Першотравневий районний суд м.Чернівців
м. Чернівці, вул. Головна, 105, 58000, (0372) 52-66-11
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
08 лютого 2011 року
Першотравневий районний суд м. Чернівці в складі: головуючого судді Скуляка І.А., при секретарі Ботнар Т.П., розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м.Чернівці адміністративний позов ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі м. Чернівці про перерахунок та виплату пенсії по інвалідності, -
В С Т А Н О В И В:
В грудні 2010 року позивачка звернулася до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі м. Чернівці про перерахунок та виплату пенсії по інвалідності, посилаючись на те, що вона є інвалідом 3-ї групи, 1 категорії, постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи. На даний час знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Першотравневому районі м. Чернівців.
Тому вважає, що їй як інваліду 3 групи, особі, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи 1 категорії, розмір державної та додаткової пенсії повинен розраховуватись виходячи з наведених розмірів встановлених в ст.50, ч.4ст.54 Закону України Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи і повинен складати не менше 4 446 грн.
В листопаді 2010р. позивачка звернулася до відповідача із заявою про перерахунок основної пенсії у відповідності до норм статей 49,50,54 ч.4 Закону України Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , але отримала відмову. Вважає, що відповідач відмовив в перерахунку пенсії безпідставно, посилаючись не на закон, а на підзаконні нормативно - правові акти, не взявши до уваги обставини, а саме відмовляючи у перерахунку пенсії, з огляду на відсутність підстав такого перерахунку та правомірність визначення розміру таких пенсій.
Просила суд, визнати неправомірним нарахування Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі м. Чернівці пенсії по інвалідності. Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Першотравневому районі м. Чернівці здійснити перерахунок та виплату пенсії по інвалідності відповідно до ст. 49, 50, 54, ч. 4 Закону України Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи в розмірі 6 мінімальних пенсій за віком починаючи з 16.11.2010 року.
В судове засідання позивачка не з'явилася. Від неї до суду надійшла заява, в якій просила суд розглядати позов у її відсутність. Позов підтримує в повному обсязі.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився. Від нього до суду надійшла заява, в якій просив суд справу розглядати без його участі.
В судове засідання сторони не з'явилися, про день, час, місце розгляду справи повідомлені належним чином, у зв'язку із чим, суд, на підставі ст.ст. 12, 41, КАС України розглядає справу у їх відсутності без фіксації судового засідання технічним засобом.
Згідно ч.2 ст.71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Як вбачається з матеріалів справи, представник відповідача всупереч вимогам ч.2 ст.71 КАС України не надав суду доказів на підтвердження своїх доводів щодо правомірних дій працівників Першотравневого управління Пенсійного фонду України м. Чернівці.
Судом встановлено, що позивачка ОСОБА_1 є інвалідом 3-ї групи, 1 категорії, постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджується копією посвідчення серії А №407690, а також копією довідки серії МСЕ №222853 /а.с.8,13/.
ОСОБА_1 на даний час знаходиться на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Першотравневому районі м. Чернівці.
Згідно ч.1 ст.9 КАС України, - суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені ОСОБА_2 та законами України.
В ч.3 ст. 22 ОСОБА_2 України передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.
Конституційний Суд України в своєму рішенні №8-рп/2005 від 11.10.2005р. зазначив, що зміст прав і свобод людини - це умови і засоби, які визначають матеріальні та духовні можливості людини, необхідні для задоволення потреб її існування і розвитку. Обсяг прав людини - це кількісні показники відповідних можливостей, які характеризують його множинність, величину, інтенсивність і ступінь прояву та виражені у певних одиницях виміру.
Звуження змісту прав і свобод означає зменшення ознак, змістовних характеристик, можливостей людини, які відображаються відповідними правами та свободами, тобто якісних характеристик права. Звуження обсягу прав і свобод - це зменшення кола суб'єктів, розміру території, часу, розміру або кількості благ чи будь-яких інших кількісно вимірюваних показників використання прав і свобод, тобто їх кількісної характеристики.
Статтею 49 Закону України Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 року №796-ХІІ передбачено, що пенсії особам, віднесеним до категорій 1, 2, 3, 4, встановлюються у вигляді: а) державної пенсії; б) додаткової пенсії за шкоду, заподіяну здоров'ю, яка призначається після виникнення права на державну пенсію.
Відповідно до частини 4 статті 54 цього Закону (у редакції, чинній на час виникнення права на отримання пенсії), якою визначено підстави та умови призначення державних пенсій особам, віднесеним до категорії 1, в усіх випадках розміри пенсій для інвалідів 3-ї групи, щодо яких установлено зв'язок із Чорнобильською катастрофою, не можуть бути нижчими шести мінімальних пенсій за віком.
Згідно зі статтею 50 зазначеного Закону особам, віднесеним до категорії 1, призначається щомісячна додаткова пенсія за шкоду, заподіяну здоров'ю, зокрема інвалідам 3 групи - у розмірі 50 процентів мінімальної пенсії за віком. Як передбачено статтею 53 того самого Закону, виплата додаткової пенсії здійснюється повністю незалежно від заробітку, пенсії чи іншого доходу.
Як установлено судом позивачка є інвалідом 3-ї групи, потерпілою від наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, віднесена до категорії 1 осіб, що постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, одержує пенсію по інвалідності на підставі статті 54 Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 року N 796-ХІІ.
Крім того, Конституційний Суд України в своєму рішенні №8-рп/2005 від 11.10.2005р. зазначив, що неприпустимо обмежувати конституційні права громадян на достатній життєвий рівень, і сформулював правову позицію, згідно з якою, ОСОБА_2 ( 254к/96-ВР ) та закони України виокремлюють певні категорії громадян України, що потребують додаткових гарантій соціального захисту збоку держави. До них, зокрема, належать громадяни, яким пенсія призначається за спеціальними законами. У рішеннях Конституційного Суду України зазначалося, що пільги, компенсації, гарантії є видом соціальної допомоги і необхідною складовою конституційного права на достатній життєвий рівень, тому звуження змісту та обсягу цього права, шляхом прийняття нових законів або внесення змін до чинних законів за статтею 22 ОСОБА_2 України ( 254к/96-ВР ) не допускається.
Також, суд дійшов висновку про те, що при розрахунку державної та додаткової пенсій, передбачених статтями 50, 54 Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи від 28.02.1991 року N 796-ХІІ, застосуванню підлягає розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, установлений у законі про Державний бюджет України на відповідний рік, виходячи з якого, визначається мінімальний розмір пенсії за віком.
Відповідно до ч.3 ст.8 ОСОБА_2 України, - ОСОБА_2 України є нормами прямої дії. Звернення до суду для захисту конституційних прав і свобод людини і громадянина безпосередньо на підставі ОСОБА_2 України гарантується.
Таким чином, суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи позивача є обґрунтованими та відповідно такими, що підлягають задоволенню.
На підставі викладеного та керуючись ст.8,22 ОСОБА_2 України ст.ст.2,6,8-9,70-71,104,158-163,167,185,186 КАС України суд, -
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов задовольнити.
Визнати неправомірні дії Управління Пенсійного фонду України Першотравневого району м. Чернівці щодо відмови ОСОБА_1 в проведенні перерахунку пенсії відповідно до ст.ст.50,51,54 ч.4 Закону України Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .
Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України Першотравневого району м.Чернівці здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 із розрахунку шести прожиткових мінімумів для осіб які втратили працездатність відповідно до вимог ст.ст.49,50,54 ч.4 Закону України Про соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи за період з 16.11.2010 року по 08.02.2011 року.
Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя Першотравневого
районного суду м. Чернівці І.А.Скуляк
Суд | Першотравневий районний суд м.Чернівців |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2011 |
Оприлюднено | 02.02.2018 |
Номер документу | 71951222 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Першотравневий районний суд м.Чернівців
Скуляк І. А.
Адміністративне
Снятинський районний суд Івано-Франківської області
Собко В.М. В. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні