П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Справа 2-а-62/10
13 січня 2010 року. Орджонікідзівський міський суд Дніпропетровської області в складі суду: головуючого судді Нижника М.М., при секретарі Поліщук О.А., розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Орджонікідзе справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровській області про визнання дій Управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області неправомірними та стягнення недоотриманої державної соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трьохрічного віку, --
ВСТАНОВИВ:
Позивачка звернулася до суду із позовом до Управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровській області про визнання дій управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області неправомірними та зобов'язання нарахувати та виплатити недоплачену допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та допомоги при народженні дитини посилаючись на наступне.
Позивачка має на утриманні неповнолітніх дітей - ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1 та ОСОБА_3, ІНФОРМАЦІЯ_1, на яких отримувала відповідно до З.У. Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21 листопада 1992 року передбачену державну допомогу.
Відповідно до ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року із змінами та доповненнями, допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років.
Законом України Про Державний бюджет України на 2007 рік затверджено на 2007 рік прожитковий мінімум на одну особу з розрахунку на місяць для дітей віком до 6 років у такому розмірі: з 1 січня 2007 року - 434,00 грн., з 1 квітня 2007 року - 463,00 грн., з 1 жовтня 2007 року - 470,00 грн.
В своєму позові позивачка вказує на те, що Рішенням Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 року по справі №1-29/2007 визнано такими що не відповідають Конституції України положення абзацу 3 частини 2 статті 56 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік та ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року із змінами та доповненнями тому їй повинна була бути нарахована державна соціальна допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 9 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року в сумі 2102 грн. 42 коп. (виходячи з прожиткового мінімуму).
В обґрунтування своїх позовних вимог позивачка дала пояснення аналогічні тим, що викладені у позовній заяві.
Представник відповідача в судовому засіданні проти задоволення позову заперечував та надав до суду письмові заперечення в яких посилався на наступне.
Частиною 2 статті 4 Бюджетного кодексу України встановлено, що при здійсненні бюджетного процесу в Україні положення нормативно-правових актів застосовується лише в частині, в якій вони не суперечать положенню Конституції України, Бюджетного кодексу України та Закону України Про державний бюджет . Відповідно до ст.21 Бюджетного кодексу України органи праці та соціального захисту населення виступають лише як розпорядники бюджетних коштів, а порядок виплати допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку визначається Кабінетом Міністрів України, який має щорічно в проекті Державного бюджету України передбачити цільові кошти, необхідні для виплати такої допомоги. Відповідно до ст.51 Бюджетного кодексу України відповідно до затвердженого бюджетного розпису розпорядники коштів Державного бюджету України одержують бюджетні асигнування, що є підставою для затвердження кошторисів. Затвердження, а також коригування протягом бюджетного року кошторисів бюджетних установ здійснюється розпорядниками коштів відповідно до затвердженого бюджетного розпису Державного бюджету України. Розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання та проводять видатки тільки в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Міністерство фінансів України і Державне казначейство України забезпечують щороку виділення коштів Міністерству праці та соціальної політики України для виплати соціальної допомоги у розмірах, встановлених законом про державний бюджет на відповідний календарний рік, і для подальшого перерахування їх місцевим органам праці та соціального захисту населення.
Частиною 2 статті 95 Конституції України визначено, що виключно Законом України Про Державний бюджет України визначаються будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків.
Статтею 56 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік встановлено, що допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми та Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами зумовленими народженням та похованням здійснюються за рахунок коштів відповідної субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам у розмірі, що дорівнює різниці між 50 відсотками прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менше 90 гривень для незастрахованих осіб та не менше 23 відсотків прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, для працездатних осіб, у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Крім того, відповідач вказує на пропущення позивачкою строку для звернення до адміністративного суду, встановленого ст.99 КАС України, в частини проведення відшкодування за 2007 рік.
На підставі викладеного представник відповідача просив відмовити позивачці у задоволенні позовних вимог.
Вислухавши пояснення сторін та дослідивши матеріали справи у їх сукупності, суд вважає що позов підлягає задоволенню в повному об'ємі з наступних підстав.
30 червня 2007 року у позивачки народилися діти ОСОБА_2 (а.с.6) та ОСОБА_3 (а.с.7), у зв'язку з чим позивачка набула право на отримання державної соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку відповідно до Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми (а.с.8).
Відповідно до ч.1 ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року із змінами та доповненнями (в редакції, що діяла до набрання законної сили Закону України Про Державний бюджет на 2007 рік ), допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку надається у розмірі встановленого прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років.
Однак, п.14 ст.71 Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік від 19.12.2006 року було зупинено дію ч.1 ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року із змінами та доповненнями.
Таким чином позивачка отримувала державну соціальну допомогу по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку в розмірі, встановленому ст.56 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік .
Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007 було визнано неконституційними і втратившими чинність з дня ухвалення цього Рішення Конституційним Судом України положення абз.3 ч.2 ст.56, п.14 ст.71 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік від 19.12.2006 року.
Відповідно до абз.1 ч.1 ст.62 Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік прожитковий мінімум на одну особу для тих, хто відноситься до основних соціальних і демографічних груп населення складає для дітей віком до шести років: з 1 січня 2007 року - 434,00 грн., з 1 квітня 2007 року - 463,00 грн., з 1 жовтня 2007 року - 470,00 грн., з листопада 2007 року - 140,05 грн.
Однак, відповідачем в зазначений період було призначено позивачці державну соціальну допомогу в розмірі, встановленому абз.3 ч.2 ст. 56 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік , що не відповідає встановленому ст.62 Закону України Про Державний бюджет України на 2007 рік прожитковому мінімуму для дітей віком до шести років та положенням ч.1 ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року із змінами та доповненнями.
Суд вважає, що відповідач повинен нарахувати та сплатити позивачці державну соціальну допомогу по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку за період з 04 жовтня 2007 року по 31 грудня 2007 року з урахуванням фактично отриманої позивачкою суми у відповідності до ч.1 ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року (в редакції, що діяла до набрання законної сили Закону України Про Державний бюджет на 2007 рік ) на виконання Рішення Конституційного суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007, а саме виходячи з розміру прожиткового мінімуму встановленого для дітей віком до шести років.
Таким чином, суд приходить до висновку, що відповідач неправомірно не нарахував та не виплатив позивачці державну соціальну допомогу по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку за період з 04.10.2007 року по 31.12.2007 року у розмірах передбачених ч.1 ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року.
Виходячи з цього, суд встановив, що сума недоотриманої державної соціальної допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку, яку повинна отримати позивачка відповідно до ч.1 ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року із змінами та доповненнями, з урахуванням положення абз.1 ч.1 ст.62 Закону України Про державний бюджет України на 2007 рік з урахуванням фактично отриманої суми допомоги за період з 04.10.2007 року по 31.12.2007 року становить 2102 грн. 42 коп. , а саме за жовтень 2007 року - (470 грн. 00 коп. - 94 грн. 70 грн. - фактично отриманої допомоги) 329 грн. 82 коп. х 2 = 659 грн. 64 коп. , за листопад 2007 року - 362 грн. 27 коп. х 2 = 724 грн. 54 коп. , за грудень 2007 року - 359 грн. 12 коп. х 2 = 718 грн. 24 коп.
У відповідності до ст.147 Конституції України, ст.ст.1, 13 Закону України Про Конституційний Суд України єдиним органом конституційної юрисдикції в Україні є Конституційний Суд України, який приймає рішення та висновки у справах щодо конституційності законів та інших правових актів Верховної Ради України, актів Президента України, актів Кабінету Міністрів України, правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим.
Таким чином, правові акти мають юридичну силу до визнання їх неконституційними окремим рішенням органу конституційного контролю.
Крім того, в судовому засіданні представник відповідача наполягав на пропущенні позивачем строку звернення до адміністративного суду, який встановлено ч.2 ст. 99 КАС України.
Однак, посиланням представника відповідача щодо пропущення позивачем строку звернення до адміністративного суду з адміністративним позовом суд дає критичну оцінку. Так, судом встановлено, що позивачка після прийняття Рішення Конституційного Суду України від 09 липня 2007 року №6-рп/2007 дізналася про порушення свого права на отримання в повному обсязі державної соціальної допомоги в розмірі, що дорівнює встановленому законом прожитковому мінімуму для дітей віком до 6 років звернувшись до відповідача за отриманням відомостей щодо виплат їй такої допомоги, та відповідно до довідки Управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області № 3126/10 від 30 липня 2009 року отримала такі відомості, а до суду за захистом своїх прав вона звернулася 11 вересня 2009 року, таким чином позивачкою не було пропущено строк звернення до адміністративного суду за захистом своїх прав, встановлений ч.2 ст.99 КАС України.
На підставі викладеного та керуючись ст.3, ч.2 ст.19, ч.3 ст.22, ч.3 ст.46, ст.147, ч.2 ст.152 Конституції України, ст.13, ч.1 ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року із змінами та доповненнями, ст.62 Закону України Про державний бюджет на 2007 рік від 19.12.2006 року, Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007, ст.ст. 2, 6, 9, 10-15, 17, 69, 86, 94, 99, 158-163, 167, 256 КАС України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Позовні вимоги задовольнити.
Визнати протиправними дії Управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області щодо нарахування та виплати ОСОБА_4 допомоги по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку за період з 04 жовтня 2007 року по 31 грудня 2007 року в розмірі меншому ніж передбачено ч.1 ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року з урахуванням фактично отриманої допомоги за вказаний період.
Зобов'язати Управління праці та соціального захисту населення Орджонікідзевської міської ради Дніпропетровської області нарахувати та сплатити ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, уродженки ІНФОРМАЦІЯ_3, державну допомогу по догляду за дітьми до досягнення ними трирічного віку в розмірі встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей віком до шести років у відповідності до ч.1 ст.15 Закону України Про державну допомогу сім'ям з дітьми від 21.11.1992 року за період з 04.10.2007 року по 31.10.2007 рік з урахуванням фактично отриманої суми допомоги за зазначений період.
Стягнути з бюджету міста Орджонікідзе Дніпропетровської області на користь ОСОБА_4 судові витрати в розмірі 03 грн. 40 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду через Орджонікідзівський міський суд шляхом подачі в 10-ти денний строк, з дня складання повної постанови, заяви про апеляційне оскарження і подання після цього протягом 20-ти днів апеляційної скарги, з подачею її копії до апеляційної інстанції, або в порядку ч.5 ст.186 КАС України.
Суддя Орджонікідзевського
міського суду Дніпропетровської області ОСОБА_5
Суд | Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 13.01.2010 |
Оприлюднено | 20.01.2018 |
Номер документу | 71672317 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області
Нижник М. М.
Адміністративне
Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області
Миронова О. В.
Адміністративне
Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області
Миронова О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні