Рішення
від 17.01.2018 по справі 712/15052/17
СОСНІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Рішення

Іменем України

Справа № 712/15052/17

Провадження 2-а/712/80/18

17 січня 2018 року

Соснівський районний суд у складі:

головуючого судді - Марцішевської О.М.

за участю секретаря Олефіренко В.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Громадської організації "Черкаське обласне фізкультурно-спортивне товариство "Україна" до Черкаської міської ради, Управління з питань державної реєстрації департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради, треті особи: Федерація профспілок Черкаської області про визнання недійсним та скасування рішення, скасування запису про державну реєстрацію та зобов'язання до вчиннення дій,

в с т а н о в и в:

Позивач ГО "Черкаське обласне фізкультурно-спортивне товариство "Україна" (вул.О.Дашковича,23, м.Черкаси, код ЄДРПОУ 02660930) звернувся до суду з адміністративним позовом до відповідачів Черкаської міської ради (вул.Б.Вишневецького,36, м.Черкаси), Управління з питань державної реєстрації департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради (вул.Б.Вишневецького,36, м.Черкаси, код ЄДРПОУ 252112542), третя особа: Федерація профспілок Черкаської області (вул.Б.Вишневецького,18, м.Черкаси, код ЄДРПОУ ) посилаючись на те, що відповідно до рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" надано дозвіл на оформлення права власності на нерухоме майно - комплекс будівель, а саме: спорткомлекс з підвалом (літ.А-3, пд, А'- І), дитячий шаховий клуб (літ.А2-І) по вул.Дашковича,23, м.Черкаси та доручено КП "ЧООБТІ" оформити свідоцтво про право власності на вищевказаний комлекс будівель. На підставі вказаного рішення позивачем отримано свідоцтво про право власності на нерухоме майно серія ЯЯЯ № 151034 та здійснено державну реєстрацію права власності на спорткомлекс з підвалом (літ.А-3, пд, А'- І), дитячий шаховий клуб (літ.А2-І) по вул.Дашковича,23, м.Черкаси. Рішенням господарського суду Черкаської області від 14.11.2007р., залишеним без зміни постановою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 18.02.2008р., відмовлено у задоволенні позову третьої особи про визнання права власності на комплекс будівель (спортивний комплекс "Спартак") по вул.Дашковича,23 в м.Черкаси (колишня вулиця К.Маркса,23), встановлено правомірність набуття права власності позивача на вказане нерухоме майно. 20.12.2007р. Черкаською міською радою прийнято рішення №4-169 Про протест прокурора м.Черкаси від 14.06.2007р. №07/1-1188 вих.07 на рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005 року "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна", яким скасовано рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна". На підставі рішення від 20.12.2007р. №4-169 20 червня 2011р. був внесений запис про державну реєстрацію права власності третьої особи на нерухоме майно- спортивний комплекс з підвалом та прибудовою літ.А-3, пд, А'- І за адресою: м.Черкаси, вул.Дашкевича,23. Позивач вважає, що при ухваленні спірного рішення були перевищені Черкаською міською радою надані їй законом повноваження, оскільки скасоване нею рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" прийнято в межах його повноважень та є ненормативним правовим актом одноразового застосування і вичерпує свою дію фактом його виконання, а тому не може бути скасоване чи змінене органом місцевого самоврядування після його виконання. Оскільки на підставі рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" було видане свідоцтво про право власності та відповідно на законних підставах було зареєстровано право власності позивача на майновий комплекс, прийняттям оскаржуваного рішення без законних підстав було припинене право власності шляхом скасування підстав для його набуття, після виникнення та тривалого існування правовідносин, чим порушений принцип правової певності як основний елемент верховенства права, а також принцип стабільності цивільних правовідносин. Відсутність законних підстав для ухвалення рішення міської ради від 20.12.2007р. №4-169 тягне за собою незаконність вчиненного на підставі спірного рішення запису про державну реєстрацію права власності третьої особи. У зв"язкуз цим позивач просить визнати незаконним та скасувати рішення Черкаської міської ради від 20.12.2007р. за №4-169 "Про протест прокурора міста Черкаси від 14.06.2007р. №07/1-1188 вих.07 на рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна"; скасувати запис в реєстрі прав власності на нерухоме майно щодо реєстрації за Федерацією профспілок Черкаської області права власності на нерухоме майно, зареєстрованого за адресою: Черкаська область, м.Черкаси, вул.О.Дашкевича,23, а саме: спорткомплекс з підвалом та прибудовою (літ.А-3, пд, А' -І) та зобов"язати управління з питань державної реєстрації департаменту організаційного забезпечення Черкаської міської ради зареєструвати право власності на спорткомплекс з підвалом та прибудовою (літ.А-3, пд, А' -І), що знаходиться за адресою: Черкаська область, м.Черкаси, вул.О.Дашкевича,23, на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії ЯЯЯ№151034 від 25.04.2005р.

В судовому засіданні представник позивача адміністративний позов підтримала у повному обсязі та просила задоволити.

Представник відповідача у відзиві на адміністративний позов заперечував невідповідність закону оспорюваного рішення та перевищення внаслідок його прийняття відповідачем наданих йому повноважень. Просив відмовити у задоволенні позову.

Відповідно до п.3 розділу ХІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 02.06.2016 року №1402-УІІІ Про судоустрій та статус суддів , районні, міжрайонні, районні у містах, міські, міськрайонні суди продовжують здійснювати свої повноваження до утворення та початку діяльності місцевого окружного суду, юрисдикція якого розповсюджується на відповідну територію.

Відповідно до КАС України у редакції Закону № 2147-VIII від 03.10.2017 року, чинній з 15.12.2017р., справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Суд, заслухавши пояснення, дослідивши матеріали справи, приходить до такого.

У силу ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до ч.2 ст.171 КАС України право оскаржити нормативно-правовий акт мають особи, щодо яких його застосовано, а також особи, які є суб'єктом правовідносин, у яких буде застосовано цей акт.

Судом встановлено, що відповідно до рішення від 19.04.2005р. №533 "Про оформлення права власності Черкаському обласному ФСТ "Україна" надано дозвіл на оформлення права власності ЧО ФСТ "Україна" на нерухоме майно - комплекс будівель, а саме: спорткомлекс з підвалом (літ.А-3, пд, А'- І), дитячий шаховий клуб (літ.А2-І) по вул.Дашковича,23, м.Черкаси та доручено КП "ЧООБТІ" оформити свідоцтво про право власності на вищевказаний комлекс будівель (а.с.14).

На підставі вказаного рішення позивачем отримано свідоцтво про право власності на нерухоме майно серія ЯЯЯ № 151034 та здійснено державну реєстрацію права власності на спорткомлекс з підвалом та прибудовою літ.А-3, пд, А'- І, дитячий шаховий клуб літ.А2-І в електронному Реєстрі прав власності на нерухоме майно згідно з витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 7455605 від 07 червня 2005 року ( а.с.15,88).

28 вересня 2005 року між позивачем та Черкаською міською радою укладений договір оренди земельної ділянки під існуючий спортивний комплекс площею 2032 кв.м по вул.О.Дашковича,23, м.Черкаси до 07.07.2054 року.

14.06.2007р. прокурором міста Черкаси внесений протест на рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради № 533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному ФСТ "Україна" ( а.с.79).

Федерація профспілок Черкаської області в 2007 році звернулась до господарського суду Черкаської області з позовом до ЧО ФСТ "Україна", треті особи: ВК ЧМР, Федерація профспілок м.Київ, КП "ЧООБТІ" про визнання за Федерацією профспілок Черкаської області права власності на комплекс будівель (спортивний комплекс "Спартак") по вул.Дашковича,23 в м.Черкаси (колишня вул.К.Маркса,23).

Рішенням господарського суду Черкаської області від 14.11.2007р. у справі № 03/4159, залишеним без зміни постановою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 18.02.2008р., відмовлено у задоволенні позову про визнання права власності за Федерацією профспілок Черкаської області на комплекс будівель (спортивний комплекс "Спартак") по вул.Дашковича,23 в м.Черкаси (колишня вул.К.Маркса,23)., встановлено правомірність набуття права власності позивача на вказане нерухоме майно (а.с.31-42).

Господарським судом у рішенні по справі № 03/4159 встановлено, що ГО "Черкаське обласне фізкультурно-спортивне товариство "Україна" є правонаступником всіх прав та обов"язків добровільного спортивного товариства "Спартак", а також майна, що належало товариству на момент його реорганізації. Будівля Палацу спорту "Спартак" була одним з майнових об"єктів, право власності на яке перейшло до правонаступника ДСТ "Спартак". Будівля спорткомплексу ДСТ "Спартак" за адресою: м.Черкаси, вул.К.Маркса,23 існувала ще до 1964р., а з 1964 р. по 1966р. Черкаською обласною радою ДСТ "Спартак" була здійснена реконструкція цієї будівлі.

Рішенням Виконкому Черкаської міської ради депутатів трудящих від 10.08.1966р. №562 "Про затвердження акту державної комісії на приймання в експлуатацію і передачу на баланс трьохповерхового будинку спортивного корпусу "Спартак", збудованого по вул.К.Маркса,23 в м.Черкасах, вирішено, що акт державної комісії на приймання в експлуатацію трьохповерхового будинку спортивного корпусу "Спартак", який має корисну площу 1683 кв.м. та загальний будівельний обсяг 9780 куб.м. збудованого по вул.Карла Маркса №23 в м.Черкасах Управління капітального будівництва облвиконкому затвердити з оцінкою "задовільно". Вищезгаданий будинок передати на баланс Черкаському обласному добровільному товариству "Спартак" та дозволити йому цей будинок ввести в експлуатацію." Рішення від 10.08.1966р. №562 не тільки не підтверджує участі Черкаського облсовпрофу (в тому числі фінансової) у будівництві спірного комплексу, а по суті виключає факт його участі в будівництві як в якості замовника будівництва. Так, із справи вбачається, що будівництво здійснювало Управління капітального будівництва облвиконкому, а замовником було Черкаське обласне добровільне товариство "Спартак". Рішення виконкому про передачу на баланс будівлі та дозвіл ввести її в експлуатацію саме Черкаському обласному добровільному товариству "Спартак" означає, що замовником виступало Черкаське обласне добровільне товариство "Спартак" і воно виконало всі взяті на себе зобов"язання, насамперед, ті що стосуються фінансування будівництва об"єкту.

Відповідно до ч.4 ст.78 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, цивільній, господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлені ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

20.12.2007р. Черкаською міською радою прийнято рішення №4-169 Про протест прокурора міста Черкаси від 14.06.2007р. №07/1-1188 вих.07 на рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна", яким скасовано рішення ВК ЧМР від 19.04.2005р. №533 "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна". При цьому, як вбачається з листа погодження проекту рішення за протестом прокурора, первинно був підготовлений проект рішення про відхилення протесту прокурора ( а.с.16, 81-86).

На підставі рішення Черкаської міської ради від 20.12.2007р. №4-169 Про протест прокурора міста Черкаси від 14.06.2007р. №07/1-1188 вих.07 на рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" 20 червня 2011р. було прийняте рішення про державну реєстрацію третьої особи на нерухоме майно- спортивний комплекс з підвалом та прибудовою літ.А-3, пд, А'- І за адресою: м.Черкаси, вул.Дашкевича,23 за Федерацію профспілок Черкаської області на підставі на підставі листа від 22 січня 1998 року, що підтверджується інформацією з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 110115400 від 09.01.2018р. ( а.с.72-74).

Статтею 25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні передбачено, що сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Згідно із ч 9 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , рішення виконавчого комітету ради з питань, віднесених до власної компетенції виконавчих органів ради, можуть бути скасовані відповідною радою.

Статтею 21 Цивільного кодексу України передбачено, що суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індивідуальної дії, виданий органом державної влади, органом влади Автономної Республіки Крим або органом місцевого самоврядування, якщо він суперечить актам цивільного законодавства і порушує цивільні права або інтереси.

Відповідно до ст. 17 Закону України Про виконання рішень та застосування

практики Європейського суду з прав людини суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.

Відповідно до статті 1 Першого Протоколу до Конвенції кожна фізична або юридична особа має право мирно володіти своїм майном. Ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Суд виходить з того, що скасування в 2007 році спірним рішенням Черкаської міської ради від 20.12.2007р. №4-169 Про протест прокурора міста Черкаси від 14.06.2007р. №07/1-1188 вих.07 на рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" ухваленого в 2005 році Черкаською міською радою рішення про надання дозволу на оформлення комунальної власності міста очевидно становить втручання в майнові права позивача в особі Черкаської міської ради у розумінні статті 1 Першого протоколу до Конвенції.

Відповідно до усталеної практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ ) (рішення від 23 вересня 1982 р. в справі Спорронґ і Льоннрот проти Швеції , рішення від 21 лютого 1986 р. в справі Джеймс та інші проти Сполученого Королівства ) напрацьовані три головні критерії, що їх слід оцінювати з тим, щоб зробити висновок, чи відповідає певний захід втручання в право власності принципу правомірного і допустимого втручання, сумісного з гарантіями ст. 1 Першого протоколу, а саме: чи є такий захід законним; чи переслідує втручання в право власності суспільний інтерес ; чи є такий захід пропорційним переслідуваним цілям.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Згідно з ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ст.321 Цивільного кодексу України право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Особа може бути позбавлена права власності або обмежена у його здійсненні лише у випадках і в порядку, встановлених законом.

Зі змісту частини другої статті 144 Конституції України та частини десятої статті 59 Закону Про місцеве самоврядування вбачається, що рішення органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб з мотивів невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними з ініціативи заінтересованих осіб судом загальної юрисдикції, тобто в судовому порядку.

Згідно з спірним рішення Черкаської міської ради від 20.12.2007р. №4-169 Про протест прокурора міста Черкаси від 14.06.2007р. №07/1-1188 вих.07 на рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" підставою його ухвалення є протест прокурора м.Черкаси від 14.06.2007р. №07/1-1188 вих.07 на рішення ВК ЧМР №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" з мотивів незаконного позбавлення власності вказаним рішенням Федерації профспілок Черкаської області.

Разом з тим, на момент прийняття спірного рішення Черкаської міської ради від 20.12.2007р. №4-169 Про протест прокурора міста Черкаси від 14.06.2007р. №07/1-1188 вих.07 на рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна", яким скасовано рішення Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005р. "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" з мотивів не відповідності чинному законодавству, вже існував судовий акт, яким було надано правову оцінку рішенню виконавчого комітету щодо його відповідності нормам чинного законодавства - рішення господарського суду Черкаської області у справі № 03/4159.

Згідно зі ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією України.

Крім того, суд бере до уваги висновок Верховного суду України, зроблений у постанові від 06.06.2011 року про те, що органи місцевого самоврядування не можуть скасовувати свої попередні рішення, вносити до них зміни, якщо відповідно до приписів цих рішень виникли правовідносини, пов'язані з реалізацією певних суб'єктивних прав та охоронюваних законом інтересів, і суб'єкти цих правовідносин заперечують проти їх зміни чи припинення. Ненормативні правові акти місцевого самоврядування є актами одноразового застосування, вони вичерпують свою дію фактом їхнього виконання, а тому не можуть бути скасовані чи змінені органом місцевого самоврядування після їх виконання.

Враховуючи той факт, що рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради від 19.04.2005року "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" на оформлення права власності на нерухоме майно Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна" є ненормативним правовим актом одноразового застосування і вичерпало свою дію фактом його використання (виконання), не може бути в подальшому скасоване Черкаською міською радою.

Згідно ст.ст.1,2 Європейської хартії місцевого самоврядування, місцеве самоврядування означає право і спроможність органів місцевого самоврядування в межах закону здійснювати регулювання і управління суттєвою часткою суспільних справ, які належать до їхньої компетенції, в інтересах місцевого населення.

Відповідачем Черкаською міською радою не обґрунтовано, в чому полягала необхідність захисту прав місцевого населення шляхом прийняття спірного рішення про скасування дозволу про передачу у комунальну власність міста нерухомого майна, яке на момент прийняття виконавчим комітетом рішення №4-169 від 20.12.2007р. не перебувало у власності територіальної громади м.Черкаси.

Таким чином, оцінюючи зібрані у справі докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають до задоволення, оскільки при ухваленні спірного рішення відповідач діяв не на підставі та у спосіб, що визначені законом та з порушенням прав та інтересів Черкаської міської ради шляхом прийняття спірного рішення, яке фактично стосувалось припинення права власності позивача без дотримання встановленої законом правової процедури.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень регулюються Законом України від 01 липня 2004 року N 1952-ІУ "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон № 1952-ІУ).

Відповідно до ч.1 ст. 2 Закону № 1952-ІУ державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних записів до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до інформації, яка була сформована державним реєстратором, право власності на нежитлові приміщення площею 1941,9 кв.м було зареєстроване 19.04.2005р. за позивачем на підставі свідоцтва про право власності серія ЯЯЯ №151034 від 25.04.2005р. згідно з згідно з витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 7455605 від 07 червня 2005 року (а.с.15, 88).

З матеріалів інвентаризаційної справи КП ЧООБТІ на об'єкт нерухомого майна, що знаходиться за адресою м.Черкаси, вул.О.Дашковича,23 вбачається, що 16.09.2011р. до відділу державної реєстрації КП "ЧООБТІ" надійшла заява Федерації профспілок Черкаської області про державну реєстрацію прав на об'єкт нерухомого майна - спортивний комплекс за адресою: вул.О.Дашковича,23, м.Черкаси на підставі рішення Черкаської міської ради від 20.12.2007р. за №4-169 (а.с.25-28).

За результатами розгляду заяви державним реєстратором внесені зміни до державного реєстру та скасовано право власності за Черкаським обласним фізкультурно-спортивним товариством Україна на спортивний комплекс з підвалом та прибудовою літ.А-3, пд, А'-І на підставі листа Федерації профспілок Черкаської області № 24 від 22 січня 1998 року, що підтверджується листом від 20.09.2011р. директора БТІ (а.с.29).

Невідповідність закону рішення Черкаської міської ради від 20.12.2007р. за №4-169 тягне за собою незаконність вчиненного на підставі вказаного рішення запису про державну реєстрацію, що є похідним від відповідності законі підстав для її проведення. Крім того, надане третьою особою в якості підстави для державної реєстрації спірне рішення від 20.12.2007р. за №4-169 не стосувалось визнання недійсним чи скасування свідоцтва про право власності позивача на нерухоме майно серія ЯЯЯ №151034 від 25.04.2005р., яке за наслідками попереднього оспорювання третьою особою в судовому порядку є чиним до данного часу.

Проте, при відсутності рішення суду чи іншого повноважного органу про визнання недійсною чи скасування правовстановлюючого документа позивача на нерухоме майно - свідоцтва про право власності позивача на нерухоме майно серія ЯЯЯ №151034 від 25.04.2005р. в супереч передбаченій законом правовій процедурі здійснено державну реєстрацію права власності третьої особи на підставі листа Федерації профспілок Черкаської області № 24 від 22 січня 1998 року, внаслідок чого істотно порушено законні права та інтереси позивача внаслідок дій з припинення державної реєстрації права власності без дотримання передбаченого порядку, тому підлягають до задоволення позовні вимоги про скасування в Державному реєстрі прав власності на нерухоме майно державну реєстрацію за Федерацією профспілок Черкаської області права власності на нерухоме майно за адресою: Черкаська область, м.Черкаси, вул.О.Дашковича,23, а саме: спорткомплекс з підвалом та прибудовою (літ.А-3, пд, А'- І) на підставі листа від 22 січня 1998 року з поновленням державної реєстрації права власності Громадської організації "Черкаське обласне фізкультурно-спортивне товариство "Україна" (вул.О.Дашковича,23, м.Черкаси, код ЄДРПОУ 02660930) згідно з витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 7455605 від 07 червня 2005 року на спорткомплекс з підвалом та прибудовою (літ.А-3, пд, А'- І) за адресою м.Черкаси, вул.О.Дашковича,23 на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії ЯЯЯ №151034 від 25.04.2005року.

Засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом. Так, при розгляді справи було б неприйнятно враховувати право на ефективний засіб захисту, а саме, запобігання порушенню або припиненню порушення з боку суб'єкта владних повноважень, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права, без його практичного застосування.

Таким чином, обов'язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права.

Суд також виходить з того, що згідно із першою частиною статті 4 КАС України адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір; публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв"язку з виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.

Доводи позивача ґрунтуються на протиправності дій відповідачів як суб'єктів, наділених владними функціями приймати рішення у межах своєї компетенції та полягають у дотримання законодавства при прийнятті таких рішень. Тобто, у даній справі спір про право відсутній, а дослідженню підлягають виключно владні управлінські рішення та дії відповідача, який у межах спірних правовідносин діє як суб'єкт владних повноважень. Таким чином, спір у цій справі є публічно-правовим та належить до юрисдикції адміністративних судів.

Позовні вимоги про зобов'язання зареєструвати право власності не підлягають до задоволення, виходячи з такого.

Як випливає зі змісту Рекомендації Комітету Міністрів Ради Європи № R(80)2 стосовно здійснення адміністративними органами влади дискреційних повноважень, прийнятої Комітетом Міністрів 11.03.1980 на 316-й нараді, під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючи рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.

Адміністративний суд, перевіряючи рішення, дію чи бездіяльність суб'єкта владних повноважень на відповідність закону, не втручається у дискрецію суб'єкта владних повноважень поза межами перевірки за названими критеріями. Завдання адміністративного судочинства полягає не у забезпеченні ефективності державного управління, а в гарантуванні дотримання прав та вимог законодавства, інакше було б порушено принцип розподілу влади.

За своєю правовою природою, відповідно до норм чинного законодавства, повноваження відповідача щодо вирішення заяви про переведення на інші види пенсії чи перерахунок пенсії є дискреційним повноваженням та виключною компетенцією УПФУ.

Керуючись п.3 розділу ХІІ Прикінцеві та перехідні положення Закону України від 02.06.2016 року №1402-УІІІ Про судоустрій та статус суддів , ст.ст. 6, 9, 14, 241-246, 255, 295 КАС України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов задоволити частково.

Визнати незаконним та скасувати рішення Черкаської міської ради від 20 грудня 2007 року за №4-169 "Про протест прокурора міста Черкаси від 14.06.2007р. №07/1-1188 вих.07 на рішення виконавчого комітету Черкаської міської ради №533 від 19.04.2005 "Про оформлення права власності Черкаському обласному фізкультурно-спортивному товариству "Україна".

Скасувати в Державному реєстрі прав власності на нерухоме майно державну реєстрацію за Федерацією профспілок Черкаської області права власності на нерухоме майно за адресою: Черкаська область, м.Черкаси, вул.О.Дашковича,23, а саме: спорткомплекс з підвалом та прибудовою (літ.А-3, пд, А'- І) на підставі листа від 22 січня 1998 року з поновленням державної реєстрації права власності Громадської організації "Черкаське обласне фізкультурно-спортивне товариство "Україна" (вул.О.Дашковича,23, м.Черкаси, код ЄДРПОУ 02660930) згідно з витягом про реєстрацію права власності на нерухоме майно № 7455605 від 07 червня 2005 року на спорткомплекс з підвалом та прибудовою (літ.А-3, пд, А'- І) за адресою м.Черкаси, вул.О.Дашковича,23 на підставі Свідоцтва про право власності на нерухоме майно серії ЯЯЯ №151034 від 25.04.2005року.

В задоволенні інших позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти з дня її проголошення безпосередньо до суду апеляційної інстанції ( ст.ст.295, 297 КАС України). До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу ( п.15 Розділу VII Перехідні положення КАС України).

Головуючий

СудСоснівський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення17.01.2018
Оприлюднено22.01.2018
Номер документу71703402
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —712/15052/17

Постанова від 21.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 10.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Ухвала від 02.04.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Шурко О.І.

Рішення від 17.01.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

Рішення від 17.01.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

Ухвала від 17.01.2018

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

Ухвала від 21.12.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Соснівський районний суд м.Черкас

Марцішевська О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні