ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ПОСТАНОВА ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27 листопада 2017 р. Справа № 804/6501/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Жукової Є.О.
при секретарі судового засідання Воробйовій П.В.
за участю:
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача ОСОБА_2
представника відповідача ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі про визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі щодо індексації нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Заозерна, 20, кадастровий номер 1211000000:03:001:0230 та зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі вчинити дії щодо проведення перерахунку, формування та надання Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 нового витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - кадастровий номер 1211000000:03:001:0230, -
ВСТАНОВИВ:
09 жовтня 2017 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду звернувся з позовом Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі, в якому просить суд:
- визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі щодо індексації нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Заозерна, 20, кадастровий номер 1211000000:03:001:0230, із застосуванням коефіцієнту індексації за 2014 р. (1,249) та 2015 р. (1,433) при формуванні витягу від 03.10.2017 р. №205037-17 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки;
- зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі вчинити дії щодо проведення перерахунку, формування та надання Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 нового витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - кадастровий номер 1211000000:03:001:0230, розташованої за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Заозерна, 20, без застосування коефіцієнту індексації за 2014 р. (1,249) та 2015 р. (1,433).
В обґрунтування позову позивач зазначив, що Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі про визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області з метою отримання витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Заозерна, 20, без застосування коефіцієнту індексації за 2014 р. (1,249) та 2015 р. (1,433).
В поданому позові позивачем було зазначено, що останній отримав витяг від 03.10.2017 р. №205037-17 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, згідно якого, зазначено розмір нормативної грошової оцінки 15358568,96 грн.
При цьому, в обгрунтування позовних вимог, позивачем зазначено, що до вартості земельної ділянки, в порушення вимог Податкового кодексу України, застосовано наступні коефіцієнти індексації, а саме: коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки: 1,8972. Цей індекс являє собою кумулятивне значення індексів інфляції за 2016 р. у розмірі 1,06 за 2015 - 1,433, за 2014 р. - 1,249.
Позивач зазначає, що 24.06.2015 р. Криворізькою міською радою було прийнято рішення за №3728 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_4 , яке набрало чинності 01.01.2016 р.
Так, із витягу технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки, позивач зазначає, що вбачається застосування зайвих коефіцієнтів індексації до нормативної оцінки, що порушує права Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 шляхом збільшення зобов'язань по сплаті за землю.
Позивач вважає, що оскільки, рішення міськради №3728 набуло чинності 01.01.2016 р., тому коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель повинен бути застосований лише за 2016 р., тобто згідно відомостей, що оприлюднюються у 2017 р., а не за 2015 р. та 2014 р. (відомості щодо розміру яких були надані у 2016 р. - 1,433 та у 2015 р. 1,249).
На підставі зазначеного вище, позивач вважає зазначені дії відповідача протиправними та просить зобов'язати відповідача здійснити певні дії відповідно до тексту заявленого адміністративного позову.
Відповідач щодо задоволення заявленого адміністративного позову заперечував, надав до суду письмові заперечення від 13.11.2017 року, в яких зазначив наступне.
Стосовно надання технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_4, яка розроблена Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО імені ОСОБА_5, яка була затверджена рішенням Криворізької міської ради від 24.06.2015 р. №3728.
Згідно із умовами договору № 509-07-2014, укладеного 18 липня 2014 року між управлінням земельних ресурсів виконкому Криворізької міської ради та ДП УДНДІПМ Діпромісто імені ОСОБА_5 була виконана нормативна грошова оцінка земель м. Кривий Ріг Дніпропетровської області.
Технічна документація з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_4, розроблена Державним підприємством Український державний науково-дослідний інститут проектування міст ДІПРОМІСТО імені ОСОБА_5, була затверджена Рішенням Криворізької міської ради № 3728 від 24.06.2015 року, що набуло чинності з 01.01.2016 року. Вказаній землевпорядній документації присвоєно гриф для службового користування .
Відповідно до п. 39 Інструкції зняття копій, а також здійснення виписок з документів з грифом Для службового користування співробітниками організації, де перебувають документи, проводиться з дозволу керівника організації (структурного підрозділу). Копіювання для сторонніх організацій (в т.ч. для суду) документів з грифом Для службового користування , одержаних від інших організацій, здійснюється за погодженням з організаціями - авторами цих документів.
З огляду на викладене та з урахуванням вимог вказаної Інструкції надати до Дніпропетровського окружного адміністративного суду, в межах розгляду адміністративної справи № 804/6501/17 без погодження з розробником, на здійснення за допомогою технічних пристроїв копіювання Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_4, виконаної на умовах договору № 509 07-2014 укладеного 18 липня 2014 року між управлінням земельних ресурсів виконкому Криворізької міської ради та ДП УДНДІПМ Діпромісто імені ОСОБА_5 не вбачається можливим.
В поданих запереченнях повноважним представником відповідача також зазначено, що представниками Криворізької міської ради (замовником нормативної грошової оцінки земель м.Кривий Ріг Дніпропетровської області) були надані спеціалістам Управління відповідні ключі апаратного захисту для роботи в програмному забезпечені Норматив+ задля формування та видачі витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок.
Відтак, вся документації з придбання програмного забезпечення Норматив+ знаходиться у замовника нормативної грошової оцінки земель м.Кривого Рогу Дніпропетровської області, а саме Криворізькій міській раді.
Щодо зазначення у висновку Відділу у Криворізькому районі Головного управління від 03.10.2017 р. №205037-17 коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки у розмірі - 1, 8972, повноважний представник відповідача зазначає наступне.
Коефіцієнт К(і) на який індексується нормативна грошова оцінка земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення, розраховується відповідно до п.289.2 ст.289 ПК України.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно та залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Так, коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно та залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель. Так, коефіцієнти індексації нормативної грошової оцінки земель становлять: у 2014 році - 1,249; у 2015 році - 1,433; у 2016 році - 1,06.
Відповідач зазначає, що середня (базова) вартість 1 кв.м земель міста у розмірі 270,60 грн. була розрахована станом на 01.01.2014 р. (рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 р. №3728 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_4 ), коефіцієнт К(і) є добутком трьох коефіціентів індексації нормативної грошової оцінки земель, взятих за 2014, 2015 та 2016 роки, а саме:1, 249*1,433*1,06=1,8972.
Відтак, рішенням Криворізької міської ради від 24.06.2015 р. №3728 Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_4 було затверджено технічну документації з нормативної грошової оцінки земель, після її розгляду та беручи до уваги позитивний висновок державної експертизи землевпорядної документації від 10.12.2014 р. №1624-14.
З урахуванням зазначеного вище, відповідач просить суд, у задоволенні пред'явлених позовних вимог відмовити в повному обсязі.
В судове засідання призначене на 27.11.2017 р. з'явились всі сторони у даній справі.
Суд, дослідивши матеріали справи, зібрані у справі докази в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які підлягають застосуванню до спірних правовідносин, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено наступне.
20.12.2012 р. між Криворізькою міською радою (50101 м.Кривий Ріг, пл.Радянська, 1) в особі секретаря міської ради ОСОБА_6 та Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1 укладено договір оренди земельної ділянки від 20.12.2012 р.
Відповідно до п.1 зазначеного вище договору оренди земельної ділянки від 20.12.2012 р. Криворізька міська рада на підставі рішення міської ради від 26.09.2012 р. №1396 надає, а ОСОБА_1 приймає в строкове платне користування земельну ділянку житлової та громадської забудови для розміщення комплексу будівель (адміністративно-побудованої будівлі, будівлі торговельних павільйонів, автомагазину, будівлі кафе, кладової), яка знаходиться на вул. Заозерній, 20 у Довгинцівському районі м.Кривого Рогу.
Відповідно до Довідки про нормативну грошову оцінку земельної ділянки Управління Держкомзему у м.Кривий Ріг Дніпропетровської області від 2012 р. №829-р2 , яка є невід'ємною частиною договору оренди земельної ділянки від 20.12.2012 р. по вул.Заозерна, 20 Довгинцівський район м.Кривого Рогу, було визначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки, грн.:6 286 152,83 грн.
Судом встановлено, матеріалами справи підтверджено, що Криворізькою міською радою було прийнято рішення Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ОСОБА_4 від 24.06.2015 р. №3728, яке набуло чинності з 01.01.2016 р.
При цьому, згідно наданого Головним управлінням Держгеокадастру у Дніпропетровській області Відділом у Криворізькому районі Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.10.2017 р. №205037-17 було визначено наступні коефіцієнти, які визначають грошову оцінку земельної ділянки за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Заозерна, 20, Дніпропетровська обл., а саме: коефіцієнт Км2 - 1,48; коефіцієнт Км3 - 0,50, коефіцієнт Кф - 2,50; коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки - 1,8972, та зазначено нормативну грошову оцінку земельної ділянки - 15 358 568, 96 грн.
Суд зазначає, що із зазначеного Витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.10.2017 р. №205037-17 вбачається, що відповідачем було застосовано невідповідні коефіцієнти індексації до нормативної оцінки, що порушує права позивача шляхом збільшення зобов'язань по сплаті за землю.
Оскільки, Рішення Криворізької міської ради від 24.06.2015 р. №3728 набуло чинності 01.01.2016 р., то коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель повинен бути застосований лише за 2016 р., тобто згідно відомостей, що оприлюднюються у 2017 р., а не за 2015 р. та 2014 р. (відомості щодо розміру яких були надані у 2016 р. - 1,433 та у 2015 р. - 1,249).
Суд також зазначає, що позивачем в судовому засіданні, призначеному на 27.11.2017 р. було надано докази сплати орендної плати за користування земельною ділянкою, що підтверджується відповідними платіжними дорученнями, копії яких містяться в матеріалах справи.
Зазначений факт принципово не впливає на вирішення даної справи по суті, але додатково характеризує позивача як особу, що дійсно користується наведеною вище по тексту земельною ділянкою, та вчасно сплачує податки і збори відповідно до норм чинного Податкового Кодексу України.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Відповідно до п.271.2 ст.271 Податкового кодексу України визначено, що рішення рад щодо нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів, офіційно оприлюднюється відповідним органом місцевого самоврядування до 15 липня року, що передує бюджетному періоду, в якому планується застосування нормативної грошової оцінки земель або змін (плановий період). В іншому разі норми відповідних рішень застосовуються не раніше початку бюджетного періоду, що настає за плановим періодом.
Пунктом 286.1 статті 286 Податкового кодексу України визначено, що підставою для нарахування земельного податку є дані державного земельного кадастру. Також, пунктом 286.2 даної статті визначено, що при поданні першої декларації (фактичного початку діяльності як платника плати за землю) разом з нею подається довідка (витяг) про розмір нормативної грошової оцінки земельної ділянки, а надалі така довідка подається у разі затвердження нової нормативної грошової оцінки землі.
Відповідно до п.289.2 ПК України Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин за індексом споживчих цін за попередній рік щороку розраховує величину коефіцієнта індексації нормативної грошової оцінки земель, на який індексується нормативна грошова оцінка сільськогосподарських угідь, земель населених пунктів та інших земель несільськогосподарського призначення за станом на 1 січня поточного року, що визначається за формулою:
Кi = І:100,
де І - індекс споживчих цін за попередній рік.
У разі якщо індекс споживчих цін перевищує 115 відсотків, такий індекс застосовується із значенням 115.
Коефіцієнт індексації нормативної грошової оцінки земель застосовується кумулятивно залежно від дати проведення нормативної грошової оцінки земель.
У відповідності до положень ст.ст. 5, 15 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, вартості земельних ділянок площею понад 50 гектарів для розміщення відкритих спортивних і фізкультурно-оздоровчих споруд, а також при розробці показників та механізмів економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель. Підставою для проведення оцінки земель (бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок) є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Чіткий перелік підстав, за яких провадиться нормативно грошова оцінка земельних ділянок встановлено ст. 13 ЗУ Про оцінку земель . Так, у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності проводиться нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Згідно зі ст.20 Закону України Про оцінку земель за результатами бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок складається технічна документація, а за результатами проведення експертної грошової оцінки земельних ділянок складається звіт.
Дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, згідно статті 23 Закону України "Про оцінку земель", оформлюються як витяг з технічної документації про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки, який видається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин. З 01.01.2016 року витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку створюється за допомогою автоматизованої системи Державного земельного кадастру.
Відповідно до вимог ст. 15 Закону України Про Державний земельний кадастр до Державного земельного кадастру включаються такі відомості про земельні ділянки кадастровий номер, нормативна грошова оцінка, інформація про документацію із землеустрою та оцінки земель щодо земельної ділянки та інші документи, на підставі яких встановлено відомості про земельну ділянку.
Постановою КМУ від 17 жовтня 2012 р. № 1051 затверджено Порядок ведення Державного земельного кадастру.
Пунктом 4 даного Порядку визначено, що ведення Державного земельного кадастру здійснює Держгеокадастр та його територіальні органи.
Відповідно до п. 116 даного Порядку внесення до Державного земельного кадастру відомостей (змін до них) про зареєстровану земельну ділянку, зазначених у пункті 24 цього Порядку, здійснюється шляхом внесення таких відомостей до відповідної Поземельної книги.
Отже, для зміни інформації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки законодавством встановлений певний порядок.
Відповідно до ч. 1 Положення Про державну службу з питань геодезії, картографії та кадастру , затвердженого Постановою КМУ від 14.01.2015 року №15 (далі-Положення) Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрної політики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.
Нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться відповідно до державних стандартів, норм, правил, а також інших нормативно-правових актів на землях усіх категорій та форм власності.
Відповідно до ч.ч.3, 5 ст.201 Земельного кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку, втрат сільськогосподарського і лісогосподарського виробництва, економічного стимулювання раціонального використання та охорони земель, тощо. Грошова оцінка земельних ділянок проводиться за методикою, яка затверджується Кабінетом Міністрів України.
Порядок оформлення ОСОБА_7 з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки та механізм нормативної грошової оцінки земельних ділянок в межах населених пунктів регламентується Постановою Кабінету Міністрів України від 23.03.95р. №213 (далі-Методика) та Порядком (далі-Порядок) нормативної грошової оцінки земель населених пунктів, затвердженого Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України 25.11.2016 № 489.
Положеннями п.21 Методики передбачається, що нормативна грошова оцінка земель населених пунктів визначається за формулою: Цн = В х Нп /Нк х Кф х Км, де Цн - нормативна грошова оцінка квадратного метра земельної ділянки (у гривнях); В - витрати на освоєння та облаштування території в розрахунку на квадратний метр (у гривнях); Нп - норма прибутку (6%); Нк - норма капіталізації (3%); Кф - коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (під житлову та громадську забудову, для промисловості, транспорту тощо); Км - коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки.
Коефіцієнт, який характеризує місцеположення земельної ділянки (Км), обчислюється за формулою: Км = Км1 х Км2 х Км3,де Км1 - коефіцієнт, який характеризує регіональні фактори місцеположення земельної ділянки, зокрема: а) чисельність населення та адміністративний статус населеного пункту, його місце в системі розселення; б) розміщення в межах населених пунктів, розташованих у приміських зонах великих міст; в) розміщення в межах населених пунктів, що мають статус курортів. Км2 - коефіцієнт, який характеризує зональні фактори місцеположення земельної ділянки в межах населених пунктів, зокрема: а) відстань до загальноміського центру населеного пункту, концентрованих місць праці, масового відпочинку населення; б) розташування в ядрі центру великих і найбільших міст та інших населених пунктів, що мають особливо важливе історичне значення, в приморській смузі населених пунктів. Км3 - коефіцієнт, який характеризує локальні фактори місцеположення земельної ділянки за територіально-планувальними, інженерно-геологічними, історико-культурними, природно-ландшафтними, санітарно-гігієнічними умовами та рівнем облаштування території.
Відповідно до п.1 Порядку Порядок визначає процедуру та вимоги щодо ведення Державного земельного кадастру.
Пунктом 6 даного Порядку визначено, що Коефіцієнт, який характеризує місце розташування земельної ділянки (Км), обумовлюється трьома групами рентоутворювальних факторів регіонального, зонального та локального характеру і обчислюється за формулою:
Пунктом 9 даного Порядку визначено, що вартість одного квадратного метра земель населених пунктів за економіко-планувальними зонами розраховується за формулою:
Значення коефіцієнта Км2 визначається як добуток пофакторних оцінок з урахуванням вагової характеристики кожного з факторів.
Числові значення пофакторних оцінок приймаються в межах граничних значень коефіцієнтів Км2 для груп населених пунктів із різною чисельністю населення (додаток 6) з урахуванням нормативно-технічної документації та експертної оцінки.
Питома вага зональних рентоутворювальних факторів визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей.
Сума вагових характеристик, встановлена для факторів, має дорівнювати 1,0.
Пунктом 10 даного Порядку визначено, що Вартість одного квадратного метра земельної ділянки певного функціонального використання (Цн) визначається з урахуванням територіально-планувальних, інженерно-геологічних, історико-культурних, природно-ландшафтних, санітарно-гігієнічних та інженерно-інфраструктурних особливостей місця її розташування в межах економіко-планувальної зони за формулою:
Значення коефіцієнта Км3 визначається щодо кожного населеного пункту, виходячи з його особливостей. Значення локального коефіцієнта для окремої земельної ділянки можливо встановлювати на основі визначення частки площі, яку займає цей фактор на земельній ділянці. Встановлення частки площі здійснюється переважно шляхом використання ГІС-технологій та електронних цифрових карт масштабу не менше ніж 1:10000 - для міст з чисельністю населення понад 100 тис. осіб, та 1:5000 - для інших населених пунктів.
Для обчислення Км3 враховуються локальні фактори, наведені в додатку 7, при цьому добуток пофакторних оцінок не має бути нижче 0,50 і вище 1,50.
Частиною 1 статті 79 Земельного кодексу України унормовано, що земельна ділянка це частина земної поверхні з установленими межами, певним місцем розташування, з визначеними щодо неї правами. Згідно із ч.ч.1-3 ст.79-1 цього Кодексу формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Формування земельних ділянок здійснюється, зокрема у порядку відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.
Відповідно до ч.ч. 4, 9 ст.79-1 Земельного кодексу України земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об'єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.
Водночас, згідно із ст.1 Закону України Про Державний земельний кадастр індексна кадастрова карта (план) - картографічний документ, що відображає місцезнаходження, межі і нумерацію кадастрових зон і кварталів та використовується для присвоєння кадастрових номерів земельним ділянкам і ведення кадастрової карти (плану); кадастрова зона - сукупність (об'єднання) кадастрових кварталів; кадастрова карта (план) - графічне зображення, що містить відомості про об'єкти Державного земельного кадастру; кадастровий квартал - компактна територія, що визначається з метою раціональної організації кадастрової нумерації та межі якої, як правило, збігаються з природними або штучними межами (річками, струмками, каналами, лісосмугами, вулицями, шляхами, інженерними спорудами, огорожами, фасадами будівель, лінійними спорудами тощо); кадастровий номер земельної ділянки - індивідуальна, що не повторюється на всій території України, послідовність цифр та знаків, яка присвоюється земельній ділянці під час її державної реєстрації і зберігається за нею протягом усього часу існування.
Приведені правові норми свідчать, що сформована земельна ділянка, якій присвоєно кадастровий номер, як об'єкт цивільних прав, щодо якого проведено державну реєстрацію права власності, є єдиним неподільним об'єктом права власності протягом усього часу її існування.
Судом, встановлено, що при формуванні витягу відповідачем було неправильно застосовано зональні коефіцієнти Км2 і локальні коефіцієнти Км3, встановлені Порядком. Таким чином, неправильне застосування значень коефіцієнтів Км2 і Км3 вплинуло на кінцевий результат нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Враховуючи викладене, суд приходить до висновку, що при формуванні Відділом у м. Дніпро Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області витягу з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки позивача, було неправильно застосовано зональні коефіцієнти Км2 і локальні коефіцієнти Км3, що суперечать наведеним вище нормам чинного законодавства, та має наслідком необґрунтоване підвищення вартості земельної ділянки та, як наслідок необґрунтоване підвищення орендної плати за земельну ділянку,
Відтак, відповідачем має бути здійснений перерахунок нормативної грошової оцінки починаючи з 01.01.2016 року з правильним застосуванням зонального коефіцієнта Км2 і локального коефіцієнта Км3.
При цьому, суд критично ставиться до позиції відповідача, викладеної в письмових запереченнях від 01.11.2017 року, щодо надання відповідачем ОСОБА_7 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 03.10.2017 р. №205037-17 з урахуванням технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста ДІПРОМІСТО імені ОСОБА_5, яка була затверджена рішенням Криворізької міської ради від 24.06.2015 р. №3728, оскільки таке рішення набуло чинності з 01.01.2016 року, тому застосування коефіцієнту індексації нормативної грошової оцінки земель повинен бути застосований лише за 2016 р., тобто згідно відомостей, що оприлюднюються у 2017 р., а не за 2015 р. та 2014 р.
Відповідно до ч. 1 ст. 9 Кодексу адміністративного судочинства України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого: суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України; суд застосовує інші нормативно-правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, у межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією та законами України.
Згідно зі ст. 69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Докази суду надають особи, які беруть участь у справі. Суд може запропонувати надати додаткові докази або витребувати додаткові докази за клопотанням осіб, які беруть участь у справі, або з власної ініціативи.
Відповідно до ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Враховуючи вищевказані обставини, суд прийшов до висновку, що вимоги позивача є правомірними та такими, що ґрунтуються на положеннях чинного законодавства, належним чином обґрунтовані, підтверджені матеріалами справи, а тому підлягають задоволенню у повному обсязі.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.94 КАС України, якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.
Відповідно до квитанції №0. 0. 864769491. 1 від 09.10.2017 року за подання адміністративного позову позивачем був сплачений судовий збір у розмірі 1 600,00 грн. (одна тисяч шістсот грн., 00 коп.), який у повному розмірі зараховано до Державного бюджету України.
Враховуючи задоволення адміністративного позову Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі про визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі щодо індексації нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Заозерна, 20, кадастровий номер 1211000000:03:001:0230 та зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі вчинити дії щодо проведення перерахунку, формування та надання Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 нового витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - кадастровий номер 1211000000:03:001:0230, суд приходить до висновку про наявність підстав для присудження і всіх здійснених позивачем документально підтверджених судових витрат за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі, а саме, судового збору у розмірі 1 600,00 грн. (одна тисяч шістсот грн., 00 коп.).
Керуючись ст. 2, 8-14, 69-71, 94, 160-163, 167, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі про визнання протиправними дій Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі щодо індексації нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Заозерна, 20, кадастровий номер 1211000000:03:001:0230 та зобов'язання Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі вчинити дії щодо проведення перерахунку, формування та надання Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 нового витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - кадастровий номер 1211000000:03:001:0230 - задовольнити у повному обсязі.
Визнати протиправними дії Головного управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі щодо індексації нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки, розташованої за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Заозерна, 20, кадастровий номер 1211000000:03:001:0230, із застосуванням коефіцієнту індексації за 2014 р. (1,249) та 2015 р. (1,433) при формуванні витягу від 03.10.2017 р. №205037-17 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки.
Зобов'язати Головне управління Держгеокадастру у Дніпропетровській області, в особі Відділу у Криворізькому районі вчинити дії щодо проведення перерахунку, формування та надання Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 нового витягу з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки - кадастровий номер 1211000000:03:001:0230, розташованої за адресою: м.Кривий Ріг, вул.Заозерна, 20, без застосування коефіцієнту індексації за 2014 р. (1,249) та 2015 р. (1,433).
Постанова суду набирає законної сили відповідно до ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена в порядку та у строки, встановлені ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України.
Повний текст постанови складений 01 грудня 2017 року.
Суддя ОСОБА_8
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.11.2017 |
Оприлюднено | 21.01.2018 |
Номер документу | 71682918 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Жукова Євгенія Олексіївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні