ЖИТОМИРСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
10002, м-н Путятинський, 3/65, телефон/факс: (0412) 481-604, 481-637 e-mail: inbox@apladm.zt.court.gov.ua
Головуючий у 1-й інстанції: Друзенко Н.В.
Суддя-доповідач:Кузьменко Л.В.
УХВАЛА
"29" січня 2018 р. Справа № 817/1331/17
Суддя Житомирського апеляційного адміністративного суду Кузьменко Л.В. , розглянувши клопотання Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про відстрочення сплати судового збору у справі за апеляційною скаргою Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області на постанову Рівненського окружного адміністративного суду від "08" листопада 2017 р. у справі за позовом Публічного акціонерного товариства "Дікергофф Цемент Україна" до Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області, Державної служби України з питань геодезії, картографії та кадастру про визнання незаконними та скасування висновків, зобов'язання вчинення певних дій , -
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 11.01.2018 р. апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області залишено без руху з підстав несплати судового збору та надано десятиденний строк з дня вручення цієї ухвали для усунення зазначених недоліків.
22.01.2018р. на адресу суду від Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області надійшло клопотання про відстрочення сплати судового збору. Зазначено, що станом на 17.01.2018р. кошторис Головного управління не затверджено, а тому на даний час кошти на сплату судового збору відсутні.
Відповідно до ч.1 ст. 133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк. Зміст цієї статті передбачає право суду, а не обов'язок, на свій розсуд відстрочити, розстрочити, зменшити або звільнити від сплати судового збору.
Враховуючи вищевикладене, суд приходить до висновку, що єдиною підставою для звільнення, розстрочки, відстрочки від сплати судового збору є незадовільний майновий стан сторони, тобто фізичної або юридичної особи. Звільнення сторони від сплати судового збору є правом, а не обов'язком суду. При цьому, клопотання про відстрочення або розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від його сплати може бути викладене в апеляційній скарзі, яка подаються до суду, або окремим документом. Особа, яка заявляє відповідне клопотання, повинна навести доводи і подати належні і допустимі, у розумінні ст.ст. 73, 74 КАС України, докази на підтвердження того, що її майновий стан перешкоджав (перешкоджає) сплаті судового збору у встановленому законодавством порядку і розмірі.
Статтею 129 Конституції України передбачено, що однією із засад судочинства визначено рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, у тому числі й органів державної влади.
У зв'язку із цим обставини, пов'язані з фінансуванням установи чи організації з Державного бюджету України та відсутністю у ньому коштів, призначених для сплати судового збору, не можуть вважатися достатньою підставою для звільнення, розстрочення чи відстрочення від такої сплати.
Визначення майнового стану сторони є оціночним та залежить від доказів, якими обґрунтовується рівень майнового стану сторони. Якщо залежно від рівня майнового стану сторона позбавлена можливості сплатити судовий збір, то такі обставини є підставою на відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення сторони від сплати. Таке ж право мають і бюджетні установи. Водночас якщо ці бюджетні установи діють як суб'єкти владних повноважень, то обмежене фінансування такої установи не є підставою для відстрочення та розстрочення сплати судового збору, зменшення його розміру або звільнення від сплати.
Відповідно до пункту 2 Прикінцевих положень Закону України від 22.05.2015р. №484-VIII "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сплати судового збору" зобов'язано Кабінет Міністрів України забезпечити відповідне фінансування державних органів, які позбавляються пільг щодо сплати судового збору.
З огляду на зазначене, підстави для відстрочення сплати судового збору відсутні.
Отже, судовий збір за подання апеляційної скарги на постанову суду складає 17600 грн.
Згідно з ч.2 ст.121 КАС України встановлений судом процесуальний строк може бути продовжений судом за заявою учасника справи, поданою до закінчення цього строку, чи з ініціативи суду.
Виходячи з вимог ч. 2 ст. 121 КАС України заявнику можливо продовжити строк для виконання ухвали до 19 лютого 2018 р.
Керуючись ст. 121 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя, -
УХВАЛИВ:
Відмовити у задоволенні клопотання Головного управління Держгеокадастру у Рівненській області про відстрочення сплати судового збору.
Продовжити Головному управлінню Держгеокадастру у Рівненській області строк, встановлений ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від "11" січня 2018 р. про залишення апеляційної скарги без руху до "19" лютого 2018 р.
Копію ухвали направити заявнику.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.
Суддя Л.В. Кузьменко
Суд | Житомирський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2018 |
Оприлюднено | 02.02.2018 |
Номер документу | 71884382 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Житомирський апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні