Рішення
від 01.02.2018 по справі 822/3772/17
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

Справа № 822/3772/17

РІШЕННЯ

іменем України

01 лютого 2018 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Блонського В.К.

за участі:секретаря судового засідання Варченко В.В. представника позивача ОСОБА_1 представника відповідача ОСОБА_2 розглянувши адміністративну справу за позовом Управління Держпраці у Хмельницькій області до приватного акціонерного товариства "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство" про застосування заходів реагування,

ВСТАНОВИВ:

Управління Держпраці у Хмельницькій області звернулося в Хмельницький окружний адміністративний суд з позовом до приватного акціонерного товариства "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство", розташованого за адресою: вул. Шосейна, 19, смт. Антоніни, Красилівський район, Хмельницька область, 31022, в якому просить застосувати до відповідача заходи реагування у сфері державного нагляду у вигляді зупинення: 1) експлуатації кранів мостових однобалочних підвісних електричних (заводські номери 370, 360, 1991 року випуску) та кранів опорних електричних однобалочних (заводський номер 3417, без заводського номеру, інвентарний номер 10, 1970 року випуску); 2) експлуатації ЗТП 10/04 кВ № 517; 3) виконання робіт в діючих електроустановках вище 1000 В; 4) виконання газорізальних робіт за адресою: вул. Шосейна, 19, смт. Антоніни, Красилівський район, Хмельницька область, 31022.

04.01.2018 року призначено справу до розгляду в судовому засіданні на 01.02.2018 року за правилами спрощеного провадження.

Позовні вимоги мотивовані тим, що під час проведення контролюючим органом планової перевірки дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки приватного акціонерного товариства "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство" виявлений ряд порушень в даній сфері, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Факти порушень зафіксовані в акті перевірки № 22-22/2185 від 14 грудня 2017 року.

Зважаючи на те, що вищенаведені порушення вимог безпеки створюють загрозу життю та здоров'ю людей на приватному акціонерному товаристві "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство", позивач просить застосувати до відповідача заходи державного нагляду.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримала та надала суду пояснення за змістом позовної заяви.

Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги не визнав повністю, та зазначив, що порушення, які зафіксовані в акті перевірки щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки приватного акціонерного товариства "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство" № 22-22/2185 від 14 грудня 2017 року, відповідачем не ігноруються та усуваються, тому з врахуванням викладених обставин у задоволенні позову просить суд відмовити.

Заслухавши пояснення представників сторін та дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов необхідно задовольнити з наступних підстав.

В судовому засіданні встановлено, що відповідно до наказу Управління Держпраці у Хмельницькій області від 30.11.2016 року № 965 у період з 05.12.2017 року по 14.12.2017 року головними державними інспекторами Управління Держпраці у Хмельницькій області з метою перевірки дотримання вимог законодавчих на нормативно - правових актів з охорони праці та промислової безпеки здійснено планову перевірку приватного акціонерного товариства "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство", розташованого за адресою: вул. Шосейна, 19, смт. Антоніни, Красилівський район, Хмельницька область, 31022.

Перевірка проводилась на підставі направлення на перевірку від 30.11.2017 року № 269/17.

За результатами проведеної перевірки був складений акт № 22-22/2185 від 14 грудня 2017 року щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони праці та промислової безпеки із зазначенням в ньому встановлених порушень, а саме:

1. Суб'єкт господарювання не отримав дозвіл на експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (вантажопідіймальні крани і машини: кран мостовий однобалковий заводський номер 370, 1991 року випуску., кран мостовий однобалковий заводський номер 369, 1991 року випуску, кран опорний електричний однобалковий заводський номер 3417, 1970 року випуску, кран опорний електричний однобалковий без заводського номера, інвентаризаційний номер 10, 1970 року випуску) (порушення вимог статті 21 Закону України Про охорону праці );

2. Крани мостові однобалочні підвісні електричні (заводські номери 370, 360, 1991 року випуску) та крани опорні електричні однобалочні (заводський номер 3417, без заводського номера, інвентаризаційний номер 10, 1970 року випуску) не пройшли експертне обстеження та позачерговий технічний огляд (порушення вимог статті 13 Закону України Про охорону праці , постанови КМУ № 687 від 26.05.2004 року);

3. Вантажопідіймальним кранам не проведено періодичні вимірювання опору ізоляції (щорічно) (порушення вимог пункту 1.1.7 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці від 09.01.98 № 4, зареєстрованим в Мін'юсті 10 лютого 1998 року за № 93/2533);

4. Керівник підприємства не забезпечив утримання, експлуатацію і обслуговування електроустановок відповідно до вимог чинних нормативних документів, а саме: не забезпечено достатню кількість електротехнічних працівників (порушення вимог пункту 1.3.1 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів);

5. Електроустановки не доукомплектовані в достатній кількості випробуваними засобами захисту відповідно до норм комплектування, як основними, так і додатковими (порушення вимог пункту 1.1.4 Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів, пунктів 4.1.1, 4.1.3, 4.1.4 Правил експлуатації електрозахисних засобів захисту, затверджених наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 05.06.2001 року № 253 );

6. Підприємством не одержано дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки (зберігання балонів із киснем та пропан-бутаном, зварювальні, газополум'яні роботи) та експлуатацію машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки (посудини, що працюють під тиском понад 0,05 МПа) (порушення вимог статті 21 Закону України Про охорону праці );

7. Порожні балони зберігаються разом із наповненими газом (порушення вимог пункту 2.26 розділу V Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 19.12.2013 року № 966, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 25 лютого 2014 за № 327/25104);

8. Під час зберігання балонів не вжиті заходи, що запобігають їх падінню (порушення вимог пункту 2.27 розділу V Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями);

9. Допускається зберігання балонів з горючими газами без установлених на бокових штуцерах вентилів балонів заглушок та нагвинчених на їхні горловини запобіжних ковпаків (порушення вимог пунктів 2.31, 2.32 розділу V Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями);

10. Рукави для газового зварювання та різання металів не пройшли 1 раз на три місяці гідравлічне випробування на міцність тиском (порушення вимог пункту 2.47 розділу V Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями);

11. Під час огляду газозварювальної та газорізальної апаратури не перевіряється справність установлених на редукторі манометрів та наявність пломб та інших позначок на запобіжних клапанах балонних редукторів (порушення вимог пункту 2.61 Правил охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями).

Акт перевірки вручений під розпис голові правління приватного акціонерного товариства "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство". Зауваження або заперечення щодо проведеного планового заходу зі сторони суб'єкта господарювання не надходили.

14 грудня 2017 року позивачем внесений припис №22-22/2185-1577, яким встановлені терміни усунення порушень, виявлених під час перевірки.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.

Відповідно до пункту 1 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2015 року № 96, Держпраці є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра соціальної політики, і який реалізує державну політику у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, на випадок безробіття (далі - загальнообов'язкове державне соціальне страхування) в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб.

Відповідно до пункту 7 Положення Держпраці здійснює свої повноваження безпосередньо та через утворені в установленому порядку територіальні органи.

Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов'язки та відповідальність суб'єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначає Закон України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 5 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон № 877-V).

Відповідно до частини 1 статті 4 Закону України "Про охорону праці" державна політика в галузі охорони праці визначається відповідно до Конституції України Верховною Радою України і спрямована на створення належних, безпечних і здорових умов праці, запобігання нещасним випадкам та професійним захворюванням.

Стаття 38 Закону України "Про охорону праці" передбачає, що державний нагляд за додержанням законів та інших нормативно-правових актів про охорону праці здійснює центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці.

Згідно із пунктом 7 статті 7 Закону № 877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.

З наведеного слідує, що право позивача на звернення до суду з позовом для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг прямо передбачене положеннями Закону № 877-V.

Як вбачається з матеріалів справи, за результатами перевірки позивачем виявлено порушення відповідачем вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей.

Суд критично оцінює доводи відповідача стосовного того, що усунення відповідачем частини порушень вказує на відсутність підстави для застосування заходів реагування, оскільки порушення вимог безпеки створюють реальну загрозу життю та здоров'ю людей на приватному акціонерному товаристві "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство".

Як видно з матеріалів справи, відповідач не надав суду доказів на спростування всіх виявлених порушень зафіксованих в акті перевірки № 22-22/2185 від 14 грудня 2017 року, або доказів їх усунення.

При цьому, відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Суд звертає увагу на те, що Управління Держпраці у Хмельницькій області просить застосувати до відповідача тільки ті заходи реагування у сфері державного нагляду, які дійсно становлять загрозу життю та/або здоров'ю людей, а саме зупинення:

1) експлуатації кранів мостових однобалочних підвісних електричних (заводські номери 370, 360, 1991 року випуску) та кранів опорних електричних однобалочних (заводський номер 3417, без заводського номеру, інвентарний номер 10, 1970 року випуску);

2) експлуатації ЗТП 10/04 кВ № 517;

3) виконання робіт в діючих електроустановках вище 1000 В;

4) виконання газорізальних робіт за адресою: вул. Шосейна, 19, смт. Антоніни, Красилівський район, Хмельницька область, 31022.

При цьому суд вважає, що надані в судовому засіданні представником відповідача договір укладений з ДП "Подільський експертно-технічний центр Держпраці" від 27.12.2017 року № 1515, акт надання послуг, рахунки та договір про організацію професійного навчання безробітних на замовлення роботодавця від 25.01.2018 року № 220918012500003 не спростовують факт не усунення відповідачем вказаних порушень, які створюють загрозу життю та здоров'ю людей, зафіксованих в акті перевірки суб'єкта господарювання № 22-22/2185 від 14 грудня 2017 року.

На підставі викладеного, враховуючи, що перевіркою встановлено порушення відповідачем вимог законодавства, що створюють загрозу життю та здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди суд приходить до висновку про наявність підстав для задоволення позовних вимог та застосування заходів реагування у сфері державного нагляду до приватного акціонерного товариства "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство".

Враховуючи те, що відповідачем не було вжито в повному обсязі заходи щодо усунення виявлених перевіркою порушень, та не надано суду всіх доказів усунення виявлених порушень зафіксованих в акті перевірки № 22-22/2185 від 14 грудня 2017 року, отже залишається ризик спричинення шкоди життю чи здоров'ю працюючих на вказаному підприємстві, тому суд приходить до висновку, що даний адміністративний позов підлягає задоволенню.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Управління Держпраці у Хмельницькій області (вул. Кам'янецька, 74, м. Хмельницький, 29013, код ЄДРПОУ 39793137) до приватного акціонерного товариства "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство" (вул. Шосейна, 19, смт. Антоніни, Красилівський район, Хмельницька область, 31022, код ЄДРПОУ 00909590) про застосування заходів реагування - задовольнити.

Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до приватного акціонерного товариства "Антонінське ремонтно-транспортне підприємство", розташованого за адресою: вул. Шосейна, 19, смт. Антоніни, Красилівський район, Хмельницька область, 31022, у вигляді зупинення:

1) експлуатації кранів мостових однобалочних підвісних електричних (заводські номери 370, 360, 1991 року випуску) та кранів опорних електричних однобалочних (заводський номер 3417, без заводського номеру, інвентарний номер 10, 1970 року випуску);

2) експлуатації ЗТП 10/04 кВ № 517;

3) виконання робіт в діючих електроустановках вище 1000 В;

4) виконання газорізальних робіт за адресою: вул. Шосейна, 19, смт. Антоніни, Красилівський район, Хмельницька область, 31022.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його проголошення, а у випадку, якщо в судовому засіданні були проголошені вступна та резолютивна частини рішення суду, - з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 06 лютого 2018 року

Головуючий суддя /підпис/ ОСОБА_3 "Згідно з оригіналом" Суддя ОСОБА_3

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення01.02.2018
Оприлюднено09.02.2018
Номер документу72063100
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —822/3772/17

Рішення від 01.02.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 04.01.2018

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

Ухвала від 29.12.2017

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Блонський В.К.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні