Герб України

Рішення від 18.01.2018 по справі 805/1307/17-а

Донецький окружний адміністративний суд

Новинка

ШІ-аналіз судового документа

Отримуйте стислий та зрозумілий зміст судового рішення. Це заощадить ваш час та зусилля.

Реєстрація

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 січня 2018 р. Справа№805/1307/17

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

Донецький окружний адміністративний суд у складі Кониченка Олега Миколайовича, при секретарі судового засідання Проніні Д.С. розглянувши адміністративну справу

за позовом Публічного акціонерного товариства Донрибкомбінат м. Слов'янськ

до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області м. Слов'янськ

про спонукання до певних дій

ВСТАНОВИВ:

Позивач, Публічне акціонерне товариство Донрибкомбінат звернувся до Донецького окружного адміністративного суду із позовом до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області м. Слов'янськ в якому просить зобов'язати відповідача внести зміни до реєстру платників єдиного податку відповідні записи про платника єдиного податку четвертої групи з 01.01.2017 року Публічного акціонерного товариства Донрибкомбінат .

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, є сільгоспвиробником, у якого частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній звітний рік постійно дорівнює або перевищує 75 відсотків та зареєстрований як платник єдиного податку четвертої групи. Позивач отримав від відповідача лист від 22.02.2017 року № 2692/10/03-99-12-02-13-3, відповідно до якого відповідач зазначив, що станом на 01.01.2017 року у позивача обліковується податковий борг у сумі 21,75 грн., тому останній не може застосовувати у 2017 році спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, а саме четверту групу-сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік постійно дорівнює або перевищує 75 відсотків, а надані 16.02.2017 року податкові декларації не визнані як податкова звітність. Зазначив, що у нього відсутній податковий борг у розмірі 21,75 грн., оскільки ним сплачені всі суми податкових повідомлень - рішень, ним надані всі документи, які підтверджують його право на продовження застосування статусу платника єдиного податку четвертої групи, з 01.01.2017 року позивач автоматично став платником єдиного податку четвертої групи, тому норми підпункту 291.5-1.3 пункту 291.5-1 ст. 291 Податкового Кодексу України (далі - ПК України) застосування не підлягають. Крім того, звернув увагу суду на ту обставину, що для тих суб'єктів господарювання, які вже були платниками єдиного податку , відповідно до вимог п.8 ст. 298.2.3 ПК України, податковий борг може бути підставою для втрати цього статусу лише у у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Відповідач проти задоволення позову заперечував із підстав, що викладені у письмових запереченнях та відзиві проти адміністративного позову, просив в задоволенні позову відмовити. В обґрунтування своїх заперечень та відзиву відповідач зазначив, що згідно із п. 291.5 прим. 1 ст. 291 ПК України не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи: суб'єкти господарювання, у яких понад 50 відсотків доходу, отриманого від продажу сільськогосподарської продукції власного виробництва та продуктів її переробки, становить дохід від реалізації декоративних рослин (за винятком зрізаних квітів, вирощених на угіддях, які належать сільськогосподарському товаровиробнику на праві власності або надані йому в користування, та продуктів їх переробки), диких тварин і птахів, хутряних виробів і хутра (крім хутрової сировини); суб'єкти господарювання, що провадять діяльність з виробництва підакцизних товарів, крім виноматеріалів виноградних (коди згідно з УКТ ЗЕД 2204 29 - 2204 ЗО), вироблених на підприємствах первинного виноробства для підприємств вторинного виноробства, які використовують такі виноматеріали для виробництва готової продукції, а також крім електричної енергії, виробленої кваліфікованими когенераційними установками та/або з відновлюваних джерел енергії (за умови, що дохід від реалізації такої енергії не перевищує 25 відсотків доходу від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) такого суб'єкта господарювання); суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин). Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України визначено, що податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання. Згідно п.п.14.1.39 п.14.1. ст.14 ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію. Станом на 01.01.2017 року згідно даних АІС Податковий блок в інтегрованій картці платника податків ПАТ Донрибкомбінат (податковий номер 00476625) обліковувалась заборгованість за кодом платежу: 14010901 Податок на додану вартість с/г підприємств за операціями з с/г товарами/послугами у сумі 21,75 грн. Таким чином та на підставі вищевикладеного, ПАТ Донрибкомбінат у 2017 році не може застосовувати спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, а саме четверту групу, а надані товариством 16.02.2017 року податкові декларації платника єдиного податку 4 групи на 2017 рік не визнані, як податкова звітність. Виходячи з вищевикладеного. Відповідач вважає, що відмова у наданні ПАТ Донрибкомбінат статусу платника єдиного податку 4 групи, є цілком законною та відповідає нормам діючого законодавства.

Суд зупиняв провадження у справі 21 березня 2017 року до 03 квітня 2017 року, 03 квітня 2017 року до 11 квітня 2017 року, 11 квітня 2017 року суд зупинив провадження у справі до вирішення Донецьким окружним адміністративним судом справи № 805/1571/17-а справи за позовом ПАТ Донрибкомбінат до Головного управління ДФС про визнання протиправними та зобов'язання вчинити дії щодо внесення змін до інтегрованої картки платника податку.

Ухвалою від 19 грудня 2017 року у зв'язку із набранням законної сили судовим рішенням по справі № 805/1571/17-а суд поновив провадження у справі.

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII " Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів ", яким зокрема, Кодекс адміністративного судочинства України викладений в новій редакції.

Пунктом 10 Розділу VII " Перехідні положення " Закону України від 03.10.2017 р. № 2147VІІІ "Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів ", передбачено, що справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу, в зв'язку з чим ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 19 грудня 2017 року справу № 805/1307/17-а призначено до розгляду за правилами загального позовного провадження та судове засідання було призначено на 15 січня 2018 року.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, судом встановлено наступне.

З матеріалів справи вбачається, що позивач, Публічне акціонерне товариство Донрибкомбінат зареєстрований в якості юридичної особи за включений до ЄДРПОУ за №00476625, адреса розташування: 84173, Донецька обл., Слов'янський район, селище Мирне та є сільськогосподарським товаровиробником, зареєстрованим платником єдиного податку.

Відповідач, Слов'янська об'єднана Головного управління ДФС у Донецькій області, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження.

Відповідач, листом від 22.02.2017 року № 2692/10/03-99-12-02-13-3, зазначив, що станом на 01.01.2017 року у позивача обліковується податковий борг у сумі 21,75 грн., тому останній не може застосовувати у 2017 році спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, а саме четверту групу-сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік постійно дорівнює або перевищує 75 відсотків, а надані 16.02.2017 року податкові декларації не визнані як податкова звітність.

Доказів прийняття інших актів індивідуальної дії, крім листа від 22.02.2017 року №2692/10/03-99-12-02-13-3 відповідачем до суду не надано.

Оцінюючи правомірність рішення відповідача як суб'єкта владних повноважень, суд керувався критеріями, закріпленими у частині другій статті 2 КАС України, що певною мірою відображають принципи адміністративної процедури, якої повинні дотримуватися при реалізації дискреційних повноважень владні суб'єкти.

Відповідно до частини статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно;6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Суд вважає, що позовні вимоги позивача підлягають задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до п.14.1.175 ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Пунктом 16.1 статті 16, пунктом 36.1 статті 36, пунктом 38.1 статті 38 Податкового кодексу України від 02.12.2010 року № 2755-VI, чинного з 01.01.2011 року, з змінами і доповненнями передбачено, що платники податків зобов'язані сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом; податковим обов'язком визнається обов'язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом; виконанням податкового обов'язку визнається сплата в повному обсязі платником відповідних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк.

Відповідно до пункту 295.9 ст. 295 Податкового кодексу України платники єдиного податку четвертої групи: 295.9.1. самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу;

295.9.2. сплачують податок щоквартально протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, у таких розмірах: у I кварталі - 10 відсотків; у II кварталі - 10 відсотків; у III кварталі - 50 відсотків; у IV кварталі - 30 відсотків;

295.9.3. утворені протягом року шляхом злиття, приєднання або перетворення у звітному податковому періоді, у тому числі за набуті ними площі нових земельних ділянок, вперше сплачують податок протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) кварталу, в якому відбулося утворення (виникнення права на земельну ділянку), а надалі - у порядку, визначеному підпунктом 295.9.2 цього пункту;

295.9.4. що припиняються шляхом злиття, приєднання, перетворення, поділу у податковому (звітному) періоді, зобов'язані подати у період до їх фактичного припинення контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та місцем розташування земельних ділянок уточнену податкову декларацію;

295.9.5. зобов'язані у разі, коли протягом податкового (звітного) періоду змінилася площа сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду у зв'язку з набуттям (втратою) на неї права власності або користування:

уточнити суму податкових зобов'язань з податку на період починаючи з дати набуття (втрати) такого права до останнього дня податкового (звітного) року;

подати протягом 20 календарних днів місяця, що настає за звітним періодом, контролюючим органам за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки декларацію з уточненою інформацією про площу земельної ділянки, а також відомості про наявність земельних ділянок та їх нормативну грошову оцінку;

295.9.6. у разі надання сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду в оренду іншому платникові податку, враховують орендовану площу земельних ділянок у своїй декларації. У декларації орендаря така земельна ділянка не враховується;

295.9.7. у разі оренди ними сільськогосподарських угідь та/або земель водного фонду в особи, яка не є платником податку, враховують орендовану площу земельних ділянок у своїй декларації;

295.9.8. перераховують в установлений строк загальну суму коштів на відповідний рахунок місцевого бюджету за місцем розташування земельної ділянки. 291.3, 291.4 глави 1 розділу ХІV Податкового кодексу України, юридична особа чи фізична особа - підприємець може самостійно обрати спрощену систему оподаткування, якщо така особа відповідає вимогам, встановленим цією главою, та реєструється платником єдиного податку в порядку, визначеному цією главою. Суб'єкти господарювання, які застосовують спрощену систему оподаткування, обліку та звітності, поділяються на групи платників єдиного податку, зокрема, до четвертої групи належать сільськогосподарські товаровиробники, у яких частка сільськогосподарського товаровиробництва за попередній податковий (звітний) рік дорівнює або перевищує 75 відсотків.

В силу пп.295.9.1 п. 295.9 ст.295 Податкового кодексу України, платники єдиного податку четвертої групи самостійно обчислюють суму податку щороку станом на 1 січня і не пізніше 20 лютого поточного року подають відповідному контролюючому органу за місцезнаходженням платника податку та місцем розташування земельної ділянки податкову декларацію на поточний рік за формою, встановленою у порядку, передбаченому статтею 46 цього Кодексу.

Відповідно до пп.298.8.1 п. 298.8 ст.298 ПК України, сільськогосподарські товаровиробники для переходу на спрощену систему оподаткування або щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку подають до 20 лютого поточного року:

загальну податкову декларацію з податку на поточний рік щодо всієї площі земельних ділянок, з яких справляється податок (сільськогосподарських угідь (ріллі, сіножатей, пасовищ, багаторічних насаджень), та/або земель водного фонду внутрішніх водойм (озер, ставків та водосховищ), - контролюючому органу за своїм місцезнаходженням (місцем перебування на податковому обліку);

звітну податкову декларацію з податку на поточний рік окремо щодо кожної земельної ділянки - контролюючому органу за місцем розташування такої земельної ділянки;

розрахунок частки сільськогосподарського товаровиробництва - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок за формою, затвердженою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної аграрної політики, за погодженням із центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову та митну політику;

відомості (довідку) про наявність земельних ділянок - контролюючим органам за своїм місцезнаходженням та/або за місцем розташування земельних ділянок.

У відомостях (довідці) про наявність земельних ділянок зазначаються дані про кожний документ, що встановлює право власності та/або користування земельними ділянками, у тому числі про кожний договір оренди земельної частки (паю).

Суд зазначає, що спір щодо подання позивачем усіх необхідних документів для щорічного підтвердження статусу платника єдиного податку, між сторонами відсутній.

Підпунктом 291.5 1.3 пункту 291.5 1 ст. 291 ПК України визначено, що не можуть бути платниками єдиного податку четвертої групи: суб'єкт господарювання, який станом на 1 січня базового (звітного) року має податковий борг, за винятком безнадійного податкового боргу, який виник внаслідок дії обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин).

Крім того, згідно до пп. 298.2.3 п.298.2 ст.298 ПК регламентовані випадки коли платники єдиного податку зобов'язані перейти на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, а саме: 8) у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Як вбачається із матеріалів справи спірними є дві позиції: наявність у позивача станом на 01.01.2017 року податкового боргу і застосування норм Податкового кодексу України, відносно тих платників єдиного податку, які вже застосували спеціальний режим оподаткування.

Так, як вбачається із зворотного боку інтегрованої картки платника податків з податку на додану вартість с/г підприємств за операціями з с/г товарами/послугами станом на 01.01.2017 року у позивача обліковувалась заборгованість у сумі 21,75 грн. Позивач вважає, що станом на 01.01.2017 року не мав податкового боргу з податку на додану вартість.

У відповідності до ч4. ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Донецьким окружним адміністративним судом розглянута справа № 805/1571/17-а за позовом ПАТ Донрибкомбінат до Голового управління ДФС про визнання протиправними та зобов'язання вчинити дії щодо внесення змін до інтегрованої картки платника податку.

У відповідності до Постанови Донецького окружного адміністративного суду від 22.08.2017 року по справі 805/1571/17а позовні вимоги позивача задоволені повністю.

Судом під час розгляду зазначеної справи встановлено, що …позивач сплату узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість здійснював у строки, визначені чинним законодавством, що підтверджується наявному у матеріалах справи платіжним дорученням №287 від 01.11.2016р. призначення платежу по сплати грошових зобов'язань по податковому повідомленню-рішенню №0020171201 від 28.10.2016р.

Отже,… штраф у розмірі 10%, яким зобов'язано сплатити позивача, виник не з вини позивача, а з вини податкового органу у зв'язку із виникненням помилки при зазначені коду платежу: замість 30 14010901, зазначено код платежу 30 14010100.

Відповідно до резолютивної частини постанови визнані протиправними дії Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області щодо нарахування Публічному акціонерному товариству "Донрибкомбінат" пені в розмірі 21,75 грн., в тому числі - 4,02 грн., нарахованої за платежем податок на додану вартість, код 14010901, за несвоєчасну сплату зобов'язання в розмірі 1460,10 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), 14010100, визначеного податковим повідомленням - рішенням № 0020171201 від 28.10.2016 року., а також пеню у розмірі 16,73 грн. на суму нарахованої недоїмки, яка виникла під час подання уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість від 13.12.2016 р.; Слов'янська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області зобов'язана скасувати пеню в розмірі 21,75 грн. в тому числі - 4,02 грн. за платежем податок на додану вартість, код 14010901 Публічному акціонерному товариству "Донрибкомбінат", нараховану за платежем на додану вартість, код 14010901, за несвоєчасну сплату зобов'язання в розмірі 1460,10 грн. за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), 14010100, визначеного податковим повідомленням - рішенням № 0020171201 від 28.10.2016 року., а також пеню у розмірі 16,73 грн. на суму нарахованої недоїмки, яка виникла під час подання уточнюючого розрахунку з податку на додану вартість від 13.12.2016 р.;, а також зобов'язати Слов'янську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС у Донецькій області внести зміни до Інтегрованої картки платника податку Публічного акціонерного товариства "Донрибкомбінат" шляхом виключення з неї пені у розмірі 21 грн. 75 коп. та штрафної санкції 1460 грн. 10 коп., нарахованої за платежем податок на додану вартість, код 14010901.

Зазначене судове рішення набуло законної сили відповідно до ухвали Донецького апеляційного адміністративного суду від 28.11.2017 року.

Тобто у позивача був відсутній податковий борг станом на 01.01.2017 року.

Суд звертає увагу сторін на ту обставину, що позивач вже мав статус платника єдиного податку четвертої групи, тому він повинен був тільки підтвердити статус платника єдиного податку.

Відповідно до п. 299.1 ст. 299 Податкового кодексу України реєстрація суб'єкта господарювання як платника єдиного податку здійснюється шляхом внесення відповідних записів до реєстру платників єдиного податку.

Згідно п. 299.6 названої статті Кодексу підставами для прийняття контролюючим органом рішення про відмову у реєстрації суб'єкта господарювання як платника єдиного податку є виключно:1) невідповідність такого суб'єкта вимогам, встановленим статтею 291 цього Кодексу; 2) наявність у суб'єкта господарювання, який утворюється у результаті реорганізації (крім перетворення) будь-якого платника податку, непогашених податкових зобов'язань чи податкового боргу, що виникли до такої реорганізації; 3) недотримання таким суб'єктом вимог, встановлених підпунктом 298.1.4 пункту 298.1 статті 298 цього Кодексу.

Пунктом 299.10 та абз. 2 п. 299.11 ст. 299 цього Кодексу реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у разі: 1) подання платником податку заяви щодо відмови від застосування спрощеної системи оподаткування у зв'язку з переходом на сплату інших податків і зборів, визначених цим Кодексом, - в останній день календарного кварталу, в якому подано таку заяву; 2) припинення юридичної особи (крім перетворення) або припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем відповідно до закону - в день отримання відповідним контролюючим органом від державного реєстратора повідомлення про проведення державної реєстрації такого припинення; 3) у випадках, визначених підпунктом 298.2.3 пункту 298.2 статті 298 цього Кодексу; 4) якщо у податковому (звітному) році частка сільськогосподарського товаровиробництва платника єдиного податку четвертої групи становить менш як 75 відсотків.

У разі виявлення відповідним контролюючим органом під час проведення виїзних документальних перевірок платника єдиного податку четвертої групи невідповідності вимогам підпункту 4 пункту 291.4 та пункту 291.5-1 статті 291 цього Кодексу у податковому (звітному) році або у попередніх періодах, такому платнику за такі періоди нараховуються податки та збори, від сплати яких він звільнявся як платник єдиного податку четвертої групи, та штрафні (фінансові) санкції (штрафи), передбачені главою 11 розділу II цього Кодексу. Такий платник податку зобов'язаний перейти до сплати податків за загальною системою оподаткування, починаючи з наступного місяця після місяця, у якому встановлено таке порушення.

Аналіз наведених вище норм свідчить про те, що реєстрація платником єдиного податку є безстроковою та може бути анульована шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку за рішенням контролюючого органу у встановлених законом випадках. При цьому прийняття контролюючим органом рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку можливе лише на підставі проведеної документальної перевірки відповідного платника податку та встановлених в ході останньої порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку четвертої групи).

Суд, вказує на те, що відповідачем до матеріалів справи не додано письмової відмови позивачу у реєстрації у 2017 році позивача платником єдиного податку четвертої групи, як це передбачено приписами п.299.5 ст.299 Податкового кодексу України з підстав наявності у поданих в порядку п.п.298.8.1, п.298.8, ст.298 Податкового кодексу України документах недоліків або порушення строків подачі документів.

Доказів того, що відповідачем була здійснена перевірка позивача, а також було прийняте рішення про анулювання реєстрації позивача платником єдиного податку четвертої групи відповідачем до матеріалів не надано ( крім листа від 22.02.2017 року № 2692/10/03-99-12-02-13-3).

Крім того, суд звертає увагу сторін на ту обставину, що платник єдиного податку повинен перейти на сплату інших податків і зборів у разі наявності податкового боргу на кожне перше число місяця протягом двох послідовних кварталів - в останній день другого із двох послідовних кварталів.

Однак, таке порушення відповідачем не встановлено.

Таким чином, суд доходить до висновку, що викладені в позовній заяви підстави, обставини та нормативне обґрунтування знаходять своє підтвердження в ході повного та всебічного судового розгляду матеріалів справи, доводів представників сторін та позовних вимог по суті.

Частиною 2 ст. 9 КАС України суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог. Суд може вийти за межі позовних вимог, якщо це необхідно для ефективного захисту прав, свобод, інтересів людини і громадянина, інших суб'єктів у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку суб'єктів владних повноважень.

При цьому суд вважає, що з метою повного захисту прав позивача потрібно зобов'язати Слов'янську об'єднану державну податкову інспекцію Головного вчинити, щодо дії підтвердження Публічному акціонерному товариству Донрибкомбінат м. Слов'янськ статусу платника єдиного податку IV групи у 2017 році та внести відповідні записи до реєстру платників єдиного податку про платника єдиного податку ПАТ Донрибкомбінат четвертої групи із 01.01.2017 року.

Суд прийшов до висновку, що оскільки у позивача був відсутній податковий борг станом на 01.01.2017 року, відповідачем не надано доказів проведення документальної перевірки платника податку та встановлення в ході останньої порушень, відповідно до яких платник податків не може перебувати на спрощеній системі оподаткування (бути платником єдиного податку четвертої групи) при цьому, контролюючим органом не прийнято рішення про анулювання реєстрації платника єдиного податку шляхом виключення з реєстру платників єдиного податку, позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до частини першої статті 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 1 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись Конституцією України, Кодексом адміністративного судочинства України, суд -

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Публічного акціонерного товариства Донрибкомбінат до Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області про спонукання до певних дій - задовольнити.

Зобов'язати Слов'янську об'єднану державну податкову інспекцію Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області вчинити дії щодо підтвердження Публічному акціонерному товариству Донрибкомбінат статусу платника єдиного податку IV групи у 2017 році та внести відповідні записи до реєстру платників єдиного податку про платника єдиного податку четвертої групи Публічного акціонерного товариства Донрибкомбінат із 01.01.2017 року.

Стягнути з Слов'янської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (84100, м. Слов'янськ, пл. Соборна,3, код ЄДРПОУ 39883094) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Публічного акціонерного товариства Донрибкомбінат м. Слов'янськ (84173, Донецька обл., Слов'янський район, селище Мирне, код ЄДРПОУ 00476625) судові витрати у сумі 1600 (одна тисяча шістсот) гривень.

Повний текст постанови складений та підписаний 25 січня 2018 року.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Відповідно до п.п. 15-5 п. 15 розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні та касаційні скарги подаються учасниками справи до або через відповідні суди, а матеріали справ витребовуються та надсилаються судами за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. У разі порушення порядку подання апеляційної чи касаційної скарги відповідний суд повертає таку скаргу без розгляду.

Суддя Кониченко О.М.

СудДонецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.01.2018
Оприлюднено28.01.2018
Номер документу71812632
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/1307/17-а

Постанова від 02.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 01.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 21.08.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Ханова Р.Ф.

Ухвала від 06.06.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Постанова від 06.06.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Постанова від 06.06.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 02.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 06.04.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні