Ухвала
від 25.01.2018 по справі 755/9444/16-к
ДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 755/9444/16-к

1-кс/755/354/18

У Х В А Л А

І М Е Н Е МУ К Р А Ї Н И

25 січня 2018 року слідчий суддя Дніпровського районного суду м. Києва ОСОБА_1 , при секретарі ОСОБА_2 , за участі слідчого ОСОБА_3 , розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого Дніпровського управління поліції Головного управління Національної поліцї в м. Києві ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення перевірки, в рамках кримінального провадження №42015100040000103 від 06 липня 2015 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2,3,4 ст. 197-1 КК України, -

В С Т А Н О В И В :

Слідчий Дніпровського управління поліції Головного управління національної поліції в м. Києві звернувся до слідчого судді з клопотанням про зобов`язання посадової особи Головного управління Держгеокадастру у Київській області провести перевірку щодо можливого порушення вимог земельного законодавства на земельній ділянці за адресою: м. Київ, Труханів острів, пляж «Центральний», вул. Труханівська, територія «Кафе на деревах «Скворечник», встановивши термін проведення перевірки не більше 5-ти днів з моменту оголошення ухвали.

В обґрунтування вказаного клопотання слідчий зазначає, що Дніпровським управлінням поліції Головного управління Національної поліції в місті Києві проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42015100040000103, щодо самовільного зайняття земельної ділянки, вчиненого особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею, або групою осіб, або щодо земельних ділянок особливо цінних земель, земель в охоронних зонах, зонах санітарної охорони, санітарно- захисних зонах чи зонах особливого режиму використання земель.

Досудовим розслідуванням встановлено, що на початку квітня 2017 на о. Труханів у м. Києві, по вул. Труханівська, а саме та пляжі «Центральний» встановлено тимчасові дерев`яні конструкції, яким було надано назву « ІНФОРМАЦІЯ_1 ».

Також встановлено, що роботи із встановлення вказаних тимчасових дерев`яних споруд та конструкцій проводились найманими працівниками під керівництвом особи на ім`я ОСОБА_5 , який неодноразово звертався до керівництва КП «Плесо» з приводу оформлення договорів про надання послуг щодо санітарного утримання території вказаного «Кафе на деревах «Скворечник» та відшкодування вартості електричної енергії у зв`язку з діяльністю вказаного об`єкту.

У результаті звернень ОСОБА_5 до КП «Плесо» було укладено договори про надання послуг щодо санітарного утримання території вказаного «Кафе на деревах «Скворечник» № 22/2017 від 18.04.2017 та відшкодування вартості електричної енергії у зв`язку з діяльністю вказаного об`єкту № 689/е від 21.04.2017. Вказані договори підписані генеральним Директором КП «Плесо» ОСОБА_6 та ОСОБА_5 .

Таким чином, встановлено, що ОСОБА_5 , маючи прямий умисел, діючи, з корисливих мотиві в, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер свого діяння, передбачаючи його суспільно небезпечні наслідки та бажаючи їх настання, діючи всупереч вимогам ст.ст. 116, 123-126 Земельного кодексу України, що регламентують набуття і реалізацію права на землю, усвідомлюючи, що він не мас жодних рішень органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про передачу Йому у власність чи надання у користування земельної ділянки за адресою: АДРЕСА_1 , шляхом встановлення тимчасових споруд та конструкцій під назвою «Кафе на деревах «Скворечник», самовільно заволодів земельною ділянкою комунальної власності водного фонду, в межах стометрової прибережної смуги р. Дніпро, площею 0,2448 га, яка розташована за вказаною адресою.

Під час досудового розслідування виникла необхідність у проведенні перевірки самовільно зайнятої земельної ділянки спеціалістами Головного управління Держгеокадастру у Київській області, внаслідок чого 06.11.2017 прокурором Київської місцевої прокуратури ОСОБА_4 було направлено лист з проханням про проведення перевірки, на який 20.11.2017 Головним Управлінням Держгеокаджастру у Київській області було надано відповідь, в якій зазначається, що для організації здійснення державного контролю за використанням та охороною земель потрібно надати матеріали кримінального провадження в частині, що стосується земельних відносин.

Так, 10.01.2018 року прокурором Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 до Головного управління Держгеокадастру у Київській області було надіслано копії матеріалів кримінального провадження №42015100040000103 від 06.07.2015, але перевірку не проведено по теперішній час.

Згідно Положення про Головне управління Держгеокадастру у Київській області, затвердженим наказом Держгеокадастру від 17.11.2016 № 308, завданням Головного управління Держгеокадастру у Київській області є реалізація повноважень Держгеокадастру, а в частині реалізації державної політики у сфері державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості грунтів також і на території Києва.

Відповідно до ст. 9 ЗУ «Про державний контроль за використанням та охороною земель», державний контроль за використанням та охороною земель, дотриманням вимог законодавства України про охорону земель і моніторинг ґрунтів здійснюється шляхом проведення перевірок.

Згідно ст. 84 КПК України доказами в кримінальному провадженні є фактичні дані, отримані у передбаченому цим Кодексом порядку, на підставі яких слідчий, прокурор, слідчий суддя і суд встановлюють наявність і відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню. Процесуальними джерелами Доказів є показання, речові докази, документи, висновки експертів.

Слідчий в судовому засіданні підтримав клопотання з підстав викладених у мотивувальній частині та просив його задовольнити.

Вислухавши пояснення слідчого, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя приходить на наступного висновку.

Відповідно до частини 2статті 93 КПК Українисторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбаченихКПК України.

Пункт 10 та пункт 21 частини другоїстатті 36 КПК Українивизначає, що прокурор, здійснюючи нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у форму процесуального керівництва досудовим розслідуванням уповноважений погоджувати або відмовляти у погоджені клопотань слідчого до слідчого судді про проведення слідчих (розшукових), негласних слідчих (розшукових) дій, інших процесуальних дій у випадках, передбаченихКПК Україничи самостійно подавати слідчому судді такі клопотання, а також здійснювати інші повноваження, передбаченіКПК України.

Порядок та підстави проведення перевірок врегульованіЗаконом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V. Згідно норм даного закону орган державного нагляду (контролю) здійснює контролюючі функції шляхом проведення планових та позапланових заходів.

Згідно п. 2Постанови КМУ № 442 від 10.09.2014 "Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади"ліквідовано Державну інспекцію сільського господарства, поклавши функції із здійснення державного нагляду (контролю) в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій та форм власності, родючості ґрунтів - на Державну службуз питань геодезії, картографії та кадастру.

Відповідно до вимог п. 1 Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженогопостановою КМУ № 15 від 14.01.2015(далі - Положення) Державна служба України з питань геодезії, картографіїта кадастру (Держгеокадастр) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра аграрноїполітики та продовольства і який реалізує державну політику у сфері топографо-геодезичної і картографічної діяльності, земельних відносин, землеустрою, у сфері Державного земельного кадастру, державного нагляду (контролю) в агропромисловому комплексі в частині дотримання земельного законодавства, використання та охорони земель усіх категорій і форм власності, родючості ґрунтів.

Поряд з цим, згідно п.п. 25-1 п. 4 Положення Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль) за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності, у тому числі за: веденням державного обліку і реєстрацією земель, достовірністю інформації про наявність та використання земель; дотриманнямвимог земельного законодавства в процесі укладання цивільно-правових договорів, передачі у власність, надання у користування, в тому числі в оренду, вилучення (викупу) земельних ділянок; дотриманням органами державної влади, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами вимог земельного законодавства та встановленого порядку набуття і реалізації права на землю; використанням земельних ділянок відповідно до цільового призначення; дотриманням органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування вимог земельного законодавства з питань передачі земель у власність та надання у користування, зокрема в оренду, зміни цільового призначення, вилучення, викупу, продажу земельних ділянок або прав на них на конкурентних засадах.

Пунктом 2Постанови Кабінету Міністрів України № 408 від 13.08.2014 року «Питання запровадження обмежень на проведення перевірок державними інспекціями та іншими контролюючими органами»встановлено, що надання дозволу на проведення перевірок підприємств, установ, організацій, фізичних осіб-підприємців не потребуються у разі якщо такі перевірки проводяться за рішення суду.

Так, долученими до клопотання слідчого документами підтверджується, що результати позапланової перевірки є необхідними для досягнення повноти, всебічності та неупередженості розслідування факту дотримання вимог земельного законодавства України в рамках кримінального провадження №42015100040000103 від 06.07.2015 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2,3,4 ст. 197-1КК України.

Таким чином з урахуванням викладених слідчим обставин, встановлених під час здійснення досудового розслідування кримінального провадження №42015100040000103 від 06.07.2015 року за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч.ч. 2,3,4 ст. 197-1КК України, слідчий суддя приходить до висновку, що акт позапланової перевірки, дозвіл на проведення якої просить надати слідчий у клопотанні, може бути доказом у справі під час судового розгляду, а тому клопотання підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст.93,309 КПК України,Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», слідчий суддя, -

УХВАЛИВ :

Клопотання слідчого Дніпровського управління поліції Головного управління Національної поліцї в м. Києві ОСОБА_3 , яке погоджено прокурором Київської місцевої прокуратури №4 ОСОБА_4 про надання дозволу на проведення перевірки - задовольнити.

Призначити позапланову перевірку щодо додержання вимог земельного законодавства на земельній ділянці за адресою: м. Київ, о. Труханів, пляж Центральний, вул. Труханівська (територія «Кафе на деревах «Скворечник», встановивши термін проведення перевірки протягом 5-ти днів з моменту оголошення ухвали.

Проведення перевірки доручити відповідним працівникам Головного управління Держгеокадастру у Київській області.

Питання, які необхідно дослідити у ході проведення позапланової виїзної перевірки з метою повного, всебічного та неупередженого досудового розслідування визначити спільно зіспеціалістамиГоловного управління Держгеокадастру у Київській області.

Результати перевірки оформити у відповідності до вимог діючих норм чинного законодавства України.

Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Слідчий суддя ОСОБА_1

СудДніпровський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення25.01.2018
Оприлюднено01.03.2023
Номер документу71909703
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —755/9444/16-к

Ухвала від 20.02.2018

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Сазонова М. Г.

Ухвала від 20.02.2018

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Сазонова М. Г.

Ухвала від 08.02.2018

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 08.02.2018

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Марченко М. В.

Ухвала від 25.01.2018

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Сазонова М. Г.

Ухвала від 23.01.2018

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Сазонова М. Г.

Ухвала від 25.01.2018

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Сазонова М. Г.

Ухвала від 14.12.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 22.12.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

Ухвала від 22.12.2017

Кримінальне

Дніпровський районний суд міста Києва

Бірса О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні