Постанова
від 13.06.2007 по справі 18/5
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

18/5

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

          "13" червня 2007 р.       Справа №  18/5

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Тимошевської В.В. при секретарі  судового  засідання  Горлової М.С.  розглянув  у  відкритому  судовому  засіданні о 14:00 год. справу № 18/5

за позовом: Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості, м.Кіровоград

до відповідача: Комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства №2, м.Кіровоград

про стягнення 54114,85 грн.   

ПРЕДСТАВНИКИ:

від позивача - Дігтяренко Т.М., довіреність №02-1700 від 10.07.2006р., начальник юридичного відділу;  

від відповідача - Ковальов В.В., ліквідатор КРЕП №2, постанова господарського суду від 14.06.2005 р. по справі №9/206.

Кіровоградським міськрайонним центром зайнятості подано позовну заяву про стягнення з комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства №2  штрафу за порушення  законодавства про зайнятість населення  у розмірі 54 114 грн. 85 коп.

23.05.2007 р.  від позивача надійшло уточнення  позовних вимог, згідно з якими розмір вимог зменшено до 53 691 грн. 74 коп.

Зменшення розміру позовних вимог є  правом позивача, передбаченого п. 1 ст. 51 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідач у судовому засіданні позов заперечив.

Розглянувши матеріали справи, дослідивши наявні в матеріалах справи докази та заслухавши пояснення представників позивача і відповідача, господарський  суд

                                                ВСТАНОВИВ:

Згідно із статтею 18 Закону України "Про зайнятість населення"  для  реалізації державної політики зайнятості населення, професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається Кабінетом Міністрів України, створюється державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування.  Державна служба зайнятості складається з  Державного центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах центрів зайнятості, центрів організації професійного навчання незайнятого населення і центрів професійної орієнтації населення, інспекцій по контролю за додержанням законодавства  про зайнятість населення (пункт 1). У складі державної служби зайнятості створюється інспекція, що здійснює контроль за виконанням законодавства про зайнятість підприємствами, установами й організаціями, незалежно від форм власності і господарювання, фермерами та іншими роботодавцями (пункт 4).

Згідно пункту 14 Положення про державну службу зайнятості, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991р. №47 з подальшими змінами і доповненнями, державний центр зайнятості Мінпраці, центр зайнятості Автономної Республіки Крим, обласні, Київський та Севастопольський міські, районні, міськрайонні, міські і районні у містах центри зайнятості є юридичними особами.

Кіровоградський  міськрайоний центр зайнятості відповідно до Положення, затвердженого директором Кіровоградського обласного центру зайнятості 25.09.2001р., є місцевим органом державної служби зайнятості, який підпорядковується Кіровоградському обласному центру зайнятості, та користується правами юридичної особи.  Серед основних завдань центру, які визначені даним положенням, є реалізація заходів державної політики зайнятості населення і забезпечення незайнятому населенню відповідних гарантій на території міста і району.

Правові, економічні та організаційні основи зайнятості населення України і його захисту від безробіття, а також соціальної гарантії з боку держави в реалізації громадянами права на працю визначаються  Законом України "Про зайнятість населення" від 01.03.1991 р. з наступними зміна і доповненнями.

За вимогами пункту 5 статті 20 вказаного Закону при вивільненні працівників у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці, у тому числі ліквідацією, реорганізацією або перепрофілюванням підприємств, установ, організацій, скороченням чисельності або штату працівників підприємства, установи, організації, незалежно від форм власності, повідомляють про це не пізніш як за два місяці у письмовій формі державну службу зайнятості, вказуючи підстави і строки вивільнення, найменування професій, спеціальностей, кваліфікації, розмір оплати праці, а в десятиденний строк після вивільнення - списки фактично вивільнених працівників.  У разі неподання або порушення строків подання цих даних стягується штраф у розмірі річної заробітної плати за кожного вивільненого працівника. Ці кошти зараховуються до державного фонду сприяння зайнятості і використовуються для фінансування заходів по працевлаштуванню та соціального захисту вивільнюваних працівників.

Згідно Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991р. №47 з подальшими змінами і доповненнями, на інспекцію по контрою за додержанням законодавства про зайнятість населення  покладаються повноваження  по проведенню перевірки додержання законодавства про зайнятість населення  підприємствами,  установами та організаціями усіх форм власності, передусім  щодо подання державній службі зайнятості  інформації про наступне вивільнення працівників та фактично вивільнених працівників.

Згідно до покладених на інспекцію завдань їй надається право безперешкодного відвідування підприємств, установ та організації усіх форм власності з метою контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення; одержувати від підприємств, установ та організацій  копії наказів, розпоряджень, протоколів, дані обліку і звітності та інформацію з питань додержання законодавства про зайнятість населення (підпункт "а" пункту 8 Положення). У Положенні про  інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення  визначено повноваження інспекції  щодо  порядку  стягнення  штрафу  за  неподання   даних  про  фактично вивільнених працівників,  зокрема,  у  підпункті "г" пункту 8 Положення встановлено,  що  інспекції надається право  застосовувати економічні санкції до підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності й господарювання, за порушення законодавства про зайнятість населення, передбачені статтями 5 і 20 Закону України "Про зайнятість населення" і за недодержання вимог статей 8 і 18 зазначеного Закону.

Як вбачається з матеріалів справи, головним спеціалістом  інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення  Кіровоградського обласного центру зайнятості проведено перевірку додержання законодавства про зайнятість населення комунальним ремонтно-експлуатаційним підприємством №2 про що 07.02.2007 р. складено акт №38 (а.с. 7-10).

Згідно з пунктами 3.1. та 3.3.  посадової інструкції головного спеціаліста по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості, затвердженої директором Кіровоградської обласного центру зайнятості 29.03.2006р.,  що надана позивачем (а.с.51-53), головний спеціаліст  має право здійснювати перевірки роботодавців щодо стану додержання законодавства про зайнятість населення та застосовувати економічні санкції до роботодавців при виявлені порушень цього законодавства.

Як слідує з акта перевірки стосовно відповідача виявлено порушення  вимог пункту 5 статті 20 Закону України “Про зайнятість населення” щодо встановленого строку подання  державній службі зайнятості відомостей про заплановане вивільнення працівників та порядку подання списків фактично вивільнених працівників. Зокрема, згідно наказів по  комунальному ремонтно-експлуатаційному підприємству №2  від 27.09.2005р. №96к та від   28.09.2005р. №97к у зв"язку з банкрутством відповідача та його ліквідацією було звільнено за датами видачі наказів 17 працівників (а.с. 29, 30). Докази оскарження даних наказів в установленому порядку в матеріалах справи відсутні. Однак, інформацію про заплановане вивільнення працівників за вказаними наказами подано менш ніж як за два місяці - 05.09.2005 р., списки  фактично вивільнених працівників не подано взагалі.   

Внаслідок виявлених порушень законодавства про зайнятість населення винесено  рішення від 09.02.2007 р. №06-4/24716080  про застосування  до комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства економічних санкцій  у вигляді штрафу у сумі 54 114 грн. 85 коп., який отримано відповідачем.

Визначений розмір штрафу становить річну заробітну плату кожного вивільненого працівника  згідно довідок відповідача (а.с.12-28). Поряд з цим, позивач зменшив розмір заявленої до стягнення по вказаному рішенні суми штрафу до 53 691 грн. 74 коп. з огляду на виявлення арифметичних помилок  в його розрахунку  (а.с.62). Вказаний розмір штрафу відповідачем не заперечується про що свідчить акт взаємозвірки між сторонами від 22.05.2007 р. (а.с. 69).  

Як вбачається з довідки Державного підприємства "Судовий інформаційний центр" від 26.04.2007р.  (а.с. 34) господарським судом Кіровоградської області порушено провадження у справі про банкрутство комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства №2. Згідно бази даних інформаційного центру постановою господарського суду від  14.06.2005р. по справі №9/206 боржника визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру та призначено  ліквідатора.

За приписами пунктів 1, 2 статті 25 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"  ліквідатор, до якого з дня призначення  переходять права керівника (органів управління) юридичної особи - банкрута, з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю.

Серед підстав розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу, передбачених статтею 40 Кодексу законів про працю України, є зміна  в  організації  виробництва  і  праці, в тому числі ліквідація, реорганізація, банкрутство  або  перепрофілювання  підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників (пункт 1 частина 1).  Вивільнення працівників  провадиться  з дотриманням вимог статті 49-2 цього Кодексу, згідно до якої про наступне вивільнення працівники персонально попереджаються не пізніше ніж за два місяці.  Виходячи зі змісту частини 3 статті 49-2 Кодексу законів про працю України та згідно до пункту 5 статті 20 Закону України "Про зайнятість населення" підприємство поряд з попередженням працівників  про наступне вивільнення повідомляє про це і державну службу зайнятості не пізніш як за два місяці. У разі невиконання зазначених вимог стягується штраф.

Відповідно до пункту 10 Положення про інспекцію по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.06.1991р. №47 з подальшими змінами і доповненнями, дії працівника інспекції можуть бути оскаржені до вищестоящого за підпорядкованістю органу, а також до суду в порядку, встановленому чинним законодавством.

Однак, доказів оскарження  рішення  інспекції по контролю за додержанням законодавства про зайнятість населення Кіровоградського обласного центру зайнятості  про застосування економічних санкцій від 09.02.2007 р. №1106-4/24716080 відповідачем до суду не надано.

З огляду на викладене, враховуючи відсутність доказів  сплати відповідачем штрафних санкцій та виходячи з наявних в матеріалах справи доказів,  вимоги позивача є обгрунтованими і підлягають задоволенню у  повному обсязі.

Керуючись ст. 71, частинами 1-3 ст. 160, ст. ст. 161, 162, 163, 167, 254, 258 пунктом 6 "Прикінцевих та перехідних положень" Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

                                           ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги задовольнити повністю.

Стягнути з комунального ремонтно-експлуатаційного підприємства №2 (25015, м. Кіровоград, вул. Полтавська, 32,  р/р 26003980040083 КФ ВАТ "Мегабанк", МФО 323721, код ЄДРПОУ 24716080) на користь  Кіровоградського міськрайонного центру зайнятості (25015, м. Кіровоград, вул. Маланюка, 15, відділ Держказначейства УДК в Кіровоградській області р/р 37171303901003, МФО 823016,  код 22218952, код підприємства 50040500)  - 53 691 грн. 74 коп. штрафу.

Після набрання постановою законної сили за заявою стягувача видати виконавчий лист.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано.

Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду першої інстанції набирає законної сили  після закінчення цього строку.

У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала суду не набрала законної сили.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом  двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через  суд першої інстанції, який ухвалив судове рішення.

     

Суддя

 

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення13.06.2007
Оприлюднено23.08.2007
Номер документу720160
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —18/5

Ухвала від 28.05.2024

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Кривка В.П.

Ухвала від 06.05.2024

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Кривка В.П.

Ухвала від 29.03.2024

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Кривка В.П.

Ухвала від 17.07.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

Ухвала від 06.07.2017

Господарське

Господарський суд Кіровоградської області

Шевчук О.Б.

Ухвала від 12.03.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б. П.

Ухвала від 26.02.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б. П.

Ухвала від 01.02.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б. П.

Ухвала від 16.02.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б. П.

Ухвала від 04.02.2010

Господарське

Господарський суд Івано-Франківської області

Гриняк Б. П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні