ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
----------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 січня 2018 р.м.ОдесаСправа № 814/545/17
Категорія: 8.3 Головуючий в 1 інстанції: Біоносенко В. В. Час і місце ухвалення: 10:38, м.Миколаїв Дата складання повного тексту: 07.08.2017р.
Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого -судді Романішина В.Л.,
суддів Градовського Ю.М., Шляхтицького О.І.,
за участю секретаря Колеснікова-Горобець І.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м.Одесі апеляційну скаргу Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області на постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2017 року у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія до Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
В березні 2017 року товариство з обмеженою відповідальністю оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія звернулося до Миколаївського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 28 жовтня 2016 року №0000221400 та №0000231400.
Позов обґрунтовувало тим, що позапланову виїзну документальну перевірку проведено посадовими особами відповідача з порушенням норм чинного законодавства, зокрема, термін її проведення перевищував 5 робочих днів, перевірку здійснено без фактичного виїзду за місцем знаходження товариства, за відсутності його уповноваженої особи, у зв'язку з чим прийнятті за наслідками такої перевірки податкові повідомлення-рішення є незаконними та підлягають скасуванню. Зафіксована актом перевірки інформація є неправдивою, зазначені в ньому цифрові показники не підтверджені документально.
Постановою Миколаївського окружного адміністративного суду від 02.08.2017р. позов задоволено.
Не погоджуючись із зазначеною постановою, Очаківська ОДПІ Головного управління ДФС у Миколаївській області подала апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції, як таке, що прийняте порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нову постанову, якою позов товариства з обмеженою відповідальністю оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія залишити без задоволення.
В своїй скарзі апелянт зазначає, що перевіркою повноти визначення земельного податку встановлено його заниження товариством в сумі 248198,8 грн., а також, в порушення п.284.4 ст.284 Податкового кодексу України та умов договору від 16.04.2010р., посадовими особами товариства з обмеженою відповідальністю оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія не врахована сума нормативно-грошової оцінки ділянки, внаслідок чого занижено орендну плату за період з 01.01.2015р. по 01.07.2016р. на суму 3941,28 грн.
Товариство з обмеженою відповідальністю оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія подало відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначило, що позивач не є користувачем земельної ділянки площею 11,1975 га, так як рішенням Очаківської міської ради №26 від 23.12.2011р. припинено право користування вказаною земельною ділянкою. Просить апеляційну скаргу Очаківської ОДПІ Головного управління ДФС у Миколаївській області залишити без задоволення, а постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2017 року - без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, представника позивача, розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія 30.01.1998р. зареєстровано в якості юридичної особи Очаківською районною державною адміністрацією.
Позивач є власником нерухомого комплексу за адресою: м.Очаків, вул. 60 років СРСР, будинок 7, загальною площею 11514,5 кв.м.
За період з 01.01.2015р. по 01.07.2016р. ТОВ оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія задекларувало та сплатило земельного податку у сумі 39219,41 грн. та орендної плати в сумі 11918,26 грн.
На підставі наказу Очаківської ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївський області від 28.09.2016р. №157 та направлення на проведення перевірки, згідно п.п.20.1.4, п.20.4 ст.20, п.п.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України, посадовими особами відповідача проведено позапланову виїзну перевірку ТОВ оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія з питань нарахування та сплати податку за користування землею згідно чинного законодавства за період з 01.01.2015р. по 01.07.2016р., за результатами якої складено акт перевірки від 10.10.2016р. №37/14/053383371.
Актом перевірки зафіксовано, що в порушення п.12.3 ст.12, ст.274, п.п.282.1.4 ст.282, п.284.2 ст.284, п.289.1 ст.289 ПК України, п.5.1.11 рішення Очаківської міської ради від 26.06.2015р. №8, товариством занижено суму земельного податку на суму 248198,8 грн.; в порушення п.289.1 ст.289, п.288.1 ст.288 ПК України та умов договору №041049400031 від 16.04.2010р. посадовими особами ТОВ оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія не врахована сума нормативно-грошової оцінки земельної ділянки, внаслідок чого занижено орендну плату за період з 01.01.2015р. по 01.07.2016р. на суму 3941,28 грн.
Зокрема, в акті перевірки зазначено, що товариство сплачувало податкові зобов'язання лише за земельну ділянку 0,3 га, якою користується на підставі договору оренди з Очаківською міською радою від 29.03.2010р. №041049400031, а за земельну ділянку площею 11,1975 га, якою користується на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 04.01.2000р., податкові зобов'язання не сплачувало.
На підставі акту перевірки від 10.10.2016р. №37/14/053383371 Очаківська ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївський області 28.10.2016р. прийняла податкові повідомлення-рішення: №0000221400, яким збільшила позивачу суму грошового зобов'язання по земельному податку з юридичних осіб за основним платежем 248198,8о грн. та застосувала штрафні (фінансові) санкції у розмірі 134351,11 грн.; №0000231400, яким збільшила позивачу суму грошового зобов'язання по земельному податку з юридичних осіб за основним платежем 3940,28 грн. та застосувала штрафні (фінансові) санкції у розмірі 985,07 грн.
Задовольняючи позов ТОВ оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 28 жовтня 2016 року №0000221400 та №0000231400, суд першої інстанції виходив з того, що під час перевірки відповідачем помилково збільшено розмір земельної ділянки, за який повинен сплачувати податкові платежі позивач, та, відповідно, необґрунтовано збільшено розмір його податкових зобов'язань.
Колегія суддів погоджується з таким висновком суду першої інстанції та вважає, що апелянтом, як суб'єктом владних повноважень, на якого КАС України покладено обов'язок доказування в адміністративному суді правомірності прийнятих ним рішень, таких висновків суду не спростовано. При цьому, апеляційний суд виходить з наступного.
При зверненні з позовом до суду ТОВ оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія свої позовні вимоги обґрунтувало тим, що відповідач безпідставно визначив підприємству податкові зобов'язання враховуючи площу земельної ділянки 11,4975 га, оскільки підприємство користується лише земельною ділянкою площею 0,3 га на підставі договору оренди від 29.03.2010р. №041049400031, а щодо земельної ділянки площею 11,1975 га, то ТОВ оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія не користується зазначеною ділянкою. Користування вказаною земельною ділянкою на підставі державного акту на право постійного користування землею, на який посилається Очаківська ОДПІ Головного управління ДФС у Миколаївській області в акті перевірки, припинено на підставі рішення Очаківської міської ради №26 від 23.12.2011р.
Статтею 1 Закону України Про оренду землі передбачено, що оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до ч.1 ст.5 Закону орендарями земельних ділянок є юридичні або фізичні особи, яким на підставі договору оренди належить право володіння і користування земельною ділянкою.
Відповідно до ст.21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди землі.
Відповідно до пп. 14.1.136 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - це обов'язковий платіж, орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Згідно ст.288 цього Кодексу платником орендної плати є орендар земельної ділянки, а об'єктом оподаткування - земельна ділянка, надана в оренду.
Згідно п.287.1 ст.287 Податкового кодексу України власники землі та землекористувачі сплачують плату за землю з дня виникнення права власності або права користування земельною ділянкою. У разі припинення права власності або права користування земельною ділянкою плата за землю сплачується за фактичний період перебування землі у власності або користуванні у поточному році.
Колегією суддів встановлено, що при нарахуванні спірними податковими повідомленнями-рішеннями ТОВ оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія до сплати земельного податку та орендної плати Очаківська ОДПІ ГУ ДФС у Миколаївський області виходила з того, що позивач є користувачем земельної ділянки загальною площею 11,1975 га за адресою: м. Очаків, вул. 60 річчя СРСР, будинок 7, на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 04.01.2000р. №116.
Однак, як правильно встановлено судом першої інстанції, право користування на підставі Державного акту на право постійного користування землею від 04.01.2000р. на земельну ділянку загальною площею 11,1975 га за адресою: м. Очаків, вул. 60 річчя СРСР, будинок 7, було припинено відповідно до рішення Очаківської міської ради №26 від 23.12.2011р., у зв'язку з набуттям іншими особами права власності на будинки відпочинку, розташовані за вказаною адресою.
У зв'язку з цим, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що під час перевірки Очаківською ОДПІ помилково збільшено розмір земельної ділянки за який повинно сплачувати податкові платежі ТОВ оздоровчого комплексу санаторного типу Ольвія . Як наслідок, відповідачем необґрунтовано збільшено розмір податкових зобов'язань позивача.
Оскільки судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, доводи апеляційної скарги висновків суду не спростовують, тому, відповідно до ст. 316 КАС України, за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.
Керуючись ст.ст. 308, 310, п.1 ч.1 ст.315, ст.ст. 316, 321, 322, 325, 327, 329 КАС України, суд
ПОСТАНОВИВ :
Апеляційну скаргу Очаківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Миколаївській області залишити без задоволення, а постанову Миколаївського окружного адміністративного суду від 02 серпня 2017 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення.
Повний текст судового рішення складено 25.01.2018р.
Головуючий суддя Романішин В.Л.
Судді Градовський Ю.М.
ОСОБА_1
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2018 |
Оприлюднено | 02.02.2018 |
Номер документу | 71910873 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Романішин В.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні