Рішення
від 18.01.2018 по справі 809/1748/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"18" січня 2018 р. справа № 809/1748/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

судді Тимощука О.Л.,

при секретарі судового засідання Ткачук О.П.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Галицького об'єднаного управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області

до Рогатинської районної державної адміністрації ,

про визнання дій протиправними та скасування в Єдиному державному реєстрі запису про припинення діяльності юридичної особи,-

ВСТАНОВИВ:

Галицьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області (надалі, також - позивач) 14.12.2017 звернулося в суд з адміністративним позовом до Державної реєстраційної служби Рогатинського районного управлінням юстиції у Івано-Франківській області про визнання дій протиправними та скасування в Єдиному державному реєстрі запису про припинення діяльності юридичної особи.

Позовні вимоги мотивовані тим, що державним реєстратором протиправно, без повідомлення органу Пенсійного фонду України, внесено відомості про припинення юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю Аква-Сервіс на підставі постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.09.2015 №809/3437/15. Про вказані обставини позивач дізнався у вересні 2017 року з постанов державного виконавця Рогатинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області про закінчення виконавчого провадження по стягненню з Товариства з обмеженою відповідальністю Аква-Сервіс заборгованості по виплаті та доставці пільгових пенсій на загальну суму 106343,39 грн. Оскільки за підприємством обліковується несплачена заборгованість, враховуючи те, що товариство з обмеженою відповідальністю Аква-Сервіс не погасив борг перед позивачем з відшкодування фактичних витрат на виплату та доставку пільгових пенсій, а позивач не встиг реалізувати свій обов'язок щодо примусового стягнення заборгованості по пільгових пенсіях, на переконання позивача слід скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців про припинення юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю Аква-Сервіс .

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 14.12.2017 відкрито провадження в даній адміністративній справі та зобов'язано позивача надати обґрунтування права звернення до суду з таким позовом із посиланням на норми чинного законодавства.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 27.12.2017 в даній справі замінено первісного відповідача - Державну реєстраційну службу Рогатинського районного управління юстиції у Івано-Франківській області, належним відповідачем - Рогатинською районною державною адміністрацією (надалі, також - відповідач).

Представник позивача вимоги, викладені в позовній заяві та додаткових поясненнях підтримав в повному обсязі. Додатково зазначив, що право звернення позивача з таким позовом встановлено частиною 1 статті 34 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , якою передбачено право звернення до суду особою, яка вважає, що її права порушено та підпунктом 6 пункту 4 Типового Положення про управління Пенсійного фонду в районах, яким передбачено закріплення за позивачем здійснення контролю за додержанням пенсійного законодавства. Просив позов задовольнити повністю. Протиправність дій відповідача позивач обґрунтовує тим, що у відповідності до частини 3 статті 38 вищевказаного Закону, відповідач змушений був повідомити органи Пенсійного фонду України про внесення відповідного запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, проте на адресу суду, факсимільним повідомленням надійшли пояснення відповідача по суті спору та прохання розглядати дану адміністративну справу за відсутності уповноваженого представника.

Розглянувши адміністративну справу в порядку спрощеного позовного провадження, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали адміністративної справи, судом встановлено наступне.

Відповідно до інформації із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, товариство з обмеженою відповідальністю «Аква-Сервіс» зареєстроване 08.11.2002.

Постановою Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.09.2015 в адміністративній справі № 809/3437/15 за позовом Державної податкової інспекції у Рогатинському районі Головного управління ДФС в Івано-Франківській області до Товариства з обмеженою відповідальністю" Аква-Сервіс" про припинення юридичної особи, позов задоволено повністю. Припинено юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Аква-Сервіс", ідентифікаційний код 19400015, місцезнаходження: 77000, Івано-Франківська область, місто Рогатин, вулиця Галицька, будинок 102А. Після набрання постановою законної сили, направлено її копію реєстраційній службі Рогатинського районного управління юстиції в Івано-Франківській області (77000, Івано-Франківська область, Рогатинський район, місто Рогатин, вулиця Галицька, будинок 40) для внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців запису про судове рішення.

В постанові суду також зазначено обставини, встановлені судом, що відповідач більше одного року не подавав податкову звітність. Окрім цього, у відповідача станом на 21.08.2015 року немає заборгованості по податках, зборах та інших обов'язкових платежах, контроль за справлянням яких здійснюється органами Державної фіскальної служби України. Частиною 2 статті 38 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" (в редакцій, чинній на момент ухвалення рішення у справі №809/3437/15) передбачено, що підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, є наявність у Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, а також неподання платником податків більше року податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону. За приписами підпункту 20.1.37. пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Вказана постанова суду не оскаржувалася, не скасована та набрала законної сили 06.10.2015, що підтверджується відомостями із Єдиного державного реєстру судових рішень.

Згідно із частинами 2 та 3 статті 14 Кодексу адміністративного судочинства України, судові рішення, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об'єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Таким чином, на підставі повторного подання голови ліквідаційної комісії товариства з обмеженою відповідальністю «Аква-Сервіс» , 13.06.2017 державним реєстратором Рогатинської районної державної адміністрації, правонаступником щодо повноважень Державної реєстраційної служби Рогатинського районного управління юстиції у Івано-Франківській області, проведено державну реєстрацію припинення юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Аква-Сервіс» , відповідно до частини 12 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» .

Не погоджуючись із внесеним записом до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про припинення юридичної особи, товариства з обмеженою відповідальністю «Аква-Сервіс» , позивач звернувся до суду з метою його скасування.

Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, проаналізувавши приписи норм матеріального та процесуального права, суд дійшов висновку, що позивач позбавлений права на звернення до суду з такими позовними вимогами та обрав хибний спосіб захисту свого порушеного права, виходячи із наступного.

Абзацом 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

В рамках реформування судової системи України, 03.10.2017 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 2147-VIII "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів", який згідно з пунктом 1 розділу 6 Прикінцевих положень цього Закону та на підставі пункту 1 постанови Пленуму Верховного Суду "Про визначення дня початку роботи Верховного Суду" від 30.11.2017 року за № 2 набрав чинності 15.12.2017 року.

Пунктом 10 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції від 15.12.2017 передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Відповідно до частини 4 статті 5 Кодексу адміністративного судочинства України, суб'єкти владних повноважень мають право звернутися до адміністративного суду виключно у випадках, визначених Конституцією та законами України.

Пунктом 5 частини 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України, юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, коли право звернення до суду для вирішення публічно-правового спору надано такому суб'єкту законом.

Суд зазначає, що право звернення до суду із позовними вимогами, в тому числі, щодо відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб, закріплено за контролюючими органами у відповідності до вимог Податкового кодексу України.

Так, підпунктом 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи мають право: звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.

Згідно з пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України, контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо: припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Відповідно до частини 10 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , для державної реєстрації рішення про відміну рішення про припинення юридичної особи, прийнятого її учасниками або відповідним органом юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - відповідним державним органом, подається примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення учасників юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідного державного органу, про відміну рішення про припинення юридичної особи.

Абзацом 11 пункту 2 частини 1 статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» передбачено, що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також, що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

Суд зазначає, що позивачем не підтверджено жодними доказами фактів звернення до органів ДФС України з метою забезпечення відновлення порушеного права шляхом відміни державної реєстрації припинення юридичної особи, за якою обліковується заборгованість перед позивачем. Також, позивач не навів жодної норми чинного законодавства, якою б йому було надано право безпосереднього звернення до суду з вимогою скасувати чи відмінити державну реєстрацію припинення юридичної особи у зв'язку із наявністю у неї заборгованості перед позивачем, що підтверджується випискою з картки особового рахунку щодо товариства з обмеженою відповідальністю «Аква-Сервіс» з 01.01.2015 по 13.12.2017 (а.с.13).

Що стосується посилань позивача на приписи частини 3 статті 38 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , суд зазначає, що редакція закону, станом на момент реєстрації припинення юридичної особи, містить всього 37 статей, крім цього обставини, викладені в позовній заяві, якими позивач обґрунтовує позовні вимоги щодо скасування припинення державної реєстрації юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Аква-Сервіс» не передбачені нормами матеріального права та не можуть слугувати підставою для задоволення даного позову.

Щодо посилання позивача на частину 1 статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , а саме на те, що рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб'єкта державної реєстрації можуть бути оскаржені до Міністерства юстиції України та його територіальних органів або до суду, суд зазначає, що оскарження рішення, дії або бездіяльності державного реєстратора не є тотожними із вимогою щодо відміни державної реєстрації припинення юридичної особи.

Так, відповідно до частини 12 статті 17 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , для державної реєстрації припинення юридичної особи в результаті її ліквідації на підставі рішення про припинення юридичної особи, прийнятого учасниками юридичної особи або відповідного органу юридичної особи, а у випадках, передбачених законом, - рішення відповідних державних органів, або судового рішення про припинення юридичної особи, не пов'язаного з її банкрутством, після закінчення процедури припинення, але не раніше закінчення строку заявлення вимог кредиторами, подаються такі документи: 1) заява про державну реєстрацію припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 2) довідка архівної установи про прийняття документів, що відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню.

Таким чином, державним реєстратором, на підставі постанови Івано-Франківського окружного адміністративного суду від 16.09.2015 в справі №809/3437/15, яке набрало законної сили, заяви про державну реєстрацію припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю «Аква-Сервіс» , від 13.06.2017, листа в.о. начальника архівного відділу райдержадміністрації №29/01-12 від 16.05.2016 про те, що архівним відділом не приймалися документи, які підлягають довгостроковому зберіганню, довідки Рогатинського районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції в Івано-Франківській області №128-13/3050 від 13.06.2017 про відсутність відкритих виконавчих проваджень , за яким товариство з обмеженою відповідальністю «Аква-Сервіс» є боржником, прийнято правомірне рішення про внесення запису про припинення юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю «Аква-Сервіс» .

З огляду на вищенаведене, суд дійшов висновку, що даний адміністративний позов необґрунтований та не підлягає до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 241-246, 250, 255, 295, 297, 299, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

В задоволенні позову відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку.

Відповідно до статтей 255, 295, 297, підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня складення повного судового рішення.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручене у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження рішення суду, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Учасники справи:

Позивач: Галицьке об'єднане управління Пенсійного фонду України Івано-Франківської області, адреса: вул.Шевченка, 10, місто Галич, Галицький район, Івано-Франківська область,77101, ідентифікаційний код - 40385724

Відповідач: Рогатинська районна державна адміністрація, адреса: вул. Галицька, 65, місто Рогатин, Івано-Франківська область, 77000, ідентифікаційний код - 23805775

Суддя /підпис/ ОСОБА_2

Рішення складене в повному обсязі 23 січня 2018 р.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2018
Оприлюднено24.01.2018
Номер документу71763236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/1748/17

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 24.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 18.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 10.09.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 14.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 20.02.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Рішення від 18.01.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Рішення від 18.01.2018

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 27.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні