Ухвала
від 11.01.2018 по справі 802/2447/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

м. Вінниця

11 січня 2018 р. Справа № 802/2447/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді: Воробйової Інни Анатоліївни,

за участю:

секретаря судового засідання: Фурмана В.В.

представника позивача: Кокизи Т.В.

у відсутність відповідача:

розглянувши у відкритому судовому засіданні клопотання про залучення співвідповідача, витребування додаткових доказів та відкладення розгляду справи

за позовом: Фермерського господарства "Сузір'я К"

до: Державної фіксальної служби України

про: визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

В провадженні Вінницького окружного адміністративного суду знаходиться адміністративна справа за позовом Фермерського господарства "Сузір'я К" до Державної фіксальної служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов'язання вчинити дії.

В сдовому засіданні представником позивача заявлено клопотання про залучення в якості співвідповідача комісію Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, витребування у такої додаткових документів та відкладення розгляду справи.

Відповідач в судове засідання не з'явився, про час та місце розгляду справи повідомлений належним чином.

Відповідно до частини третьої статті 205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.

Враховуючи належне повідомлення відповідача про час та місце розгляду справи та положення статті 205 КАС України, суд протокольною ухвалою прийняв рішення про розгляд справи за відсутності останнього.

Суд розглянувши клопотання в частині залучення співвідповідача, дослідивши матеріали справи, встановив наступне.

Предметом оскарження у даній справі є рішення, як зазначено у позові, ДФС України №48734/34989491 від 08.08.2017 р. про відмову у реєстрації податкової накладної ФГ "Сузір'я К" та зобов'язання зареєструвати податкову накладну.

Разом з цим суд зазначає, що організаційні та процедурні засади діяльності комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (далі - Комісія), а також права та обов'язки її членів визначаються Порядком роботи комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого наказом ДФС України від 13.06.2017 № 566 (далі - Порядок №566).

Так, відповідно до пункту 2 Порядку № 566, комісія є постійно діючим колегіальним органом при ДФС, що діє в межах повноважень, визначених пунктом 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України та постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року № 190 Про встановлення підстав для прийняття рішення комісією Державної фіскальної служби про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації .

Рішення Комісії про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації складається за формою згідно з додатком до цього Порядку, підписується, реєструється та надсилається платнику податку на додану вартість у порядку, встановленому статтею 42 розділу ІІ Кодексу, протягом п'яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та документів, поданих відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Кодексу (п.21 Порядку №566 ).

Із аналізу вищепроцитованих норм видно, що саме комісія Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстраці наділена повноваженнями приймати рішення щодо реєстрації/відмови у реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування, відтак, є необхідним вирішити питання щодо залучення ДФС України до участі у справі в якості співвідповідача.

Визначаючись щодо наявності передбачених процесуальним Законом підстав для залучення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації в якості співвідповідповідача, суд ураховує, що відповідно до частини третьої статті 48 КАС України якщо позов подано не до тієї особи, яка повинна відповідати за позовом, суд до ухвалення рішення у справі за згодою позивача замінює первісного відповідача належним відповідачем, не закриваючи провадження у справі, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Суд має право за клопотанням позивача до ухвалення рішення у справі залучити до участі у ній співвідповідача.

Таким чином, наявні підстави для задоволення клопотання представника позивача та, відповідно, для залучення комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації в якості співвідповідача.

Розглянувши питання про витребування додаткових документів, суд зазначає про наступне.

Відповідно до пунктів 14, 15 Порядку №566, формою роботи Комісії є засідання, які проводяться у разі потреби. Дату, час і місце проведення засідання Комісії визначає її голова. Комісією розглядаються письмові пояснення та/або копії документів, подані платником податків до контролюючого органу відповідно до підпункту 201.16.2 пункту 201.16 статті 201 розділу V Податкового кодексу України (далі - Кодекс), а також висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації (п.16 Порядку №566).

Згідно пунктів 19- 20 Порядку №566 розгляд питання на засіданні Комісії включає такі етапи:

1) доповідь секретаря Комісії;

2) доповідь члена Комісії, співдоповіді (у разі потреби);

3) внесення пропозицій членами Комісії, їх обговорення;

4) оголошення головою Комісії рішення про припинення обговорення питання;

5) голосування;

6) оголошення головою Комісії результатів голосування;

7) оформлення протоколу, який підписується учасниками засідання.

Протокол засідання Комісії повинен містити перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядались на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті Комісією рішення. рішення з питань, що розглядаються на засіданнях Комісії, приймаються шляхом голосування простою більшістю голосів її членів, присутніх на засіданні. У разі рівного розподілу голосів голос голови Комісії є ухвальним.

Із аналізу вищепроцитованих норм видно, що рішення комісії приймаються на засіданнях, що оформлюються протоколом, при цьому, на таких (засіданнях) розглядаються, крім іншого, висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або про відмову в такій реєстрації та висновок контролюючого органу з пропозицією щодо врахування/неврахування інформації, зазначеної у таблиці даних платника податку, що передбачено Регламентом комісії Державної фіскальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, затвердженого Наказом ДФС України № 450 від 26.06.2017 р.

Як зазначалось вище, предметом спору у даній справі є рішення №48734/34989491 від 08.08.2017 р. , яким відмовлено у реєстрації податкової накладної ФГ "Сузір'я К" №5 від 09.07.2017 р..

За наведених обставин є необхідним дослідити додаткові докази, що були предметом розгляду при прийняття оскаржуваного рішення.

Визначаючись щодо процесуальних підстав для витребування доказів , суд виходить з наступного.

Відповідно до частини першої статті 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Згідно частини четвертої статті 9 КАС України, суд вживає визначені законом заходи, необхідні для з'ясування всіх обставин у справі, у тому числі щодо виявлення та витребування доказів з власної ініціативи.

Згідно частини третьої статті 80 КАС України, про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів, суд постановляє ухвалу.

За сукупністю наведених обставин та з метою всебічного та повного з'ясування всіх обставин, що мають значення для справи, суд доходить висновку про необхідність витребування у комісії Державної фіксальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації належним чином завірених копій документів, що стали підставою для прийняття рішення (в т.р.висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації сформований за результатом розгляду поданої податкової накладної №5 від 09.07.2017 р., висновок з пропозицією щодо врахування/неврахування інформації, зазначеної у таблиці даних платника податку сформований за результатом розгляду поданих ФГ "Сузір'я" документів в т.р. податкової накладної №5 від 09.07.2017 р, протокол засідання комісії Державної фіксальної служби України в частині, що стосується розгляду питання про реєстрацію/нереєстрацію поданої ФГ "Сузір'я" податкової накладної №5 від 09.07.2017 р.).

Окрім того, суд звертає увагу, що процесуальним кодексом встановлено право відповідача висловити свої пояснення, міркування та аргументи щодо наведених позивачем у відповіді на відзив пояснень, міркувань та аргументів і мотиви їх визнання або відхилення. Заперечення подається в строк, встановлений судом. Суд має встановити такий строк подання заперечення, який дасть змогу іншим учасниками справи отримати заперечення завчасно до початку розгляду справи по суті.

За таких обставин, беручи до уваги , що комісію залучено в якості співвідповідача є необхідність встановлення їй строку для надання відзиву .

Відповідно до частини першої статті 223 КАС України, суд відкладає розгляд справи у випадках, встановлених частиною другою статті 205 цього Кодексу. В свою чергу, згідно пункту 4 статті 205 КАС України, суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні у разі необхідності витребування нових доказів.

Враховуючи наявність підстави, встановленої статтею 205 КАС України, розгляд справи слід відкласти.

Керуючись ст.ст. 48, 72, 80, 205, 256 КАС України суд, -

УХВАЛИВ:

клопотання представника позивача - задовольнити.

Залучити до участі у справі в якості співвідповідача комісію Державної фіксальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації.

Комісії Державної фіксальної служби України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації встановити строк терміном у 15 днів з дня отримання ухвали для надання суду копії відзиву та доданих до нього документів, що стали підставою для прийняття рішення (в т.р.висновок контролюючого органу з пропозицією щодо реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному державному реєстрі податкових накладних або відмову у такій реєстрації сформований за результатом розгляду поданої податкової накладної №5 від 09.07.2017 р., висновок з пропозицією щодо врахування/неврахування інформації, зазначеної у таблиці даних платника податку сформований за результатом розгляду поданих ФГ "Сузір'я" документів в т.р. податкової накладної №5 від 09.07.2017 р, протокол засідання комісії Державної фіксальної служби України в частині, що стосується розгляду питання про реєстрацію/нереєстрацію поданої ФГ "Сузір'я" податкової накладної №5 від 09.07.2017 р.).

Надати суду до 05.02.18 р. документи, що підтверджують надіслання (надання/вручення) відзиву і доданих до нього доказів іншим учасникам справи.

У випадку невиконання вимог ухвали суду надати письмові пояснення про причини такого невиконання.

Розгляд справи відкласти на 05.02.18 р. на 14:00 год.

Ухвала оскарженню не підлягає. Відповідно до положень статті 256 КАС України, ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

Суддя Воробйова Інна Анатоліївна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.01.2018
Оприлюднено05.02.2018
Номер документу71998584
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/2447/17-а

Ухвала від 05.02.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 11.01.2018

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

Ухвала від 20.12.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Воробйова Інна Анатоліївна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні