Ухвала
від 26.01.2018 по справі 817/1362/17
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

про встановлення способу і порядку виконання судового рішення

26 січня 2018 року

Рівне №817/1362/17

Рівненський окружний адміністративний суд в складі судді Друзенко Н.В.,за участю секретаря судового засідання Романчук В.В., та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі: позивача: представник не прибув, відповідача: представник не прибув, розглянувши у відкритому судовому засіданні заяву Головного управління державної казначейської служби України у Володимирецькому районі Рівненській області про встановлення способу і порядку виконання судового рішення в адміністративній справі за позовом:

Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Надія"

до Володимирецького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області

про скасування постанови,

ВСТАНОВИВ:

15.01.18 до Рівненського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління державної казначейської служби України у Володимирецькому районі Рівненській області про встановлення способу і порядку виконання постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 03.10.2017 по справі №817/1362/17 в частині присудження на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Володимирецького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області судового збору у розмірі 1600,00 грн.

В обґрунтування поданої заяви зазначено, що на виконанні у Головному управлінні державної казначейської служби України у Володимирецькому районі Рівненській області перебуває виконавчий лист, виданий Рівненським окружним адміністративним судом 29.11.2017 у справі № 817/1362/17 про присудження користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Надія" за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Володимирецького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області судового збору у розмірі 1600,00 грн. Разом з тим у Головному управлінні Державної казначейської служби України у Володимирецькому районі Рівненській області відкриті рахунки лише Головного територіального управління юстиції у Рівненській області, в той час як Володимирецький районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області не обслуговується в органах казначейства.

Представники заявника, позивача та відповідача в судове засідання не прибули, про дату, час і місце розгляду справи були належним чином повідомлені.

Відповідно до частини другої статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України, неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.

Дослідивши наявні в матеріалах справи письмові докази, суд встановив та врахував наступне.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 03.10.2017 по справі №817/1362/17задоволено позов Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Надія" та присуджено на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень Володимирецького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області судовий збір у розмірі 1600,00 грн.

На підставі статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України судом видано виконавчий лист №817/1362/17 від 29.11.2017, із зазначенням строку пред'явлення – до 15.11.2020.

Згідно зі статтею 1 Закону України "Про виконавче провадження" №1404-VIII від 02.06.2016, виконавче провадження, як завершальна стадія судового провадження та примусове виконання рішень інших органів (посадових осіб), - це сукупність дій органів і посадових осіб, визначених у цьому Законі, що спрямовані на примусове виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), які провадяться на підставах, в межах повноважень та у спосіб, визначених цим Законом, іншими нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону та інших законів, а також рішеннями, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.

Частиною другою 2 статті 6 цього Закону встановлено, що рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.

Згідно з частиною 1 статті 3 Закону України "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" №4901-VI від 05.06.2012, виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду.

Частиною 1 статті 378 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що за заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання. Питання про відстрочення або розстрочення виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення може бути розглянуто також за ініціативою суду.

Ця норма не містить виключного переліку обставин, що є підставою для вирішення питання про зміну чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення, тобто підставою для зміни чи встановлення способу і порядку виконання судового рішення є обставини, що роблять виконання судового рішення неможливим.

Порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України №845 від 03.08.2011 визначено механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.

За визначенням, яке міститься в пункті 1 вказаного Порядку, боржники – це визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.

А за вимогами пункту 3 - рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).

Пунктом 19 Порядку встановлено, що безспірне списання коштів державного та місцевих бюджетів і їх перерахування на рахунок, зазначений у виконавчому документі про стягнення надходжень бюджету або у заяві про виконання рішення про стягнення надходжень бюджету, здійснюються органами Казначейства з відповідного рахунка, на який такі кошти зараховані, шляхом оформлення розрахункових документів.

Відповідно до п.24 Порядку стягувачі, на користь яких прийняті рішення про стягнення коштів з рахунків боржника, подають до органу Казначейства, в якому обслуговується боржник, документи зазначені у пункті 6 цього Порядку.

Згідно з пунктом 5.5. Положення про Головне територіальне управління юстиції Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, в областях, містах Києві та Севастополі, затвердженого наказом Міністерства юстиції України №1707/5 від 23.06.2011, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України від 23.06.2011 за №759/19497, Головне територіальне управління юстиції з метою організації своєї діяльності здійснює централізований бухгалтерський облік витрат на утримання районних, районних у містах, міських (міст обласного значення), міськрайонних, міжрайонних управлінь юстиції, структурних підрозділів, що забезпечують реалізацію повноважень ДВС та Укрдержреєстру, нотаріальних контор.

Відповідно до Порядку відкриття та закриття рахунків у національній валюті в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України №758 від 22.06.2012, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 18.07.2012 за №1206/21518, в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Володимирецькому районі Рівненської області відкриті рахунки лише Головного територіального управління юстиції у Рівненській області, а боржник – Володимирецький районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області.

Проаналізувавши вищезазначене, суд дійшов висновку, що суб'єкт владних повноважень - Володимирецький районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області не є самостійним відокремленим підрозділом Головного територіального управління юстиції у Рівненській області та не обслуговується в органах Державного казначейства України, що ускладнює виконання судового рішення в частині присудження на користь позивача судових витрат в сумі 1600,00 грн.

В той же час Головне територіальне управління юстиції у Рівненській області в структуру якого входить Володимирецький районний відділ державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області є юридичною особою публічного права з самостійним балансом та рахунками в органах Казначейства та є розпорядником коштів.

За наведених обставин, суд дійшов висновку про наявність підтверджених документально обставин, які роблять неможливим виконання судового рішення у справі №817/1362/17 в частині присудження користь Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Надія" за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області судового збору у розмірі 1600,00 грн.

В той же час, вказані обставини можуть бути усунуті шляхом встановлення судом такого порядку виконання рішення, за яким безспірне списання належить провести з відповідного казначейського рахунку Головного територіального управління юстиції у Рівненській області, в структуру якого входить Управління державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області.

За наведених обставин, суд дійшов висновку, що заява про встановлення способу і порядку виконання постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 03.10.2017 по справі №817/1362/17 підлягає до задоволення.

Керуючись статтями 241-246, 255, 295, 378 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Заяву Головного управління державної казначейської служби України у Володимирецькому районі Рівненській області про встановлення порядку та способу виконання судового рішення задовольнити.

Встановити спосіб і порядок виконання постанови Рівненського окружного адміністративного суду від 03.10.2017 по справі №817/1362/17 в частині присудженння на користь позивача - Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Надія" за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень - Володимирецького районного відділу державної виконавчої служби Головного територіального управління юстиції у Рівненській області судового збору у розмірі 1600,00 грн., шляхом безспірного списання таких коштів з відповідного казначейського рахунку суб'єкта владних повноважень – Головного територіального управління юстиції у Рівненській області (код ЄДРПОУ 34922678).

Ухвала набирає законної сили після її підписання.

Ухвала може бути оскаржена. Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п'ятнадцяти днів з дня її підписання. Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд.

Повний текст ухвали виготовлено 26.01.2018

Суддя Друзенко Н.В.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2018
Оприлюднено30.01.2018
Номер документу71814697
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1362/17

Ухвала від 26.01.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 16.01.2018

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Постанова від 03.10.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

Ухвала від 14.09.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Друзенко Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні