Постанова
від 04.08.2006 по справі 1/664-26/210
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

1/664-26/210

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

          

04.08.06                                                                                           Справа№ 1/664-26/210

За позовом: Приватного підприємства „Фітал”, м. Львів

до відповідача: Виконавчого комітету Львівської міської ради, м. Львів

про скасування рішення виконавчого комітету та визнання права власності

                                                                                                    

Суддя  Ю.Б. Деркач

при секретарі: Боровець Я.

Представники:

від позивача Семигородський В.І., Мичка Б.Р. –представники

від відповідача Харечко Д.О. –спеціаліст І категорії

Представникам сторін роз'яснено їх права та обов'язки передбачені

ст.ст. 49, 51 КАС України.

Суть спору: Приватне підприємство „Фітал”, м. Львів звернулося до господарського суду з позовом до Виконавчого комітету Львівської міської ради, м. Львів про скасування рішення  виконавчого комітету Львівської міської ради № 707 від 01.07.2005 р. "Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Гетьмана І. Мазепи, 25а" та визнання дій виконавчого комітету Львівської міської ради щодо відмови у затвердженні акта державної технічної комісії про прийняття в експлуатацію завершеного будівництвом об'єкта на розі      вул. Мазепи –вул. Миколайчука у м. Львові незаконними, визнання за ПП «Фітал»права власності на новостворений завершений будівництвом дитячий відпочинковий комплекс, що знаходиться на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука в м. Львові, зобов'язання ЛОДКБТІ та ЕО зареєструвати в Державному реєстрі права власності ПП «Фітал»на нерухоме майно дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука в м. Львові, зобов'язання Шевченківської районної адміністрації видати ПП «Фітал»свідоцтво про право власності на нежитлові приміщення дитячого відпочинкового комплексу, що знаходиться на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука в м. Львові.

Ухвалою суду від 19.06.2006 р. прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження в адміністративній справі та призначено попереднє судове засідання на    14.07.2006 р. Ухвалою суду від 26.05.2006 р. закінчено підготовче провадження і призначено розгляд справи на 04.08.2006 р.

26.07.2006 р. представником позивача подано уточнення позовних вимог, відповідно до яких позивач просить визнати дії виконавчого комітету Львівської міської ради щодо відмови у затвердженні акта державної технічної комісії про прийняття в експлуатацію завершеного будівництвом дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука у    м. Львові незаконними, скасувати рішення  виконавчого комітету Львівської міської ради          № 707 від 01.07.2005 р. "Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі                   вул. Гетьмана І. Мазепи, 25а", визнати за ПП «Фітал»право власності на новостворений завершений будівництвом дитячий відпочинковий комплекс, що знаходиться на розі                вул. Мазепи –вул. Миколайчука в м. Львові.

Під час судового розгляду справи вивчено докази по даній справі, заслухано пояснення представників сторін щодо предмету спору.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просить задоволити позов з підстав, наведених у позовній заяві. Зокрема, представник позивача пояснив, що 13.12.2001 р. Львівська міська рада прийняла ухвалу № 1367, якою було погоджено ПП „Фітал” місце розташування земельної ділянки. В подальшому ПП «Фітал»отримало дозвіл департаменту землеустрою та планування забудови на проектування тимчасового дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –Миколайчука у м. Львові, погодження управління архітектури і містобудування Львівської міської ради робочого проекту будівництва вищевказаного об'єкта, а також дозвіл інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на виконання будівельних робіт.

01.07.2004 р. Львівською міською радою прийнято ухвалу № 1625, якою внесено зміни до ухвали Львівської міської ради № 677 від 03.07.2003 р., а саме пункт 2 цієї ухвали викладено в редакції: „Затвердити приватному підприємству „Фітал” проект відведення та надати в оренду терміном на 5 років земельну ділянку площею 0,0592 га, в тому числі у межах червоних ліній площею 0,0492 га, на розі вул. Мазепи –Миколайчука для будівництва дитячого відпочинкового комплексу”. Тобто, згідно ухвали Львівської міської ради № 1625 земельна ділянка, що знаходиться в м. Львові на розі вул. Мазепи –Миколайчука надавалась ПП „Фітал” для будівництва дитячого відпочинкового комплексу без обмежень щодо права капітального будівництва і оформлення права власності. У зв'язку з цим, ПП „Фітал” отримало в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю Львівської міської ради дозвіл на виконання будівельних робіт № 569/02 від 29.07.2004 р., яким ПП „Фітал” наданий дозвіл на виконання будівельних робіт з будівництва дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –Миколайчука.

15.11.2004 р. державна технічна комісія склала акт державної технічної комісії про готовність закінченого будівництвом об'єкта (дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25 а) до експлуатації, який був підписаний всіма членами державної технічної комісії та міським головою Л. Буняком.

Питання про затвердження акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а виносилось на порядок денний засідання виконавчого комітету Львівської міської ради 1.07.2005 р. (знято з порядку денного), 30.09.2005 р. (відкладено) 23.03.2006 р. Крім того, на порядок денний засідання виконавчого комітету Львівської міської ради 27.01.2006 р. ставилось питання щодо доповіді п. В. Каменщика, С. Луціва, Б. Грицая, п. В. Білоуса із звітом про виконання протокольного доручення № 80 від 18.11.2005 р. „Перевірити кошторис виконаних робіт щодо будівництва дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25 а”.

Також представник позивача зазначив, що виконавчим комітетом Львівської міської ради був підготовлений проект рішення „Про затвердження акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі            вул. Мазепи, 25а”. Дане рішення було завізоване завідувачем організаційного відділу, начальником інспекції державного архітектурно-будівельного контролю, начальником юридичного відділу, начальником управління архітектури і містобудування, начальником управління природних ресурсів та регулювання земельних відносин, начальником управління економіки, заступником міського голови з питань промисловості та підприємництва, заступником міського голови з питань містобудування та землеустрою, керуючим справами виконкому. Однак дане рішення безпідставно було не затверджене міським головою                   Л. Буняком.

У зв'язку з такою бездіяльністю виконавчого комітету Львівської міської ради щодо затвердження акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а ПП „Фітал” зверталось в прокуратуру м. Львова. В результаті розгляду цього звернення заступник прокурора м. Львова п. І.В. Івченко надав відповідь про те, що розгляд питання з яким звертався позивач відноситься до компетенції суду. Водночас, заступник прокурора м. Львова п. І.В. Івченко надіслав на ім'я  В.о. Львівського міського голови Сірика З.О. офіційний лист від 14.03.2006 р. № 1.7-1827, в якому йдеться про неодноразовий розгляд виконавчим комітетом Львівської міської ради питання щодо затвердження акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а та неприйняття такого рішення не зважаючи на те, що вищевказаний акт державної технічної комісії був підписаний міським головою ще в 2004 році.

Після звернення прокуратури м. Львова до Львівської міської ради із вищевказаним листом 14.03.2006 р. № 1.7-1827 з'явилось рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 707 від 01.07.2005 р. „Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а”. ПП „Фітал” вважає, що дане рішення оформлене заднім числом. Представник позивача пояснив, що про це  свідчить той факт, що питання про затвердження акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а виносилось на порядок денний засідання виконавчого комітету Львівської міської ради і 30.09.2005 і 23.03.2006р., тобто вже після прийняття виконавчим комітетом Львівської міської ради рішення № 707 від 01.07.2005 р. „Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а”.

Підсумовуючи свої пояснення представник позивача зазначив, що будівництво об'єкта на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука в м. Львові ПП «Фітал»здійснювало у відповідності до Закону України «Про планування і забудову територій», зокрема, позивачем отримано дозвіл на будівництво, отримано дозвіл на проведення будівельних робіт, погоджена проектно-кошторисна документація. Проведені будівельні роботи відповідають діючим державним будівельним нормам, порушень вимог органів Державного архітектурно-будівельного контролю, державного санітарно-епідеміологічного і пожежного нагляду та Держохоронпраці при будівництві не виявлено, що підтверджується актом державної технічної комісії про готовність закінченого будівництвом об'єкта до експлуатації від 15.11.2004 р. А тому у відповідача не було підстав для відмови у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а, у зв'язку з чим вищевказане рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 707 від 01.07.2005 р. „Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а” ПП «Фітал»вважає незаконним.

Представник відповідача в судовому засіданні проти позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву та пояснив, зокрема, наступне.           

Статтею 29 Закону України "Про планування і забудову територій" передбачається, що дозвіл на виконання будівельних робіт –це документ, що засвідчує право забудовника та підрядника на виконання будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд, видачу ордерів на проведення земляних робіт. Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю, які ведуть реєстр наданих дозволів.

Згідно положення про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт, затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 05.12.2000 р. № 273 дозвіл на виконання будівельних робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будинків, споруд та інших об'єктів, розширення і технічного переоснащення є документом, що посвідчує право забудовника (замовника) та генерального підрядника на виконання будівельних робіт, у відповідності до затвердженої проектної документації, підключення до інженерних мереж та споруд та надає право відповідним службам на видачу ордера на проведення земляних робіт. Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю, які одночасно ведуть реєстр наданих дозволів. Виконання будівельних робіт без вищезазначеного дозволу забороняється.

Дозвіл інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю на виконання будівельних робіт № 569/02 від 21.10.2002 р. видано ПП «Фітал»на виконання будівельних робіт з будівництва тимчасового дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –    вул. Миколайчука в м. Львові.

13.08.2004 р. ПП «Фітал»звернулось із заявою до заступника міського голови з питань містобудування та землеустрою про призначення державної технічної комісії для прийняття в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на вул. Мазепи, 25 а, закінченого будівництвом на підставі дозволу інспекції Державного архітектурно-будівельного контролю   № 569/02 від 21.10.2002 р., та проекту, розробленого та погодженого у встановленому порядку.

Представником відповідача зазначалось, що головним управлінням архітектури та містобудування, іншими службами міста, експертним висновком Львівської обласної служби Української державної інвестиційної експертизи було погоджено ПП «Фітал»будівництво тимчасового дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука в      м. Львові.

Відповідно до ст. 376 ЦК України житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил. Особа, яка здійснила або здійснює самочинне будівництво нерухомого майна, не набуває права власності на нього.

На розгляд виконавчого комітету Львівської міської ради було винесено проект рішення «Про затвердження акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25 а». Дане питання було предметом розгляду на засіданні виконавчого комітету Львівської міської ради та було відкладено на 04.03.2005 р. та 25.03.2005 р.

01.07.2005 р. виконавчим комітетом Львівської міської ради було прийнято рішення        № 707 «Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25 а», яким ПП «Фітал»було відмовлено у затвердженні акта державної технічної комісії від 15.11.2004 р. про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25 а до приведення документації до належного стану.

Представник відповідача стверджував, що рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 707 від 01.07.2005 р. «Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25 а»відповідає вимогам чинного законодавства України та визначеній законом компетенції відповідача, а тому позовні вимоги ПП «Фітал»не підлягають задоволенню.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши подані сторонами докази, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Ухвалою Львівської міської ради  № 1367 від 13.12.2001 р. ПП «Фітал»було погоджено місце розташування земельної ділянки та дозволено збір матеріалів попереднього погодження для складання проекту відведення земельної ділянки площею 592 кв.м. в тимчасове короткострокове користування на умовах оренди терміном на 3 роки для будівництва дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –Миколайчука в м. Львові.

Наказом департаменту землеустрою та планування забудови міста № 66 від         02.04.2002 р. ПП „Фітал” був даний дозвіл на проектування тимчасового дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –Миколайчука у м. Львові.          

Закон України "Про планування і забудову територій" встановлює правові та організаційні основи планування, забудови та іншого використання територій і спрямований на забезпечення сталого розвитку населених пунктів.

Згідно ч. 1 ст. 24 Закону України "Про планування і забудову територій" фізичні та юридичні особи, які мають намір здійснити будівництво об'єктів містобудування на земельних ділянках, що належать їм на праві власності чи користування, зобов'язані отримати від виконавчих органів відповідних рад, Київської та Севастопольської міської державної адміністрацій, у разі делегування їм таких повноважень відповідними радами, дозвіл на будівництво об'єкта містобудування (далі –дозвіл на будівництво).

Частиною 4 ст. 24 Закону України "Про планування і забудову територій" передбачено, що у разі прийняття сільською, селищною чи міською радою рішення про надання земельної ділянки із земель державної чи комунальної власності для розміщення об'єкта містобудування в порядку, визначеному земельним законодавством, зазначене рішення одночасно є дозволом на будівництво цього об'єкта.

Відповідно до ч. 5 цієї ж статті Закону України “Про планування і забудову територій” дозвіл на будівництво дає право замовникам на отримання вихідних даних на проектування, здійснення проектно-вишукувальних робіт та отримання дозволу на виконання будівельних робіт у порядку, визначеному цим Законом.

В ст. 29 Закону України "Про планування і забудову територій" зазначено, що дозвіл на виконання будівельних робіт –це документ, що засвідчує право забудовника та підрядника на виконання будівельних робіт, підключення об'єкта будівництва до інженерних мереж та споруд, видачу ордерів на проведення земляних робіт. Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю, які ведуть реєстр наданих дозволів.

Згідно «Положення про порядок надання дозволу на виконання будівельних робіт», затвердженого наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України від 5 грудня 2000 р. № 273 дозвіл на виконання будівельних робіт з нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будинків, споруд та інших об'єктів, розширення і технічного переоснащення є документом, що посвідчує право забудовника (замовника) та генерального підрядника на виконання будівельних робіт, у відповідності до затвердженої проектної документації, підключення до інженерних мереж та споруд та надає право відповідним службам на видачу ордера на проведення земляних робіт. Дозвіл на виконання будівельних робіт надається інспекціями державного архітектурно-будівельного контролю, які одночасно ведуть реєстр наданих дозволів.

Дозвіл інспекції держархбудконтролю видається на весь термін будівництва об'єкта (нормативний або передбачений контрактом).

На виконання даних норм приватне підприємство "Фітал" отримало в інспекції державного архітектурно-будівельного контролю дозвіл на виконання будівельних робіт               № 569/02 від 21.10.2002 року, а саме на будівництво тимчасового дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука. Пізніше інспекцією державного архітектурно-будівельного контролю позивачу взамін вищевказаного дозволу був наданий дозвіл на виконання будівельних робіт № 569/02 від 29.07.2004 року. Даний дозвіл виданий ПП «Фітал»на виконання будівельних робіт з будівництва дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука.

Крім того, ухвалою Львівської міської ради від 03.07.2003 р. № 677 було затверджено приватному підприємству "Фітал" проект відведення, та надано в оренду терміном на 5-ть років земельну ділянку площею 0,0592 га. на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука без права капітального будівництва і оформлення права власності. Зобов'язано ПП "Фітал" в місячний термін укласти з Львівською міською радою договір оренди земельної ділянки терміном на 5-ть років та зареєструвати у Львівській міській раді.

Однак, ухвалою Львівської міської ради від 01.07.2004 р. № 1625 було внесено зміни до ухвали Львівської міської ради від 03.07.2003 р. № 677 та викладено п. 2 в новій редакції. Зокрема, було затверджено приватному підприємству "Фітал" проект відведення, та надано в оренду терміном на 5-ть років земельну ділянку площею 0,0592 га., в тому числі у межах червоних ліній площею 0,0492 га., на розі вул. Гетьмана І. Мазепи – вул. І. Миколайчука для будівництва дитячого відпочинкового комплексу.

Тобто, ухвалою Львівської міської ради від 01.07.2004р. № 1625 було надано приватному підприємству "Фітал" в оренду терміном на 5 років земельну ділянку площею 0,0592 га., в тому числі у межах червоних ліній площею 0,0492 га., на розі вул. Гетьмана І. Мазепи –                    вул. І. Миколайчука для будівництва дитячого відпочинкового комплексу.

Таким чином, подані позивачем –ПП «Фітал» письмові докази: ухвала Львівської міської ради № 1367 від 13.12.2001 р., наказ департаменту землеустрою та планування забудови міста № 66 від 02.04.2002 р., дозвіл інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на виконання будівельних робіт № 569/02 від 21.10.2002 р., дозвіл інспекції державного архітектурно-будівельного контролю на виконання будівельних робіт № 569/02 від         29.07.2004 р., ухвала Львівської міської ради № 677 від 03.07.2003 р., ухвала Львівської міської ради № 1625 від 01.07.2004 р. підтверджують дотримання позивачем всіх передбачених в даному випадку вимог чинного законодавства України щодо отримання необхідних дозволів на будівництво.

13.08.2004 р. ПП «Фітал»звернулось до заступника міського голови з питань містобудування та землеустрою із заявою про призначення державної технічної комісії для прийняття в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на вул. Мазепи –                       вул. Миколайчука. Така комісія була створена розпорядженням міського голови № 690 від 05.11.2004 р. За результатами роботи державна технічна комісія склала акт про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25.

Згідно положення «Про порядок введення на території Львівської області закінчених будівництвом об'єктів, які не є державною власністю», затвердженого розпорядженням голови Львівської облдержадміністрації від 15.11.2000 р. № 1330 державна технічна комісія зобов'язана перевірити відповідність збудованого об'єкта проекту та технічним умовам на проектування і підписати акт про прийняття закінченого будівництвом об'єкта в експлуатацію. Члени комісії не мають права ставити додаткові вимоги, крім передбачених наданими технічними умовами на проектування. У випадку відмови окремих членів комісії у підписанні акта, вони зобов'язані в письмовій формі подати голові комісії та органу, який вони представляють мотивовані заперечення.

Згідно п. 2.12. –2.13 вищевказаного положення, у випадку, якщо державна технічна комісія зробила висновок про непідготовленість об'єкта до експлуатації, вона оформляє відмову в рішенні про введення об'єкта в експлуатацію і подає органу, який призначив комісію, замовнику (забудовнику). Голова та члени державної технічної комісії несуть відповідальність за свої дії при введенні об'єкта в експлуатацію.

Однак, жодних заперечень з боку членів державної технічної комісії при підписанні акту державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Гетьмана І. Мазепи, 25а не надходило.

Так, членами державної технічної комісії було перевірено відповідність збудованого об'єкта проекту та технічним умовам на проектування, про що свідчать їх підписи на акті державної технічної комісії про готовність закінченого будівництвом об'єкта до експлуатації від 15.11.2004 р.

В положенні «Про порядок введення на території Львівської області закінчених будівництвом об'єктів, які не є державною власністю», затвердженого розпорядженням голови Львівської облдержадміністрації від 15.11.2000 р. № 1330 зазначено, що акт державної технічної комісії затверджується органом, який її призначив. Підписаний та затверджений акт державної технічної комісії є підставою для включення даних про його введення в державну статистичну звітність, а також для оформлення права власності на збудований об'єкт.

Тобто, аналізуючи дану норму, можна зробити висновок про те, що затвердження акту державної технічної комісії є не правом, а обов'язком органу який її призначив.

Крім того, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2004 р.     № 1243 "Про Порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів" передбачено, що прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів полягає у підтвердженні державними приймальними комісіями готовності до експлуатації закінчених будівництвом об'єктів.

За результатами роботи державної приймальної комісії складається акт про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта. Акт державної приймальної комісії підлягає затвердженню у 15-денний строк органом виконавчої влади чи органом місцевого самоврядування, що утворив цю комісію.

Підписаний і затверджений акт державної приймальної комісії про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об'єкта є підставою для укладення договорів про постачання на цей об'єкт необхідних для його функціонування ресурсів води, газу, тепла та електроенергії і включення даних про цей об'єкт до державної статистичної звітності.

На розгляд виконавчого комітету Львівської міської ради неодноразово виносився проект рішення "Про затвердження акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Гетьмана І. Мазепи, 25а". Крім того, подані позивачем докази (порядок денний засідання виконавчого комітету Львівської міської ради 30.09.2005 р.) підтверджують факт винесення питання про затвердження акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а на порядок денний засідання виконавчого комітету Львівської міської ради 30.09.2005 р., тобто вже після прийняття виконавчим комітетом Львівської міської ради рішення № 707 від 01.07.2005 р. „Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а”.

Рішенням виконавчого комітету Львівської міської ради № 707 від 01.07.2005 р "Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Гетьмана І. Мазепи, 25а", згідно ПП "Фітал" було відмовлено у затвердженні акта державної технічної комісії від 15 листопада 2004 року про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Гетьмана І. Мазепи, 25а до приведення документації до належного стану.

Однак, ні в Законі України "Про місцеве самоврядування в Україні", ні в «Положенні про порядок введення на території Львівської області закінчених будівництвом об'єктів, які не є державною власністю», затвердженого розпорядженням голови Львівської облдержадміністрації від 15.11.2000 р. № 1330 не передбачено такої підстави відмови в затверджені акта державної технічної комісії, як приведення документації до належного стану.

Суд не приймає до уваги посилання відповідача на ст. 376 ЦК України, відповідно до якої житловий будинок, будівля, споруда, інше нерухоме майно вважаються самочинним будівництвом, якщо вони збудовані або будуються на земельній ділянці, що не була відведена для цієї мети, або без належного дозволу чи належно затвердженого проекту, або з істотними порушеннями будівельних норм і правил, оскільки ПП "Фітал" здійснювало будівництво дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука у м. Львові на підставі належних дозволів, розробленої і погодженої у встановленому законодавством порядку проектної документації. Крім того, будівництво вищевказаного дитячого відпочинкового комплексу велося позивачем на відведеній для цієї мети земельній ділянці з дотриманням всіх будівельних норм і правил.

Згідно ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В ст. 24 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим –також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.

Враховуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що рішення виконавчого комітету Львівської міської ради № 707 від 01.07.2005 р. "Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Гетьмана І. Мазепи, 25а" не відповідає вимогам норм чинного законодавства України, прийнято з перевищенням визначеної компетенції виконавчого комітету Львівської міської ради. Прийняттям даного рішення були порушені права та охоронювані інтереси ПП "Фітал".

Згідно ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких грунтуються її вимоги та заперечення.

Виходячи із наведеного господарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги є підставними та такими, що підлягають до задоволення повністю.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати з Державного бюджету України (або відповідного місцевого бюджету, якщо іншою стороною був орган місцевого самоврядування, його посадова чи службова особа).

Суд в порядку ч. 1, ч. 3 ст. 94 КАС України присуджує судовий збір (державне мито) з  державного бюджету України на користь позивача в сумі 3 грн. 40 коп. (відповідно до п. 3 Прикінцевих та перехідних положень КАС України, оскільки позов заявлено після набрання чинності цим Кодексом). Решта суми може бути повернута в порядку ст. 89 КАС України за клопотанням особи, яка його сплатила.

З огляду на викладене, керуючись Конституцією України, Законами України „Про місцеве самоврядування в Україні”, “Про планування і забудову територій”, Постановою Кабінету Міністрів України від 22 вересня 2004 р. № 1243 "Про порядок прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів", положенням «Про порядок введення на території Львівської області закінчених будівництвом об"єктів, які не є державною власністю», затвердженого розпорядженням голови Львівської облдержадміністрації від 15.11.2000 р.          № 1330 та ст.ст. 49, 51, 71, 94, 122-126, 127, 130, 133-135, 137, 138-139, 140, 143, 151-154, 158, 159-163, 167, 254 КАС України, суд –

П О С Т А Н О В И В:

1.          Позов задоволити повністю.

2.          Визнати дії Виконавчого комітету Львівської міської ради щодо відмови у затвердженні акта державної технічної комісії про прийняття в експлуатацію завершеного будівництвом дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи –вул. Миколайчука у м. Львові незаконними.

3.          Скасувати рішення Виконавчого комітету Львівської міської ради № 707 від 01.07.2005 р. "Про відмову у затвердженні акта державної технічної комісії про готовність до введення в експлуатацію дитячого відпочинкового комплексу на розі вул. Мазепи, 25а".

4.          Визнати за Приватним підприємством “Фітал” (м. Львів, вул. Гайдамацька, 11, код ЄДРПОУ 23954788) право власності на новостворений завершений будівництвом дитячий відпочинковий комплекс, що знаходиться на розі вул. Мазепи –               вул. Миколайчука в м. Львові.

5.  Присудити відшкодувати з Місцевого бюджету м. Львова на користь Приватного підприємства “Фітал” (м. Львів, вул. Гайдамацька, 11, код ЄДРПОУ 23954788)          3 грн. 40 коп. –судового збору (державного мита).

6.          Виконавчі листи видати після набрання постановою законної сили.

Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, передбаченому ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя                                                                                   Деркач Ю.Б.                     

Дата ухвалення рішення04.08.2006
Оприлюднено27.08.2007
Номер документу71648
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1/664-26/210

Ухвала від 14.12.2006

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

Ухвала від 11.12.2006

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Мельник Г.І.

Постанова від 04.08.2006

Господарське

Господарський суд Львівської області

Деркач Ю.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні