Справа №766/1817/18
н/п 1-кс/766/1630/18
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
про тимчасовий доступ до речей і документів
07.02.2018 року м. Херсон
Слідчий суддя Херсонського міського суду Херсонської області ОСОБА_1 , розглянувши клопотання старшого слідчого з особливо важливих справ відділу розслідувань кримінальних проваджень слідчого управління фінансових розслідувань ГУ ДФС у Херсонській області ОСОБА_2 , погоджене з прокурором відділу прокуратури Херсонської області ОСОБА_3 , про тимчасовий доступ до речей і документів,
ВСТАНОВИВ:
Слідчий звернувся до слідчого судді з клопотанням в якому просив: надати дозвіл на тимчасовий доступ до документів та їх вилучення (здійснення виїмки) старшому слідчому з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Херсонській області підполковнику податкової міліції ОСОБА_2 , старшому оперуповноваженому з ОВС ОУ ГУ ДФС у Херсонській області підполковнику податкової міліції ОСОБА_4 , заступнику начальника відділу ОУ ГУ ДФС у Херсонській області капітану податкової міліції ОСОБА_5 , старшому оперуповноваженому з ОВС ОУ ГУ ДФС у Херсонській області ст. л-ту податкової міліції ОСОБА_6 або іншим слідчим (оперативним) співробітникам територіального підрозділу ГУ ДФС за письмовим дорученням (постановою) старшого слідчої групи, які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (Митний пост « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), а саме - документи щодо митного оформлення ввезення на митну територію України протягом з листопада 2017 року по теперішній час вантажу, одержувачами якого є Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а також, інших документів, які надавались для митного оформлення вказаного вантажу (накази Міністерства соціальної політики, санітарні сертифікати до рахунків, дарчі листи та інші).
Клопотання вмотивоване тим, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №32018230000000010 від 30.01.2018 року за фактом створення фіктивних благодійних організацій, за ознаками ч.1 ст.205 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, що невстановлені особи в травні та серпні 2016 року, з метою прикриття незаконної діяльності, створили у м. Херсоні юридичні особи - Благодійну організацію « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та Благодійну організацію «Благодійний фонд « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), та, використовуючи їх реквізити, в листопаді-грудні 2017 року, оформили за участю декларанта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та ввезли на митну територію України під виглядом гуманітарної допомоги товари для реалізації на території України без сплати митних платежів та податків.
Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_3 » зареєстрована 16.08.2016, вид діяльності - надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, Н.В.I.У., засновник, керівник ОСОБА_7 , РНОКПП НОМЕР_4 податкова адреса АДРЕСА_1 , за місцем реєстрації не знаходиться.
Так, опитаний засновник та директор Благодійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_7 пояснив, що до реєстрації та здійснення діяльності вказаної організації не має ніякого відношення. Крім того, відповідно довідки ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_7 тричі перебував на лікуванні в лікарні з діагнозом «шизофренія».
Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), зареєстрована 24.05.2016, вид діяльності - надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, Н.В.I.У., засновник, керівник ОСОБА_8 , РНОКПП НОМЕР_5 , податкова адреса АДРЕСА_2 , за місцем реєстрації не знаходиться.
Також, встановлено, що в листопаді - грудні 2017 року БО « ІНФОРМАЦІЯ_3 » здійснено ввезення на митну територію України гуманітарної допомоги, а саме: одяг, взуття, постільна білизна, речі домашнього вжитку, загальною вагою більше 40000 кг, відправником якого є експортер - ІНФОРМАЦІЯ_8 , USA.
БО «Благодійний фонд « ІНФОРМАЦІЯ_5 » здійснено ввезення на митну територію України гуманітарної допомоги загальною вагою більше 185000 кг, відправником якого є експортер Modern Line.
Відповідно до вантажно-митних декларації БО « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та БО « ІНФОРМАЦІЯ_4 » типу «ТР/40/АА» в режимі транзиту, поданих до ІНФОРМАЦІЯ_9 , в графах 53 зазначено «митний орган призначення» - ІНФОРМАЦІЯ_10 , але дані вантажі в строки зазначенні в деклараціях до ІНФОРМАЦІЯ_11 не доставлені.
Звіти про отриману та розподілену гуманітарну допомогу одержувачами гуманітарної допомоги Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) до ІНФОРМАЦІЯ_12 не подавались.
Таким чином, є достатні підстави вважати, що документи щодо митного оформлення ввезення на митну територію України протягом з листопада 2017 року по теперішній час вантажу для отримувача Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , мають важливе значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення.
Необхідність надання тимчасового доступу до вищевказаних документів, та їх вилучення (здійснення виїмки) обґрунтовується тим, що вони є доказами вчинення кримінального правопорушення та є необхідність в судово-почеркознавчому дослідженні вказаних документів.
У інший спосіб, ніж отримати тимчасовий доступ до вказаних документів, та здійснити їх вилучення (здійснення виїмки), отримати необхідну інформацію, що має доказове значення у справі, неможливо.
Беручи до уваги викладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи містять суттєву інформацію для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, то слідчий вважає за необхідне отримати дозвіл на тимчасовий доступ до зазначених документів із можливістю їх вилучення (здійснення виїмки).
Слідчий в судове засідання не з`явився, причини неявки суду не пояснив, про час і місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку. При цьому, подав письмову заяву, в який просив розглянути клопотання за його відсутності.
Представник ІНФОРМАЦІЯ_1 в судове засідання не з`явився, причини неявки суду не пояснив, про час і місце розгляду справи повідомлявся у встановленому законом порядку. Згідно положень ч.4 ст. 107 КПК України фіксування розгляду за допомогою технічних засобів кримінального провадження не здійснювалось.
Вивчивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до висновку, що клопотання є обґрунтованим та таким, що підлягає задоволенню з огляду на таке.
Згідно ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Тимчасовий доступ до електронних інформаційних систем або їх частин, мобільних терміналів систем зв`язку здійснюється шляхом зняття копії інформації, що міститься в таких електронних інформаційних системах або їх частинах, мобільних терміналах систем зв`язку, без їх вилучення.
Тимчасовий доступ до речей і документів здійснюється на підставі ухвали слідчого судді, суду.
Згідно приписів ч.1 ст. 160 КПК України сторони кримінального провадження мають право звернутися до слідчого судді під час досудового розслідування чи суду під час судового провадження із клопотанням про тимчасовий доступ до речей і документів, за винятком зазначених устатті 161цього Кодексу. Слідчий має право звернутися із зазначеним клопотанням за погодженням з прокурором.
Згідно з п. 2,3 ч. 3 та ч. 4 ст. 132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, прокурор не доведе, що:
потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора;
може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.
Для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Слідчим суддею встановлено, що слідчим управлінням фінансових розслідувань ГУ ДФС у Херсонській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №32018230000000010 від 30.01.2018 року за фактом створення фіктивних благодійних організацій, за ознаками ч.1 ст.205 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, що невстановлені особи в травні та серпні 2016 року, з метою прикриття незаконної діяльності, створили у м. Херсоні юридичні особи - Благодійну організацію « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та Благодійну організацію « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), та, використовуючи їх реквізити, в листопаді-грудні 2017 року, оформили за участю декларанта ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) та ввезли на митну територію України під виглядом гуманітарної допомоги товари для реалізації на території України без сплати митних платежів та податків.
Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_3 » зареєстрована 16.08.2016, вид діяльності - надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, Н.В.I.У., засновник, керівник ОСОБА_7 , РНОКПП НОМЕР_4 податкова адреса АДРЕСА_1 , за місцем реєстрації не знаходиться.
Так, опитаний засновник та директор Благодійної організації « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) ОСОБА_7 пояснив, що до реєстрації та здійснення діяльності вказаної організації не має ніякого відношення. Крім того, відповідно довідки ІНФОРМАЦІЯ_7 , ОСОБА_7 тричі перебував на лікуванні в лікарні з діагнозом «шизофренія».
Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), зареєстрована 24.05.2016, вид діяльності - надання іншої соціальної допомоги без забезпечення проживання, Н.В.I.У., засновник, керівник ОСОБА_8 , РНОКПП НОМЕР_5 , податкова адреса АДРЕСА_2 , за місцем реєстрації не знаходиться.
Також, встановлено, що в листопаді - грудні 2017 року БО « ІНФОРМАЦІЯ_3 » здійснено ввезення на митну територію України гуманітарної допомоги, а саме: одяг, взуття, постільна білизна, речі домашнього вжитку, загальною вагою більше 40000 кг, відправником якого є експортер - ІНФОРМАЦІЯ_8 , USA.
БО «Благодійний фонд « ІНФОРМАЦІЯ_5 » здійснено ввезення на митну територію України гуманітарної допомоги загальною вагою більше 185000 кг, відправником якого є експортер Modern Line.
Відповідно до вантажно-митних декларації БО « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та БО « ІНФОРМАЦІЯ_4 » типу «ТР/40/АА» в режимі транзиту, поданих до ІНФОРМАЦІЯ_9 , в графах 53 зазначено «митний орган призначення» - ІНФОРМАЦІЯ_10 , але дані вантажі в строки зазначенні в деклараціях до ІНФОРМАЦІЯ_11 не доставлені.
Звіти про отриману та розподілену гуманітарну допомогу одержувачами гуманітарної допомоги Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ) до ІНФОРМАЦІЯ_12 не подавались.
Таким чином, є достатні підстави вважати, що документи щодо митного оформлення ввезення на митну територію України протягом з листопада 2017 року по теперішній час вантажу для отримувача Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), які перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 , мають важливе значення для встановлення обставин вчинення кримінального правопорушення.
Необхідність надання тимчасового доступу до вищевказаних документів, та їх вилучення (здійснення виїмки) обґрунтовується тим, що вони є доказами вчинення кримінального правопорушення та є необхідність в судово-почеркознавчому дослідженні вказаних документів.
У інший спосіб, ніж отримати тимчасовий доступ до вказаних документів, та здійснити їх вилучення (здійснення виїмки), отримати необхідну інформацію, що має доказове значення у справі, неможливо.
Беручи до уваги викладене та враховуючи, що у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи містять суттєву інформацію для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, то слідчий суддя вважає за необхідне надати дозвіл на тимчасовий доступ до даних документів із можливістю їх вилучення (здійснення виїмки).
На підставі викладеного, керуючись ст. 159, ч.1 ст. 160, п.2 та п.3 ч.5 ст. 163 КПК України, слідчий суддя,
УХВАЛИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому з особливо важливих справ слідчого управління фінансових розслідувань Головного управління ДФС у Херсонській області ОСОБА_2 , старшому оперуповноваженому з ОВС ОУ ГУ ДФС у Херсонській області ОСОБА_4 , заступнику начальника відділу ОУ ГУ ДФС у Херсонській області ОСОБА_5 , старшому оперуповноваженому з ОВС ОУ ГУ ДФС у Херсонській області ОСОБА_6 або іншим слідчим (оперативним) співробітникам територіального підрозділу ГУ ДФС, за письмовим дорученням (постановою) старшого слідчої групи, на тимчасовий доступ до документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 (Митний пост « ІНФОРМАЦІЯ_2 »), а саме документів щодо митного оформлення ввезення на митну територію України протягом з листопада 2017 року по 07.02.2018 року вантажу, одержувачами якого є Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та Благодійна організація « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), а також, інших документів, які надавались для митного оформлення вказаного вантажу (накази Міністерства соціальної політики, санітарні сертифікати до рахунків, дарчі листи та інші).
Встановити строк дії ухвали до 07.03.2018 року.
Попередити відповідальну особу про наслідки невиконання ухвали слідчого судді передбачені ст. 166 КПК України.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддяОСОБА_1
Суд | Херсонський міський суд Херсонської області |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2018 |
Оприлюднено | 12.06.2023 |
Номер документу | 72085455 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Херсонський міський суд Херсонської області
Радченко Г. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні