Постанова
від 07.02.2018 по справі 812/1464/17
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2018 року справа № 812/1464/17

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: Сухарька М.Г., Блохіна А.А., Гаврищук Т.Г., при секретареві судового засідання - Борисові А.А., за участю представника позивача - ОСОБА_1, розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року в справі № 812/1464/17 (головуючий І інстанції Басова Н.М.) за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго до Луганської обласної державної адміністрації про визнання протиправною та скасування відмови, зобов'язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго звернулось до суду з позовом, в якому просило:

- визнати протиправною та скасувати відмову у наданні дозволів на розробку проектів землеустрою, що викладена в листі Луганської обласної державної адміністрації від 13 вересня 2017 року № 9/23-5065;

- зобов'язати відповідача повторно розглянути клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго від 17 серпня 2017 року № 170817/01, № 170817/03, № 170817/04 та № 170817/05 з урахуванням приписів статті 123 Земельного кодексу України;

- стягнути з Луганської обласної державної адміністрації на користь позивача сплачений судовий збір за подання адміністративного позову в розмірі 3200,00 грн. та судові витрати в частині витрат на правову допомогу в розмірі 4323,20 грн.

Постановою Луганського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції виходить з того, що позивач має намір побудувати на земельних ділянках, щодо яких звертався за дозволом на розробку проекту землеустрою, об'єкти інженерної та енергетичної інфраструктури електростанції з використанням відновлених джерел отримання електроенергії. Оскільки такі об'єкти відносяться до об'єктів містобудівних потреб, у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог Закону України Про регулювання містобудівної діяльності та відповідної містобудівної документації, у відповідача були всі правові підстави згідно з ч. 3 ст. 122 Земельного Кодексу України відмовити у наданні дозволу на погодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок в оренду.

Позивач, не погодившись з судовим рішенням, подав апеляційну скаргу, в якій посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просить скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову, якою адміністративний позов задовольнити.

На обґрунтування апеляційної скарги зазначено, що статтею 123 Земельного Кодексу України визначено вичерпний перелік підстав для відмови в наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, при цьому відмова Луганської обласної державної адміністрації, викладена в листі від 13 вересня 2017 року № 9/23-5065 не містить жодної з перелічених у цій статті підстав.

Також зазначає, що стаття 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності регулює питання стосовно передачі (надання) земельних ділянок у власність чи користування, проте позивачем питання щодо передачі земельної ділянки не порушувалось. Зміст клопотань позивача зводився виключно до надання дозволу про надання проекту землеустрою, яким в свою чергу і будуть встановлені всі можливі обмеження (обтяження). Відмова у наданні такого дозволу з підстав заборони передачі земельної ділянки в користування, на думку позивача є передчасною та такою що не узгоджується з вимогами законодавства.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги, просив задовольнити їх у повному обсязі.

Представник відповідача до апеляційного суду не прибув, був належним чином повідомлений про дату, час і місце судового засідання.

Відповідно до вимог ч. 1 та ч. 2 ст. 308 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права. Суд апеляційної інстанції переглядає судові рішення суду першої інстанції в межах апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції може вийти за межі доводів апеляційної скарги в разі встановлення під час апеляційного провадження порушень, допущених судом першої інстанції, які призвели до неправильного вирішення справи.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм процесуального права, вважає за необхідне задовольнити вимоги апеляційної скарги, а постанову суду скасувати з таких підстав.

Судами першої та апеляційної інстанції встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго (далі - позивач, апелянт, товариство), ідентифікаційний код: 37097315, є юридичною особою, зареєстровано в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 04.06.2010.

Відповідно до Статуту товариства, предметом діяльності є, зокрема, виробництво електроенергії та будівництво, зведення, монтаж і демонтаж будівель, споруд… .

Позивач, звернувся до Луганської обласної державної адміністрації (далі - відповідач) з наступними клопотаннями:

- від 17.08.2017 року № 170817/01 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель запасу державної власності в оренду, строком на 49 років, орієнтовною площею 5,6000 га для будівництва об'єктів інженерної та енергетичної інфраструктури електростанції з використанням відновлених джерел отримання електроенергії, яка розташована за межами населених пунктів на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується у Кремінській раді Кремінського району Луганської області;

- від 17.08.2017 № 170817/03 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель запасу державної власності в оренду, строком на 49 років, орієнтовною площею 1,5897 га для будівництва об'єктів інженерної та енергетичної інфраструктури електростанції з використанням відновлених джерел отримання електроенергії, яка розташована за межами населених пунктів на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується у Кремінській раді Кремінського району Луганської області;

- від 17.08.2017 № 170817/04 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель запасу державної власності в оренду, строком на 49 років, орієнтовною площею 8,7000 га для будівництва об'єктів інженерної та енергетичної інфраструктури електростанції з використанням відновлених джерел отримання електроенергії, яка розташована за межами населених пунктів на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується у Кремінській раді Кремінського району Луганської області;

- від 17.08.2017 № 170817/05 про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель запасу державної власності в оренду, строком на 49 років, орієнтовною площею 5,0300 га для будівництва об'єктів інженерної та енергетичної інфраструктури електростанції з використанням відновлених джерел отримання електроенергії, яка розташована за межами населених пунктів на території, яка за даними державного земельного кадастру враховується у Кремінській раді Кремінського району Луганської області.

До вищезазначених клопотань додавалися графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір бажаних земельних ділянок, а також документи, що підтверджували цивільну правоздатність позивача, а саме: копія Виписки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, копія Статуту та довіреність на представника (підписанта клопотань). Вказані клопотання за своїм змістом є ідентичними, але заявлені відносно різних земельних ділянок.

Відповідач, листом від 13.09.2017 № 9/23-5065 сповістив про відмову у задоволенні наведених клопотань, виходячи з того, що у відповідності до ч. 3 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності у разі відсутності плану зонування або детального плану території, затвердженого відповідно до вимог цього Закону, передача (надання) земельних ділянок із земель державної або комунальної власності у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб забороняється.

Також зазначено, що за інформацією Управління містобудування та архітектури облдержадміністрації на територію Кремінського району Луганської області плани зонування території або детальні плани території не розроблялися.

Вважаючи відмову Луганської обласної державної адміністрації у задоволенні клопотань протиправним, ТОВ Лугекоенерго звернулось до суду з вказаним позовом.

Відповідно до статті 19 Земельного кодексу України, землі України за основним цільовим призначенням поділяються на такі категорії: а) землі сільськогосподарського призначення; б) землі житлової та громадської забудови; в) землі природно-заповідного та іншого природоохоронного призначення; г) землі оздоровчого призначення; ґ) землі рекреаційного призначення; д) землі історико-культурного призначення; е) землі лісогосподарського призначення; є) землі водного фонду; ж) землі промисловості, транспорту, зв'язку, енергетики, оборони та іншого призначення.

Відповідно до частини першої статті 124 Земельного кодексу України (далі - ЗК України) передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Частиною першою статті 122 ЗК України передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Громадяни та юридичні особи набувають права власності та права користування земельними ділянками із земель державної або комунальної власності за рішенням органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування в межах їх повноважень, визначених цим Кодексом, або за результатами аукціону (частина перша статті 116 ЗК України).

За правилами частини першої статті 123 ЗК України надання земельних ділянок комунальної власності у користування здійснюється, зокрема, органами місцевого самоврядування на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у випадках, передбачених законом, або на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). При цьому розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, передбачених статтею 122 цього Кодексу.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки (частина друга статті 123 ЗК України).

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку (частина третя статті 123 ЗК України).

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186 1 цього Кодексу.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи, приймає рішення про надання земельної ділянки у користування (частина шоста статті 123 ЗК України).

Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються: затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки; вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності); надання земельної ділянки особі у користування з визначенням умов її використання і затвердженням умов надання, у тому числі (у разі необхідності) вимог щодо відшкодування втрат сільськогосподарського та лісогосподарського виробництва.

Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Системний аналіз наведених норм права дає підстави вважати, що ними встановлені підстави, порядок, строки передачі земельної ділянки у користування (оренду) громадян та органи, уповноважені розглядати ці питання. Вони передбачають, зокрема, що для передачі земельної ділянки у користування (оренду) зацікавлена особа звертається до відповідних органів із заявами для отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки та для надання її у користування, за результатами розгляду яких визначені в статті 123 ЗК України органи приймають одне з відповідних рішень. Отримання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не означає позитивного рішення про надання її у власність чи користування (оренду).

Таким чином, той факт що земельні ділянки, зазначені в клопотаннях ТОВ Лугекоенерго , відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності не можуть бути передані у власність чи користування фізичним та юридичним особам для містобудівних потреб, не позбавляє позивача права на отримання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо цих ділянок.

На підставі викладеного, судова колегія вважає, що суд першої інстанції неповно з'ясував обставини, що мають значення для справи та неправильно застосував норми матеріального права, що відповідно до вимог ст. 317 Кодексу адміністративного судочинства України є підставою для скасування судового рішення та ухвалення нового.

Відповідно до положень частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Керуючись статями 139, 308, 310, 315, 317, 321, 322, 325, 328, 329, 331 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго на постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року в справі № 812/1464/17 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго до Луганської обласної державної адміністрації про визнання протиправною та скасування відмови, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Постанову Луганського окружного адміністративного суду від 20 листопада 2017 року в справі № 812/1464/17 - скасувати.

Прийняти нову постанову.

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго до Луганської обласної державної адміністрації про визнання протиправною та скасування відмови, зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити.

Визнати протиправною відмову Луганської обласної державної адміністрації в наданні дозволу на розробку проектів землеустрою, викладену в листі № 9/23-5065 від 13.09.2017.

Зобов'язати Луганську обласну державну адміністрацію повторно розглянути клопотання Товариства з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго від 17 серпня 2017 року № 170817/01, № 170817/03, № 170817/04 та № 170817/05 з урахуванням приписів ст. 123 Земельного кодексу України.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Луганської обласної державної адміністрації (код ЄДРПОУ 00022450) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Лугекоенерго (код ЄДРПОУ 37097315) судові витрати за звернення до суду з адміністративним позовом та з апеляційною скаргою в загальному розмірі 6720,00 грн (шість тисяч сімсот двадцять гривень).

Вступна та резолютивна частини постанови складені в нарадчій кімнаті та проголошені в судовому засіданні 07 лютого 2018 року. Повний текст постанови складений 08 лютого 2018 року.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку безпосередньо до Верховного Суду протягом тридцяти днів після складення повного тексту в порядку, визначеному ст.ст. 328-329 Кодексу адміністративного судочинства України.

Колегія суддів М. Г. Сухарьок

ОСОБА_2

ОСОБА_3

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2018
Оприлюднено12.02.2018
Номер документу72087973
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —812/1464/17

Ухвала від 03.05.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Постанова від 28.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Постанова від 28.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 19.03.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Постанова від 07.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Постанова від 07.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Ухвала від 14.12.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок Михайло Гаврилович

Постанова від 20.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

Постанова від 20.11.2017

Адміністративне

Луганський окружний адміністративний суд

Н.М. Басова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні