Рішення
від 18.01.2018 по справі 804/7597/17
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

18 січня 2018 року Справа № 804/7597/17 Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Захарчук - Борисенко Н.В.

при секретарі судового засідання - Музиці Я.І.

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1

представника відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні у місті Дніпрі адміністративну справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ВКФ САЛФИТ» до Головного Управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлення-рішення, -

ВСТАНОВИВ:

16.11.2017 до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ВКФ САЛФИТ» до Головного Управління ДФС у Дніпропетровській області, в якому позивач, з урахуванням уточненого адміністративного позову від 29.11.2017 просить: визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення форми «Р» № НОМЕР_1 від 08.11.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «Податок на прибуток приватних підприємств» на загальну суму 8 685 174, 25 грн., з яких: за основним зобов'язанням + 7 125 727,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1 559 447,25 грн.; форми «Р» № НОМЕР_2 від 08.11.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 8 270 296,25 грн., з яких: за основним платежем + 6 624 237,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1 656 059, 25 грн.; форми «В4» № НОМЕР_3 від 08.11.2017, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість на 453 151,00 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 742,40 грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що вважає податкові повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 08.11.2017, № НОМЕР_2 від 08.11.2017, № НОМЕР_3 від 08.11.2017, такими що підлягають скасуванню оскільки вони прийняті на підставі висновків акту перевірки № 1544/04-36-14-02/39518716 від 10.10.2017, які позивач вважає безпідставними. Також, позивач зазначав, що здійснені господарські операції позивача з контрагентами ТОВ КОМСПЕЦТРЕЙД (код ЄДРПОУ 39276044), ПП СЕЛЕНА-Д (код ЄДРПОУ 39421769), ТОВ Сіріус павер (код ЄДРПОУ 40260582), ТОВ ЕЛАЙЗ ПРОМ (код ЄДРПОУ 40529857), ТОВ ТГ МЕГА (код ЄДРПОУ 39761215), ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ (код ЄДРПОУ 40493737), ТОВ ФАРМКОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 41070226), ТОВ РОШФОР АЛЬЯНС (код ЄДРПОУ 40468847), ТОВ БАЛАНС ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40168474), ТОВ ФІНАНС КОНТИНЕНТ (код ЄДРПОУ 40471755), ТОВ Роджер Компані (код ЄДРПОУ 41076956), ТОВ Старкам (код ЄДРПОУ 40154692), ТОВ МЕЛК ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40208035), ТОВ ЛАКОНІЯ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40468758), ТОВ ДІЛОВА СТОЛИЦЯ (код ЄДРПОУ 40488821), ТОВ Спецремпідряд (код ЄДРПОУ 40981961), ТОВ НВП ПОЛІ-ПЛАСТ (код ЄДРПОУ 40476250), ТОВ Охоронна фірма Вовкодав (код ЄДРПОУ 40152208), ТОВ ОСОБА_3 Інвест (код ЄДРПОУ 40400257), ПП Муксун (код ЄДРПОУ 39020129), ТОВ Флорінг Торг (код ЄДРПОУ 40364662), ТОВ Таргет Глобал (код ЄДРПОУ 40979769), ТОВ Вірконс Корпорейшн (код ЄДРПОУ 40558191), ТОВ Данк Торг (код ЄДРПОУ 40208150), ТОВ Астіон Буд (код ЄДРПОУ 39163316), ТОВ Радікон (код ЄДРПОУ 40406534), ТОВ Групсторбуд (код ЄДРПОУ 39723740), ТОВ Комплект Стандарт Сервіс (код ЄДРПОУ 41077038), ТОВ Олімпія Буд (код ЄДРПОУ 39924376), ТОВ Укрконсул (код ЄДРПОУ 39938263), ПП Грінвуд-опт (код ЄДРПОУ 39427357), ТОВ Дюті Холд (код ЄДРПОУ 40208040), ТОВ Кронтех Плюс (код ЄДРПОУ 40322800), ТОВ Квент Альянс (код ЄДРПОУ 40473616), ТОВ ПО ДЕТАЛЬ (код ЄДРПОУ 41054843), ТОВ Мет-Проект (код ЄДРПОУ 39220651), ТОВ Лауріка (код ЄДРПОУ 39483893), ТОВ ККЗХ (код ЄДРПОУ 41029068), ТОВ Донагроторг Преміум (код ЄДРПОУ 41054293), які були перевірені відповідачем, підтверджуються відповідними первинними бухгалтерськими документами, а висновки податкового органу про відсутність придбання товарів, послуг, необхідних для ведення господарської діяльності, на думку позивача, є лише необґрунтованим припущенням відповідача.

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав, просив позов задовольнити у повному обсязі, посилаючись на доводи, викладені в адміністративному позові.

Представник відповідача проти позову заперечував, до суду надав відзив, в якому свою позицію обґрунтовував тим, що перевірка проведена правомірно, виявлені перевіркою порушення податкового законодавства встановлені вірно, з урахуванням усіх обставин. Враховуючи той факт, що господарські операції між зазначеними підприємствами та ТОВ ВКФ Салфит не відбулись, ТОВ ВКФ Салфит при декларуванні ПДВ порушено п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 за №2755-VI (із змінами та доповненнями) та завищено податковий кредит з податку на додану вартість на загальну суму 7 077 387,86 грн., в т.ч. за січень 2015 на 25 356,25 грн., за лютий 2015 на 63 015,48 грн., за березень 2015 на 82 967,17 грн., за квітень 2015 на 75 843,5 грн., за травень на 119 459,6 грн., за червень 2015 на 247 192,96 грн., за липень 2015 на 107 601,54 грн., за серпень 2015 на 66 247,8 грн., за жовтень 2015 на 58 180,23 грн., за листопад 2015 на 72 978,37 грн., за грудень 2015 на 67 754,47 грн., за січень 2016 на 14 473,33 грн., за лютий 2016 на 15 656,84 грн., за березень 2016 на 27 879,25 грн., за квітень 2016 на 170 638,55 грн., за травень 2016 на 56 441,13 грн., за червень 2016 на 459 612,68 грн., за липень 2016 на 465 313,87 грн., за серпень 2016 на 252 767 грн., за вересень 2016 на 340 672,49 грн., за жовтень 2016 на 456 099,77 грн., за листопад 2016 на 230 357 грн., за грудень 2016 на 194 294,62 грн., за січень 2017 на 88 423,05 грн., за лютий 2017 на 178 273,64 грн., за березень 2017 на 812 712,35 грн., за квітень 2017 на 577 047,11 грн., за травень 2017 на 813 321,94 грн., за червень 2017 на 936 805,87 грн. Представник відповідача вважає, що податкові повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 08.11.2017, № НОМЕР_2 від 08.11.2017, № НОМЕР_3 від 08.11.2017 прийняті відповідно до вимог чинного законодавства, у зв'язку із чим, підстави для задоволення позову відсутні.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши подані документи і матеріали, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про наступне.

Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що посадовими особами Головного Управління ДФС у Дніпропетровській області було проведено документальну планову виїзну перевірку ТОВ ВКФ САЛФИТ податкового законодавства за період з 01.12.2014 по 30.06.2017, валютного - за період з 01.12.2014 по 30.06.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 01.12.2014 по 30.06.2017, за результатами якої складено акт № 1544/04-36-14-02/39518716 від 10.10.2017.

Відповідно до висновків акту № 1544/04-36-14-02/39518716 від 10.10.2017 перевіркою встановлено порушення ТОВ ВКФ САЛФИТ : пп. 134.1.1, п. 134.1, ст. 134 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток на загальну суму 7 125 727 грн., у тому числі за 2015 рік в сумі 887 938 грн., за 2016 рік в сумі 3 065 946 гри., за 1 пів. 2017 в сумі 3 171 843 грн.; п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст. 198 Податкового Кодексу України, 6 624 237 грн., в т.ч. за січень 2015 на 25 356 грн., за лютий 2015 на 63 015 грн., за березень 2015 на 66 333 грн., за квітень 2015 на 801 302 грн., за травень 2015 на 130 636 грн., за червень 2015 на 239 769 грн., за липень 2015 на 91 855 грн., за серпень 2015 на 85 970 грн., за травень 2016 на 382 307 грн., за червень 2016 на 428 433 грн., за липень 2016 на 301 510 грн., за серпень 2016 на 533 456 грн., за жовтень 2016 на 201 079 грн., за листопад 2016 на 281 978 грн., за грудень 2016 на 721336 грн., за січень 2017 на 80 701 грн., за березень 2017 на 1 030 845 грн., за квітень 2017 на 316 893 грн., за травень 2017 на 871 022 грн., за червень 2017 на 690 441 грн. та завищено залишок від'ємного значення з ПДВ на загальну суму 453 151 грн., в т.ч. за червень 2017 на 453 151 грн.

На підставі акту № 1544/04-36-14-02/39518716 від 10.10.2017 посадовими особами Головного Управління ДФС у Дніпропетровській області було прийнято податкові повідомлення-рішення:

- форми Р № НОМЕР_1 від 08.11.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем Податок на прибуток приватних підприємств на загальну суму 8 685 1 74,25 грн., з яких: за основним зобов'язанням + 7 125 727,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1 559 447,25 грн.;

- форми Р № НОМЕР_2 від 08.11.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 8 270 296,25 грн., з яких: за основним платежем + 6 624 237,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1 656 059,25 грн.;

- форми В4 № НОМЕР_3 від 08.11.2017, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість на 453 151,00 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 742,40 грн.

Не погоджуючись із вказаними податковими повідомленнями - рішеннями, позивач звернувся з даним позовом до суду.

Вирішуючи заявлений спір по суті, суд зазначає наступне.

Приписами п. 14.1 ст.14 ПК України визначено, що господарською діяльністю є діяльність особи, що пов'язана з виробництвом (виготовленням) та/або реалізацією товарів, виконанням робіт, наданням послуг, спрямована на отримання доходу і проводиться такою особою самостійно та/або через свої відокремлені підрозділи, а також через будь-яку іншу особу, що діє на користь першої особи, зокрема за договорами комісії, доручення та агентськими договорами (14.1.36.); доходами є загальна сума доходу платника податку від усіх видів діяльності, отриманого (нарахованого) протягом звітного періоду в грошовій, матеріальній або нематеріальній формах як на території України, її континентальному шельфі у виключній (морській) економічній зоні, так і за їх межами (14.1.56.); постачанням товарів є будь-яка передача права на розпоряджання товарами як власник, у тому числі продаж, обмін чи дарування такого товару, а також постачання товарів за рішенням суду (14.1.191.); розумною економічною причиною (ділова мета) є причина, яка може бути наявна лише за умови, що платник податків має намір одержати економічний ефект у результаті господарської діяльності (14.1.231.).

Згідно з п. 185.1 ст. 185, п. 187.1 ст. 187, п. 188.1 ст. 188 ПК України, об'єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку, окрім іншого, з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України. Датою виникнення податкових зобов'язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: або дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, або дата відвантаження товарів. База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної (контрактної) вартості, але не нижче звичайних цін, з урахуванням загальнодержавних податків та зборів.

Відповідно до п. 201.1, 201.4, 201.6 ст.201 ПК України платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) на його вимогу підписану уповноваженою платником особою та скріплену печаткою (за наявності) податкову накладну, складену за вибором покупця (отримувача) в один із способів, визначених в ті.201.1. ст.201 ПК України; податкова накладна складається у двох примірниках у день виникнення податкових зобов'язань продавця. Один примірник видається покупцю, а другий залишається у продавця. У разі складання податкової накладної у паперовому вигляді покупцю видається оригінал, а копія залишається у продавця; податкова накладна є податковим документом і одночасно відображається у податкових зобов'язаннях і реєстрі виданих податкових накладних продавця та реєстрі отриманих податкових накладних покупця.

Пунктом 200.1 ст.200 ПК Кодексу встановлено, що сума податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або бюджетному відшкодуванню, визначається як різниця між сумою податкового зобов'язання звітного (податкового) періоду та сумою податкового кредиту такого звітного (податкового) періоду. В свою чергу, право на віднесення сум податку до податкового кредиту, згідно з п. 198.1 ст.198 виникає, окрім іншого, у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов'язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Відповідно до п. 198.2, 198.3, 198.6 ст.198 ПК України датою виникнення права платника податку на віднесення сум податку до податкового кредиту вважається дата тієї події, що відбулася раніше: або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку на оплату товарів/послуг, або дата отримання платником податку товарів/послуг, що підтверджено податковою накладною. Податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг, але не вище рівня звичайних цін, та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за встановленою ставкою, протягом такого звітного періоду, окрім іншого, у зв'язку з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку. Не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені податковими накладними (або підтверджені податковими накладними, оформленими з порушенням вимог ст.201 Кодексу).

З аналізу наведених законодавчих приписів вбачається, що необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість до податкового кредиту, є факт придбання товарів (послуг) з метою їх використання в господарській діяльності, який має бути фактично здійсненим і підтвердженим належним чином складеними первинними документами, що відображають реальність господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

При цьому, будь-які документи (у тому числі договори, накладні, рахунки тощо) мають силу первинних документів лише в разі фактичного здійснення господарської операції.

Якщо ж фактичного здійснення господарської операції не було, відповідні документи не можуть вважатися первинними документами для цілей ведення податкового обліку навіть за наявності всіх формальних реквізитів таких документів, що передбачені чинним законодавством.

З урахуванням викладеного, для підтвердження даних податкового обліку можуть братися до уваги лише ті первинні документи, які складені в разі фактичного здійснення господарської операції.

Згідно зі ст.1 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , господарською операцією є дія або подія, яка викликає зміни в структурі активів та зобов'язань, власному капіталі підприємства.

Таким чином, визначальною ознакою господарської операції є те, що вона повинна спричиняти реальні зміни майнового стану платника податків. А тому, з метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток та податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясувати, зокрема, такі обставини: рух активів у процесі здійснення господарської операції; установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції та установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

Для вирішення спору по суті та надання оцінки правомірності проведення позивачем податкового обліку, суд перевіряє відповідність вимогам законодавства первинних документів, їх наявність, що вимагається нормативно-правовими актами та безпосередньо укладеними угодами.

У інформаційному листі Вищого адміністративного суду України від 28.03.2014 року № 375/11/14-14 зазначено універсальний принцип розгляду податкових спорів, а саме: перевага надається змісту документа порівняно з його зовнішньою формою. Подібні правила судам варто застосовувати не лише щодо спірних рішень контролюючих органів, а також і при здійсненні оцінки належності первинних документів, податкових накладних, документів податкової звітності, що подається платниками податків тощо.

Оцінка господарських операціях повинна проводитися на підставі комплексного, всебічного аналізу специфіки та умов вчинення конкретного правочину, з обов'язковим урахуванням його господарської мети, економічної доцільності, а також використання отриманих товарів чи послуг у подальшій діяльності підприємства. При цьому формальні помилки в первинних документах не повинні бути вирішальною ознакою безтоварності здійснених господарських операцій. Обов'язковою умовою підтвердження реальності здійснення господарських операцій є фактична наявність у платника податків первинних документів, фізичних, технічних та технологічних можливостей для здійснення відповідних операцій та зв'язки між фактом придбання товару (послуги) і подальшою господарською діяльністю (постанова ВАСУ від 11.02.2015 року в справі № К/800/1217/13).

Судом були досліджені первинні документи, що стосуються господарської діяльності позивача з його контрагентом та встановлено, що вказані господарські операції пов'язані з господарською діяльністю ТОВ КОМСПЕЦТРЕЙД (код ЄДРПОУ 39276044), ПП СЕЛЕНА-Д (код ЄДРПОУ 39421769), ТОВ Сіріус павер (код ЄДРПОУ 40260582), ТОВ ЕЛАЙЗ ПРОМ (код ЄДРПОУ 40529857), ТОВ ТГ МЕГА (код ЄДРПОУ 39761215), ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ (код ЄДРПОУ 40493737), ТОВ ФАРМКОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 41070226), ТОВ РОШФОР АЛЬЯНС (код ЄДРПОУ 40468847), ТОВ БАЛАНС ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40168474), ТОВ ФІНАНС КОНТИНЕНТ (код ЄДРПОУ 40471755), ТОВ Роджер Компані (код ЄДРПОУ 41076956), ТОВ Старкам (код ЄДРПОУ 40154692), ТОВ МЕЛК ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40208035), ТОВ ЛАКОНІЯ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40468758), ТОВ ДІЛОВА СТОЛИЦЯ (код ЄДРПОУ 40488821), ТОВ Спецремпідряд (код ЄДРПОУ 40981961), ТОВ НВП ПОЛІ-ПЛАСТ (код ЄДРПОУ 40476250), ТОВ Охоронна фірма Вовкодав (код ЄДРПОУ 40152208), ТОВ ОСОБА_3 Інвест (код ЄДРПОУ 40400257), ПП Муксун (код ЄДРПОУ 39020129), ТОВ Флорінг Торг (код ЄДРПОУ 40364662), ТОВ Таргет Глобал (код ЄДРПОУ 40979769), ТОВ Вірконс Корпорейшн (код ЄДРПОУ 40558191), ТОВ Данк Торг (код ЄДРПОУ 40208150), ТОВ Астіон Буд (код ЄДРПОУ 39163316), ТОВ Радікон (код ЄДРПОУ 40406534), ТОВ Групсторбуд (код ЄДРПОУ 39723740), ТОВ Комплект Стандарт Сервіс (код ЄДРПОУ 41077038), ТОВ Олімпія Буд (код ЄДРПОУ 39924376), ТОВ Укрконсул (код ЄДРПОУ 39938263), ПП Грінвуд-опт (код ЄДРПОУ 39427357), ТОВ Дюті Холд (код ЄДРПОУ 40208040), ТОВ Кронтех Плюс (код ЄДРПОУ 40322800), ТОВ Квент Альянс (код ЄДРПОУ 40473616), ТОВ ПО ДЕТАЛЬ (код ЄДРПОУ 41054843), ТОВ Мет-Проект (код ЄДРПОУ 39220651), ТОВ Лауріка (код ЄДРПОУ 39483893), ТОВ ККЗХ (код ЄДРПОУ 41029068), ТОВ Донагроторг Преміум (код ЄДРПОУ 41054293), а первинні документи складені у відповідності до вимог Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , а тому, суд вважає висновки податкового органу, викладені в акті перевірки, неправомірними, виходячи з наступних підстав.

З матеріалів справи вбачається, що між позивачем та ТОВ КОМСПЕЦТРЕЙД (код ЄДРПОУ 39276044), ПП СЕЛЕНА-Д (код ЄДРПОУ 39421769), ТОВ Сіріус павер (код ЄДРПОУ 40260582), ТОВ ЕЛАЙЗ ПРОМ (код ЄДРПОУ 40529857), ТОВ ТГ МЕГА (код ЄДРПОУ 39761215), ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ (код ЄДРПОУ 40493737), ТОВ ФАРМКОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 41070226), ТОВ РОШФОР АЛЬЯНС (код ЄДРПОУ 40468847), ТОВ БАЛАНС ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40168474), ТОВ ФІНАНС КОНТИНЕНТ (код ЄДРПОУ 40471755), ТОВ Роджер Компані (код ЄДРПОУ 41076956), ТОВ Старкам (код ЄДРПОУ 40154692), ТОВ МЕЛК ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40208035), ТОВ ЛАКОНІЯ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40468758), ТОВ ДІЛОВА СТОЛИЦЯ (код ЄДРПОУ 40488821), ТОВ Спецремпідряд (код ЄДРПОУ 40981961), ТОВ НВП ПОЛІ-ПЛАСТ (код ЄДРПОУ 40476250), ТОВ Охоронна фірма Вовкодав (код ЄДРПОУ 40152208), ТОВ ОСОБА_3 Інвест (код ЄДРПОУ 40400257), ПП Муксун (код ЄДРПОУ 39020129), ТОВ Флорінг Торг (код ЄДРПОУ 40364662), ТОВ Таргет Глобал (код ЄДРПОУ 40979769), ТОВ Вірконс Корпорейшн (код ЄДРПОУ 40558191), ТОВ Данк Торг (код ЄДРПОУ 40208150), ТОВ Астіон Буд (код ЄДРПОУ 39163316), ТОВ Радікон (код ЄДРПОУ 40406534), ТОВ Групсторбуд (код ЄДРПОУ 39723740), ТОВ Комплект Стандарт Сервіс (код ЄДРПОУ 41077038), ТОВ Олімпія Буд (код ЄДРПОУ 39924376), ТОВ Укрконсул (код ЄДРПОУ 39938263), ПП Грінвуд-опт (код ЄДРПОУ 39427357), ТОВ Дюті Холд (код ЄДРПОУ 40208040), ТОВ Кронтех Плюс (код ЄДРПОУ 40322800), ТОВ Квент Альянс (код ЄДРПОУ 40473616), ТОВ ПО ДЕТАЛЬ (код ЄДРПОУ 41054843), ТОВ Мет-Проект (код ЄДРПОУ 39220651), ТОВ Лауріка (код ЄДРПОУ 39483893), ТОВ ККЗХ (код ЄДРПОУ 41029068), ТОВ Донагроторг Преміум (код ЄДРПОУ 41054293) буки укладені договори купівлі - продажу , відповідно до яких продавець зобов'язується передати покупцю товара (перелік, кількість, асортимент і ціна визначається відповідно до рахунку, який додається до Договорів), належної якості на складі продавця.

Суд не погоджується з висновками перевіряючого органу і стосовно нереальності здійснення операцій з контрагентами, які перевірялись внаслідок відсутності факту підтвердження реалізації по ланцюгу постачання товару між сумнівними підприємствами-постачальниками, та зазначає наступне.

Позивач як покупець товарів не має обов'язку та повноважень здійснювати контроль за дотриманням постачальником товару у ланцюгу постачання вимог законодавства щодо здійснення господарської діяльності, дотримання вимог податкового законодавства тощо і в подальшому зазнавати певних негативних наслідків у вигляді позбавлення права на податковий кредит чи бюджетне відшкодування за можливу неправомірну діяльність будь-кого з контрагентів. Отже, придбавши товари в особи, що, на думку контролюючого органу, порушує вимоги податкового законодавства, не повинен притягуватися до відповідальності в тому випадку, якщо він здійснював реальну господарську операцію та не знав про певні порушення правил ведення господарської діяльності та оподаткування своїм контрагентом.

З цього слідує, що порушення порядку здійснення господарської діяльності чи сплати податків контрагентом позивача (якщо такі порушення мали місце) та контрагентів по ланцюгу продажу/придбання, тягне відповідальність та негативні наслідки саме щодо вказаних контрагентів, оскільки у відповідності до ст. 61 Конституції України юридична відповідальність особи має індивідуальний характер.

Також, листом Вищого адміністративного суду України від 02.06.2011р. №742/11/13-11 зазначено, що не є обов'язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов'язань недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім

ОСОБА_4 адміністративного суду України від 02.06.2011р. №742/11/13-11, передбачено, що для правомірного формування податкового кредиту необхідна наявність документів, підтверджуючих факт реальності господарської операції, яка є підставою для формування податкового обліку платника податків.

Тобто необхідною умовою для віднесення сплачених у ціні товарів (послуг) сум податку на додану вартість є факт придбання товарів та послуг з метою їх використання в господарській діяльності та підтвердження первинними документами згідно Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні .

Законодавство України зобов'язує платників податків вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів; подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів; повідомляти контролюючі органи про зміну місцезнаходження юридичної особи.

Отже, платник податку несе самостійну відповідальність за недотримання норм чинного законодавства України. У відповідності до глави 11 Податкового кодексу України зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватися на третіх осіб, у тому числі і контрагентів.

Зазначене викладено в довідці Вищого адміністративного суду України від 15.04.2010 року Про результати вивчення та узагальнення практики застосування адміністративними судами окремих норм Закону України Про податок на додану вартість .

Чинне законодавство не зобов'язує платника податків перевіряти безпосереднього контрагента на предмет виконання ним вимог податкового законодавства та його безпосередню наявність за місцезнаходженням перед тим, як відносити відповідні суми витрат до валових витрат та суми податку на додану вартість до податкового кредиту.

Позиція Вищого адміністративного суду України висловлена в постанові від 29.09.2006 року, де зазначено, що покупець не може нести відповідальність як за несплату податків продавцями, так і за можливу недостовірність відомостей про них, включених до Єдиного державного реєстру, за умови необізнаності покупця щодо такої.

Податкова відповідальність не може наступати коли відсутній склад податкового правопорушення, а саме: суб'єкт, об'єкт правопорушення, його об'єктивна та суб'єктивна сторона.

Обов'язковими ознаками правопорушення, в тому числі податкового, є суспільна небезпека, протиправність винність та караність. Вина особи (у формі умислу чи необережності) характеризує суб'єктивну сторону складу правопорушення, і у випадку її відсутності - немає й відповідальності. Єдиним випадком з цього загального правила є ст. 1187 ЦК України, яка передбачає відповідальність володільця джерела підвищеної небезпеки. Податковим кодексом України та податковим законодавством не передбачено випадків відповідальності без вини.

Вищий адміністративний суд України у листі від 02.06.2011 Щодо однакового застосування адміністративними судами окремих приписів Податкового кодексу України та Кодексу адміністративного судочинства України зазначив:

Оцінюватися при дослідженні факту здійснення господарської операції повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку.

З метою встановлення факту здійснення господарської операції, формування витрат для цілей визначення об'єкта оподаткування податком на прибуток або податкового кредиту з податку на додану вартість судам належить з'ясовувати, зокрема, такі обставини.

1. Рух активів у процесі здійснення господарської операції.

При цьому дослідженню підлягають усі первинні документи, які належить складати залежно від певного виду господарської операції: договори, акти виконаних робіт, документи про перевезення, зберігання товарів тощо.

У даному випадку всі первинні документи по виконанню договорів, які належать складати у даному випадку, складені, наявні, були надані в ході перевірки, та використовувались посадовими особами.

2. Установлення спеціальної податкової правосуб'єктності учасників господарської операції.

Зокрема, підлягає встановленню статус постачальника товарів (послуг), придбання яких є підставою для формування податкового кредиту та/або сум бюджетного відшкодування з податку на додану вартість. Особа, що видає податкову накладну, повинна бути зареєстрованою як платник податку на додану вартість на момент вчинення відповідної господарської операції.

3. Установлення зв'язку між фактом придбання товарів (послуг), спорудженням основних фондів, імпортом товарів (послуг), понесенням інших витрат і господарською діяльністю платника податку.

При цьому в обов'язковому порядку необхідно досліджувати наявність господарської мети при вчиненні відповідних дій платника податку. Судам слід ураховувати, що для підтвердження права платника податку на формування витрат та/або податкового кредиту з податку на додану вартість достатньо наявності мети використання товарів та послуг, що ним придбані, незалежно від фактичних результатів такого використання.

Вищий адміністративний суд України в постанові від 14.11.2012 р. N К/9991/50772/12 висловив свою думку: Навіть за наявності ознак нікчемності правочину податкові органи мають право лише звертатися до судів з позовами про стягнення в доход держави коштів, отриманих по правочинах, здійснених з метою, що свідомо суперечить інтересам держави і суспільства, посилаючись на їх нікчемність.

У зв'язку з цим слід зазначити, що одним з основних завдань органів державної податкової служби є здійснення контролю дотримання податкового законодавства і надання роз'яснень законодавства з питань оподаткування платникам податків. Жодним законом не передбачено право органу державної податкової служби самостійно, в позасудовому порядку, визнавати нікчемними правочини і дані, вказані платником податків в податкових деклараціях.

Відповідно до положень п. 36.1, 36.5, 38.1, 44.1, 47.1, 49.2 Податкового кодексу України, обчислення, декларування та/або сплата суми податку та збору є персональним податковим обов'язком кожного окремого платника податків, який і несе відповідальність за невиконання або неналежне виконання податкового обов'язку. Тобто, платник податку несе самостійну (персональну) відповідальність за порушення правил ведення податкового обліку. Зазначена відповідальність стосується кожного окремого платника податку і не може автоматично поширюватися на третіх осіб, у тому числі на його контрагентів. Окрім того, згідно закріпленого в Конституції України принципу індивідуалізації відповідальності, жодна особа не може нести відповідальність за дії третіх осіб. Тобто, платник податку, яким при здійсненні господарської діяльності додержано всіх норм податкового законодавства, не зобов'язаний нести відповідальність за дії інших осіб.

Верховний Суд України у своєму рішенні від 29.10.2010 року у справі № 21-14-а10 підтвердив, що несплата продавцем чи його контрагентом податку на додану вартість до бюджету, у разі фактичного здійснення господарської операції, не впливає на формування податкового кредиту покупцем та не є підставою для позбавлення останнього права на відшкодування цього податку, якщо він виконав усі передбачені законом умови отримання такого відшкодування і має всі документальні підтвердження розміру заявленого податкового кредиту .

У рішенні від 31.01.2011 у справі № 21-47а10 Верховний Суд України також зазначив, що якщо контрагент не виконав свого зобов'язання щодо сплати податку до бюджету, то це тягне відповідальність та негативні наслідки саме для цієї особи. Зазначені обставини не є підставою для позбавлення платника податку права на відшкодування ПДВ у випадку, коли останній виконав усі передбачені законом умови стосовно отримання такого відшкодування та має необхідні документальні підтвердження розміру свого податкового кредиту.

Наведене узгоджується із практикою Європейського Суду з прав людини. Так, у справі БУЛВЕС АД проти Болгарії (заява № 3991/03) Європейський Суд з прав людини у своєму рішенні від 22 січня 2009 року зазначив, що платник податку не повинен нести наслідків невиконання постачальником його зобов'язань зі сплати податку і в результаті сплачувати ПДВ другий раз, а також сплачувати пеню. На думку Суду, такі вимоги стали надмірним тягарем для платника податку, що порушило справедливий баланс, який повинен підтримуватися між вимогами суспільного інтересу та вимогами захисту права власності.

Неможливість притягнення до відповідальності юридичних осіб за неправомірні дії їх контрагентів підтверджується й іншими рішеннями Європейського суду з прав людини.

Вищенаведений висновок Європейський суд з прав людини повторно підтвердив у рішенні від 18.03.2010 року по справі Бізнес Сепорт Сентре проти Болгарії. При цьому у

п. 23 даного рішення Європейський суд з прав людини наголошує, що у разі виявлення податковими органами невиконання постачальником своїх обовязків як платника податку на додану вартість, вони могли б розпочати податкову перевірку цього постачальника, з тим щоб стягнути з нього належні платежі та штрафні санкції. Втім, зазначив Суд, прямого впливу на оподаткування організації-заявника (Бізнес Сепорт Сентре) це не мало би.

Отже, Європейський суд з прав людини чітко констатує правило індивідуальної відповідальності платника податків. Тобто добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через будь-які негаразди із його контрагентом.

Виходячи з норм діючого законодавства та судової практики Європейського суду, платник податків не повинен зазнавати наслідків від невиконання постачальником своїх зобов'язань зі сплати податку та в результаті сплачувати ПДВ вдруге, а також платити пеню. Аналіз реальності господарської діяльності повинен здійснюватися на підставі даних податкового, бухгалтерського обліку платника податків і відповідності їх дійсному економічному змісту (підтвердження Рішення Європейського Суду від 22.01.2009, постанови ВАСУ від 18.02.2015 року в справі № К/800/1547/13, від 03.06.2015 року в справі № К/800/43739/13).

Так, при дослідженні факту здійснення господарської операції оцінюватися повинні відносини безпосередньо між учасниками тієї операції, на підставі якої сформовані дані податкового обліку. Не є обов'язковою передумовою для визначення контролюючими органами грошових зобов'язань визнання недійсними (у тому числі нікчемними) правочинів, які укладалися за ланцюгом між попередніми посередниками, через ланцюг яких декларувався рух товарів чи послуг, нібито придбаних останнім у такому ланцюгу платником податку. При цьому відносини між учасниками попередніх ланцюгів постачань товарів та послуг не мають безпосереднього впливу на дослідження факту реальності господарської операції, вчиненої між останнім у ланцюгу постачань платником податків та його безпосереднім контрагентом.

Практика Європейського суду з прав людини, яка відповідно до ст.17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" є джерелом права, свідчить про те, що коли державні органи мають інформацію про зловживання в системі оподаткування конкретною компанією, вони повинні застосовувати відповідні заходи саме до цього суб'єкту, а не розповсюджувати негативні наслідки на інших осіб за відсутності будь-яких ознак, які б вказували на те, що вони були безпосередньо залучені до таких зловживань (рішення Європейського суду з прав людини від 09.01.2007 року у справі "Інтерсплав проти України").

Крім того, покупець товару та послуг не має обов'язку та повноважень здійснювати контроль за дотриманням контрагентом (або контрагентами у ланцюгу постачання товару) вимог законодавства щодо здійснення господарської діяльності, дотримання вимог податкового законодавства, зазнавати певних негативних наслідків за можливу неправомірну діяльність такого контрагента. Такий платник не повинен притягуватися до відповідальності в тому випадку, якщо він здійснював реальну господарську операцію.

Лише встановлення судом факту узгодженості дій платника податків з недобросовісним постачальником з метою незаконного отримання податкових вигід може слугувати підставою для негативних наслідків для такого платника. При цьому такий висновок може ґрунтуватись лише на належних та допустимих доказах.

За умови реального здійснення господарської операції, яка призвела до об'єктивної зміни складу активів платника податків - покупця, будь-які порушення іншими учасниками по всьому ланцюгу товарообігу податкового законодавства не можуть бути підставою для позбавлення покупця права на податковий кредит.

Враховуючи вище зазначене, суд приходить до висновку, що контролюючим органом не доведено відсутність реально вчинених господарських операцій Товариства з обмеженою відповідальністю ВКФ САЛФИТ .

Окрім цього, суд зазначає, що жодним законом не передбачено право фіскального органу самостійно, в позасудовому порядку, визнавати нікчемними правочини і дані, вказані платником податків в податкових деклараціях.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 207 Господарського кодексу України господарське зобов'язання, що не відповідає вимогам закону, або вчинено з метою, яка завідомо суперечить інтересам держави і суспільства, або укладено учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним з них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності), може бути на вимогу однієї із сторін, або відповідного органу державної влади визнано судом недійсним повністю або в частині.

Зазначена норма недійсність господарського зобов'язання пов'язує з наступним: невідповідністю його змісту вимогам закону; наявністю мети, що за відомо суперечить інтересам держави і суспільства; укладенням учасниками господарських відносин з порушенням хоча б одним із них господарської компетенції (спеціальної правосуб'єктності).

За вимогами цивільного законодавства існує презумпція правомірності правочину (ст. 204 ЦК України). Якщо недійсність правочину прямо не встановлена законом, але одна із сторін або інша заінтересована особа заперечує його дійсність на підставах, встановлених законом, такий правочин може бути визнаний судом недійсним (оспорюваний правочин).

Відповідно до статті 228 ЦК України правочин вважається таким, що порушує публічний порядок, якщо він був спрямований на порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Правочин, який порушує публічний порядок, є нікчемним.

У складі цивільного правопорушення, передбаченого ст. 228 ЦК України міститься обов'язкова ознака - специфічна мета - порушення конституційних прав і свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконне заволодіння ним. Наявність мети, включеної до складу правопорушення підлягає обов'язковому доведенню.

Мета юридичної особи має бути доведена через мету відповідного керівника фізичної особи, яка на момент укладання угоди виконувала представницькі функції за статутом (положенням) або за довіреністю. Слід зазначити, що наявність мети зазначеної в диспозиції ст. 228 ЦК України у фізичної особи тягне кримінальну відповідальність за відповідними статтями кримінального кодексу України за скоєний злочин, замах на злочин або готування до злочину.

Такі обставини можуть бути доведені лише обвинувальним вироком.

Відповідачем не надано доказів фактів порушення конституційних прав чи свобод людини і громадянина, знищення, пошкодження майна фізичної або юридичної особи, держави, Автономної Республіки Крим, територіальної громади, незаконного володіння ним внаслідок укладання та виконання позивачем, його контрагентом правочину.

Таким чином, відповідачем не доведено наявності мети, завідомо суперечної інтересам держави і суспільства, а також існування умислу у позивача чи його контрагента, як обов'язкової ознаки для визнання правочину недійсним, оскільки факт порушення публічного порядку повинен бути доведеним певними засобами доказування.

Стаття 8 КАС України передбачає принцип верховенства права при здійсненні адміністративного судочинства. Частиною 2 вказаної статті встановлено, що суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Неприпустимість притягнення до відповідальності одного платника податків, у випадку за неправомірні дії іншого платника податків підтверджується практикою Європейського суду з прав людини. Так, в п. 71 рішення у справі Булвес АД проти Болгарії Європейський суд з прав людини дійшов такого висновку: ... Суд вважає, що компанія-заявник не повинна нести відповідальність за наслідки невиконання постачальником його обов'язків щодо своєчасного декларування податку на додану вартість і, як наслідок, сплачувати податок на додану вартість повторно разом із пенею. Суд вважає, що такі вимоги прирівнюються до надзвичайного обтяження для компанії-заявника, що порушило справедливий баланс, який повинен був підтримуватися між вимогами загальних інтересів та вимогами захисту права власності .

Європейський суд з прав людини визначає правило індивідуальної відповідальності платника податків. Тобто, добросовісний платник податків не має зазнавати негативних наслідків через порушення з боку його контрагентом. Аналогічні положення містяться й в Конституції України.

Враховуючи наведене, суд приходить до висновку, що фактичне здійснення господарських операцій між позивачем та ТОВ КОМСПЕЦТРЕЙД (код ЄДРПОУ 39276044), ПП СЕЛЕНА-Д (код ЄДРПОУ 39421769), ТОВ Сіріус павер (код ЄДРПОУ 40260582), ТОВ ЕЛАЙЗ ПРОМ (код ЄДРПОУ 40529857), ТОВ ТГ МЕГА (код ЄДРПОУ 39761215), ТОВ ДАРВІН РІАЛАЙЗ (код ЄДРПОУ 40493737), ТОВ ФАРМКОНСАЛТ (код ЄДРПОУ 41070226), ТОВ РОШФОР АЛЬЯНС (код ЄДРПОУ 40468847), ТОВ БАЛАНС ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40168474), ТОВ ФІНАНС КОНТИНЕНТ (код ЄДРПОУ 40471755), ТОВ Роджер Компані (код ЄДРПОУ 41076956), ТОВ Старкам (код ЄДРПОУ 40154692), ТОВ МЕЛК ТРЕЙД (код ЄДРПОУ 40208035), ТОВ ЛАКОНІЯ ІНВЕСТ (код ЄДРПОУ 40468758), ТОВ ДІЛОВА СТОЛИЦЯ (код ЄДРПОУ 40488821), ТОВ Спецремпідряд (код ЄДРПОУ 40981961), ТОВ НВП ПОЛІ-ПЛАСТ (код ЄДРПОУ 40476250), ТОВ Охоронна фірма Вовкодав (код ЄДРПОУ 40152208), ТОВ ОСОБА_3 Інвест (код ЄДРПОУ 40400257), ПП Муксун (код ЄДРПОУ 39020129), ТОВ Флорінг Торг (код ЄДРПОУ 40364662), ТОВ Таргет Глобал (код ЄДРПОУ 40979769), ТОВ Вірконс Корпорейшн (код ЄДРПОУ 40558191), ТОВ Данк Торг (код ЄДРПОУ 40208150), ТОВ Астіон Буд (код ЄДРПОУ 39163316), ТОВ Радікон (код ЄДРПОУ 40406534), ТОВ Групсторбуд (код ЄДРПОУ 39723740), ТОВ Комплект Стандарт Сервіс (код ЄДРПОУ 41077038), ТОВ Олімпія Буд (код ЄДРПОУ 39924376), ТОВ Укрконсул (код ЄДРПОУ 39938263), ПП Грінвуд-опт (код ЄДРПОУ 39427357), ТОВ Дюті Холд (код ЄДРПОУ 40208040), ТОВ Кронтех Плюс (код ЄДРПОУ 40322800), ТОВ Квент Альянс (код ЄДРПОУ 40473616), ТОВ ПО ДЕТАЛЬ (код ЄДРПОУ 41054843), ТОВ Мет-Проект (код ЄДРПОУ 39220651), ТОВ Лауріка (код ЄДРПОУ 39483893), ТОВ ККЗХ (код ЄДРПОУ 41029068), ТОВ Донагроторг Преміум (код ЄДРПОУ 41054293) повністю відповідають частині другій статті 207 Цивільного Кодексу України, статті 9 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні , статті 44, статті 201 Податкового кодексу України, пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку (затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 р. № 88, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 р. за № 168/704) і містять у собі відомості щодо змісту та обсягу проведених операцій, які узгоджуються між собою.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі письмових, речових і електронних доказів, висновків експертів та показань свідків.

Відповідно до ч. 2 ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно ч. 1 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору.

Відповідно до п.2 ч.2 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України у разі задоволення адміністративного позову суд може прийняти рішення про визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень.

На підставі викладеного, зважаючи на всі наведені обставини в їх сукупності та з урахуванням того, що відповідачем в судовому засіданні не доведено, що оскаржувані податкові повідомлення - рішення № НОМЕР_1 від 08.11.2017, № НОМЕР_2 від 08.11.2017, № НОМЕР_3 від 08.11.2017 прийняті законно, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, суд дійшов висновку, що вказані податкові повідомлення-рішення № НОМЕР_1 від 08.11.2017, № НОМЕР_2 від 08.11.2017, № НОМЕР_3 від 08.11.2017є протиправними та підлягають скасуванню.

З огляду на викладене, керуючись статтями 205, 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ВКФ САЛФИТ» до Головного Управління ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення:

- форми «Р» № НОМЕР_1 від 08.11.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «Податок на прибуток приватних підприємств» на загальну суму 8 685 174, 25 грн., з яких: за основним зобов'язанням + 7 125 727,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1 559 447,25 грн.;

- форми «Р» № НОМЕР_2 від 08.11.2017, яким збільшено суму грошового зобов'язання за платежем «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) на суму 8 270 296,25 грн., з яких: за основним платежем + 6 624 237,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 1 656 059, 25 грн.;

- форми «В4» № НОМЕР_3 від 08.11.2017, яким зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість на 453 151,00 грн. та застосовано штрафну санкцію у розмірі 742,40 грн.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в порядку та у строки, встановлені ст. ст. 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України.

До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи рішення суду оскаржується до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Дніпропетровський окружний адміністративний суд відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення складений 23 січня 2018 року.

Суддя ОСОБА_5

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2018
Оприлюднено24.01.2018
Номер документу71762963
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/7597/17

Ухвала від 22.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Семененко Я.В.

Рішення від 18.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Рішення від 18.01.2018

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 30.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

Ухвала від 17.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Захарчук-Борисенко Наталія Віталіївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні