ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 січня 2018 рокуЛьвів№ 876/12243/17 Львівський апеляційний адміністративний суд в складі колегії суддів :
головуючого судді: Запотічного І.І.,
суддів: Довгої О.І., Сапіги В.П.,
при секретарі судового засідання: Бедрій Х.П.,
з участю представника позивача: Станчака А.І.,
від відповідача: Паламарчук Л. Л.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м.Львові апеляційну скаргу Начальника відділу освіти виконавчого комітету Скала-Подільська селищної ради Паламарчук Любові Любомирівни на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року (суддя: Подлісна І.М. ухвалена в м. Тернополі) у справі № 819/1854/17 за адміністративним позовом Управління ДСНС України в Тернопільській області до Начальника відділу освіти виконавчого комітету Скала- Подільська селищної ради Паламарчук Любові Любомирівни про застосування заходів реагування,-
ВСТАНОВИВ:
30.10.207р. Управління ДСНС України в Тернопільській області звернулося в суд з позовом до Начальника відділу освіти виконавчого комітету Скала- Подільської селищної ради Паламарчук Любові Любомирівни про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до Начальника відділу освіти виконавчого комітету Скала- Подільської селищної ради Паламарчук Любов Любомирівни, а саме: зупинити роботу навчально-виховного комплексу в с. Нівра Борщівського району, Тернопільської області шляхом повного знеструмлення.
Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року позов задоволено; застосовано заходи реагування у сфері державного нагляду до Начальника відділу освіти виконавчого комітету Скала- Подільської селищної ради Паламарчук Любов Любомирівни (48720, Тернопільська область, Борщівський район, смт. Скала-Подільська, вул. Франка, 2Е, код ЄДРПОУ 40637092) у вигляді зупинення роботи навчально-виховного комплексу в с. Нівра Борщівського району, Тернопільської області шляхом повного знеструмлення. Роз'яснено відповідачу, що відповідно до частини дванадцятої ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, він має право подати заяву про скасування заходів реагування щодо державного нагляду (контролю), застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування щодо державного нагляду (контролю).
Не погодившись з даною постановою суду Начальник відділу освіти виконавчого комітету Скала-Подільська селищної ради Паламарчук Л. Л. оскаржила її подавши апеляційну скаргу до Львівського апеляційного адміністративного суду. Вважає, що оскаржувана постанова винесена без належного з'ясування обставин справи і з порушенням норм матеріального та процесуального права. Просить її скасувати і прийняти нову постанову, якою в задоволенні позову відмовити.
Апелянт в судовому засіданні вимоги своєї апеляційної скарги підтримала, просила постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову про відмову в позові з підстав викладених в апеляційній скарзі. Зазначено, що відповідачем частково усунуто вимоги припису Управління ДСНС України в Тернопільській області №50 від 18.10.2017р.
Представник позивача в судовому засіданні вимоги апеляційної скарги заперечив, просив постанову суду першої інстанції залишити без змін.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, вивчивши доводи апеляційної скарги та відзиву на неї, суд апеляційної інстанції приходить до переконання, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає, виходячи з наступного
Відповідно до Положення про Управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Тернопільській області, що затверджено наказом ДСНС України №155 від 20.03.2017 року, Управління ДСНС України у Тернопільській області здійснює безпосередньо та через підпорядковані підрозділи на відповідній території нагляд (контроль) за додержанням і виконання вимог законодавства у сферах пожежної і техногенної безпеки та цивільного захисту місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами і організаціями усіх форм власності, іншими суб'єктами господарювання, а також громадянами України, іноземцями та особами без громадянства.
Згідно з абзацом третім ст. 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 № 877-V заходи державного нагляду (контролю) - планові та позапланові заходи, які здійснюються у формі перевірок, ревізій, оглядів, обстежень та в інших формах, визначених законом.
Відповідно до частин 1,2 ст. 7 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" для здійснення планового або позапланового заходу орган державного нагляду (контролю) видає наказ (рішення, розпорядження), який має містити найменування суб'єкта господарювання, щодо якого буде здійснюватися захід, та предмет перевірки.
На підставі наказу (рішення, розпорядження) оформляється посвідчення (направлення) на проведення заходу державного нагляду (контролю), яке підписується керівником органу державного нагляду (контролю) (головою державного колегіального органу) або його заступником (членом державного колегіального органу) із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.
Судом першої інстанції вірно встановлено та матеріалами справи підтверджено, що в період з 09.10.2017р. по 13.10.2017р. провідним інспектором Борщівського районного відділу Управління ДСНС України у Тернопільській області Поважним В.В. в присутності начальника відділу освіти виконавчого комітету Скала-Подільської селищної ради Паламарчук Л. Л. проведено планову перевірку додержання та виконання вимог законодавства у сферах пожежної безпеки навчально-виховного комплексу в с. Нівра Борщівського району, який є підпорядкованим підрозділом відділу освіти виконавчого комітету Скала-Подільської селищної ради за адресою: с. Нівра, Борщівський район Тернопільська область, за результатами якої складено акт № 101 від 13.10.2017р., в якому відображено наступні порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей:
- з'єднання жил проводів електромережі не виконано за допомогою опресування, зварювання, паяння або затискачів, а за допомогою скручування;
- дерев'яні конструкції елементів покриття не піддано вогнезахисній обробці (не оброблено вогнезахисним розчином);
- не здійснено замір опору ізоляції електромережі навчально-виховного комплексу;
- приміщення навчально-виховного комплексу не обладнані системою автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення людей про пожежу;
- навчально-виховний комплекс не забезпечений нормативною кількістю первинних засобів пожежогасіння - вогнегасників та не проведено технічне обслуговування наявних вогнегасників.
- навчально-виховний комплекс не забезпечений зовнішнім протипожежним водопостачанням.
Вказаний акт перевірки підписаний начальником відділу освіти Паламарчук Л.Л. без зауважень.
Частиною 7 ст. 7 Закону "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Відповідно до частиною 5 ст. 4 вказаного Закону виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Відновлення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг суб'єктами господарювання після призупинення можливе з моменту отримання органом державного нагляду (контролю), який ініціював призупинення, повідомлення суб'єкта господарювання про усунення ним усіх встановлених судом порушень.
Враховуючи вищевикладене, та у зв'язку з виникненням загрози життю та здоров'ю людей та з метою недопущення спричинення шкоди життю та здоров'ю працівникам навчально-виховного комплексу в с. Нівра, судом першої інстанції зроблено вірний висновок про застосування до відповідача заходів реагування, а саме зупинення роботи навчально-виховного комплексу в с. Нівра Борщівського району, Тернопільської області шляхом повного знеструмлення.
Крім цього в матеріалах справи не міститься та апелянтом не надано доказів повного усунення порушення вимог нормативних актів у сфері пожежної безпеки, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей.
Доводи апелянта не спростовують висновків суду першої інстанції.
Колегія суддів апеляційного суду вважає, що суд першої інстанції розглянув спір з дотриманням норм матеріального та процесуального права, внаслідок чого обґрунтовано задовольнив позов.
Керуючись статтями 306, 307, 310, 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Начальника відділу освіти виконавчого комітету Скала-Подільська селищної ради Паламарчук Любові Любомирівни залишити без задоволення, а постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 13 листопада 2017 року № 819/1854/17 без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту прийняття.
На постанову протягом тридцяти днів з моменту набрання нею законної сили може бути подана касаційна скарга безпосередньо до суду касаційної інстанції.
У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя І. І. Запотічний судді О. І. Довга В. П. Сапіга Повне судове рішення складено 31.01.2018р.
Суд | Львівський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 29.01.2018 |
Оприлюднено | 01.02.2018 |
Номер документу | 71938156 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Львівський апеляційний адміністративний суд
Запотічний Ігор Ігорович
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Подлісна Ірина Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні