,2883 га по вул. Саратівській, 44 у м. Харкові;

2. зареєструвати зазначену земельну ділянку в Державному земельному кадастрі.

Законом України "Про судовий збір" встановлено, що за подання до господарського суду позовної заяви немайнового характеру ставка судового збору становить 1 розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Пунктом 1 статті 4 Закону України "Про судовий збір" встановлено, що судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України 1801 - VIII від 21.12.2016 встановлено розмір прожиткового мінімуму для працездатних осіб на 01.01.2017 в розмірі 1600 грн.

Отже, відповідно до вищенаведених положень Закону розмір судового збору за звернення з позовом у даній справі складає 1600 х 2 вимоги = 3200 грн.

Як вбачається з доданого до позовної заяви платіжного доручення позивачем за подання позову до суду першої інстанції сплачено судовий збір у розмірі 3200 грн.

Враховуючи прийняття рішення про задоволення позовних вимог повністю, судовий збір відповідно до вимог процесуального закону покладається на відповідача в повному обсязі.

Невірне визначення судом розміру судового збору, який підлягає стягненню з відповідача є підставою для скасування рішення в частині розподілу судових витрат з прийняттям в цій частині нового рішення.

Зважаючи на те, що в частині задоволення позовних вимог рішення законне, обґрунтоване то відсутні підстави для його скасування в цій частині.

Керуючись ст. ст. 254, 269, 270, 273, п. 2 ч. 1 ст. 275, 277 ГПК України, ОСОБА_1 апеляційний господарський суд

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу відповідача ОСОБА_3 "Будос, ЛТД" ТОВ задовольнити частково.

Рішення Господарського суду Харківської області від 13.11.2017 у справі № 922/2908/17 з урахуванням ухвали Господарського суду Харківської області від 27.11.2017 про виправлення описки в частині стягнення з ОСОБА_3 "Будос ЛТД" Товариства з обмеженою відповідальністю 1600 гривень судового збору скасувати. Прийняти в цій частині нове рішення, яким стягнути з ОСОБА_3 "Будос ЛТД" Товариство з обмеженою відповідальністю (61017, м. Харків, майдан Павлівський, будинок 1/3, код ЄДРПОУ 23003567) на користь ОСОБА_1 міської ради (61003, м. Харків, майдан Конституції, 7, код ЄДРПОУ 04059243) 3200 судового збору.

Доручити Господарському суду Харківської області видати відповідний наказ.

В іншій частині рішення Господарського суду Харківської області від 13.11.2017 у справі № 922/2908/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її проголошення.

Постанова може бути оскаржена до суду касаційної інстанції протягом двадцяти днів з дати складання повного тексту постанови.

Повний текст постанови складено 16.01.2018

Головуючий суддя Шутенко І.А.

Суддя Здоровко Л.М.

Суддя Лакіза В.В.

СудХарківський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення11.01.2018
Оприлюднено18.01.2018
Номер документу71634385
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —922/2908/17

Ухвала від 06.12.2021

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шарко Л.В.

Ухвала від 24.11.2021

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шарко Л.В.

Постанова від 11.01.2018

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Шутенко І.А.

Ухвала від 04.12.2017

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Шутенко І.А.

Ухвала від 27.11.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шарко Л.В.

Рішення від 13.11.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шарко Л.В.

Ухвала від 30.10.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шарко Л.В.

Ухвала від 02.10.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шарко Л.В.

Ухвала від 04.09.2017

Господарське

Господарський суд Харківської області

Шарко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні