Рішення
від 28.12.2017 по справі 925/1143/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 грудня 2017 року справа № 925/1143/17 м. Черкаси

За позовом публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" в особі його філії "Центр метрології та газорозподільчих систем"

до Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації в особі комісії з припинення

про зобов'язання включити грошові вимоги до передавального акту

Суддя Дорошенко М.В.

Секретар судового засідання Рябенька Я.В.

Представники сторін:

від позивача: ОСОБА_1 за довіреністю від 04.04.2017;

від відповідача: не з'явилися;

За участю представника Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та житлово - комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації ОСОБА_2 за довіреністю від 19.10.2017.

Публічне акціонерне товариство "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (далі також - позивач) в особі його філії "Центр метрології та газорозподільчих систем" звернулося до Господарського суду Черкаської області з позовною заявою до Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації (далі також - відповідач) в особі ліквідаційної комісії про зобов'язання включити грошові вимоги публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" в сумі 26 172 876 (двадцять шість мільйонів сто сімдесят дві тисячі вісімсот сімдесят шість) грн. 01 коп. до проміжного ліквідаційного балансу Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації.

Також позивач у позові просить господарський суд стягнути з відповідача на користь позивача витрати останнього на сплату судового збору.

В обґрунтування позову позивач вказав на безпідставне не включення відповідачем до свого проміжного ліквідаційного балансу грошових вимог позивача в сумі 26 172 876 грн. 01 коп., які виникли у зв'язку з невиконанням відповідачем, як правонаступником Головного управління капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації, зобов'язань останнього щодо повернення наданих йому позивачем коштів за укладеними між ними договорами:

- від 14.12.2009 №262 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №4);

- від 30.06.2011 №14/1287/112 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №1);

- від 04.12.2009 № 272 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №4);

- від 14.03.2011 №14/559/11 (в редакції додаткової угоди від 10.10.2012 №1);

- від 14.03.2011 №14/560/11 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №2);

- від 14.03.2011 №14/561/11 (в редакції додаткової угоди від 24.07.2012 №1);

- від 15.03.2011 №14/568/11 (в редакції додаткової угоди від 10.10.2012 №2);

- від 06.05.2011 №14/1119/11 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №1);

- від 06.05.2011 №14/1120/11 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №1);

- від 30.05.2011 №14/1199/11 (в редакції додаткової угоди від 24.07.2012 №1);

- від 06.08.2012 № 1483;

- від 09.11.2009 №14/1191/09 (в редакції додаткової угоди від 16.06.2011 №3);

- від 09.10.2009 №14/1190/09 (в редакції додаткової угоди від 16.06.2011 №3);

- від 09.09.2009 №14/861/09;

- від 09.10.2009 №14/1172/09.

Ухвалою від 13.09.2017 Господарський суд Черкаської області прийняв позовну заяву публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" в особі його філії "Центр метрології та газорозподільчих систем" до розгляду, порушив провадження у цій справі і призначив її до розгляду в судовому засіданні на 11 год. 30 хв. 03.10.2017 у приміщенні Господарського суду Черкаської області.

У період з 03.10.2017 по 30.11.2017 розгляд справи неодноразово відкладався у зв'язку з неявкою у засідання суду представника відповідача та необхідністю витребування нових доказів.

Заявою від 29.11.2017 №50/05-1482, поданою до господарського суду 30.11.2017, позивач уточнив позовну вимогу, виклавши її у такій редакції "Зобов'язати Департамент капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації в особі комісії з припинення включити грошові вимоги публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" в сумі 26 172 876 (двадцять шість мільйонів сто сімдесят дві тисячі вісімсот сімдесят шість) грн. 01 коп. до передавального акту.".

У судовому засіданні, яке відбулося 30.11.2017 за участю представника позивача і Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та житлово - комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації, Господарський суд Черкаської області прийняв уточнену заявою позивача від 29.11.2017 №50/05-1482 позовну вимогу до розгляду і оголосив перерву у судовому засіданні до 10 год. 00 хв. 11.12.2017, про що повідомив присутніх у засіданні суду учасників судового процесу під розписки.

Ухвалою від 11.12.2017 Господарський суд Черкаської області відклав розгляд справи на 10 год. 00 хв. 28.12.2017 у приміщенні Господарського суду Черкаської області.

У засіданні суду, яке відбулося 28.12.2017 за участю представника позивача і Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та житлово - комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації, представник позивача підтримав позов з викладених у ньому підстав з урахуванням заяви позивача від 29.11.2017 №50/05-1482.

Відповідач був належним чином повідомлений про дату час і місце засідання суду, призначеного ухвалою Господарського суду Черкаської області від 11.12.2017 на 10 год. 00 хв. 28.12.2017, проте його представник у це судове засідання не з'явився і не повідомив Господарський суд Черкаської області про причини нез'явлення.

Відзив на позов до Господарського суду Черкаської області не надійшов.

Нез'явлення представника відповідача у судове засідання не перешкоджає вирішенню спору за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши наявні у справі письмові докази, Господарський суд Черкаської області

ВСТАНОВИВ:

Кабінет Міністрів України своїм розпорядженням від 26.08.2009 №1001-р "Про добудову підвідних газопроводів" з урахуванням внесених до нього у подальшому змін і доповнень погодився з пропозицією Міністерства палива та енергетики України та Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України" щодо фінансування цією компанією робіт з добудови підвідних газопроводів відповідно до затвердженого нею переліку за договорами, укладеними із замовниками їх будівництва на загальну суму фінансування, визначену фінансовим планом Національної акціонерної компанії "Нафтогаз України".

У період з 2009 по 2012 роки відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 №1001-р "Про добудову підвідних газопроводів" між позивачем, як Компанією, та Головним управлінням капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації, а після припинення останнього його правонаступником - Департаментом капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації, як Замовником, були укладені такі договори:

- від 14.12.2009 №262 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №4);

- від 30.06.2011 №14/1287/112 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №1);

- від 04.12.2009 № 272 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №4);

- від 14.03.2011 №14/559/11 (в редакції додаткової угоди від 10.10.2012 №1);

- від 14.03.2011 №14/560/11 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №2);

- від 14.03.2011 №14/561/11 (в редакції додаткової угоди від 24.07.2012 №1);

- від 15.03.2011 №14/568/11 (в редакції додаткової угоди від 10.10.2012 №2);

- від 06.05.2011 №14/1119/11 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №1);

- від 06.05.2011 №14/1120/11 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №1);

- від 30.05.2011 №14/1199/11 (в редакції додаткової угоди від 24.07.2012 №1);

- від 06.08.2012 № 1483;

- від 09.11.2009 №14/1191/09 (в редакції додаткової угоди від 16.06.2011 №3);

- від 09.10.2009 №14/1190/09 (в редакції додаткової угоди від 16.06.2011 №3);

- від 09.09.2009 №14/861/09;

- від 09.10.2009 №14/1172/09.

За цими договорами Компанія зобов'язалася за рахунок власних коштів здійснювати фінансування добудови Замовником таких об'єктів газопостачання на території Черкаської області:

- підвідний газопровід до с. Шендерівка Корсунь-Шевченківського району;

- підвідний газопровід до сіл Тимченки, Васютинці, Вереміївка, Жовнине Чорнобаївського району;

- підвідний газопровід до с. Вікнино Катеринопільського району;

- міжселищний газопровід до сіл Халаїдово, Дібрівка, Терлиця, Тарнава Монастирищенського району (перша черга);

- газопостачання с Зоряне, Христинівського району Черкаської області (підвідний газопровід, ГГРП);

- підвідний газопровід до сіл Завадівка, Черепин, Вільхівчик, Миропілля, Кошмак Корсунь-Шевченківського району Черкаської області;

- газифікація с. Попудня Монастирищенського району;

- підвідний газопровід до с. Надточаївка Шполянського району Черкаської області;

- газифікація с Журавка Шполянського району (ІІ черга);

- підвідний газопровід до с. Виграїв Корсунь-Шевченківського району;

- підвідний газопровід до с. Орловець Городищенського району Черкаської області - будівництво;

- газопостачання с. Собківка Уманського району Черкаської області, підвідний газопровід;

- підвідний газопровід с. Рацево Чигиринського району Черкаської області - будівництво;

- підвідний газопровід до с. Іванівка, Чорнобаївського району Черкаської області;

- газопровід - відвід та газорозподільна станція с. Ладижинка Уманського району - будівництво.

На виконання своїх зобов'язань за вказаними вище договорами Компанія перерахувала Замовнику на його рахунок в Головному управлінні державної казначейської служби у Черкаській області 30545146 грн. 45 коп., у тому числі:

1842500 грн. за договором від 14.12.2009 №262 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №4);

3232807 грн. за договором від 30.06.2011 №14/1287/112 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №1);

2776183 грн. 20 коп. за договором від 04.12.2009 №272 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №4);

501600 грн. за договором від 14.03.2011 №14/559/11 (в редакції додаткової угоди від 10.10.2012 №1);

1375000 грн. за договором від 14.03.2011 №14/560/11 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №2);

4251686 грн. за договором від 14.03.2011 №14/561/11 (в редакції додаткової угоди від 24.07.2012 №1);

2737609 грн. за договором від 15.03.2011 №14/568/11 (в редакції додаткової угоди від 10.10.2012 №2);

528357 грн. за договором від 06.05.2011 №14/1119/11 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №1);

681070 грн. за договором від 06.05.2011 №14/1120/11 (в редакції додаткової угоди від 01.08.2012 №1);

997772 грн. за договором від 30.05.2011 №14/1199/11 (в редакції додаткової угоди від 24.07.2012 №1);

3191790 грн. за договором від 06.08.2012 № 1483;

1350772 грн. 25 коп. за договором від 09.11.2009 №14/1191/09 (в редакції додаткової угоди від 16.06.2011 №3);

1500000 грн. за договором від 09.10.2009 №14/1190/09 (в редакції додаткової угоди від 16.06.2011 №3);

78000 грн. за договором від 09.09.2009 №14/861/09;

5500000 грн. за договором від 09.10.2009 №14/1172/09.

За умовами цих договорів, крім договору від 09.09.2009 №14/861/09, Замовник узяв на себе зобов'язання протягом року, наступного за роком введення об'єкта газопостачання в експлуатацію, повернути Компанії суми грошових коштів, одержаних від неї на добудову об'єктів газопостачання.

Наразі сума невиконаних Замовником грошових зобов'язань перед Компанією щодо повернення їй одержаних на добудову об'єктів газопостачання за вказаними вище договорами, крім договору від 09.09.2009 №14/861/09, становить 26094876 грн. 01 коп.

Договір від 09.09.2009 №14/861/09 не передбачає зобов'язання Замовника щодо повернення Компанії одержаних від неї на добудову об'єкта газопостачання грошових коштів, тому позивач безпідставно включив сплачену Компанією Замовнику за цим договором суму коштів у розмірі 78000 грн. до суми грошових вимог, яку він вимагає включити до передавального акта.

Голова Черкаської обласної державної адміністрації своїм розпорядженням від 02.11.2015 №553 "Про структуру обласної державної адміністрації" вирішив припинити шляхом ліквідації Департамент капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації, який згідно з даними із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань є правонаступником Головного управління капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації. Цим же розпорядженням була утворена комісія з ліквідації юридичних осіб, у тому числі і Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації.

Розпорядженням Голови Черкаської обласної державної адміністрації від 02.12.2015 №612 "Про внесення змін до розпорядження обласної державної адміністрації від 02.11.2015 №553" припинення Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації шляхом ліквідації замінено на його припинення шляхом злиття з іншими юридичними особами в одну юридичну особу публічного права - Департамент розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації і утворено комісію з припинення юридичних осіб, що зливаються.

Іншим розпорядженням від 02.12.2015 №612/1 "Про питання структури обласної державної адміністрації" Голова Черкаської обласної державної адміністрації розпорядився припинити процедуру ліквідації Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації.

04 січня 2016 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань було внесено запис про перебування Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації у стані припинення.

Розпорядженням від 11.04.2016 №612 "Про затвердження передавального акта" Голова Черкаської обласної державної адміністрації затвердив складений комісією з припинення Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації передавальний акт від Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної адміністрації до Департаменту розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації від 31.03.2016.

В подальшому Голова Черкаської обласної адміністрації своїм розпорядженням від 13.04.2016 №170 "Про зміни у структурі обласної державної адміністрації" вирішив змінити найменування Департаменту розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації на Департамент містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації.

Наразі Єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань містить запис про реєстрацію Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації як юридичної особи з ідентифікаційним кодом 40422357.

Разом з тим, запис про припинення Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації як юридичної особи з ідентифікаційним кодом 04014217 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань на день прийняття господарським судом цього рішення не внесено.

Згідно з наданими на вимогу господарського суду письмовими поясненнями Департаменту містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації ще до створення Департаменту розвитку інфраструктури та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації усі зазначені позивачем у позові об'єкти газопостачання були передані на баланс відповідних органів місцевого самоврядування, які у свою чергу передали їх у державну власність (на баланс експлуатуючих організацій), а вартість виконаних робіт по цих об'єктах була списана з обліку, тому до затвердженого розпорядженням Голови Черкаської обласної державної адміністрації від 11.04.2016 №612 передавального акта не увійшла.

Крім того, Департамент містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації вважає, що, оскільки Департамент капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації фінансувався із Державного бюджету України, а кошти у ньому для повернення їх Компанії за фінансування добудови об'єктів газопостачання не були передбачені, то й підстав для їх повернення позивачу немає.

Рішенням правління публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України", оформленого протоколом від 23.09.2016 №170, функції ведення претензійно-позовної роботи за договорами, укладеними цим товариством із замовниками спорудження об'єктів газопостачання на виконання розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.08.2009 №1001-р "Про добудову підвідних газопроводів", були покладені філію цього товариства "Центр метрології та газорозподільчих систем".

У грудні 2016 року та у лютому 2017 року філія публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" "Центр метрології та газорозподільчих систем" зверталася до ліквідаційної комісії Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації з письмовими вимогами від 26.12.2016 №50/05-915 та від 01.02.2017 №50/05-136 про включення до ліквідаційного балансу цього Департаменту вказаної у позові суми кредиторських вимог. Проте ці вимоги залишилися без відповіді і задоволення.

Згідно з частиною 2 статті 11 Цивільного кодексу України підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є: договори та інші правочини.

Частиною 1 статті 509 Цивільного кодексу України визначено, що зобов'язанням є правовідношення, в якому одна сторона (боржник) зобов'язана вчинити на користь другої сторони (кредитора) певну дію (передати майно, виконати роботу, надати послугу, сплатити гроші тощо) або утриматися від певної дії, а кредитор має право вимагати від боржника виконання його обов'язку.

Відповідно до статті 174 Господарського кодексу України господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема:; з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Згідно з статтею 175 Господарського кодексу України майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку. Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Суб'єктами майново-господарських зобов'язань можуть бути суб'єкти господарювання, зазначені у статті 55 цього Кодексу, негосподарюючі суб'єкти - юридичні особи, а також органи державної влади, органи місцевого самоврядування, наділені господарською компетенцією.

Частиною 1 статті 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Відповідно до статей 525, 526 Цивільного кодексу України одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом. Зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту.

Статтею 599 Цивільного кодексу України визначено, що зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Відповідно до статті 617 Цивільного кодексу України особа, яка порушила зобов'язання, звільняється від відповідальності за порушення зобов'язання, якщо вона доведе, що це порушення сталося внаслідок випадку або непереборної сили. Не вважається випадком, зокрема, недодержання своїх обов'язків контрагентом боржника, відсутність на ринку товарів, потрібних для виконання зобов'язання, відсутність у боржника необхідних коштів.

Згідно з частиною 2 статті 218 Господарського кодексу України відсутність у боржника необхідних коштів не є обставиною, за наявності якої суб'єкт господарювання не несе відповідальності за порушення господарського зобов'язання.

Частинами 1 та 2 статті 104 Цивільного кодексу України передбачено, що юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов'язки переходять до правонаступників. Юридична особа є такою, що припинилася, з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Стаття 107 Цивільного кодексу України містить, зокрема такі частини:

1. Кредитор може вимагати від юридичної особи, що припиняється, виконання зобов'язань якої не забезпечено, припинення або дострокового виконання зобов'язання, або забезпечення виконання зобов'язання, крім випадків, передбачених законом.

2. Після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами та задоволення чи відхилення цих вимог комісія з припинення юридичної особи складає передавальний акт (у разі злиття, приєднання або перетворення) або розподільчий баланс (у разі поділу), який має містити положення про правонаступництво щодо майна, прав та обов'язків юридичної особи, що припиняється шляхом поділу, стосовно всіх її кредиторів та боржників, включаючи зобов'язання, які оспорюються сторонами.

3. Передавальний акт та розподільчий баланс затверджуються учасниками юридичної особи або органом, який прийняв рішення про її припинення, крім випадків, встановлених законом.

4. Порушення положень частин другої та третьої цієї статті є підставою для відмови у внесенні до єдиного державного реєстру запису про припинення юридичної особи та державній реєстрації створюваних юридичних осіб - правонаступників.

Відповідно до частини 4 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" у разі злиття юридичних осіб здійснюється державна реєстрація новоутвореної юридичної особи та державна реєстрація припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття. Злиття вважається завершеним з дати державної реєстрації припинення юридичних осіб, що припиняються у результаті злиття.

З огляду на викладені вище обставини та норми чинного законодавства господарський суд дійшов до таких висновків.

З вказаних вище договорів, крім договору від 09.09.2009 №14/861/09, у Головного управління капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації, а після припинення останнього у його правонаступника - Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації виникли зобов'язання з повернення публічному акціонерному товариству "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" наданих ним на добудову об'єктів газопостачання коштів, а у цього товариства виникло відповідне право на одержання від названого Департаменту цих коштів.

При цьому відсутність у Державному бюджеті України для Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації бюджетних призначень для повернення публічному акціонерному товариству "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" наданих на добудову об'єктів газопостачання коштів не є підставою для звільнення Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації від виконання своїх зобов'язань щодо повернення цих коштів.

Аналогічна правова позиція викладена у Постанові Верховного Суду України від 22.03.2017 у справі №905/2358/16 (3-77гс17).

Невнесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань запису про припинення Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації як юридичної особи в силу статті 104 Цивільного кодексу України та частини 4 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" означає, що цей Департамент не є припиненим, а його злиття з іншими юридичними особами у Департамент містобудування, архітектури, будівництва та житлово-комунального господарства Черкаської обласної державної адміністрації є незавершеним.

Отож Департамент капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації наразі є правоздатною і дієздатною юридичною особою і може бути позивачем і відповідачем у суді.

Перебування Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації у стані припинення у зв'язку з його реорганізацією шляхом злиття з іншими юридичними особами в одну юридичну особу і затвердження розпорядженням Голови Черкаської обласної державної адміністрації від 11.04.2016 №612 передавального акта не означає, що зобов'язання цього Департаменту щодо повернення публічному акціонерному товариству "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" наданих на добудову об'єктів газопостачання коштів припинилися. Навпаки ці зобов'язання Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації наразі існують, тому позивач як кредитор (управнена сторона) в силу стаття 107 Цивільного кодексу України вправі вимагати від відповідача в особі комісії з його припинення як виконання цих зобов'язань так і включення кредиторських вимог за такими зобов'язаннями до передавального акту.

Таким чином, позов підлягає задоволенню в частині доведеної позивачем суми кредиторських вимог у розмірі 26094876 грн. 01 коп.

За подання позову позивач за платіжним дорученням від 21.08.2017 №1128 сплатив 1600 грн. судового збору.

Відповідно до ст. 129 Господарського процесуального кодексу України пропорційно розміру задоволених позовних вимог позивачу підлягають відшкодуванню йому за рахунок відповідача 1595 грн. 23 коп. витрат на сплату судового збору.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 129, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, Господарський суд Черкаської області

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити частково.

Зобов'язати Департамент капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації в особі комісії з його припинення (вул. Хрещатик, 223, м. Черкаси, 18000, ідентифікаційний код 04014217) включити грошові вимоги публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" (вул. Б. Хмельницького, 6, м. Київ, 01601, ідентифікаційний код 20077720) в сумі 26 094 876 (двадцять шість мільйонів дев'яносто чотири тисячі вісімсот сімдесят шість) грн. 01 коп. до передавального акту.

Стягнути з Департаменту капітального будівництва Черкаської обласної державної адміністрації в особі комісії з припинення (вул. Хрещатик, 223, м. Черкаси, 18000, ідентифікаційний код 04014217) на користь публічного акціонерного товариства "Національна акціонерна компанія "Нафтогаз України" в особі його філії "Центр метрології та газорозподільчих систем" (вул. Шолуденка, буд. 1, м. Київ, 04116, ідентифікаційний код 26025552) - 1595 грн. 23 коп. витрат на сплату судового збору.

В решті позову відмовити.

Це рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги це рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Це рішення може бути оскаржене до Київського апеляційного господарського суду протягом двадцяти днів з дня складення повного рішення.

Повне рішення складено 22.01.2018.

СУДДЯ М.В. Дорошенко

СудГосподарський суд Черкаської області
Дата ухвалення рішення28.12.2017
Оприлюднено23.01.2018
Номер документу71716718
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —925/1143/17

Постанова від 20.11.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 24.09.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Пєсков В.Г.

Ухвала від 19.06.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Ухвала від 29.05.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Постанова від 31.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Ухвала від 31.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Ухвала від 10.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Ухвала від 22.05.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Ухвала від 10.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Ухвала від 02.07.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні