Рішення
від 23.01.2018 по справі 320/6420/17
МЕЛІТОПОЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дата документу 23.01.2018

Справа № 320/6420/17

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

23 січня 2018 року Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області у складі:

головуючого - судді Урупи І.В.

при секретарі - Литвиненко В.Є.

за участю:

позивача - ОСОБА_1

представника позивача - ОСОБА_2

представника відповідача та третьої особи ОСОБА_3 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області - ОСОБА_4

представників третьої особи Семенівської сільської ради Мелітопольського району Запорізької області - ОСОБА_5, ОСОБА_6,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Мелітополі адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району Запорізької області, треті особи: ОСОБА_3 селищна рада Мелітопольського району Запорізької області, Семенівська сільська рада Мелітопольського району Запорізької області, про визнання нечинними та скасування рішення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач в позовній заяві просить визнати нечинним та скасувати рішення ОСОБА_7 сільської ради від 27.04.2017 № 1 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування до спільної робочої групи . Позовні вимоги обґрунтовані тим, що пропозиція ОСОБА_3 селищного голови щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад була виголошена особисто ОСОБА_3 селищним головою безпосередньо на засіданні ОСОБА_7 сільської ради без попереднього прийняття рішення, як то передбачено ч.1 ст.6 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , не було здійснено вивчення пропозиції, розпорядження про вивчення пропозиції сільський голова не приймав, відсутнє протокольне рішення комісії, рішення виконавчого комітету сільської ради тощо. Було порушено порядок проведення громадського обговорювання, яке повинно здійснюватися лише у формі, встановленій Порядком проведення громадського обговорювання. Проте, такий Порядок проведення громадського обговорювання щодо об'єднання територіальних громад відсутній. Громадське обговорювання пропозиції ОСОБА_3 селищної ради щодо об'єднання не було проведено належним чином, оскільки відсутні протоколи громадських обговорень, графік їх проведення тощо. Отже, рішення було прийнято без вивчення та громадського обговорювання пропозиції. Крім того, оспорюване рішення було прийнято з порушенням процедури його прийняття, так як до депутатів та населення не було доведено у передбачений п.10 ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та ст.13 Регламенту роботи ОСОБА_7 сільської ради десятиденний строк рішення про скликання сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Також рішення щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад не відповідає меті створення спроможної територіальної громади, оскільки за економічними показниками об'єднана ОСОБА_3 територіальна громада є банкрутом, а отже не дотримується принцип економічної спроможності.

Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених в позові, при цьому пояснив, що рішення було прийнято без відповідного обговорення, питання щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад не було доведено до депутатів та населення. Вважає, що дане об'єднання економічно неспроможне.

В наданих письмових запереченнях на документи (відповідь на відзив) позивач зазначив, що не було залучено до участі у громадських слуханнях мешканців територіальної громади, Порядок проведення громадських обговорювань з питань добровільного об'єднання територіальних громад було прийнято з порушенням законодавства щодо прийняття регуляторних актів, а тому на час прийняття оскаржуваного рішення Порядок проведення громадських обговорень прийнятий не був. Питання щодо об'єднання розглядалося безпосередньо на пленарному засіданні сільської ради без проведення засідань комісії та вивчення пропозиції з даного питання, він не є членом комісії сільської ради, участі в її засіданні не приймав, а був присутнім лише на пленарному засіданні ОСОБА_7 сільської ради. Протокол постійної комісії наданий відповідачем голова комісії не підписував, а тому це питання не могло розглядатися на сесії ради. Крім того, а ні депутати, а ні населення не були ознайомленні з розпорядженнями сільського голови від 21.04.2017 № №16, 17, в порушення регламенту та Закону України Про місцеве самоврядування рішення про скликання сесії не було доведено до депутатів та населення протягом 10 днів до її проведення, доказів сповіщення не надано. До прийняття оскаржуваного рішення, на виконання розпорядження від 03.02.2017, проводилися громадські обговорювання, в ході яких більшість населення проголосували за самостійність ОСОБА_7 сільської ради, що свідчить про те, що оскаржуване рішення прийнято всупереч волі мешканців. Крім того, пропозиція про об'єднання громад могла бути надіслана тільки після обговорення цієї пропозиції з мешканцями ОСОБА_3 селищної ради та прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад. Проте, суду не надано доказів затвердження ОСОБА_3 селищною радою Порядку проведення громадського обговорювання та проведення належного громадського обговорювання цієї пропозиції з мешканцями ОСОБА_3 селищної ради, прийняття радою рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад, надсилання цієї пропозиції голові суміжної територіальної громади.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених в позові, при цьому пояснив, що рішення щодо надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад прийнято з порушенням законодавства, питання щодо пропозиції об'єднання було оголошено ОСОБА_3 сільським головою на сесії без прийняття відповідного рішення щодо ініціативи об'єднання, вивчення пропозиції та громадські обговорювання не проводилися, при прийнятті рішення було порушено порядок його прийняття, оскільки депутати та населення не були своєчасно повідомленні про питання, які винесені на розгляд сесії. Крім того, об'єднання ОСОБА_7 сільської ради з ОСОБА_3 селищною радою не може забезпечити економічну спроможність територіальної громади та не відповідає ОСОБА_8 плану формування територій громад Запорізької області. ОСОБА_7 сільська рада входить до складу Вознесенської об'єднаної територіальної громади, а ОСОБА_3 селищна рада - до Семенівської об'єднаної територіальної громади.

Представник відповідача надав письмові заперечення, в яких зазначає про те, що процес громадських обговорювань щодо добровільного об'єднання територіальних громад триває з грудня 2016 року. Рішенням ОСОБА_7 сільської ради №18 від 22.12.2016 було затверджено порядок громадських обговорювань з питань добровільного об'єднання територіальних громад. Розпорядженням №7 від 03.02.2017 проведено вивчення пропозиції та громадські слухання з питань об'єднання з Семенівською сільською радою. Територіальні громади сіл, які входять до складу ОСОБА_7 сільської ради - Новопилипівка, Оленівка, Тихонівка, Соснівка в березні 2017 року прийняли на свої сходах відмову від об'єднання з Семенівською сільською радою, у зв'язку з чим розпорядженням ОСОБА_7 сільського голови № 16-р від 21.04.2017 були призначені нові громадські слухання. Рішенням ОСОБА_7 сільської ради №1 від 27.04.2017 Про надання згоди на добровільне об'єднання громад та делегування представників до спільної робочої групи надана згода на добровільне об'єднання територіальних громад сіл Новопилипівка, Оленівка, Тихонівка, Соснівка, селища міського типу ОСОБА_3 з центром у смт ОСОБА_3 та делеговано представників до складу робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад. Одночасно проведено вивчення пропозиції та проведення громадських слухань, щодо об'єднання територіальних громад, що підтверджено протоколом зі списком громадян від 27.04.2017. Громадські обговорювання мали місце також 19.06.2017, що зафіксовано відповідним протоколом. З метою прискорення процесу і отримання достовірної думки громадян ОСОБА_7 сільським головою 29.06.2017 було прийнято розпорядження № 25-р про проведення громадського обговорювання питання всіма шляхами: слухання, подворовий обхід, опитування, зустрічі тощо. Розпорядженнями ОСОБА_7 сільського голови № 36-р від 17.08.2017 та №47-р від 30.08.2017 було продовжено термін проведення громадського обговорювання та прийнято рішення щодо проведення опитування шляхом подворового опитування мешканців сіл та селища. З 30.08.2017 по 04.09.2017 було проведено подворове опитування мешканців сіл Новопилипівка, Соснівка, Оленівка, Тихонівка щодо добровільного об'єднання, за результатами якого був складений звіт за підсумками громадського обговорювання. За об'єднання територіальних громад сіл Новопилипівка, Соснівка, Оленівка, Тихонівка, селища міського типу ОСОБА_3 з центром у смт ОСОБА_3 висловились 410 осіб, проти - 151, утримались -18. Отже, основна кількість мешканців ОСОБА_7 територіальної громади висловилися про об'єднання з територіальною громадою смт ОСОБА_3. Рішенням ОСОБА_7 сільської ради №2 від 22.09.2017 затверджено результати громадського обговорювання проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад. Рішенням ОСОБА_7 сільської ради №3 від 22.09.2017 схвалено проект рішення сільської ради Про добровільне об'єднання територіальних громад . Розпорядженням голови обласної державної адміністрації № 544 від 12.10.2017 затверджено висновок щодо відповідності Конституції та законом України проектів рішень стосовно добровільного об'єднання територіальних громад ОСОБА_3 селищної та ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району у ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду Мелітопольського району Запорізької області. Рішенням №1 ОСОБА_7 сільської ради від 15.11.2017 Про добровільне об'єднання територіальних громад ОСОБА_7 сільська та ОСОБА_3 селищна громади об'єднано. Отже, процес об'єднання громад є завершеним у розумінні ст.8 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад , а оскаржуване позивачем рішення передає тільки пропозицію на обговорювання територіальній громаді, слугує лише реалізації Закону та не впливає на волевиявлення громадян.

Представник третьої особи ОСОБА_6 надав письмові пояснення, в яких просив задовольнити позов у повному обсязі та зазначив, що згідно листа ОСОБА_7 сільської ради від 19.06.2017 Порядок проведення громадських обговорювань не був прийнятий. Проте, громадське обговорювання повинно здійснюватися лише у формі, встановленому Порядком. В даному випадку не було проведено належним чином громадське обговорювання пропозиції ОСОБА_3 селищної ради щодо об'єднання оскільки відсутній Порядок, а тому не було підстав для прийняття рішення №1 від 27.04.2017. В березні 2017 у населених пунктах ОСОБА_7 сільської ради розглядалася пропозиція Семенівської сільської ради щодо об'єднання цих громад. В ході обговорювання мешканці ОСОБА_7 сільської ради висловили свою волю залишитися самостійною, а тому оскаржуване рішення прийнято всупереч волі мешканців. Крім того, оскаржуване рішення суперечить перспективному плану формування територій громад Запорізької області, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 938-р, відповідно до якого ОСОБА_7 сільська рада входить до складу Вознесенської об'єднаної територіальної громади, а ОСОБА_3 селищна рада до Семенівської об'єднаної територіальної громади. Отже, об'єднання територіальних громад ОСОБА_3 селищної ради та ОСОБА_7 сільської ради у супереч ОСОБА_8 плану тягне за собою недотримання вимог ст. 2 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад щодо економічної спроможності об'єднаної територіальної громади та інших принципів.

В судовому засіданні представник відповідача ОСОБА_4, який також діє в інтересах ОСОБА_3 селищної ради, проти задоволення позову заперечував, у вступному слові пояснив, що оскаржуване рішення є проміжним та не впливає на волевиявлення громадян, оскільки на даний час вже прийнято рішення Про добровільне об'єднання територіальних громад та завершено процес об'єднання ОСОБА_7 сільської ради та ОСОБА_3 селищної ради. Ініціатором добровільного об'єднання територіальних громад в даному випадку виступив ОСОБА_3 селищний голова, що відповідає положенням ст.5 Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад . З цієї пропозиції, яка була викладена у відповідному розпорядженні голови ОСОБА_3 селищної ради, почалось обговорювання питання щодо добровільного об'єднання територіальних громад. Права позивача порушено не було, він брав участь у вивченні пропозиції та її обговоренні, його думка була врахована, а отже, ОСОБА_1 не був обмежений своїх у правах та скористався ними. Розпорядження ОСОБА_7 сільського голови від 21.04.2017 було доведено до населення та депутатів, розміщено на інформаційному стенді сільської ради, а також депутатам було направлено телефонограми. Вивчення пропозиції ОСОБА_3 селищної ради та громадські обговорювання питання добровільного об'єднання територіальних громад відбувалося у відповідності до вимог законодавства та населення територіальної громади висловили свою думку щодо об'єднання з ОСОБА_3 селищною радою. Розпорядженням голови обласної державної адміністрації затверджено висновок про те, що проекти рішень стосовно добровільного об'єднання територіальних громад ОСОБА_7 сільської ради з ОСОБА_3 селищною радою відповідають Конституції та законам України. ОСОБА_3 селищна рада є економічно спроможною територіальною громадою та за своїми показниками має бюджет в двічі більше ніж ОСОБА_7 сільська рада. До місцевого бюджету ОСОБА_3 селищної ради грошових коштів надійшло більше ніж заплановано. Також територіально ОСОБА_3 селищна рада розташована до ОСОБА_7 сільської ради най блищи. Отже, при прийнятті рішення щодо об'єднання територіальних громад бралися до уваги економічні та інші чинники, що впливають на соціально-економічний розвиток об'єднаної територіальної громади.

Крім того, представник відповідача надав письмові заперечення на заперечення на надані документи (відповідь на відзив), в яких зазначає що, оголошення про проведення громадських слухань, призначення засідання постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та управління комунальної власності сільської ради, скликання 18 позачергової сесії ОСОБА_7 сільської ради з питань добровільного об'єднання територіальних громад, ініційованого ОСОБА_3 селищною радою, було розміщено на дошці оголошень ОСОБА_7 сільської ради та розміщено на сайті http://novopylypivka.rada.org.ua/news/ 21.04.2017р. Тим самим вчинені всі дії стосовно виконання закону України Про доступ до публічної інформації . Зазначені дії були ініційовані головою ОСОБА_7 сільської ради відповідно до розпорядження №16-р від 21.04.2017, №17-р від 21.04.17. Згідно ст. 46 п. 10. Закону України Про місцеве самоврядування рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії з зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради. Це також передбачено ст.19 Регламенту сесії ОСОБА_7 сільської ради, згідно якої на позачерговій сесії порядок денний надається безпосередньо перед засіданням. Ст. 47 п. 10 Закону України Про місцеве самоврядування встановлено, що за результатами вивчення і розгляду питань постійні комісії готують висновки і рекомендації. Висновки і рекомендації постійної комісії приймаються більшістю голосів від загального складу комісії і підписуються головою комісії, а в разі його відсутності - заступником голови або секретарем комісії. Результатом засідання постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та управління комунальної власності ОСОБА_7 сільської ради є саме пропозиція підтримати ініціативу ОСОБА_3 селищної ради щодо об`єднання. Територіальні громади сіл, які входять до складу ОСОБА_7 сільської ради на своїх сходах прийняли відмову від об`єднання з Семенівською сільською радою і залишитись самостійними. Таке рішення було прийнято тільки стосовно обговорення питання щодо об'єднання з Семенівською сільською радою і рішення залишитись самостійними стосувалось виключно відмови об'єднання з Семенівською сільською радою. Питання об`єднання з ОСОБА_3 селищною радою - це нова ініціатива, яка була винесена на обговорення та підтримана. Позивач особисто прийняв участь в громадських слуханнях, засіданні постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та управління комунальної власності сільської ради, засіданні 18 позачергової сесії ОСОБА_7 сільської ради з питань добровільного об`єднання територіальних громад, ініційованого ОСОБА_3 селищною радою, вносив свої пропозиції, які були враховані. Також в подальшому він прийняв участь при подвірному обході громадян, висловивши письмово 30.08.17 своє волевиявлення на об`єднання з Семенівською Сільською радою. Тим самим позивач своїми особистими діями довів, що він був проінформований належним чином про громадські слухання, засідання комісії, позачергової сесії ради, і прийняв участь на всіх стадіях процесу об`єднання громад, які передбачені Законом. Відповідно його особисті права в процесі об`єднання громад не були порушені.

Представник третьої особи Семенівської сільської ради ОСОБА_5 в судовому засіданні позовні вимоги підтримала просила їх задовольнити, при цьому пояснила, що оскаржуване рішення було прийнято з порушенням законодавства та не у відповідності до перспективного плану формування територій громад Запорізької області, затвердженого розпорядженням КМ України від 16.09.2015 № 938, згідно якого заплановано об'єднання ОСОБА_3 селищної ради з Семенівською сільською радою. При прийнятті рішення не було проведено громадське обговорювання пропозиції щодо добровільного об'єднання у формі встановленому Порядком. На запит Семенівської сільської ради було надано відповідь про відсутність затвердженого порядку проведення громадських обговорювань. Цей порядок є регуляторним актом, а тому приймається з проходженням відповідної процедури, що не було дотримано. До прийняття оскаржуваного рішення Семенівська сільська рада зверталася до ОСОБА_7 сільської ради з ініціативою щодо добровільного об'єднання територіальних громад, в ході громадського обговорювання якої мешканці останньої висловилися за те, щоб залишитися самостійною сільською радою. Крім того, ініціатива добровільного об'єднання повинна була подаватися не у формі розпорядження голови, а у формі рішення сесії ОСОБА_3 селищної ради. Отже, при прийнятті оскаржуваного рішення було порушено спосіб його прийняття.

Представник Семенівської сільської ради ОСОБА_6 в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх задовольни. При цьому пояснив, що оскаржуване рішення прийнято з порушенням норм законодавства, порядок денний сесії не було доведено до населення та оприлюднене, протокол засідання постійної комісії не підписаний головою, а тому є недійсним, громадські слухання пропозиції ОСОБА_3 селищної ради у формі встановленому Порядком, прийнятому у відповідності до норм законодавства, що регулюють прийняття регуляторних актів, не проводилися. До прийняття оскаржуваного рішення проводилися громадські обговорення щодо добровільного об'єднання територіальних громад ОСОБА_7 та Семенівської сільської ради, в ході якого мешканцями ОСОБА_7 сільської ради було прийнято рішення залишитися самостійною сільською радою. Пропозиція ОСОБА_3 селищної ради була оголошена на сесії ОСОБА_7 сільської ради без прийняття відповідного рішення, що не відповідає закону.

Суд, вислухавши пояснення позивача, його представника, представника відповідача та третьої особи ОСОБА_3 селищної ради, представників третьої особи Семенівської сільської ради, допитавши свідків ОСОБА_9, ОСОБА_10, дослідивши матеріали справи, вважає, що позов не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом встановлені та з матеріалів справи вбачаються наступні обставини.

22.12.2016 рішенням № 18 дванадцятої сесії сьомого скликання ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району Запорізької області затверджено Порядок проведення громадських обговорювань з питань добровільного об'єднання територіальних громад, передбачених Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад . /а.с. 38-41/

03.02.2017 ОСОБА_7 сільський голова видав розпорядження № 7-р Про вивчення пропозиції та проведення громадських слухань відповідно до якого було встановлено провести 09.02.2017 вивчення пропозиції та громадські слухання з питання добровільного об'єднання територіальних громад, ініційоване Семенівською сільською радою. /а.с.44/

За результатами обговорювань територіальні громади сіл Новопилипівка, Оленівка, Тихонівка та Соснівка, на загальних зборах мешканців вказаних сіл, проведених відповідно 11,12,18 та 19 березня 2017 року, вирішили відмовити Семенівській сільській раді в об'єднанні та залишитись самостійною сільською радою. /а.с. 45-48/

21.04.2017 ОСОБА_7 сільський голова видав розпорядження № 16-р Про вивчення пропозиції та проведення громадських слухань відповідно до якого встановлено провести 27.04.2017 о 09 год. в будівлі сільської ради вивчення пропозиції та громадські слухання на засіданні постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та управління комунальною власністю сільської ради з питання добровільного об'єднання територіальних громад, ініційоване ОСОБА_3 селищною радою, включити до порядку денного 18 сесії сільської ради питання про децентралізацію (добровільне об'єднання територіальних громад сіл та селища ОСОБА_7 сільської ради та селища міського типу ОСОБА_3 в ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду). /а.с. 42/

В цей же день ОСОБА_7 сільський голова також видав розпорядження № 17-р Про скликання 18 позачергової сесії сільської ради до порядку денного якої внесено питання щодо децентралізації (добровільного об'єднання територіальних громад). /а.с. 43/

Інформацію про проведення вивчення пропозиції та громадське обговорювання ініціативи ОСОБА_3 селищної ради з питання добровільного об'єднання територіальних громад (розпорядження голови ОСОБА_7 сільської ради №16 від 21.04.2017) було розміщено 21.04.2017 на дошках оголошень (інформаційному стенді) ОСОБА_7 сільської ради та на офіційному веб-сайті ОСОБА_7 сільської ради http://novopylypivka.rada.org.ua/news/.

Суд враховує, що розміщення інформації в такий спосіб відповідає, як ст.5 Закону України "Про доступ до публічної інформації" , яка передбачає перелік способів розміщення публічної інформації, наприклад, в офіційних друкованих виданнях, на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет, на єдиному державному веб-порталі відкритих даних, на інформаційних стендах, так і п.4.1 Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад, який передбачає розміщення інформації про проведення громадських обговорювань на дошках оголошень сільської ради.

Доводи позивача, його представника та представників третьої особи Семенівської сільської ради стосовно того, що інформація про вивчення пропозиції, проведення громадських слухань та скликання позачергової сесії не була доведена до населення та депутатів спростовується письмовими доказами - листом ОСОБА_7 сільського голови ОСОБА_11, в якому зазначено про розміщення 21.04.2017 на дошках оголошень сільської ради розпорядження сільського голови № 16-р від 21.04.2017 Про вивчення пропозиції та проведення громадських слухань , розміщення розпоряджень сільського голови №№16-р, 17-р на офіційному веб-сайті ОСОБА_7 сільської ради http://novopylypivka.rada.org.ua/news/ , а також повідомлення депутатів, членів виконавчого комітету, депутата Мелітопольської районної ради ОСОБА_12, ОСОБА_3 селищного голови ОСОБА_13, Астраханського сільського голови ОСОБА_14 про проведення 27.04.2017 о 09 год. в приміщенні будівлі сільської ради вивчення пропозиції та її громадське обговорювання ініціативи ОСОБА_3 селищної ради з питання добровільного об'єднання територіальних громад було доведено телефонограмою. /а.с. 147/.

27.04.2017 о 9 год. в приміщенні ОСОБА_7 сільській раді відбулося вивчення пропозиції та громадське обговорювання щодо розгляду ініціативи ОСОБА_3 селищної ради з питання добровільного об'єднання територіальних громад за результатами якого було складено протокол, зі змісту якого вбачається, що присутні були ознайомлені з відповідним рішенням ОСОБА_3 селищної ради, інформовані щодо переваг та ризиків добровільного об'єднання територіальних громад, з пропозиціями ОСОБА_3 селищної ради.

Позивач, як мешканець с. Новопилипівка, безпосередньо приймав участь в обговорюванні питання щодо добровільного об'єднання територіальних громад, задавав з цього приводу питання ОСОБА_3 селищному голові.

За результатами обговорювання надійшла пропозиція щодо внесення питання про добровільне об'єднання територіальних громад на засідання 18 позачергової сесії сільської ради, при цьому інших пропозицій не надходило. /а.с. 50-51/

Вивчення пропозиції та її громадське обговорювання щодо ініціювання ОСОБА_3 селищною радою добровільного об'єднання територіальних громад було внесено до порядку денного засідання постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та управління комунальною власністю сільської ради, що відбулося 27.04.2017 у приміщенні ОСОБА_7 сільської ради, на якому прийнято рішення щодо внесення цього питання на розгляд 18 позачергової сесії міської ради. /а.с.54/

27.04.2017 ОСОБА_7 сільська рада з урахуванням результатів громадського обговорювання прийняла рішення № 1, яким надала згоду на добровільне об'єднання територіальних громад сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка ОСОБА_7 сільської ради, селища міського типу ОСОБА_3 селищної ради в ОСОБА_3 територіальну громаду з центром у селищі міського типу ОСОБА_3 та делегувала представників до складу робочої групи з підготовки проектів рішень, щодо добровільного об'єднання територіальних громад у відповідному складі. /а.с. 49/

Відповідно до ст. 140 Конституції України , місцеве самоврядування є правом територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища та міста - самостійно вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Конституцією України закріплено основні принципи місцевого самоврядування в Україні, до яких відносяться, зокрема:

- принцип народовладдя (ст. 5 Конституції України ), тобто носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ, що здійснює її безпосередньо та через органи державної влади і місцевого самоврядування. Це означає, що народ, не поділяючи ні з ким своєї влади, здійснює її самостійно і незалежно, виключно у своїх інтересах. Право народу на встановлення і здійснення влади є його природним правом, а народний суверенітет - невідчужуваний і недоторканий;

- принцип законності, тобто, система місцевого самоврядування функціонує у точній відповідності із законодавством України.

- принцип гласності, а саме, відкритий (публічний) характер діяльності органів місцевого самоврядування і систематичне інформування населення про цю діяльність для залучення широких народних мас до активної діяльності територіальних сільських, селищних, міських громад та їх виконавчих органів.

Згідно з ч. 1 ст. 6 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , територіальна громада села, селища, міста є первинним суб'єктом місцевого самоврядування, основним носієм його функцій і повноважень. Тобто, саме територіальна громада (тобто жителі села, селища, міста) є первинним суб'єктом місцевого самоврядування, інші ж суб'єкти місцевого самоврядування зобов'язані діяти лише в інтересах територіальної громади.

Відносини, що виникають у процесі добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст, регулюються Законом України "Про добровільне об'єднання територіальних громад" від 05.02.2015 № 157-VIII .

Підстави та порядок здійснення ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад визначено у ст.5 Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII "Про добровільне об'єднання територіальних громад".

Відповідно до ч. 1 ст. 5 вказаного Закону ініціаторами добровільного об'єднання територіальних громад сіл, селищ, міст можуть бути: 1) сільський, селищний, міський голова; 2) не менш як третина депутатів від загального складу сільської, селищної, міської ради; 3) члени територіальної громади в порядку місцевої ініціативи; 4) органи самоорганізації населення відповідної території (за умови представлення ними інтересів не менш як третини членів відповідної територіальної громади).

За приписами ч. 2 ст. 5 Закону України від 05.02.2015 року № 157-VIII Про добровільне об'єднання територіальних громад пропозиція щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад повинна, зокрема, містити: 1) перелік територіальних громад, що об'єднуються, із зазначенням відповідних населених пунктів; 2) визначення адміністративного центру об'єднаної територіальної громади та її найменування.

У відповідності до вимог ч.ч. 3. 4 ст. 5 Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII Про добровільне об'єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова забезпечує вивчення пропозиції щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад та її громадське обговорення, яке проводиться протягом 30 днів з дня надходження такої пропозиції. Після завершення громадського обговорення пропозиція подається до відповідної ради на наступну сесію для прийняття рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад та делегування представника (представників) до спільної робочої групи. Порядок проведення громадського обговорення з питань, передбачених цим Законом, визначається сільською, селищною, міською радою.

За змістом ст.6 Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII Про добровільне об'єднання територіальних громад сільський, селищний, міський голова після прийняття відповідною радою рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад надсилає пропозицію про таке об'єднання сільському, селищному, міському голові суміжної територіальної громади.

Як встановлено в судовому засіданні на виконання вказаних вимог Закону 22.12.2016 рішенням №18 ОСОБА_7 сільської ради затверджено Порядок проведення громадських обговорювань з питань добровільного об'єднання територіальних громад, передбачених Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Ініціатором добровільного об'єднання територіальних громад виступив голова ОСОБА_3 селищної ради ОСОБА_13

Вказане ініціювання виразилося у формі розпорядження ОСОБА_3 селищного голови № 17 від 27.03.2017, яким він ініціював добровільне об'єднання територіальних громад селища міського типу ОСОБА_3 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Мирне Мелітопольського району Запорізької області та встановив провести громадське обговорювання щодо можливого добровільного об'єднання територіальних громад протягом 30 днів з дня прийняття цього розпорядження та включити до порядку денного 16 сесії 7 скликання ОСОБА_3 селищної ради питання про добровільне об'єднання цих територіальних громад. /а.с. 130-132/

Рішенням 16 сесії ОСОБА_3 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області сьомого скликання № 2 від 21.04.2017 Про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад за результатами громадських обговорень ініціативи ОСОБА_3 селищного голови вирішено дати згоду на добровільне об'єднання територіальних громад селища міського типу ОСОБА_3 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Мирне Мелітопольського району Запорізької області; звернутися ОСОБА_3 селищному голові до ОСОБА_7 сільської ради з пропозицією про добровільне об'єднання територіальних громад та делегувати відповідних представників до складу робочої групи з підготовки проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад.

Пропозиція щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад надійшла до ОСОБА_7 сільського голови.

На підставі ч.3 ст.5 ст. 5 Закону України від 05.02.2015 № 157-VIII Про добровільне об'єднання територіальних громад та відповідно до п.5 Порядку проведення громадських обговорювань з питань добровільного об'єднання територіальних громад ОСОБА_7 сільським головою прийнято розпорядження про вивчення пропозиції та проведення 27.04.2017 громадських слухань щодо добровільного об'єднання територіальних громад та про скликання 18 позачергової сесії сільської ради до порядку денного якої включено питання про децентралізацію (добровільне обєднання територіальних громад .

Вказане розпорядження було розміщено на дошках оголошень ОСОБА_7 сільської ради та на офіційному веб-сайті ОСОБА_7 сільської ради http://novopylypivka.rada.org.ua/news/ .

27.04.2017 було проведено вивчення пропозиції ОСОБА_3 селищної ради та громадські слухання щодо розгляду питання добровільного об'єднання територіальних громад.

Отже, в даному випадку мало місце проведення громадського обговорювання у формі громадських слухань, в ході яких надійшла пропозиція підтримати ініціативу щодо добровільного об'єднання територіальних громад та винести це питання на засідання 18 позачергової сесії сільської ради, на якому було прийнято рішення про надання згоди на добровільне об'єднання територіальних громад сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, Соснівка ОСОБА_7 сільської ради, селища міського типу ОСОБА_3 селищної ради в ОСОБА_3 територіальну громаду з центром у селищі міського типу ОСОБА_3 та делегування представників до складу робочої групи.

При цьому, суд враховує, що вказане рішення прийнято більшістю від складу депутатів сільської ради. З витягу з протоколу засідання сесії 27.04.2017 вбачається, що із загальної кількості 12 депутатів сільської ради в голосуванні приймало участь 9 депутатів та голова ради. За результатами голосування за прийняття рішення голосувало 9 осіб (вісім депутатів та голова ради), проти - 0, утримався - 1 депутат. При обговоренні та прийнятті рішення був також присутній позивач, який висловив свою пропозицію щодо представників складу робочої групи. /а.с. 134-137/.

Таким чином, доводи позивача, його представника та представників Семенівської сільської ради про те, що при прийнятті оскаржуваного рішення не було здійснено вивчення пропозиції та громадське обговорювання питань добровільного об єднання територіальних громад безпідставні.

Свідки ОСОБА_15 та ОСОБА_10, які є депутатами ОСОБА_7 сільської ради, в судовому засіданні пояснили, що вони не були повідомлені про порядок денний сесії, що відбулася 27.04.2017, громадські обговорювання не проводилися, питання про об'єднання територіальних громад ОСОБА_7 сільської ради та ОСОБА_3 селищної ради вирішувалося на сесії, на яку вони прибули о 9 год. Сільський голова ОСОБА_11 поставив на обговорювання питання щодо об'єднання з ОСОБА_3 селищною радою і з цього приводу виступив голова цієї ради ОСОБА_13 Засідання бюджетної комісії не проводилося, ОСОБА_15, як її голова, відповідний протокол не підписував.

Проте, пояснення вказаних свідків та посилання учасників справи на те, що вивчення пропозиції та громадські слухання на засіданні постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та управління комунальною власністю сільської ради з питання добровільного об'єднання територіальних громад, ініційоване ОСОБА_3 селищною радою не проводилося та відповідне засідання не відбувалося спростовуються протоколом засідання постійної комісії. /а.с. 54/, за підписом членів цієї комісії, з якого вбачається, що позивач приймав участь у обговорюванні, задавав запитання з приводу розподілення коштів об'єднаної територіальної громади. Та обставина, що голова комісії відмовився від підпису, не свідчить про те, що засідання та вивчення пропозиції не відбулося.

При цьому суд враховує, що розпорядженням сільського голови №16-р від 21.04.2017 визначено, що вивчення пропозиції та громадські слухання з питання добровільного об'єднання будуть проводитися саме на засіданні постійної комісії з питань бюджету, соціально-економічного розвитку та управління комунальною власністю сільської ради, яке відбудеться о 09 год. 27.04.2017 і питання щодо добровільного об'єднання територіальних громад сіл та селища ОСОБА_7 сільської ради та селища міського типу ОСОБА_3 в ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду включити до порядку денного 18 сесії сільської ради, яка, згідно розпорядження сільського голови № 17-р, була скликана на 10 год. 27.04.2017.

З пояснень свідків ОСОБА_15 та ОСОБА_10, вбачається, що вони прибули до будинку сільської ради на 09 год., що узгоджується з часом початку проведення вивчення пропозиції та громадських слухань на засіданні комісії відповідно до розпорядження сільського голови.

Крім того, з протоколу засідання 18 сесії ОСОБА_7 сільської ради вбачається, що жодна особа присутня на сесії, в тому числі позивач, свідки ОСОБА_9І та ОСОБА_10 не заявили про допущення порушень Закону України Про добровільне об'єднання територіальних громад та про те, що вивчення пропозиції та громадські слухання з вказаного питання на засіданні комісії не проводилися. При цьому вказані свідки, як депутати сільської ради, голосували на сесії за прийняття відповідного рішення щодо об'єднання територіальних громад ОСОБА_7 сільської ради та ОСОБА_3 селищної ради.

Доводи позивача, його представника та представників Семенівської селищної ради про те, що пропозиція щодо ініціювання добровільного об'єднання територіальних громад була оголошена без прийняття відповідного рішення ОСОБА_3 селищною радою безпідставні.

В даному випадку ініціатором добровільного об'єднання територіальних громад був ОСОБА_3 селищний голова. ОСОБА_3 селищна рада 21.04.2017 прийняла рішення та надала згоду на добровільне об'єднання територіальних громад, а селищний голова надав цю пропозицію до сільського голови ОСОБА_7 сільської ради, який виніс відповідні розпорядження №№16-р,17-р, що відповідає порядку встановленому Законом України Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Суд не приймає до уваги посилання позивача, його представника та представників Семенівської сільської ради на відсутність у ОСОБА_7 сільській раді Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад та відповідний лист сільського голови з цього приводу /а.с. 139,144/, оскільки ці обставини спростовуються наявністю цього Порядку, розпорядженням ОСОБА_7 сільського голови від 07.12.2016 Про затвердження Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад та рішенням ОСОБА_7 сільської ради № 18 від 22.12.2016 Про затвердження розпорядження сільського голови від 07.12.2016 № 44-Р Про затвердження порядку проведення громадських обговорень .

Не приймаються судоми до уваги доводи вищевказаних учасників справи і щодо прийняття Порядку проведення громадських обговорень з питань добровільного об'єднання територіальних громад не у спосіб визначений законом для прийняття регуляторних актів, оскільки це не є предметом даного спору. Розпорядження ОСОБА_7 сільського голови та рішення ОСОБА_7 сільської ради щодо затвердження Порядку проведення громадських обговорювань на час прийняття оспорюваного рішення не оскаржувалися та не скасовані.

Доводи позивача про те, що оскаржуване рішення було прийнято з порушенням регламенту та вимог ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , оскільки до депутатів та населення порядок денний сесії не було доведено у передбачений законом строк, тобто не пізніше як за 10 днів до сесії суд вважає неспроможними.

За правилами частини 10 ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні рішення про скликання сесії ради відповідно до частин четвертої, шостої та восьмої цієї статті доводиться до відома депутатів і населення не пізніш як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніш як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та питань, які передбачається внести на розгляд ради.

Відповідно до ст.ст.8,13,19 Регламенту роботи ОСОБА_7 сільської ради сьомого скликання, затвердженого рішенням сесії ОСОБА_7 сільської ради від 12.11.2015 №2, у виняткових випадках з питань, що потребують невідкладного рішення або в інших випадках, якщо цього вимагає чинне законодавство, можуть скликатися позачергові сесії сільської ради. Розпорядження голови ради чи пропозиції (у передбачених ст.46 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні випадках) про скликання та порядок денний сесії доводяться до відома депутатів і населення не пізніше як за 10 днів до сесії, а у виняткових випадках - не пізніше як за день до сесії із зазначенням часу скликання, місця проведення та запланованих питань, які передбачається внести на розгляд ради. Проекти порядку денного, рішень ради з запланованих питань, інформаційні та допоміжні матеріали надаються депутатам у випадку проведення позачергових сесій - при реєстрації депутатів перед пленарним засіданням ради.

В даному випадку ОСОБА_7 сільський голова 21.04.2017 видав розпорядження про скликання позачергової сесії сільської ради 27.04.2017, в якому зазначено час скликання, місце скликання та заплановані питання, які передбачається внести на розгляд ради (порядок денний), яке було розміщено на дошці оголошень та офіційному веб-сайті Інтернет ОСОБА_7 сільської ради.

Отже, рішення про скликання сесії сільської ради було прийнято у відповідності до вимог законодавства та регламенту у визначений законом термін.

В обґрунтування своїх вимог позивач посилається на те що, необхідне ресурсне забезпечення та обсяг повноважень отримують тільки ті громади, які об'єднались відповідно до вимог ОСОБА_8 формування територій громад Запорізької області, затвердженого розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 938-р, за яким ОСОБА_7 сільська рада входить до Вознесенської об'єднаної територіальної громади, а ОСОБА_3 селищна рада - до Семенівської об'єднаної територіальної громади.

При цьому позивач посилається на лист управління містобудування та архітектури Запорізької облдержадміністрації від 01.08.2017. /а.с. 23/

Проте, зі змісту вказаного листа вбачається, що позивачу, за його зверненням, було роз'яснено порядок, за яким було розроблено перспективний план формування територіальних громад та рекомендовано звернутися до суду вразі, якщо позивач вважає свої права порушеними.

Об'єднання в ОСОБА_3 селищну територіальну громаду дійсно відбулося не за перспективним планом формування територій громад Запорізької області, затвердженим розпорядженням Кабінету Міністрів України від 16.09.2015 № 938-р. Але вказане розпорядження не є обов'язковим для виконання в процесі добровільного об'єднання територіальних громад, носить лише рекомендаційний характер та недотримання ОСОБА_8 плану не свідчить про формування неспроможних територіальних громад, або об'єднання територіальних громад не у відповідності з вимогами Закону України від 05.02.2015 року № 157-VIII Про добровільне об'єднання територіальних громад .

Суд критично оцінює посилання позивача та його представника на те, що об'єднання ОСОБА_7 сільської ради з ОСОБА_3 селищною радою не може забезпечити економічну спроможність територіальної громади, так як ОСОБА_3 територіальна громада економічно неспроможна та не здатна забезпечити належний рівень надання послуг з урахуванням фінансового забезпечення відповідної адміністративно-територіальної одиниці, оскільки відповідачем надані матеріали щодо виконання селищного бюджету з яких вбачається перевиконання його дохідної частини. /а.с. 145,148-150/

Та обставина, що в порядку обговорювання ініціативи Семенівської сільської ради щодо добровільного об'єднання громадян мешканці сіл та селища ОСОБА_7 сільської ради прийняли рішення відмовити Семенівській сільській раді в об'єднанні та залишитись самостійною сільською радою не позбавляє права та можливості об'єднання з іншою територіальною громадою. Закону України від 05.02.2015 року № 157-VIII Про добровільне об'єднання територіальних громад таких обмежень не передбачає. Крім того, рішення про залишення самостійною сільською радою було прийнято мешканцями територіальної громади ОСОБА_7 сільської ради у зв'язку з обговоренням ініціативи Семенівської сільської ради щодо добровільного об'єднання територіальних громад. Питання щодо об'єднання з ОСОБА_3 селищною радою це нова ініціатива, яка була винесена на громадські обговорювання та підтримана.

Посилання позивача та його представника на те, що ОСОБА_3 селищна рада не надала доказів затвердження порядку проведення громадського обговорювання та проведення належного громадського обговорювання пропозиції з мешканцями селища ОСОБА_3 суд не приймає до уваги, оскільки це не відноситься до предмету доказування. В даному випадку позивачем оскаржується прийняте за наслідками обговорювання щодо добровільного об'єднання територіальних громад рішення ОСОБА_7 сільської ради, тобто предметом доказування є дії пов'язані з прийняттям відповідного рішення саме цього суб'єкта владних повноважень.

Доводи представника позивача щодо неприйняття письмових доказів наданих представником відповідача з пропуском встановленого судом строку в судовому засіданні 17.01.2018 суд також не приймає до уваги. Всі надані представником відповідача докази були витребувані судом за клопотанням позивача, подані безпосередньо до суду та стосуються предмету доказування, а тому відсутні підстави їх не приймати. Крім того, відповідно до вимог ч.5 ст.121 КАС України пропуск строку, встановленого судом учаснику справи для подання доказів не звільняє такого учасника від обов'язку вчинити відповідну процесуальну дію.

Матеріалами справи також підтверджується, що після прийняття ОСОБА_7 сільською радою рішення щодо добровільного об'єднання територіальних громад у відповідності до вимог ст.7 Закону України від 05.02.2015 року № 157-VIII Про добровільне об'єднання територіальних громад сільським головою було забезпечено проведення обов'язкового громадського обговорювання підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад.

Так, громадські обговорювання щодо добровільного об'єднання територіальних громад ОСОБА_3 селищної ради та ОСОБА_7 сільської ради мали місце 19 червня 2017 року, про що складено відповідний протокол. /а.с. 52-53/

29.06. 2017 ОСОБА_7 сільський голова видав розпорядження № 25-р Про проведення громадських обговорень підготовлених спільною робочою групою проектів рішень про добровільне об'єднання територіальних громад відповідно до якого встановлено провести громадське обговорювання (конференція форум, засідання за круглим столом, подворовий обхід/опитування, збори, зустрічі, теле-або радіодебати, Інтернет-конференція, електронна консультація та інші форми консультацій з громадськістю у рамках громадського обговорювання) підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об'єднання територіальних громад та всі надані пропозиції, зауваження, які будуть висловлені в ході громадського обговорювання секретарю сільської ради направляти до спільної робочої групи. /а.с. 59/

17.08.2017 ОСОБА_7 сільський голова видав розпорядження № 36-р Про продовження терміну проведення громадського обговорювання відповідно до якого встановлено продовжити термін проведення громадського обговорювання підготовлених спільною робочою групою проектів рішень про добровільне об'єднання територіальних громад, сіл та селища ОСОБА_7 сільської ради з смт ОСОБА_3 селищної ради, в ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу ОСОБА_3 до 10.09.2017. / а.с. 59/

30.08.2017 ОСОБА_7 сільський голова видав розпорядження № 37-р Про проведення громадських обговорювань підготовлених спільною робочою групою проектів рішень про добровільне об'єднання територіальних громад відповідно до якого встановлено провести громадське обговорювання в період з 30.08.2017 по 04.09.2017 підготовленого спільною робочою групою проекту рішення щодо добровільного об'єднання сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка ОСОБА_7 сільської ради, селища міського типу ОСОБА_3 селищної ради в ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу ОСОБА_3 шляхом проведення подвірного опитування мешканців сіл та селища сільської ради. / а.с.60/

Пропозиції мешканців територіальної громади приймалися в письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім'я по батькові, адреси мешканця та його думки щодо ініціативи добровільного об'єднання з смт ОСОБА_3 селищної ради, та за пропозицією окремих депутатів також вивчалась думка населення щодо можливого об'єднання з Семенівською сільською радою, що підтверджується списками мешканців виборчих дільниць. /а.с. 61-69, 72, 74,76-78,/

За підсумками громадського обговорювання підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об'єднання сіл та селища ОСОБА_7 сільської ради, а саме: с. Новопилипівка, с.Соснівка, с.Оленівка та с. Тихонівка складено відповідні протоколи. /а.с. 70-71,73,75,79/, на підставі яких 04. 09.2017 було складено звіт, згідно якого у громадському обговоренні приймали участь 598 особи. Підтримали об'єднання з територіальною громадою селища міського типу ОСОБА_3 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Мирне Мелітопольського району Запорізької області (за-згодні) - 410 особи, проти - 151, утримались - 37. /а.с. 80/

22.09.2017 рішенням ОСОБА_7 сільської ради № 2 затверджено звіт за підсумками громадського обговорювання підготовлених спільною робочою групою проектів рішень щодо добровільного об'єднання сіл та селища ОСОБА_7 сільської ради та вирішено вважати громадське обговорювання даного питання, як таким, що відбулося. /а.с. 81/

Рішенням ОСОБА_7 сільської ради № 3 від 22.09.2017 схвалено проект рішення ОСОБА_7 сільської ради Про добровільне об'їдання територіальних громад , підготовлений спільною робочою групою, разом із планом організаційних заходів щодо добровільного об'єднання територіальних громад селища міського типу ОСОБА_16 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Мирне Мелітопольського району Запорізької області. /а.с. 91-92/

Розпорядженням голови Запорізької обласної державної адміністрації № 544 від 12.10.2017 затверджено висновок щодо відповідності Конституції та законом України проектів рішень стосовно добровільного об'єднання територіальних громад ОСОБА_3 селищної ради та ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району Запорізької області. /а.с. 100/

Отже, вказаним розпорядженням голови обласної державної адміністрації встановлено, що проекти вказаних рішень пройшли обов'язкове громадське обговорювання та відповідають основним умовам добровільного об'єднання територіальних громад, які визначені в ст.4 Закону України від 05.02.2015 року № 157-VIII Про добровільне об'єднання територіальних громад .

15.11.2017 ОСОБА_7 сільська рада прийняла рішення № 1 об'єднатися з територіальною громадою селища міського типу ОСОБА_3 селищної ради Мелітопольського району Запорізької області сіл Новопилипівка, Тихонівка, Оленівка, селища Соснівка ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району Запорізької області в ОСОБА_3 селищну об'єднану територіальну громаду з адміністративним центром у селищі міського типу Мирне Мелітопольського району Запорізької області та доручити ОСОБА_3 селищному голові звернутися до Запорізької обласної державної адміністрації з клопотанням про утворення ОСОБА_3 селищної об'єднаної територіальної громади. /а.с. 99/

Отже, мешканці сіл та селища територіальної громади ОСОБА_7 сільської ради висловили своє волевиявлення щодо об'єднання з територіальною громадою ОСОБА_3 селищної ради та на даний час завершується процес утворення ОСОБА_3 селищної об'єднаної територіальної громади.

Таким чином, оцінюючи викладені обставини в їх сукупності, суд вважає, що обговорювання ініціативи щодо об'єднання територіальних громад та прийняття за наслідками такого обговорювання рішення про надання згоди на об'єднання територіальних громад відбувалося у відповідності та у спосіб, визначений Законом № 157-VIII , в межах наданих повноважень, в зв'язку з чим підстав для задоволення позову немає.

Крім того, суд виходить з того, що при проведенні громадських слухань ОСОБА_7 сільською радою не було порушено права позивача, так як він приймав участь у громадських обговорюваннях і його право на участь у відповідних заходах громадського життя села порушено не було. А безпосередня присутність позивача на вказаних заходах свідчить про його обізнаність та інформованість про час їх проведення.

При цьому суд враховує, що питання участі чи утримання у тих чи інших політичних заходах є особистою свободою громадянина. Орган місцевого самоврядування, відповідно до законодавства, зобов'язаний належним чином організувати (спонукати, викликати певний політичний інтерес) громадян на участь у таких заходах, та не має обов'язку примусово забезпечити участь тих чи інших громадян.

Участь позивача у заходах вивчення пропозиції щодо добровільного об'єднання територіальних громад та її громадського обговорювання відповідачем була забезпечена.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст.5, 9, 32, 72-77, 90, 242-246, 255 КАС України, суд

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1, ІНОКПП НОМЕР_1, проживаючого за адресою ІНФОРМАЦІЯ_1, до ОСОБА_7 сільської ради Мелітопольського району Запорізької області, Код ЄДРПОУ: 04352279, місцезнаходження Запорізька обл., Мелітопольський р-н, с. Новопилипівка, вул. Центральна, буд. 27, треті особи: ОСОБА_3 селищна рада Мелітопольського району Запорізької області, Код ЄДРПОУ: 00431792, місцезнаходження Запорізька обл., Мелітопольський р-н, смт Мирне, вул. Олега Олексенка, буд. 14, Семенівська сільська рада Мелітопольського району Запорізької області, Код ЄДРПОУ: 20525354, місцезнаходження Запорізька обл., Мелітопольський р-н, с. Семенівка, вул. Першотравнева, буд. 57, про визнання нечинним та скасування рішення відмовити.

Рішення може бути оскаржене до Дніпропетровського адміністративного апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закритті апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного розгляду.

Повне рішення складено 02.02.2018.

Суддя:

Дата ухвалення рішення23.01.2018
Оприлюднено04.02.2018
Номер документу71981289
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання нечинними та скасування рішення

Судовий реєстр по справі —320/6420/17

Постанова від 23.05.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Ухвала від 30.03.2018

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Баранник Н.П.

Рішення від 23.01.2018

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Урупа І. В.

Рішення від 23.01.2018

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Урупа І. В.

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Урупа І. В.

Ухвала від 18.01.2018

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Урупа І. В.

Ухвала від 20.11.2017

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Урупа І. В.

Ухвала від 08.09.2017

Адміністративне

Мелітопольський міськрайонний суд Запорізької області

Урупа І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні