Рішення
від 01.02.2018 по справі 812/1656/17
ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

5.1.2

ЛУГАНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

Іменем України

01 лютого 2018 рокуСєвєродонецькСправа № 812/1656/17

Луганський окружний адміністративний суд

у складі головуючого судді Кисельової Є.О.,

за участю

секретаря судового засідання Жданової Г.Є.

та

представників сторін:

від позивача - ОСОБА_1

від відповідача - ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (код ЄДРПОУ: 38617137, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, будинок 5) до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів (код ЄДРПОУ: 25991144, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю),

ВСТАНОВИВ:

До Луганського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (код ЄДРПОУ: 38617137, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, будинок 5) до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів (код ЄДРПОУ: 25991144, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), а саме: застосувати заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів (код ЄДРПОУ: 25991144, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д) шляхом заборони експлуатації будівлі Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів, розташованої за адресою: Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, вказаних в акті перевірки від 26 жовтня 2017 року № 27.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у період з 17 жовтня 2017 року по 26 жовтня 2017 року відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, наказу Білокуракинського міськрайонного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області від 27 вересня 2017 року № 24 «Про проведення перевірок» , на підставі повідомлення про проведення планової перевірки від 29 вересня 2017 року № 34/728 та посвідчення на проведення перевірки від 13 жовтня 2017 року № 27, здійснено планову перевірку Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів, розташованої за адресою: Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д, з метою перевірки дотримання (виконання) законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки. За результатами перевірки складено акт перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 26 жовтня 2017 року № 27. Актом перевірки від 26 жовтня 2017 року № 27 виявлені порушення Кодексу цивільного захисту України, ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 30 грудня 2014 року № 1417, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 березня 2015 року за № 252/26697 (далі - ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні), та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей. Подальша експлуатація будівлі Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей. Їх невиконання та неусунення прямою дією впливає на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що спричинить загрозу життю та здоров'ю людей, оскільки: на забезпечення безпеки при експлуатації будівлі Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів, відвідувачів, співробітників та обслуговуючого персоналу у відповідності з вимогами протипожежних норм, техногенної безпеки та цивільного захисту; на своєчасність виявлення надзвичайної ситуації, пожежі чи аварії; на ліквідацію пожежі, аварії, надзвичайної ситуації та ліквідації її наслідків; на евакуацію людей та їх захисту від наслідків пожежі, аварії, надзвичайної ситуації, на забезпечення всіх осіб, що знаходяться в будівлі, індивідуальними засобами захисту органів дихання і шкіри, тощо.

З посиланням на норми статей 67, 68, 70 Кодексу цивільного захисту України, позивач просить застосувати заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів (код ЄДРПОУ: 25991144, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д) шляхом заборони експлуатації будівлі Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів, розташованої за адресою: Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, вказаних в акті перевірки від 26 жовтня 2017 року № 27.

21 грудня 2017 року до відділу діловодства та обліку звернення громадян суду( канцелярії) відповідачем подано клопотання (арк. спр. 56-61), в якому зазначив, що згідно припису № 27 усунено порушення вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 26.10.2017 частково (арк. спр. 64-68, 122-1126). На підставі викладеного просив суд відмовити у задоволенні адміністративного позову та не застосовувати заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді заборони на експлуатацію будівлі Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів.

У судовому засіданні представник позивача позов підтримав, просив задовольнити позовні вимоги повністю, надав пояснення, аналогічні викладеним у позовній заяві. Також, у судовому засіданні представник позивача уточнив, що Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області просить застосувати до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі, розташованої за адресою: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 26 жовтня 2017 року № 27.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечувала, просила відмовити у задоволенні позову повністю, надала пояснення, щодо часткового усунення порушень, визначених актом від 26 жовтня 2017 року № 27, у зв'язку з відсутністю фінансування для повного виконання вказаних порушень, виявлених перевіркою.

Ухвалою від 05 грудня 2017 року за клопотанням представника відповідача провадження у справі на підставі пункту четвертого частини другої статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України зупинялось до 22 грудня 2017 року. Ухвалою від 22 грудня 2017 року провадження у справі поновлено (арк. спр. 48, 62).

15 грудня 2017 року набрав чинності Закон України від 03 жовтня 2017 року № 2147-VIII «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» , яким Кодекс адміністративного судочинства України (далі - КАС України) викладено в новій редакції.

Відповідно до підпункту 10 пункту 1 розділу VII «Перехідні положення» КАС України справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких відкрито до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Частиною третьою статті 3 КАС України закріплено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

Ухвалою 22 листопада 2017 року справу за адміністративним позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) призначено до судового розгляду у відкритому судовому засіданні на 05 грудня 2017 року о 14 год. 30 хв. (арк. спр. 1).

Ухвалою від 22 грудня 2017 року вирішено подальший розгляд адміністративної справи за позовом Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) здійснювати за правилами спрощеного позовного провадження (арк. спр. 62).

Ухвалою від 22 грудня 2017 року оголошено перерву у справі до 01.02.2018 (арк. спр. 116).

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог і наданих доказів, судом встановлено наступне.

Білокуракинський обласний будинк-інтернат для громадян похилого віку та та інвалідів (код ЄДРПОУ: 25991144, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д) у встановленому законом порядку зареєстрований юридичною особою, основним видом діяльності якої є надання послуг щодо догляду із забезпечення проживання для осіб похилого віку та інвалідів, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 05 грудня 2017 року за № НОМЕР_1 (арк. спр. 41-43).

На виконання вимог Кодексу цивільного захисту України та Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» на підставі наказу Білокуракинського міськрайонного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області від 27 вересня 2017 року № 24 "Про проведення перевірки", повідомлення про проведення перевірки від 29 вересня 2017 року № 34/728 та посвідчення на проведення перевірки від 13 жовтня 2017 року № 27 посадовими особами Білокуракинського міськрайонного відділу Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області у період з 17 жовтня 20017 року по 26 жовтня 2017 року проведено планову перевірку Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів на предмет додержання відповідачем вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено акт від 26 жовтня 2017 року за № 27 (арк. спр. 15-23).

Відповідно до акта від 26 жовтня 2017 року за № 27 перевіркою виявлені такі порушення:

1) не оброблені дерев'яні елементи горищних покриттів (крокви, лати) будинків (будинок, інтернат, пральня, сарай, гараж, котельня) засобами вогнезахисту, що є порушенням пункту 2.5 розділу IIІ ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

2) не облицьовані шляхи евакуації (сходи, коридор) будинку інтернату виконано горючим матеріалом що є порушенням пункту 2.23 розділу ІІІ ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

3) не облицьовані шляхів евакуації (сходи, коридор) будинку інтернату виконано полімерним матеріалом з невідомими властивостями, щодо пожежної небезпеки, що є порушенням пункту 2.23 розділу ІІІ ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

4) будівлю не обладнано системою пожежної сигналізації, що є порушенням пункту 1.2 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту";

5) відділення не обладнані системою оповіщення пожежної сигналізації, що є порушенням пункту 1.2 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

6) не встановлене автоматичне закриття запірного клапану на вводі у котельню газоподібного палива при спрацюванні системи протипожежного захисту, що є порушенням пунктів 1.1, 1.2 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

7) несправність і не утримування в постійній готовності до виконання роботи системою оповіщення про пожежу та управління евакуюванням людей, що є порушенням пункту 1.1 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

8) ведення та заповнення журналу обліку робіт щодо підтримання експлуатаційної придатності і ремонту (планового та позапланового) системи СПЗ та журналу обліку санкціонованих та несанкціонованих спрацьовувань (відмов, несправностей) СПЗ здійснюється з порушеннями пункту 1.4 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

9) не виконаний захист будівель, споруд від прямих попадань блискавки і вторинних її проявів, що є порушенням пункту 1.21 розділу ІV ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

10) не забезпечений об'єкт необхідною витратою води (кількістю води) на зовнішнє пожежогасіння. Пожежна водойма без води, що є порушенням пункту 2.1 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

11) не встановлено біля місця розташування пожежної водойми покажчика (об'ємний зі світильником або плоский із застосуванням світловідбивних покриттів) з нанесеним на ним літерним індексом ПВ, цифровими значеннями запасу води в кубічних метрах та кількості пожежних автомобілів, котрі можуть одночасно встановлюватися на майданчику біля водойми, що є порушенням пункту 2.1 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

12) не встановлені протипожежні двері з нормованою межею вогнестійкості в приміщенні котельної, що є порушенням пункту 2.3 розділу IIІ ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

13) допускається встановлення електророзеток, вимикачів на горючі основи без підкладанням під них суцільного негорючого матеріалу, що виступає за габарити апарата не менше ніж на 0,01 метра (коридор 1, 2 поверху будинку інтернату; пральня;сарай), що є порушенням пункту 1.17 розділу IV ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

14) допускається використання світильника з лампою розжарювання без ковпаку (підвал будинку інтернату), що є порушенням пункту 1.18 розділу IV ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

15) з'єднання жил електропроводів виконано за допомогою холодної скрутки (мережа освітлення у підвалі, приміщенні під сходовою кліткою будинку інтернату; зовнішнє освітлення котельної), що є порушенням пункту 1.6 розділу IV ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

16) допускається складування горючих матеріалів на відстані менше 1 м від електроустаткування та під електрощитами (котельна), що є порушенням пункту 1.6 розділу IV ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

17) не зазначено горище на замок, що є порушенням пункту 2.12 розділу III ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

18) допускається захаращення зовнішньої евакуаційної драбини будівельними матеріалами, що є порушенням пункту 2.37 розділу III ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

19) не доукомплектований пожежний щит (стенд) засобами пожежогасіння, що є порушенням пункту 3.11 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

20) не вказано на пожежному щиті (стенді) його порядковий номер та номер телефону для виклику пожежно-рятувальних підрозділів, що є порушенням пункту 3.15 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

21) переносні вогнегасники розміщені на висоті більше 1,5 м від рівня підлоги до нижнього торця вогнегасника, що є порушенням пункту 3.10 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

22) не установлені вказівні знаки для зазначення місцезнаходження первинних засобів пожежогасіння, що є порушенням пункту 3.10 розділу V ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

23) не визначено керівником об'єкта своїм розпорядчим документом спеціальні місця для куріння, що є порушенням пункту 1.19 розділу ІІІ ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

24) не оновлений наказ про призначення відповідальних за пожежну безпеку окремих будівель, споруд, приміщень, дільниць, технологічного та інженерного устаткування, що є порушенням пункту 2 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні;

25) відсутній наказ про призначення відповідальних за утримання й експлуатацію засобів протипожежного захисту, що є порушенням пункту 2 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні;

26) не вивішені у кімнатах будинку для тимчасового проживання людей (будинок інтернату) на видимих місцях: план евакуації з відповідного поверху із зазначенням даної кімнати, евакуаційних виходів та шляхів руху до них, місць розміщення первинних засобів пожежогасіння та ручних пожежних сповіщувачів, а також необхідний пояснювальний текст і пам'ятка про дії на випадок виникнення пожежі; стисла пам'ятка для мешканців про правила пожежної безпеки, що є порушенням пункту 5.1 розділу VI ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

27) відсутність у чергового персоналу електричних ліхтарів, що є порушенням пункту 5.5 розділу VI та пункту 2.34 розділу ІІІ ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

28) інструкцією якою встановлений протипожежний режим розроблена без урахування змін до діючого законодавства, що є порушенням пункту 3 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні;

29) не розроблені та затверджені керівником об'єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки, для кожного приміщення будинку-інтернату для громадян похилого віку та інвалідів, що є порушенням глави пункту 4 розділу ІІ Правил пожежної безпеки в Україні;

30) не забезпечена територія об'єкта, а також будинки, приміщення відповідними знаками безпеки, що є порушенням пункту 8 розділу ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

31) не позначено на вхідних дверях до будівель і приміщень виробничого, складського призначення, а також у межах зон усередині приміщень та ззовні категорія щодо вибухопожежної та пожежної небезпеки, а також клас зони, що є порушенням пункту 2.9 розділу IIІ ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

32) не встановлений на фасаді будівлі інтернату адресний вказівник (назва вулиці, номер будинку), який повинен освітлюватись у темний час доби, що є порушенням пункту 2.22 розділу IIІ ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

33) посадові особи та працівники не пройшли навчання та перевірку знань з питань пожежної безпеки, що є порушенням пункту 16 розділу IIІ ОСОБА_3 пожежної безпеки в Україні;

34) не забезпечені працівники засобами індивідуального захисту, що є порушенням пункту 4.3.1 ОСОБА_3 техногенної безпеки у сфері цивільного захисту на підприємствах, в організаціях, установах та на небезпечних територіях, затверджених наказом Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 15 серпня 2007 року № 557 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 03 вересня 2007 року за № 1006/14273, який встановлює, що забезпечення засобами радіаційного та хімічного захисту здійснюється відповідно до Порядку забезпечення населення і особового складу невоєнізованих формувань засобами радіаційного та хімічного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.08.2002 № 1200;

35) відсутні матеріали щодо проведення ідентифікації об'єкта підвищеної небезпеки та потенційно небезпечного об'єкту (котельна), що є порушенням статті 9 Закону України від 18 січня 2001 року № 2245-III «Про об'єкти підвищеної небезпеки» , яка встановлює, що суб'єкт господарської діяльності ідентифікує об'єкти підвищеної небезпеки відповідно до кількості порогової маси небезпечних речовин, та пункту 3 Порядку ідентифікації та обліку об'єктів підвищеної небезпеки, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 липня 2002 року № 956, який встановлює, що суб'єкт господарювання, у власності або користуванні якого є хоча б один потенційно небезпечний об'єкт чи який має намір розпочати будівництво такого об'єкта, організовує проведення його ідентифікації.

Акт від 26 жовтня 2017 року за № 27 підписаний директором Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів (арк. спр. 19).

Згідно з частиною 1 статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Частиною 2 статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відповідно до частини 7 статті 7 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» передбачено, що на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.

Згідно статті 47 Кодексу цивільного захисту України державний нагляд (контроль) з питань цивільного захисту здійснюється за додержанням та виконанням вимог законодавства у сферах техногенної та пожежної безпеки, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій природного і техногенного характеру, за діяльністю аварійно-рятувальних служб, а також у сфері промислової безпеки та гірничого нагляду, поводження з радіоактивними відходами відповідно до Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» , цього Кодексу та інших законодавчих актів.

Вимогами статті 4 Закону України від 05 квітня 2007 року № 877-V «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» встановлено, що державний нагляд (контроль) здійснюється за місцем провадження господарської діяльності суб'єкта господарювання або його відокремлених підрозділів, або у приміщенні органу державного нагляду (контролю) у випадках, передбачених законом. Планові та позапланові заходи здійснюються в робочий час суб'єкта господарювання, встановлений його правилами внутрішнього трудового розпорядку.

Відповідно до частин 1 та 2 статті 64 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. Центральний орган виконавчої влади, який здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.

Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (ідентифікаційний код 38617137, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, будинок 1Б) є органом державної влади та юридичною особою, про що свідчить витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 01 лютого 2018 року за № НОМЕР_2 (арк. спр. 146-148).

Згідно зі статтею 66 Кодексу цивільного захисту України центральний орган виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, здійснює державний нагляд (контроль) шляхом проведення планових та позапланових перевірок відповідно до закону.

Відповідно до пункту 12 частини 1 статті 67 Кодексу цивільного захисту України до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить, зокрема, звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.

Частиною 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України встановлено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.

Підстави для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів передбачені частиною першою статті 70 Кодексу цивільного захисту України та полягають у:

1) недотриманні вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами;

2) порушенні вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення;

3) випуску і реалізації вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки;

4) нездійсненні заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій;

5) відсутності на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи;

6) невідповідності кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність;

7) порушенні правил поводження з небезпечними речовинами;

8) відсутності або непридатності до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій;

9) відсутності на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовності до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту;

10) неготовності до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання;

11) проведенні робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.

Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду (частина 2 статті 70 Кодексу цивільного захисту України).

Визначення небезпечного чинника міститься у пункті 26 статті 2 Кодексу цивільного захисту України та означає складову частину небезпечного явища (пожежа, вибух, викидання, загроза викидання небезпечних хімічних, радіоактивних і біологічно небезпечних речовин) або процесу, що характеризується фізичною, хімічною, біологічною чи іншою дією (впливом), перевищенням нормативних показників і створює загрозу життю та/або здоров'ю людини.

Отже, законодавець пов'язує настання реальної загрози життю та здоров'ю людей від пожежі з обставинами, які можуть призвести до займання та розповсюдження вогню.

Частиною 4 статті 55 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що забезпечення пожежної безпеки суб'єкта господарювання покладається на власників та керівників таких суб'єктів господарювання.

В ході розгляду справи судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, не заперечувалося представником відповідача, що порушення, виявлені під час планової перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, оформленої актом від 26.10.2017 № 27, та позапланої перевірки щодо додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, оформленої актом від 21.12.2017 № 54, відповідачем порушення усунуті не у повному обсязі та на час розгляду справи існуючі у Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів порушення у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, що зафіксовані в акті перевірки від 26 жовтня 2017 року № 27, в їх сукупності судом визнаються як такі, що створюють реальну загрозу життю і здоров'ю людей, а відтак наявні підстави для задоволення адміністративного позову та застосування до відповідача заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі, розташованої за адресою: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 26 жовтня 2017 року № 27.

Відповідно до частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень, пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

З викладеного слідує, що витрати суб'єкта владних повноважень на сплату судового збору відносяться на рахунок суб'єкта владних повноважень. Такий вид судових витрат, як судовий збір, поверненню позивачу - суб'єкту владних повноважень, не підлягає.

Такі обмеження у можливостях суб'єктів владних повноважень свідчать про загальну спрямованість адміністративного судочинства на захист прав, свобод та інтересів фізичних та юридичних осіб у спірних правовідносинах із владою.

Оскільки Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області у вказаній справі є суб'єктом владних повноважень, суд дійшов висновку про відсутність правових підстав для стягнення з відповідача судового збору на користь позивача.

Керуючись статтями 2, 8, 9, 19, 20, 32, 77, 132, 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Адміністративний позов Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Луганській області (ідентифікаційний код 38617137, місцезнаходження: 93400, Луганська область, місто Сєвєродонецьк, вулиця Новікова, будинок 5) до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів (ідентифікаційний код 25991144, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д) про вжиття заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю) задовольнити повністю.

Застосувати до Білокуракинського обласного будинку-інтернат для громадян похилого віку та інвалідів (ідентифікаційний код 25991144, місцезнаходження: 92200, Луганська область, Білокуракинський район, селище міського типу Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342, Д) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) шляхом зупинення експлуатації будівлі, розташованої за адресою: Луганська область, смт. Білокуракине, вулиця Підгірна, будинок 342 Д, до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки, зазначених в акті перевірки від 26 жовтня 2017 року № 27.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України, всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається до Донецького апеляційного адміністративного суду через Луганський окружний адміністративний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Згідно з частиною третьою статті 243 КАС України рішення складено у повному обсязі 02 лютого 2018 року.

Суддя ОСОБА_4

СудЛуганський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2018
Оприлюднено05.02.2018
Номер документу71981818
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1656/17

Ухвала від 29.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 25.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 06.03.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Є.О. Кисельова

Ухвала від 12.02.2019

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

С.В. Борзаниця

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Постанова від 15.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 27.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 21.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Ястребова Любов Вікторівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні