Постанова
від 05.02.2018 по справі 643/14302/17
МОСКОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 643/14302/17

Провадження № 3/643/131/18

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

05.02.2018 року суддя Московського районного суду м. Харкова Майстренко О.М. розглянув у відкритому судовому засіданні справу про адміністративне правопорушення, яка надійшла з Національного агентства з питань запобігання корупції, про притягнення до адміністративної відповідальності за ст.212-15 КУпАП відносно:

ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1,

зареєстрованого за адресою: Харківська область,

с. Циркуни, пров. Циркуни, 14

В С Т А Н О В И В:

Згідно протоколу про адміністративне правопорушення № 60-23/223 від 25.10.2017 року керівник ТОВ Харківська роздрібна компанія ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП, а саме: порушення встановленого порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

За результатами аналізу Звіту політичної партії НАШ КРАЙ (код ЄДРПОУ 37724082) про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за ІI квартал 2017 року та її 47 місцевих організацій встановлено, що ТОВ Харківська роздрібна компанія (ЄДРПОУ 39783459, місцезнаходження платника: м. Харків, пр. Льва Ландау, 182) 23.05.2017 року надано грошовий внесок у розмірі 150 000 гривен на розрахунковий рахунок Харківської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ (код ЄДРПОУ 39972241) № НОМЕР_1 в ПАТ Мегабанк ( Акт про проведення аналізу звіту політичної партії про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру від 03.10.2017 року).

Відповідно до витягу Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 27.09.2017 за № НОМЕР_2 кінцевим бенефіціарним власником (контролером) Т0В Харківська роздрібна компанія станом на здійснення внеску є іноземна особа - ОСОБА_2 Лімітед - ОСОБА_3 (Республіка Кіпр).

Пунктом 3 частини першої статті 15 Закону передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, кінцевими бенефеціарними власниками (контролерами) яких є іноземці чи особи, без громадянства.

Пунктом 3 частини першої статті 15 Закону передбачено, що не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, кінцевими бенефеціарними власниками (контролерами) яких є іноземці чи особи, без громадянства.

Відповідно до наказів ТОВ Харківська роздрібна компанія від 20.04.2017 року № 79к та від 01.06.2017 року № 132к та витягу з ЄДР від 27.09.2017 року за № НОМЕР_2 керівником ТОВ Харківська роздрібна компанія з 20.04.2017 року по 01.06.2017 року призначений ОСОБА_1

Таким чином, ОСОБА_1, як керівник ТОВ Харківська роздрібна компанія порушив пункт 3 частини першої статті 15 Закону, відповідно до якої не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій юридичними особами, кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) яких є іноземці.

Дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ст.212-15 КУпАП, як порушення встановленого законом порядку надання внеску на підтримку політичної партії.

ОСОБА_1 , як особа, яка притягується до адміністративної відповідальності, у судове засідання не з'явився.

Відповідно до ст. 268 КУпАП особа, яка притягається до адміністративної відповідальності має право у тому числі давати пояснення, подавати докази, заявляти клопотання. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Право особи особисто предстати перед судом також гарантовано Конституцією України та Європейської конвенцією з прав людини

Захисник особи, яка притягується до адміністративної відповідальності - адвокат ОСОБА_4 посилався на те, що в діях ОСОБА_1 відсутній склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП, так як суб'єктивна сторона складу адміністративного правопорушення за ст. 212-15 КУпАП передбачає наявність вини у формі умислу.

Суд, вислухавши думку захисника особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, дослідивши матеріали справи, приходить до наступного.

Статтею 212-15 КУпАП передбачена відповідальність за порушення встановленого законом порядку надання або отримання внеску на підтримку політичної партії, порушення встановленого порядку надання або отримання державного фінансування статутної діяльності політичної партії, а так само порушення встановленого законом порядку надання або отримання фінансової (матеріальної) підтримки для здійснення передвиборної агітації, агітації з всеукраїнського або місцевого референдуму.

Як вбачається з матеріалів справи, Національним агентством з питань запобігання корупції За результатами аналізу Звіту політичної партії НАШ КРАЙ про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за ІI квартал 2017 року та її 47 місцевих організацій встановлено, що ТОВ Харківська роздрібна компанія (ЄДРПОУ 39783459, місцезнаходження платника: м. Харків, пр. Льва Ландау, 182) 13.04.2017 року надано грошовий внесок у розмірі 150 000 гривен на розрахунковий рахунок Харківської обласної організації політичної партії НАШ КРАЙ .

Згідно з ст. 14 Закону України Про політичні партії в Україні держава гарантує політичним партіям право на кошти та інше майно для здійснення своїх статутних завдань.

Грошові внески на користь політичної партії, місцевої організації політичної партії, яка в установленому порядку набула статусу юридичної особи, здійснюються через банківські операції.

Відповідно ст. 15 Закону України Про політичні партії в Україні не допускається здійснення внесків на підтримку політичних партій: іноземними державами, іноземними юридичними особами,

іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами, кінцевими бенефіціарними власниками (контролерами) яких є іноземці чи особи без громадянства.

Разом з платіжним документом на здійснення грошового внеску на підтримку політичної партії до установи банку України чи відділення зв'язку подається письмова заява про відсутність обставин, передбачених частинами першою - третьою цієї статті, наявність яких є підставою для відмови у прийнятті платіжного документа на здійснення грошового внеску. Така заява подається за формою ,затвердженою Національним агентством з питань запобігання корупції. Без подання такої заяви платіжний документ на здійснення грошового внеску не приймається.

Політична партія, її місцева організація, розпорядник виборчого фонду політичної партії, її місцевої організації чи кандидата від політичної партії (місцевої організації партії) зобов'язані відмовитися від внеску особи, яка відповідно до закону не має права здійснювати такий внесок, або якщо розмір внеску (сумарний розмір внесків) особи (групи осіб) перевищує встановлений законом розмір, протягом трьох днів від дня, коли уповноваженій особі політичної партії, місцевої організації політичної партії чи розпоряднику коштів виборчого фонду стало відомо про це. На підставі заяви про відмову від внеску чи його відповідної частини з цієї причини за підписом керівника політичної партії, місцевої організації політичної партії, розпорядника виборчого фонду політичної партії, місцевої

організації політичної партії чи кандидата від політичної партії (місцевої організації партії) на відповідних виборах та платіжного документа установа банку, в якій відкрито рахунок, на який зараховано внесок, повертає такий внесок або його відповідну частину особі, яка його внесла, а в разі неможливості повернення перераховує такий внесок чи його відповідну частину до державного бюджету. Порядок повернення добровільного внеску чи його частини з підстав, зазначених у цій частині, та з інших встановлених законом підстав визначає Національний банк України.

Відповідно до рішення НАЗК №11 від 11.08.2016 року кінцевий бенефіціарний власник (контролер) це фізична особа, яка незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обов'язкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну чи юридичну особу) володіння однією особою самостійно або спільно з пов'язаними фізичними та/або юридичними особами часткою в юридичній особі у розмірі 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі.

Відповідно до ч.1 ст.1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань термін "кінцевий бенефіціарний власник (контролер)" вживається у значенні, наведеному в Законі України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення".

В свою чергу, відповідно до ст.1 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" кінцевим бенефіціарним власником (контролером) є фізична особа, яка незалежно від формального володіння має можливість здійснювати вирішальний вплив на управління або господарську діяльність юридичної особи безпосередньо або через інших осіб, що здійснюється, зокрема, шляхом реалізації права володіння або користування всіма активами чи їх значною часткою, права вирішального впливу на формування складу, результати голосування, а також вчинення правочинів, які надають можливість визначати умови господарської діяльності, давати обовязкові до виконання вказівки або виконувати функції органу управління, або яка має можливість здійснювати вплив шляхом прямого або опосередкованого (через іншу фізичну чи юридичну особу) володіння однією особою самостійно або спільно з пов'язаними фізичними та/або юридичними особами часткою в юридичній особі у розмірі 25 чи більше відсотків статутного капіталу або прав голосу в юридичній особі.

Таким чином, визначення терміну "кінцевий бенефіціарний власник (контролер)" в законодавстві щодо реєстрації юридичних осіб та в законодавстві щодо діяльності політичних партій є однаковим.

Згідно даних Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 23.05.2017 року кінцевим бенефіціарним власником (контролером) ТОВ Харківська роздрібна компанія , в тому числі, значиться ОСОБА_5.

Відповідно до п.9 ч.2 ст.9 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань в Єдиному державному реєстрі містяться такі відомості про юридичну особу, крім державних органів і органів місцевого самоврядування як юридичних осіб, як інформація про кінцевого бенефіціарного власника (контролера) юридичної особи, у тому числі, прізвище, імя, по батькові (за наявності), дата народження, країна громадянства, серія та номер паспорта громадянина України або паспортного документа іноземця, місце проживання, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), дата народження.

Оскільки, в Реєстрі зазначено щодо ОСОБА_5 дані серії та номеру паспорта громадянина України, реєстраційний номер облікової картки платника податків, захист приходить до висновку, станом на час здійснення платежів на користь ПОЛІТИЧНОЇ ПАРТІЇ НАШ КРАЙ вважає що ОСОБА_5 був громадянином України та бенефіціаром ТОВ Харківська роздрібна компанія .

Як випливає з визначення, наведеного в п. 4 ч.1 ст.1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань державна реєстрація юридичних осіб це офіційне визнання шляхом засвідчення державою певних фактів (створення, припинення юридичної особи, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі про юридичну особу).

Вказаний закон не містить жодних строків (термінів) внесення змін про юридичну особу до відповідного Єдиного державного реєстру, а отже на відміну від створення (припинення) юридичної особи законодавство України не пов'язує момент виникнення чи зміни певних корпоративних прав учасників зареєстрованої юридичної особи з моментом їх державної реєстрації.

Таким чином факт відсутності станом на 23.05.2017 року зареєстрованих у ЄДР відомостей про втрату РОЗЗБІ ІНВЕСТМЕНТС ЛІМІТЕД статусу кінцевого бенефіціара ТОВ Харківська роздрібна компанія , не можна вважати беззаперечним доказом наявності складу адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 212-15 КУпАП в діях ОСОБА_1 , як керівника вказаного товариства.

Судом встановлено, що згідно листа № 145/271/1 від 14 червня 2017 року ТОВ Харківська роздрібна компанія з власної ініціативи звернулося до партії НАШ КРАЙ з вимогою повернути кошти перераховані 13.04.2017 року, 23.05.2017 року, як благодійний внесок, так як дані кошти були перераховані помилково.

Кошти в сумі 150 000 грн., які надійшли на рахунок партії НАШ КРАЙ від ТОВ Харківська роздрібна компанія були повернуті 15.06.2017 року в сумі 150 000 грн.

Таким чином, на день складення протоколу про адміністративне правопорушення 25.10.2017 року відповідні кошти на рахунку партії НАШ КРАЙ у сумі 150000 грн. були відсутні, тому партія не могла використовувати їх для здійснення своїх статутних завдань, а тому зазначені кошти не можуть бути віднесені до визначення внесок на підтримку політичної партії .

Обмеження щодо здійснення внесків на підтримку політичної партії передбачені частинами першою - третьою статті 15 Закону.

Згідно з частиною восьмою статті 14 Закону грошові внески на користь політичної партії здійснюються через банківські операції.

У разі перерахування внеску на користь політичної партії разом з платіжним документом на здійснення грошового внеску до установи банку подається письмова заява про відсутність обставин, передбачених частинами першою - третьою статті 15 Закону, наявність яких є підставою для відмови у прийнятті платіжного документа на здійснення грошового внеску. Без подання такої заяви платіжний документ на здійснення грошового внеску не приймається (частина шоста статті 15 Закону).

Так, на виконання зазначеної норми рішенням НАЗК від 02.06.2016 № 7 затверджено форму заяви про відсутність обставин, передбачених частинами першою - третьою статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні , наявність яких є підставою для відмови у прийнятті платіжного документа на здійснення грошового внеску на підтримку політичної партії.

При здійсненні відповідного платежу ОСОБА_1 заяви не подавав, як і не отримував жодних роз'яснень банківської установи щодо обмежень передбачених частинами першою - третьою статті 15 Закону України Про політичні партії в Україні .

Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Відповідно до положень ст. 9 КупАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

Відповідно до положень ст.ст. 10,11 КУпАП, адміністративне правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків. Адміністративне правопорушення визнається вчиненим з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачала можливість настання шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливості настання таких наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити.

Дослідивши докази, суд вважає, що провадження в справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю у зв'язку з відсутністю складу адміністративного правопорушення з наступних підстав

Однак, відповідним органом не надано суду жодного доказу на підтвердження в діях ОСОБА_1 умислу, направленого на порушення ст. 15 Закону України Про політичні партії в Україні

Таким чином суд вважає, що в діях ОСОБА_1 відсутній умисел - як одна із складових елементів адміністративного правопорушення і надані докази не свідчать про те, що ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ст. 212-15 КУпАП, тому провадження у справі підлягає закриттю за відсутності складу адміністративного правопорушення

Керуючись ст.ст. 245,247,283,284, КУпАП України, суд,-

П О С Т А Н О В И В:

Провадження у справі про адміністративне правопорушення за ст. 212-15 КУпАП стосовно ОСОБА_1 ,ІНФОРМАЦІЯ_1 у зв'язку з відсутності складу адміністративного правопорушення -закрити.

Постанова може бути оскаржена до апеляційного суду Харківської області протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подання апеляційної скарги через Харківський районний суд Харківської області.

Суддя:

СудМосковський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення05.02.2018
Оприлюднено14.02.2018
Номер документу72163762
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —643/14302/17

Постанова від 05.02.2018

Адмінправопорушення

Московський районний суд м.Харкова

Майстренко О. М.

Постанова від 08.11.2017

Адмінправопорушення

Московський районний суд м.Харкова

Мельникова І. Д.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні