ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2018 року м. ПолтаваСправа № 816/2347/17
Полтавський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді - Єресько Л.О.,
за участю:
секретаря судового засідання - Фрідманн Н.А.,
представника позивача - ОСОБА_1,
розглянувши у відкритому судовому засіданні за правилами спрощеного провадження справу за адміністративним позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР про стягнення штрафу,-
В С Т А Н О В И В:
18 грудня 2017 року Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку (надалі по тексту - позивач) звернулась до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР (надалі - відповідач, (далі - ТОВ КУА КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР ) про стягнення штрафу у розмірі 6000,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідачем порушено вимоги:
- пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) щодо не подання річної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.12.2016;
- пункту 1 розділу ІІ Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до НКЦПФР, затвердженого рішенням НКЦПФР від 02.10.2012 №1343, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.10.2012 за №1764/22076 (далі Положення), щодо не подання щоквартальної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.03.2017;
- пункту 3 розділу III Положення щодо не подання щорічної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду "ЛТАВА" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 2331383).
У зв'язку із чим постановою від 18.07.2017 № 310-ЦА-УП-ЮО до відповідача застосовано штрафну санкцію у розмірі 6000,00, яка останнім не сплачена, постанова не оскаржена.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 09.01.2018 відкрито провадження у справі № 816/2347/17 та постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження.
В судовому засіданні представник позивача просив позовні вимоги задовольнити.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, був належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, причини неявки суду не повідомив.
У письмовому відзиві на адміністративний позов від 26.01.2018 відповідач з позовними вимогами не погодився через необґрунтованість позовних вимог, посилаючись на той факт, що з 13.07.2017 не є ліцензіатом та професійним учасником на ринку цінних паперів, у зв'язку з чим вважає постанову позивача від 18.07.2017 № 310-ЦА-УП-ЮО неправомірною.
Відповідно до частини першої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.
Зважаючи на вищевказану норму, суд ухвалив проводити розгляд справи за відсутності відповідача.
Заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи, суд приходить до таких висновків.
Відповідно до спеціального витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № НОМЕР_1 від 29.01.2018, Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР (код ЄДРПОУ 36121011) зареєстроване як юридична особа 17.09.2008(а.с. 44-45).
Судом встановлено, що 16.06.2017 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято та направлено 19.06.2017 відповідачу постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ КУА КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР , якою встановлено, що ТОВ КУА КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР порушено вимоги пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), затверджених рішенням Комісії 23.07.2013 № 1576/24108 та пункту 1 розділу II, пункту 3 розділу III Положення про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 02.10.2012 №1343, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.10.2012 за №1764/22076, в частині неподання до Комісії відповідної інформації і документів та якою постановлено, зокрема керівнику (або повноважному представнику) з'явитися на підписання акта про правопорушення на ринку цінних паперів та надання письмових пояснень 29.06.2017 о 15 год. 45 хв. /а.с. 10/
Зазначена постанова направлена рекомендованим листом, що підтверджується фіскальним чеком та списком згрупованих рекомендованих відправлень /а.с.11/.
29.06.2017 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку складено акт № 360-ЦА-УП-КУА про правопорушення на ринку цінних паперів, за яким встановлено порушення відповідачем вимоги пункту 3 глави 3 розділу II Ліцензійних умов в частині неподання до НКЦПФР річної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.12.2016, та щоквартальної інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.03.2017 згідно пункту 1 розділу II Положення, а також щорічної інформації про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду "ЛТАВА" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 2331383) відповідно до вимог пункту 3 розділу III Положення (а.с.14).
Постановою уповноваженої особи Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 07.07.2017 призначено розгляд справ про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ КУА КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР на 18.07.2017 о 11 год. 05 хв. /а.с. 13/.
Копію постанови про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів від 07.07.2017 направлено відповідачу 10.07.2017, що підтверджується фіскальним чеком та списком згрупованих рекомендованих відправлень /а.с.15/.
Постановою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 360-ЦА-УП-КУА від 18.07.2017 про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів до відповідача застосовано штрафні санкції за неподання інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку штрафу у розмірі 6000,00 грн /а.с.17/.
Копію постанови від 18.07.2017 № 360-ЦА-УП-КУА про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів направлено позивачем ТОВ КУА КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР 20.07.2017, що підтверджується фіскальним чеком та списком згрупованих рекомендованих відправлень /а.с.19/.
Оскільки ТОВ КУА КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР суми штрафу не сплачено, позивач звернувся до суду із даним позовом.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд виходить з такого.
Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", Законом України "Про цінні папери та фондовий ринок" та Положенням про порядок складання та розкриття інформації компаніями з управління активами та особами, що здійснюють управління активами недержавних пенсійних фондів, та подання відповідних документів до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, затвердженого рішенням Комісії від 02.10.2012 №1343, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19.10.2012 за №1764/22076 (далі-Положення).
Відповідно до частини першої статті 1 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів - це здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.
Згідно зі статтею 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.
Згідно пункту 1 розділу ІІ Положення, Компанія/Особа подає до Комісії інформацію щодо фінансового стану, зокрема:
щоквартальну - не пізніше останнього числа місяця, що настає за звітним кварталом;
річну - до 1 березня року, наступного за звітним.
Згідно пункту 3 розділу ІІІ Положення Компанія подає до Комісії інформацію про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів інститутів спільного інвестування:
щорічну - не пізніше 01 квітня року, наступного за звітним.
Відповідно до пункту 3 глави 3 розділу ІІ Ліцензійних умов провадження професійної діяльності на фондовому ринку (ринку цінних паперів) - діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), затверджених рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку 23.07.2013 № 1576/24108 (далі-Ліцензійні умови), ліцензіат зобов'язаний подавати звіти до органу ліцензування відповідно до вимог нормативно-правових актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку і Комісії, що регулюють провадження діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами).
Судовим розглядом встановлено, що ТОВ КУА КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР допущено порушення, а саме: не подано річну інформацію щодо фінансового стану компанії станом на 31.12.2016, та щоквартальну інформації щодо фінансового стану компанії станом на 31.03.2017, а також щорічну інформацію про результати діяльності та розрахунок вартості чистих активів пайового венчурного недиверсифікованого закритого інвестиційного фонду "ЛТАВА" (реєстраційний код за ЄДРІСІ 2331383) станом на 31.12.2016.
Відповідно до пункту 14 статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.
Пунктом 6 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за нерозміщення, розміщення не в повному обсязі інформації та/або розміщення недостовірної інформації у загальнодоступній інформаційній базі даних Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку про ринок цінних паперів - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Пунктом 7 частини першої статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" передбачено, що Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції, зокрема, за неподання, подання не в повному обсязі інформації та/або подання недостовірної інформації до Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку - у розмірі до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Враховуючи викладене, з аналізу правових норм законодавства та наявних матеріалів справи встановлено, що позивачем правомірно застосовано штрафні санкції у розмірі 6000,00 грн за допущене порушення.
В матеріалах справи відсутні докази сплати відповідачем суми штрафу у розмірі 6000, 00 грн.
Докази про оскарження вищевказаної постанови, її скасування, відкликання або про сплату суми штрафу відповідачем до суду не надано.
Згідно зі статтею 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" у разі несплати штрафу протягом 15 днів примусове стягнення штрафів здійснюється на підставі відповідного рішення суду за позовом Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку.
Отже вказана сума штрафу підлягає стягненню.
Щодо посилання відповідача на неправомірність позовних вимог у зв'язку із тим, що на час винесення постанови від 18.07.2017 № 360-ЦА-УП-КУА його ліцензію на провадження професійної діяльності на фондовому ринку-діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами) з 13.07.2017 року анульовано, то суд приходить до таких висновків.
14.06.2017 уповноваженою особою Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку прийнято постанову № 254-ЦА-УП-КУА про накладання санкції за правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ТОВ КУА КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР , якою встановлено, що ТОВ КУА КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР порушено вимоги частини третьої статті 27 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та пункту 16 розділу І Ліцензійних умов в частині недотримання пруденційних нормативів та якою до відповідача застосовано штрафні санкції у вигляді анулювання ліцензії на провадження професійної діяльності на фондовому ринку-діяльності з управління активами інституційних інвесторів (діяльності з управління активами), а саме: серії АЕ № 286733 від 28.11.2013 (а.с.46-47).
Відповідно до п.9 Глави VI Ліцензійних умов рішення Комісії про анулювання ліцензії набирає чинності через 30 календарних днів з дня його прийняття.
Зазначена постанова знаходиться у відкритому доступі на сайті https://smida.gov.ua/db/participant/36121011.
Суд зауважує, що штрафна санкція у вигляді анулювання ліцензії накладена на відповідача постановою від 14.06.2017 № 254-ЦА-УП-КУА через порушення вимоги частини третьої статті 27 Закону України Про цінні папери та фондовий ринок та пункту 16 розділу І Ліцензійних умов.
Тобто підстави, які слугували для притягнення до вищевказаної відповідальності, є іншими ніж ті, що покладені в основу постанови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 360-ЦА-УП-КУА від 18.07.2017, якою накладено штраф у розмірі 6000,00 грн, як і самі порушення є різними.
У відзиві відповідач не спростовує виявлених позивачем порушень, за наслідками яких винесено постанову Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку № 360-ЦА-УП-КУА від 18.07.2017.
Суд зазначає, що на момент вчинення правопорушення відповідач був ліцензіатом, а чинне законодавство не містить підстав для звільнення від відповідальності у випадку позбавлення ліцензії.
До того ж ст.11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" за правопорушення на ринку цінних паперів передбачено відповідальність саме для юридичних осіб.
Витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань № НОМЕР_1 від 29.01.2018 підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР (код ЄДРПОУ 36121011) має статус юридичної особи (а.с. 44-45), а отже є суб'єктом відповідальності за виявленими правопорушеннями зазначеними в акті № 360-ЦА-УП-КУА від 29.06.2017.
Відповідно до ч. 2 ст. 73 Кодексу адміністративного судочинства України предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.
З огляду на зміст наведеної норми процесуального права та зважаючи на те, що вимогами заявленого позову є стягнення штрафу, предметом доказування у даній справі мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов'язує можливість їх стягнення у судовому порядку, встановлення факту їх сплати у добровільному порядку або встановлення відсутності такого факту тощо.
При цьому, питання правомірності застосування штрафу не може бути предметом доказування у даній справі, оскільки рішення суб'єкта владних повноважень, якими застосовано штрафні санкції, не є предметом вказаного позову, а отже суд не має процесуальних повноважень у межах розгляду даної справи здійснювати його правовий аналіз.
Згідно статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що вимоги є обґрунтованими, підтверджуються матеріалами справи, не спростовані відповідачем, а відтак підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 241-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Адміністративний позов Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку (вул. Московська, 8, корп. 30, м. Київ, 01010, код ЄДРПОУ 37956207) доТовариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР (вул. Монастирська, 6, кім. 12, м. Полтава, Полтавська область, 36020, код ЄДРПОУ 36121011) про стягнення штрафу задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю КОМПАНІЯ З УПРАВЛІННЯ АКТИВАМИ КАПІТАЛ ІНВЕСТ-ЦЕНТР ( код ЄДРПОУ 36121011) штраф у розмірі 6 000,00 грн (шість тисяч гривень нуль копійок) до Державного бюджету України, на рахунок, відкритий в Управління Державної казначейської служби України за балансовим рахунком 3111 "Надходження до загального фонду державного бюджету", по коду бюджетної класифікації 21081100 "Адміністративні штрафи та інші санкції", символ звітності 106.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
До дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційна скарга подається учасниками справи до Харківського апеляційного адміністративного суду через Полтавський окружний адміністративний суд у відповідності до підпункту 15.5 пункту 15 частини 1 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України в редакції Закону України від 03.10.2017 № 2147-VIII.
Повне рішення складено 05 лютого 2018 року.
Суддя ОСОБА_2
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2018 |
Оприлюднено | 06.02.2018 |
Номер документу | 72026401 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Л.О. Єресько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні