Ухвала
від 26.01.2018 по справі 908/1684/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 16/28/17

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

26.01.2018 Справа № 908/1684/17

Господарський суд Запорізької області у складі судді Ніколаєнка Романа Анатолійовича, при секретарі Кричмаржевському Д.В., розглянувши в судовому засіданні матеріали справи №908/1684/17,

За заявою боржника - товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРІДАНА ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39893741; 69035, м.Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11)

про банкрутство

ліквідатор - голова ліквідаційної комісії ОСОБА_1

За участю представників:

від боржника - ОСОБА_2 (дов.б/н від 18.08.2017)

від ГУ ДФС у Запорізькій області - ОСОБА_3 (дов.№ 98/8-01-10-06 від 19.01.2018)

В С Т А Н О В И В:

Постановою господарського суду Запорізької області від 11.09.2017 у справі № 908/1688/17 згідно зі ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VІ (надалі - Закон «Про відновлення платоспроможності...» ) боржника - ТОВ «ЕРІДАНА ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39893741; 69035, м.Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11) визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_1 (ідент.№ НОМЕР_1, поштова адреса: 69035, м.Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11).

11.09.2017 повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури оприлюднене на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України за № 45851.

Зауважується, що 15.12.2017 набрала чинності нова редакція Господарського процесуального кодексу України (в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII).

Крім того, Законом України від 03.10.2017 № 2147-VIII внесені певні зміни до тексту Закону «Про відновлення платоспроможності...» .

Згідно з п.9 Перехідних положень нової редакції Господарського процесуального кодексу України справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

За положеннями ст.12 нової редакції Господарського процесуального кодексу України господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку, передбаченому цим Кодексом для позовного провадження, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» .

Ліквідатором на розгляд суду надано звіт по справі станом на 27.12.2017, реєстр вимог кредиторів, ліквідаційний баланс банкрута, документи щодо здійснення ліквідаційної процедури.

Для розгляду звіту ліквідатора, ліквідаційного балансу, реєстру вимог кредиторів, документів, що підтверджують проведення ліквідаційної процедури, ухвалою суду від 09.01.2018 на 26.01.2018 призначено судове засідання.

16.01.2018 від Головного управління ДФС України у Запорізькій області, у свою чергу, надійшло клопотання (вих.№ 74/8-01-10-06 від 16.01.2018) з проханням до проведення податкової перевірки не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі .

Додатково, ліквідатором надано звіт, ліквідаційний баланс та реєстр вимог кредиторів станом на 24.01.2018.

Судове засідання 26.01.2018 зафіксовано аудиозаписом за допомогою програмно-апаратного комплексу «Оберіг» .

Згідно із звітом ліквідатора станом на 24.01.2018 ліквідаційна процедура є завершеною, кредиторські вимоги не погашені в зв'язку з недостатністю активів банкрута за результатами ліквідаційного балансу, яким підтверджується неплатоспроможність банкрута. Ліквідатор просить затвердити звіт та ліквідаційний баланс банкрута та ліквідувати останнього.

Представник боржника у судовому засіданні звіт ліквідатора підтримала. Згідно з поясненнями представника здійснені у ліквідаційній процедурі необхідні заходи є вичерпаними, ліквідаційна процедура завершена і за її результатами наявні підстави для ліквідації банкрута та закриття провадження у справі.

ГУ ДФС у Запорізькій області у клопотанні (вих.№ 74/8-01-10-06 від 16.01.2018) зазначає, що на адресу ліквідатора 06.11.2017 було направлено лист з проханням надати первинні бухгалтерські документи для проведення перевірки відповідно до вимог Податкового кодексу України. Ненадання цих документів є перешкодою для реалізації контролюючим органом функцій здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів та платежів шляхом проведення перевірки і цей факт унеможливлює остаточні висновки контролюючого органу щодо припинення або неприпинення підприємством господарської діяльності. Забезпечення проведення позапланової перевірки достовірного і повного визначення сум податків, що підлягали сплаті банкрутом до державного бюджету за період його діяльності та відповідно стягнення в разі необхідності донарахованих сум податків і зборів в межах справи про банкрутство на користь державного бюджету є економічними інтересами держави, які полягають у отриманні державним бюджетом належних сум платежів і відповідно виконання дохідної частини державного бюджету. Посилаючись на такі обставини, ГУ ДФС у Запорізькій області просить до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області не затверджувати ліквідаційний баланс банкрута та не приймати рішення про припинення провадження у справі.

Представник ГУ ДФС у Запорізькій області у судовому засіданні клопотання підтримав.

Представником боржника надані письмові (вих..№ 05 від 26.01.2018) та у судовому засіданні - усні заперечення на клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області, в яких зазначено про відсутність підстав для зупинення провадження у справі, передбачених ст.228 ГПК України, а також звернуто увагу на положення ст.ст.78, 82 Податкового кодексу України, якими визначені підстави та строки проведення податкових перевірок.

Судом під час розгляду справи були повно та всебічно з'ясовані обставини, що стали підставою для застосування до боржника ліквідаційної процедури, передбаченої Законом України «Про відновлення платоспроможності…» , безпосередньо досліджені докази у справі, звіт ліквідатора з додатками, ліквідаційний баланс, матеріали справи про банкрутство, пояснення ліквідатора, викладені у звіті. Також надано оцінку клопотанню ГУ ДФС у Запорізькій області. Враховано пояснення присутніх представників.

За підсумками судового засідання судом у нарадчій кімнаті прийнято судове рішення. Постановлено ухвалу, вступну та резолютивну частину якої оголошено після виходу з нарадчої кімнати. Повідомлено про термін виготовлення повного тексту ухвали - протягом трьох днів після оголошення скороченого тексту.

У відповідності до ч.3 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності…» кредитори мають право заявити свої вимоги до боржника, який ліквідується, у місячний строк з дня офіційного оприлюднення повідомлення про визнання боржника, який ліквідується, банкрутом, на офіційному веб-сайті Вищого господарського суду України в мережі Інтернет. Зазначений строк є граничним і поновленню не підлягає. Особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу.

До реєстру вимог кредиторів банкрута станом на 25.01.2018 ліквідатором включено:

1. Головне управління ДФС у Запорізькій області (69107, м.Запоріжжя, пр.Соборний, 166, код ЄДРПОУ 39396146) з вимогами до боржника в розмірі 3200,00 грн. першої черги задоволення та 8500,00 грн. шостої черги;

2. ТОВ «Дарт Проект» (04119, м.Київ, вул.Зоологічна, 4-а, оф.139, код ЄДРПОУ 40107312) з вимогами в розмірі 100320,00 грн. шостої черги задоволення.

Включення до реєстру ГУ ДФС у Запорізькій області узгоджується з ухвалою від 16.01.2018 у даній справі, якою судом визнано вимоги ГУ ДФС у Запорізькій області у тих самих сумах та з такою ж черговістю.

ТОВ «Дарт Проект» не заявляло вимоги до суду та ліквідатору у судовій процедурі банкрутства, але заборгованість рахується за обліком боржника, була визнана у позасудовій процедурі ліквідації і включення вимог цієї юридичної особи до реєстру відповідає приведеним вище положенням ч.3 ст.95 Закону «Про відновлення платоспроможності…» .

Розглянувши наданий звіт ліквідатора та матеріали справи, суд вважає, що підстави для відкладення судового розгляду відсутні, ліквідатором вжито всіх встановлених Законом «Про відновлення платоспроможності...» заходів по здійсненню та завершенню ліквідаційної процедури.

Згідно з матеріалами справи та документами, що підтверджують проведену ліквідаційну процедуру, зокрема матеріалами інвентаризації майна банкрута, інформаційними довідками реєстраційних органів, в тому числі інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна, витягом з Державного реєстру обтяжень рухомого майна щодо суб'єкта - боржника, довідками Держгеокадастру, регіональних сервісних центрів МВС, органів ДВС, ДФС, Держпродспоживслужби та інш., відомостями з офіційних баз даних Укрпатенту, Держархбудінспекції, Державіаслужби в мережі Інтернет рухоме та нерухоме майно, немайнові права за боржником не зареєстровані, виконавчі документи на виконанні в органах ДВС не перебувають, розрахункові рахунки відсутні.

До фондів соціального страхування боржник заборгованості не має, про що свідчать довідки фондів.

Виявлені грошові кошти в касі боржника в розмірі 600,00 грн. використані на певні витрати у ліквідаційній процедурі (отримання інформації з державних реєстрів).

Проведеною ліквідатором роботою встановлено, що майно банкрута, за рахунок якого можливо було б погасити кредиторську заборгованість, відсутнє і це підтверджено матеріалами ліквідаційної процедури.

Кредиторські вимоги залишилися непогашеними в зв'язку з відсутністю майна боржника, за рахунок якого було б можливе задоволення вимог.

Суд вважає, що виконана ліквідатором робота та заходи, які вживались для виявлення та розшуку майна боржника, дали можливість належним чином сформувати актив та пасив боржника, встановити недостатність ліквідаційної маси для погашення вимог кредиторів.

Оцінивши звіт, що відповідає вимогам ст. 46 Закону України «Про відновлення платоспроможності…» та ліквідаційний баланс, матеріали, що стосуються здійснення ліквідаційної процедури, вислухавши представника боржника, суд дійшов висновку про наявність підстав для затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу банкрута.

Клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області щодо не затвердження ліквідаційного балансу та неприйняття рішення про припинення (закриття) провадження у справі до проведення податкової перевірки суд не знайшов підставним та обґрунтованим з огляду на таке.

У відповідності до п.68.1 ст.68 Податкового кодексу України орган державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань у день державної реєстрації такої особи, державної реєстрації припинення юридичної особи чи підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, внесення будь-яких інших записів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань повинен передати відповідному контролюючому органу відомості з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань про вчинення реєстраційних дій, передбачених законом.

Дані про прийняття рішення щодо припинення юридичної особи та припинення підприємницької діяльності фізичної особи-підприємця, відомості щодо яких містяться в Єдиному державному реєстрі, контролюючі органи отримують від державних реєстраторів у порядку взаємного обміну інформацією з реєстрів Державної реєстраційної служби України та Центрального контролюючого органу.

Як вбачається з матеріалів справи, рішення про ліквідацію боржника було прийнято 06.06.2017, а 08.06.2017 до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено відомості про прийняття учасником ТОВ «ЕРІДАНА ТРЕЙД» рішення про припинення товариства, відомості про голову ліквідаційної комісії та про визначений строк для заявлення вимог кредиторів.

Крім того, головою ліквідаційної комісії на адресу контролюючого органу за обліком - Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області було направлено заяву про припинення платника податків форми № 8-ОПП, що підтверджується супровідним листом боржника № 1 від 05.07.2017 з додатком - заявою форми № 8-ОПП та доказами їх направлення (копії реєстру поштових відправлень, фіскального чеку, списку поштових згрупованих відправлень). Докази неотримання цієї заяви контролюючим органом відсутні.

Ухвали господарського суду Запорізької області про прийняття заяви ТОВ «ЕРІДАНА ТРЕЙД» до розгляду, порушення провадження у справі направлялися на адресу Запорізької ОДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області. Постанова про визнання боржника банкрутом направлялася на адресу ГУ ДФС у Запорізькій області.

Порядок проведення документальних перевірок податковим органом визначений главою 8 Податкового кодексу України. Зокрема, відповідно до пункту 78.1.7 п. 78.1 статті 78 Податкового кодексу України документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку.

Пунктом 78.4 статті 78 Податкового кодексу України встановлено, що про проведення документальної позапланової перевірки керівник контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом. Право на проведення позапланової документальної перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено під розписку копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.

Пунктом 82.2 статті 82 Податкового кодексу України встановлено, що тривалість перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів. Продовження строків проведення перевірок, визначених у статті 78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб'єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.

Пунктом 79.2 статті 79 Податкової кодексу України закріплено, що документальна позапланова перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу виключно на підставі рішення керівника контролюючого органу, оформленого наказом, та за умови надіслання платнику податків рекомендованим листом із повідомленням про вручення або вручення йому чи його уповноваженому представнику під розписку копії наказу про проведення документальної позапланової перевірки та письмового повідомлення про дату початку та місце проведення такої перевірки. Виконання умов цієї статті надає посадовим особам контролюючого органу право розпочати проведення документальної перевірки.

Відповідно до пункту 81.2 Податкового кодексу України, у разі відмови платника податків та/або посадових осіб платника податку у допуску посадових осіб контролюючого органу до проведення перевірки, складається акт, який засвідчує факт відмови.

В матеріалах справи відсутні будь-які докази призначення податкової перевірки, зокрема наказу на проведення перевірки, доказів вручення чи надсилання копії наказу на адресу боржника, письмового повідомлення про дату та місце проведення такої перевірки, акт відмови у допуску посадових осіб контролюючого органу. Але ж лише за наявності призначення податкової перевірки податковий орган вправі отримати та вимагати первинні документи та регістри бухгалтерського та податкового обліку боржника

Суд вважає, що, враховуючи положення ст. ст. 78, 82 Податкового кодексу України, у податкового органу було достатньо часу для призначення та проведення перевірки боржника.

При цьому також зазначається, що проведення процедури банкрутства суб'єкта підприємницької діяльності згідно з приписами законодавства про банкрутство не залежить від факту можливості або неможливості провести перевірку банкрута податковим органом. Взаємовідносини між податковим органом як органом державного контролю та платником податків урегульовані спеціальними нормами Податкового кодексу України, які не залежать від норм Закону України «Про відновлення платоспроможності..» , якщо інше прямо не зазначено у самому законі. Ані норми Закону України «Про відновлення платоспроможності…» , ані норми Податкового кодексу України не містять положень про те, що підприємство - банкрут не може бути ліквідоване за рішенням суду чи ліквідаційна процедура має бути продовжена у зв'язку з неможливістю проведення перевірки банкрута податковим органом.

Обставини, пов'язані з виконанням податковим органом своїх повноважень, не можуть бути підставами для зупинення процесу ліквідації господарюючого суб'єкта, а також бути перешкодою для завершення провадження у справі про банкрутство за наявності передбачених законодавством про банкрутство підстав для того.

В задоволенні клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області щодо не затвердження ліквідаційного балансу та неприйняття рішення про припинення (закриття) провадження у справі від 16.01.2018 відмовлено.

За таких викладених вище обставин, враховуючи що за результатами ліквідаційного балансу у банкрута не залишилось майна для здійснення статутної діяльності ТОВ «ЕРІДАНА ТРЕЙД» слід ліквідувати, провадження у справі закрити.

Згідно з ч 4 ст.83 Закону України «Про відновлення платоспроможності…» вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Відповідно до ч.5 ст.45 Закону України «Про відновлення платоспроможності…» вимоги не задоволені за недостатністю майна вважаються погашеними.

Керуючись ст.ст. 2, 9, 46, 48, п.6 ч.1, ч.4 ст.83 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» в редакції Закону України від 22.12.2011 № 4212-VІ, ст.ст.2, 12, 20, 232-235 Господарського процесуального кодексу України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VІІІ, суд

УХВАЛИВ:

В задоволенні клопотання ГУ ДФС у Запорізькій області щодо не затвердження до проведення перевірки працівниками ГУ ДФС у Запорізькій області ліквідаційного балансу та неприйняття рішення про припинення (закриття) провадження у справі від 16.01.2018 відмовити.

Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - товариства з обмеженою відповідальністю «ЕРІДАНА ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39893741; 69035, м.Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11) затвердити.

Банкрута - товариство з обмеженою відповідальністю «ЕРІДАНА ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39893741; 69035, м.Запоріжжя, пр.Маяковського, буд. 11) ліквідувати.

Провадження у справі закрити.

Вимоги не задоволені за недостатністю майна вважати погашеними.

Ліквідатору передати до архіву фінансово-господарські документи банкрута.

Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.

Копії ухвали надіслати кредиторам (в т.ч. ГУ ДФС у Запорізькій області), банкруту, ліквідатору, відділу з питань банкрутства Головного територіального управління юстиції у Запорізькій області, Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради, Головному управлінню статистики у Запорізькій області.

Ухвала господарського суду набирає законної сили негайно після її оголошення, відповідно до ст. 235 ГПК України.

Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку протягом 10 днів з дня її проголошення за правилами, визначеними ст. ст. 254-259 ГПК України, шляхом подання наразі апеляційної скарги через господарський суд Запорізької області.

Повний текст ухвали буде складено протягом трьох днів.

Суддя Р.А.Ніколаєнко

Повний текст ухвали, відповідно до ст.233 ГПК України, складено 29.01.2018.

Дата ухвалення рішення26.01.2018
Оприлюднено30.01.2018
Номер документу71859462
СудочинствоГосподарське
Сутьбанкрутство ліквідатор - голова ліквідаційної комісії ОСОБА_1

Судовий реєстр по справі —908/1684/17

Ухвала від 24.05.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Погребняк В.Я.

Ухвала від 06.04.2018

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Погребняк В.Я.

Ухвала від 26.01.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 16.01.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 09.01.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 09.01.2018

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 12.12.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 08.11.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 11.10.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Постанова від 11.09.2017

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні