Рішення
від 29.01.2018 по справі 674/193/17
ДУНАЄВЕЦЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Дунаєвецький районний суд Хмельницької області

Справа № 674/193/17

Провадження № 2-а/674/1/18

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 січня 2018 року м.Дунаївці

Дунаєвецький районний суд

Хмельницької області

в складі: головуючої - судді Артемчук В. М.

за участю:

секретаря Мудрицької Л.В.

позивача ОСОБА_1

представника позивача ОСОБА_2

представника відповідача Вишневської І.Є.

представника третьої особи Надворного В.А.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Дунаївці справу за адміністративним позовом

ОСОБА_1

до

Кам'янець-Подільського об'єднаного управління

Пенсійного фонду України Хмельницької області,

третя особа : Приватне акціонерне товариство Дунаєвецьке АТП-16839

про визнання дій протиправними та зобов'язання вчинити дії

ВСТАНОВИВ:

16 лютого 2017 року позивач, ОСОБА_1 звернувся до суду з даним позовом.

На підтвердження заявлених позовних вимог зазначив, що працюючи водієм Дунаєвецького АТП 16839 був відряджений в Київську область для роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС і з 20.05.1986 року по 23.05.1986 року працював на будівництві дороги в м.Прип'ять щоденно с 06 години ранку до 22 години вечора. В цей період отримав певну дозу опромінення, внаслідок чого його було визнано ліквідатором аварії на ЧАЕС та присвоєно 2 категорію, що підтверджується посвідченням серії НОМЕР_2,видане 24.12.1994р.

01 вересня 2016 року йому виповнилося 55 років і звернувся до відповідача з заявою про призначення пенсії на пільгових умовах, однак рішенням від 09.11.2016 року №51/т-10 у призначенні пенсії було відмовлено з посиланням на те, що основним документом, що визначає час виконання робіт по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС безпосередньо в зоні відчуження, являється довідка про період участі в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС, за формою ,затвердженою постановою Державного комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09.03.1988р. №122, яка видається на підставі первинних документів підприємствами, установами та організаціями в складі яких працівник безпосередньо виконував роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС. Оскільки видана йому довідка не за встановленою формою, Пенсійний фонд вважає, що підтверджуючий документ про населений пункт та кількість відпрацьованих днів в зоні ЧАЕС, який необхідний для призначення пенсії за віком зі зниженням пенсійного віку відсутній.

Просить суд визнати дії відповідача щодо відмови в призначенні пенсії протиправними та зобов'язати відповідача призначити пенсію із зниженням пенсійного віку відповідно до ст.55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з дня звернення.

В судовому засіданні позивач та представник відповідача Філіппова Т.С. позов підтримали, просили його задовольнити, посилаючись на обставини, які викладенні в позовній заяві та на письмові докази, які додані до позову.

Представник відповідача Вишневська І.Є. в судовому засіданні позов не визнала, в задоволенні просила відмовити, посилаючись на заперечення, які додані до справи і зокрема зазначила, що позивачем надана довідка про участь в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС , однак видана довідка не встановленої форми, а тому не має підстав призначити позивачу пенсію відповідно до ст.55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .

Представник третьої особи Надворний В.А. пояснив суду, що в товаристві відсутні записи в книзі про нарахування заробітної плати позивачу в подвійному розмірі за період з 20.05.по 23.05.1986 року. На даний час накази про відрядження та інші первинні документи знищенні. Видати довідку товариство з цих причин не може.

Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши сторони, вважає, що позов підлягає до часткового задоволення з наступних підстав.

Відповідно ст. 10 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи учасниками ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС вважаються громадяни, які безпосередньо брали участь у будь-яких роботах, пов'язаних з усуненням самої аварії, її наслідків у зоні відчуження у 1986-1987 роках незалежно від кількості робочих днів, а також тимчасово направлені або відряджені у зазначені строки для виконання робіт у зоні відчуження, працівники державних, громадських, інших підприємств, установ і організацій незалежно від їх відомчої підпорядкованості.

Документом, що підтверджує статус громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та надає право користуватись пільгами й компенсаціями, встановленими Законом України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , іншими актами законодавства є відповідне посвідчення, форма якого встановлена Порядком видачі посвідчень особам, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, затвердженим Кабінетом Міністрів України №51 від 20.01.1997 року.

Згідно ст. 55 Закону України Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи тим учасникам ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, які працювали в зоні відчуження з моменту аварії до 1 липня 1986 року незалежно від кількості робочих днів, а із липня 1986 року по 31 грудня 1986 року - не менше 5 календарних днів, пенсія призначається із зменшенням пенсійного віку на 10 років, а особам, які працювали в зоні відчуження з 1 липня 1986 року по 30 грудня 1986 року від 1 до 5 днів, пенсія призначається із зменшенням пенсійного віку на 5 років.

Обчислення пенсій відповідно до вказаного Закону здійснюється на підставі довідок про заробітну плату, які відповідно до статті 15 Закону видаються установами та організаціями на підставі первинних документів (особових рахунків, платіжних відомостей та інших документів про нараховану та сплачену заробітну плату). Підставою для проведення розрахунку заробітної плати за роботу в зоні відчуження являються первинні документи про нараховану заробітну плату та фактичну тривалість роботи безпосередньо в зоні відчуження.

Видача довідок про заробітну плату проводиться підприємствами відповідно до первинних документів про період участі у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за нормативними документами того часу. Зокрема, у 1986 році за: постановою ЦК КПРС, Президії ВР СРСР та ВЦРПС від 07.05.1986 року №524-156; розпорядженням Ради Міністрів СРСР від 23.05.1986 року № 964-рс; постановою Ради Міністрів СРСР від 23.05.1986 року №1031-рс; постановою Ради Міністрів СРСР і ВЦРПС від 05.06.1986 року № 665-195 (постановою УРСР від 10.06.1986 року № 207-7).

Відповідно до п.п. 4 п. 3 постанови КМУ Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи №1210 від 23.11.2011 року, у разі коли особа пропрацювала у зоні відчуження менше календарного місяця у 1986-1990 роках, за її бажанням пенсія може обчислюватися виходячи із заробітної плати, одержаної за роботу у зоні відчуження, за весь фактично відпрацьований час, в одному з неповних календарних місяців роботи протягом цих робіт, без додавання суми заробітної плати за весь період роботи за межами зони відчуження. У такому разі заробітна плата за весь фактично відпрацьований час ділиться на число відпрацьованих днів, а одержана сума множиться на 25,4. Якщо дні роботи припали на вихідні і святкові дні, розрахунок заробітної плати проводиться у такому ж порядку, як і за роботу у робочі дні, а доплата за вихідні і святкові дні, нарахована за фактично відпрацьований час, з урахуванням установленої кратності додається до суми обчисленої заробітної плати.

Довідка про заробітну плату видається за формою, затвердженою Міністерством соціального захисту населення України за постановою Ради Міністрів Української РСР та Української республіканської ради профспілок від 10.06.1986 року № 207-7 та у відповідності до інших нормативних актів про оплату праці, які діяли під час виконання роботи (служби) в зоні відчуження.

Розпорядженням Ради Міністрів СРСР від 17.05.1986 р. № 964 були встановлені зони небезпеки, де оплата праці працівників підприємств, установ і організацій, розташованих в межах 30-кілометрової зони ЧАЕС, розташованих на III, ІІ і І зону небезпеки, провадилась відповідно у 5,4, 3 - кратному розмірі тарифних ставок (посадових окладів).

Відповідно до підпункту першого пункту першого постанови Ради Міністрів УРСР і Укрпрофради від 10 червня 1986 року № 207-7 оплата праці працівників підприємств, установ і організацій, відряджених у зону відчуження, провадилась у III, II, І зонах небезпеки у 4-, 3-, 2-кратному розмірах тарифної ставки понад середньомісячну заробітну плату, яка відповідно до чинного законодавством зберігалась за основним місцем роботи.

Перелік населених пунктів і виробничих об'єктів, де оплата праці проводилась відповідно до зон небезпеки, затверджено рішеннями Урядової комісії від 07.08.86 року № 87 (лист Держкомпраці УРСР від 13.08.86 р. № 115), від 19.08.86 року № 108 (лист Держкомпраці УРСР від 26.08.86 року №124, від 18.09.86 року № 173 (лист Держкомпраці УРСР від 24.09.86 року № 140, від 05.01.1987 року № 339 (лист Держкомпраці УРСР від 09.01.1987 року № 1).

Відповідно затвердженого Порядку подання та оформлення документів для призначення (перерахунку) пенсій відповідно до Закону України Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування , затвердженого постановою правління Пенсійного фонду України 25.11.2005 року р.11 п.п.2 п.2.1 документом для призначення пенсії за віком із застосуванням норм ст.55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи є посвідчення учасника ліквідації наслідків на ЧАЕС та довідка про період (періоди) участі в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09 березня 1988 року № 122 або довідка архівної установи , або інші первинні документи, в яких зазначено період роботи, населений пункт чи об'єкт, де особою виконувались роботи з ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС.

Судом встановлено, що позивач ОСОБА_1 є учасником ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС, що підтверджується посвідченням особи, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи (категорія 2) серія НОМЕР_2, яке видано 24 грудня 1992року року.

21 жовтня 2016 року позивач звернувся до відповідача з заявою, яка зареєстрована 27.10.2016 року, про призначення пенсії із зменшенням пенсійного віку відповідно до ст.55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи , однак 09 листопада 2016 року отримав відмову у призначенні пенсії , оскільки надана ним довідка про участь в ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС видана не за встановленою формою.

Судом встановлено, що у період з 20.05.1986 року по 23.05.1986 року, ОСОБА_1, працюючи водієм Дунаєвецького АТП-16839, правонаступником якого є Приватне акціонерне товариство Дунаєвецьке АТП-16839 приймав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС в населеному пункті м. Прип'ять по розпорядженню Хмельницького ТВО, що підтверджується довідкою від 08.12.1992р., довідкою про заробіток для обчислення пенсії №06/102 від 09.08.2011 року, довідкою про нарахування заробітної плати в травні 1986 року №6/41 від 15.03.2012р., копією трудової книжки, в якій зазначено, що позивач був прийнятий на роботу водієм в Дунаєвецьке АТП-16839 з 08.04.1985 року .

Згідно акту зустрічної перевірки достовірності видачі документів про стаж та заробітну плату для призначення (перерахунку) пенсії від 20.10.2011 року , який проводився управлінням Пенсійного фонду України в Дунаєвецькому районі Хмельницьокої області в ПрАТ Дунаєвецьке АТП-16839 встановлено, що на збереженні в товаристві є папка Чорнобильська АЕС , в якій зберігаються дані на працівників, які були відрядженні на роботи по ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС і в цих списках значиться прізвище ОСОБА_1 . Інші документи : накази про відрядження, дорожні листи, наряди на машини, книги обліку шляхових листів ОСОБА_1 відсутні,однак це не позбавляє позивача права на перерахунок пенсії.

В архівних книгах по нарахуванню заробітної плати за 1986 рік ОСОБА_1 має відміток про нарахування доплати за роботу на ЧАЕС з травня по грудень 1986р.. В червні 1986 року зазначено 212 годин відрядних.

Допитані в судовому засіданні свідки: ОСОБА_7 та ОСОБА_8 підтвердили в судовому засіданні, що вони разом з ОСОБА_1 20 травня по 23 травня 1986 року їздили на ліквідацію наслідків аварії на ЧАЕС, працювали там водіями. Працювали в основному на дорозі. ОСОБА_1 їздив на КАМАЗі . Направили в м. Прип'ять, Там були недовго, це був перший заїзд. Працювали зранку до ночі, без вихідних. Вони отримали підтверджуючу довідку в АТП і їм призначено пільгову пенсію.

Згідно оглянутої в судовому засіданні пенсійної справи на ОСОБА_7 видно, що факт перебування його на ЧАЕС підтверджується довідкою від 10.09.2002 року про участь на ЧАЕС, книгою нарахування заробітної плати за 1986р.,актом зустрічної перевірки видачі документів про стаж та заробітну плату від 25.09.2003р., які додано до матеріалів справи.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку, що відповідач, фактично без всяких законних підстав, обмежив право позивача на призначення пенсії, оскільки отримати довідку за формою, затвердженою постановою Державного Комітету СРСР по праці та соціальних питаннях від 09 березня 1988 року № 122 він позбавлений можливості , а його участь у ліквідації наслідків аварії на ЧАЕС підтверджується вище зазначеними доказами, що свідчить про протиправність дій відповідача.

За таких обставин позов позивача щодо призначення пенсії відповідно до ст.55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи підлягає задоволенню, однак не з 21.10.2016 року, а з 27 жовтня 2016 року, з дня подачі заяви про призначення пенсії, що підтверджується доданою до справи копією заяви.

Керуючись ст.ст. 9, 77, 242-246 КАС України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву ОСОБА_1 до Кам'янець-Подільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Кам'янець - Подільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Хмельницької області щодо відмови ОСОБА_1 в призначенні пенсії відповідно до ст.55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи .

Зобов'язати Кам'янець - Подільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області призначити ОСОБА_1 пенсію відповідно до ст.55 Закону України Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи з моменту звернення - з 27 жовтня 2016 року.

В решті позовних вимог відмовити.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду через Дунаєвецький районний суд протягом тридцяти днів з дня його проголошення, а у разі оголошення лише вступної та резолютивної частини рішення, строк подачі апеляційної скарги обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Позивач: ОСОБА_1, місце проживання: АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1.

Відповідач: Кам'янець-Подільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Хмельницької області, місце знаходження: м. Кам'янець - Подільський вул.Огієнка,10 Хмельницької області, код ЄДРПОУ 37863929.

Третя особа: Приватне акціонерне товариство Дунаєвецьке АТП-16839 ,місце знаходження м.Дунаївці вул.МТС,20,ідентифікаційний код 03119316.

Дата складення повного рішення 08 лютого 2018р.

Головуюча:/підпис/

Вірно:

Суддя Дунаєвецького районного суду В. М. Артемчук

СудДунаєвецький районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення29.01.2018
Оприлюднено09.02.2018
Номер документу72102099
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —674/193/17

Ухвала від 04.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Постанова від 24.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Постанова від 24.05.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 24.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 03.04.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Ухвала від 01.03.2018

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Смілянець Е. С.

Рішення від 29.01.2018

Адміністративне

Дунаєвецький районний суд Хмельницької області

Артемчук В. М.

Рішення від 29.01.2018

Адміністративне

Дунаєвецький районний суд Хмельницької області

Артемчук В. М.

Ухвала від 25.04.2017

Адміністративне

Дунаєвецький районний суд Хмельницької області

Артемчук В. М.

Ухвала від 20.02.2017

Адміністративне

Дунаєвецький районний суд Хмельницької області

Артемчук В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні