ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 грудня 2017 року 10:30Справа № 808/2689/17 м.Запоріжжя
Запорізький окружний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Бойченко Ю.П., суддів: Калашник Ю.В., Стрельнікової Н.В., за участю секретаря судового засідання Печерикіної А.О.
та представників:
позивача: Коваленко Ю.М.
відповідача: Близнюк К.В.
розглянувши у судовому засіданні адміністративну справу
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Вільнянський елеватор
до Державної фіскальної служби України
про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання прийняти рішення,
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
12 вересня 2017 року до Запорізького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Вільнянський елеватор (далі - позивач або ТОВ Вільнянський елеватор ) до Державної фіскальної служби України (далі - відповідач або ДФС України), в якому позивач, з урахуванням уточнення позовних вимог (від 30.11.2017 №33477), просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №66408/36474844 від 11.08.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 06.07.2017 на суму 3830096,15 грн. (в т.ч. ПДВ 638349,36 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Вільнянський елеватор ;
- зобов'язати ДФС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 06.07.2017 на суму 3830096,15 грн. (в т.ч. ПДВ 638349,36 грн.), подану Товариством з обмеженою відповідальністю Вільнянський елеватор .
Ухвалою суду від 14 вересня 2017 року відкрито провадження в адміністративній справі № 808/2689/17, призначено попереднє судове засідання на 28 вересня 2017 року.
Розгляд справи неодноразово зупинявся.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що 06.07.2017 позивачем укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки, який посвідчено нотаріусом та зареєстровано у реєстрі. 14.07.2017 ТОВ Вільнянський елеватор направлено в електронному вигляді для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) податкову накладну від 06.07.2017 №1 на суму 3830096,15 грн. (в т.ч. ПДВ 638349,36 грн.). Відповідно до отриманої 14.07.2017 Квитанції №1 документ доставлено до ДФС України, проте реєстрацію зупинено у зв'язку із виявленою помилкою, а саме: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 0030. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК . Позивач зазначає, що фіскальним органом у Квитанції від 14.07.2017 №1 не вказаного конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН, затверджених Наказом від 13.06.2017 №567, що є порушенням вимог п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України та впливає на можливість надання позивачем належних документів.
Позивачем на адресу контролюючого органу надіслано документи, які підтверджують наявність, як у продавця, земельної ділянки та її подальший продаж СТОВ Агрофірма Маяк . Висновком ГУ ДФС у Запорізькій області від 18.07.2017 надано пропозицію щодо реєстрації податкової накладної від 06.07.2017 №1 в ЄРПН.
11.08.2017 прийнято рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 06.07.2017 №1, із посиланням на п.п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Позивач не погоджується із вказаним рішенням та просить суд задовольнити позовні вимоги.
Відповідач позов не визнав, у своїх запереченнях від 26 жовтня 2017 року (вх. № 29189) посилається на постанову Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 р. № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації , відповідно до якої ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу та ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу є підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування. Контролюючий орган зазначає, що позивачем не надано письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній від 06.07.2017 №1, та не надано платіжних документів та документів, що підтверджують перехід права власності на земельну ділянку до ТОВ Вільнянський елеватор . За таких обставин просить відмовити у задоволенні адміністративного позову.
Розгляд справи здійснювався за допомогою технічних засобів, а саме: програмно-апаратного комплексу Акорд .
У судовому засіданні 20 грудня 2017 року на підставі ст. 250 КАС України судом проголошено вступну та резолютивну частину рішення.
Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю Вільнянський елеватор (код ЄДРПОУ 36474844) зареєстроване в якості юридичної особи та перебуває на податковому обліку у Вільнянській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області.
06.07.2017 між ТОВ Вільнянський елеватор та Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Агрофірма Маяк укладено договір купівлі-продажу земельної ділянки загальною площею 11, 4658 гектарів, кадастровий номер 2321510100:14:001:0018. Договір посвідчено приватним нотаріусом Тиханською С.Я. та зареєстровано в реєстрі за №628.
Вказану земельну ділянку позивач отримав у приватну власність за договором купівлі-продажу земельної ділянки з розстроченням платежу, укладеним 22.01.2010 з Вільнянською міською радою Запорізької області. Договір посвідчено приватним нотаріусом Кравченко О.М. та зареєстровано в реєстрі за №97.
14.07.2017 ТОВ Вільнянський елеватор направлено в електронному вигляді для реєстрації у Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну від 06.07.2017 №1 на суму 3830096,15 грн. (в т.ч. ПДВ 638349,36 грн.).
Відповідно до одержаної того ж дня Квитанції №1 документ доставлено до ДФС України, проте реєстрацію зупинено у зв'язку із виявленою помилкою, а саме: відповідно до п.201.16 ст.201 ПКУ реєстрація ПН/РК зупинена. ПН/РК відповідає критеріям оцінки ступеня ризиків, визначених пунктом 6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затверджених Наказом МФУ від 13.06.2017 №567. За результатами опрацювання СМОКР виявлено невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД: 0030. Пропонуємо надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК .
Позивачем на адресу контролюючого органу в електронному вигляді направлено документи, необхідні для реєстрації податкової накладної, а саме:
- договір купівлі-продажу земельної ділянки з розстроченням платежу від 22.01.2010;
- акт приймання-передачі земельної ділянки від 26.01.2010;
- рішення Вільнянської міської ради від 24.12.2009 про продаж земельної ділянки ТОВ Вільнянський елеватор для розміщення складських та інших приміщень ;
- Витяг з Державного реєстру правочину від 22.01.2010;
- довідка Виконавчого комітету Вільнянської міської ради від 04.06.2015 №02.04-10/428 про сплату ТОВ Вільнянський елеватор вартості земельної ділянки в повному обсязі;
- наказ ТОВ Вільнянський елеватор від 30.06.2017 №29 про внесення змін до штатного розкладу підприємства;
- штатний розклад;
- договір купівлі-продажу від 06.07.2017;
- Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 06.07.2017, який підтверджує перехід права власності на земельну ділянку до СТОВ Агрофірма Маяк ;
- акт приймання-передачі земельної ділянки;
- Державний акт на право власності на земельну ділянку та план меж земельної ділянки;
- видаткова накладна від 06.07.2017 №0000000001 на суму 3830096, 15 грн.;
- рахунок від 06.07.2017 №163;
- загальна характеристика підприємства та схема роботи.
Факт направлення вказаних документів відповідачем не заперечується (пояснення від 20.12.2017 вх. №36506).
ГУ ДФС у Запорізькій області розглянуто вказані документи та надано пропозицію щодо реєстрації податкової накладної від 06.07.2017 №1 в ЄРПН (висновок від 18.07.2017).
Проте 11.08.2017 Комісією Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, прийнято рішення щодо відмови у реєстрації податкової накладної від 06.07.2017 №1, із посиланням на п.п. 201.16.3 п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, з підстав надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
Позивач, не погоджуючись з рішенням контролюючого органу, звернувся до суду із даним позовом.
Перевіряючи правомірність дій відповідача суд виходить з наступного.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює та визначає Податковий кодекс України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI.
У п.201.1 ст.201 Податкового кодексу України (далі - ПК України) зазначено, що на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п.201.10 ст.201 ПК України реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних повинна здійснюватися з урахуванням граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Як зазначено у п.201.16 ст.201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України, у разі відповідності такої податкової накладної/розрахунку коригування сукупності критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлених відповідно до пункту 74.2 статті 74 цього Кодексу.
Відповідно до п.п.201.16.1 п.201 ст.201 ПК України у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних платнику податку протягом операційного дня контролюючий орган в автоматичному режимі надсилає (в електронному вигляді у текстовому форматі) квитанцію про зупинення реєстрації такої податкової накладної/розрахунку коригування. Така квитанція є підтвердженням зупинення такої реєстрації. У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: а) порядковий номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; б) визначення критерію(їв) оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, на підставі яких було здійснено зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування; в) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та/або копії документів (за вичерпним переліком), достатніх для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію такої податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Вичерпний перелік таких документів у розрізі критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Згідно з п.п.201.16.2 п.201.16 ст.201 ПК України письмові пояснення та/або копії документів, зазначені у підпункті "в" підпункту 201.16.1 цього пункту, платник податку має право подати до контролюючого органу за основним місцем обліку такого платника податку протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у такій податковій накладній/розрахунку коригування. Такі документи передаються контролюючим органом за основним місцем обліку платника податку не пізніше наступного робочого дня з дня їх отримання до комісії центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику.
У п.п.201.16.3 п.201.16 ст.201 ПК України зазначено, що письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту, розглядаються комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Зазначена комісія приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Підстави для прийняття комісією центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлюються Кабінетом Міністрів України. Порядок роботи комісії визначається центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних приймається та надсилається платнику податку протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 цього пункту. Форма таких рішень встановлюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Рішення про відмову у реєстрації податкової накладної /розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з п.п.201.16.4 п.201.16 ст.201 ПК України податкова накладна/розрахунок коригування, реєстрацію якої в Єдиному реєстрі податкових накладних було зупинено, реєструється у день настання однієї із таких подій: а) прийнято рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних; б) набрало законної сили рішення суду про реєстрацію відповідної податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Пунктом 1 Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №567 (далі - Вичерпний перелік), визначено вичерпний перелік документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, у розрізі Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затверджених наказом Міністерства фінансів України від 13 червня 2017 року №567 (далі - Критерії): 1) для критерію, зазначеного у підпункті 1 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством; 2) для критерію, зазначеного в підпункті 2 пункту 6 Критеріїв: договори, у тому числі зовнішньоекономічні контракти, з додатками, листування з контрагентами; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлені повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для провадження господарської операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання й транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи, інвентаризаційні описи, у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передавання товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи, банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачена договором та/або законодавством.
Відповідно до п.6 Критеріїв моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування здійснюється ДФС за такими критеріями: 1) обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, у 1,5 разу більший за величину, що дорівнює залишку різниці обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеного у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75% загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД, які визначаються ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, яка подана на реєстрацію в Реєстрі, в інформації, поданій платником податку за встановленою формою, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється); 2) відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право суб'єкта господарювання на виробництво, експорт, імпорт, оптову і роздрібну торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу Податкового кодексу України (далі - Кодекс), стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає вимогам підпункту 1 цього пункту та сума податку на додану вартість, зазначена в податкових накладних, зареєстрованих платником податку в Реєстрі у звітному (податковому) періоді з урахуванням податкової накладної/розрахунку коригування, поданої на реєстрацію в Реєстрі, які відповідають вимогам підпункту 1 цього пункту, більша за середньомісячну суму сплачених за останні 12 місяців єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та податків і зборів (крім суми податку на додану вартість, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу. У разі якщо за результатами Моніторингу визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідає одній з умов, зазначених у підпункті 2 цього пункту, - реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 за №190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації встановлено, що комісія Державної фіскальної служби (далі - комісія ДФС) приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації на підставі отриманих від платника податку на додану вартість відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) письмових пояснень щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, та/або копій документів, які платник податку має право подати до органу Державної фіскальної служби протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов'язання, відображеного у податковій накладній/розрахунку коригування. Підставами для прийняття комісією ДФС рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, до якої/якого застосована процедура зупинення реєстрації згідно з пунктом 201.16 статті 201 Кодексу; ненадання платником податку копій документів відповідно до підпункту "в" підпункту 201.16.1 пункту 201.16 статті 201 Кодексу; надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування. Комісія ДФС не може відмовити платнику податків у розгляді додаткових письмових пояснень та/або копій документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, якщо такі пояснення та/або копії документів подано платником податку до органу Державної фіскальної служби за основним місцем обліку не пізніше строку, визначеного підпунктом 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 Кодексу.
Згідно з п.2 Порядку роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації , затвердженого 13.06.2017 Наказом Міністерства фінансів України №566, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №190 "Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації".
Відповідно до п.19 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних , затвердженого 29.12.2010 постановою Кабінету Міністрів України №1246 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 26.04.2017 № 341), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день: 1) прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2) набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).
На підтвердження своєї позиції позивачем до матеріалів справи надано: договір купівлі-продажу земельної ділянки з розстроченням платежу від 22.01.2010; акт приймання-передачі земельної ділянки від 26.01.2010; рішення Вільнянської міської ради від 24.12.2009 про продаж земельної ділянки ТОВ Вільнянський елеватор для розміщення складських та інших приміщень ; Витяг з Державного реєстру правочину від 22.01.2010; довідка Виконавчого комітету Вільнянської міської ради від 04.06.2015 №02.04-10/428 про сплату ТОВ Вільнянський елеватор вартості земельної ділянки в повному обсязі; наказ ТОВ Вільнянський елеватор від 30.06.2017 №29 про внесення змін до штатного розкладу підприємства; штатний розклад; договір купівлі-продажу від 06.07.2017; Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію права власності від 06.07.2017, який підтверджує перехід права власності на земельну ділянку до СТОВ Агрофірма Маяк ; акт приймання-передачі земельної ділянки; Державний акт на право власності на земельну ділянку та план меж земельної ділянки; видаткова накладна від 06.07.2017 №0000000001 на суму 3830096, 15 грн.; рахунок від 06.07.2017 №163; загальна характеристика підприємства та схема роботи.
Крім того, до матеріалів справи долучено уточнюючу податкову декларацію з плати за землю за 2017 рік від 11.07.2017, якою зменшено податкові зобов'язання ТОВ Вільнянський елеватор на суму 109 933, 52 грн. з липня 2017 року.
При винесенні рішення суд виходить з того, що відповідачем документально не доведено відповідність податкової накладної від 06.07.2017 №1 критеріям оцінки ступеня ризиків, визначеним п.6 Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних .
Крім того, податковим органом не доведено, у чому саме полягає невідповідність обсягів постачання обсягам придбання по товарах згідно з УКТ ЗЕД, на яку міститься посилання у Квитанції від 14.07.2017 №1.
За таких обставин, пропонування відповідачем надати позивачу пояснення та/або копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних відповідно до пп."в" пп.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 №567 - є необґрунтованим.
Суд не бере до уваги твердження відповідача щодо ненадання ТОВ Вільнянський елеватор пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній від 06.07.2017 №1 та платіжних документів і документів, що підтверджують перехід права власності на земельну ділянку до ТОВ Вільнянський елеватор у зв'язку з наступним.
Судом з'ясовано, що вказані пояснення надаються платником податків у довільній формі.
Суд вважає, що контролюючий орган не може вимагати від позивача того, що не регламентовано нормою права.
Що саме повинен був зазначити у поясненнях позивач, хід викладення інформації - відповідач суду не довів.
З оскаржуваного рішення Комісії ДФС від 11.08.2017 встановлено, що підставою для відмови у реєстрації податкової накладної є надання позивачем копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДФС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування.
При цьому Комісія ДФС не посилається як на самостійну підставу для відмови на ненадання позивачем пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній від 06.07.2017 №1.
Крім того, відповідачем в рішенні від 11.08.2017 не зазначено, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено позивачем при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних.
Посилання на вказану підставу в обґрунтування прийняття рішення про відмову, за відсутності встановленого законодавством вичерпного переліку документів, та за умови не наведення комісією доказів того, що документи, подані є недостатніми чи такими, що у своїй сукупності викликають сумнів у достовірності наданої інформації, свідчить про протиправність таких рішень.
Таким чином, позивач надав контролюючому органу всі необхідні документи для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної від 06.07.2017 №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних, в тому числі документи, що підтверджують перехід права власності на земельну ділянку до ТОВ Вільнянський елеватор .
Відповідно до частини другої статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.
Частиною третьою статті 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Згідно з ч.1 ст. 9 КАС України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Враховуючи викладене, керуючись статтями 139, 241, 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Вільнянський елеватор до Державної фіскальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання прийняти рішення - задовольнити.
2. Визнати протиправним та скасувати рішення Комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №66408/36474844 від 11.08.2017 про відмову у реєстрації податкової накладної №1 від 06.07.2017 на суму 3830096,15 грн. (в т.ч. ПДВ 638349,36 грн.) в Єдиному реєстрі податкових накладних, подану Товариством з обмеженою відповідальністю Вільнянський елеватор .
3. Зобов'язати Державну фіскальну службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 06.07.2017 на суму 3830096,15 грн. (в т.ч. ПДВ 638349,36 грн.), подану Товариством з обмеженою відповідальністю Вільнянський елеватор .
4. Судові витрати в сумі 3200 (три тисячі двісті) гривень 00 копійок присудити на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Вільнянський елеватор (вул. Елеваторна, буд. 3, м. Вільнянськ, Запорізька область, 70002, код ЄДРПОУ 36474844) за рахунок бюджетних асигнувань Державної фіскальної служби України (пл. Львівська, буд. 8, Київ 119, 04655, код ЄДРПОУ 39292197).
Рішення набирає законної сили відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржено до суду апеляційної інстанції за правилами, встановленими статтями 293-297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя Ю.П. Бойченко
Суддя Ю.В.Калашник
Суддя Н.В.Стрельнікова
Суд | Запорізький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.12.2017 |
Оприлюднено | 23.01.2018 |
Номер документу | 71714152 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Бойченко Юлія Петрівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні