Рішення
від 05.02.2018 по справі 607/14002/17
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

05.02.2018 Справа №607/14002/17

05 лютого 2018 року м.Тернопіль

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області в складі:

головуючої судді Черніцької І.М.

за участю секретаря судового засідання Бойко І.І.

з участю позивача ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Тернопільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії,-

В С Т А Н О В И В:

ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Тернопільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області (далі Управління ПФУ) про визнання дій відповідача неправомірними та зобов'язання здійснити перерахунок розміру призначеної йому пенсії державного службовця з включенням до суми заробітної плати для обчислення пенсії - індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення та допомоги для вирішення соціально-побутових питань, з врахування 6 рангу посадової особи починаючи з 07 червня 2016 року .

В обґрунтування вимог позивач вказує, що в червні 2013 року йому призначено пенсію відповідно до вимог Закону України Про службу в органах місцевого самоврядування . При призначені пенсії відповідач до розрахунку заробітної плати для призначення пенсії не взяв до уваги суми усіх складових заробітної плати, а саме- матеріальної допомоги на оздоровлення, допомоги для вирішення соціально - побутових питань, суми індексації заробітної плати та присвоєння йому 6 рангу посадової особи, хоча з вказаних сум сплачені страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Звернувшись 06 грудня 2016 року до відповідача із заявою про здійснення перерахунку пенсії з врахуванням вказаних сум отримав відмову.

Посилаючись на те, що такі дії Управління ПФУ є неправомірними, просить позов задовольнити.

Позивач уточнив позовні вимоги та просив визнати неправомірними дії відповідача та зобов'язати здійснити перерахунок призначеної йому пенсії з включенням до суми заробітної плати для обчислення пенсії - індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення та допомоги для вирішення соціально-побутових питань за період з 01 червня 2011 року по 01 червня 2013 року починаючи з 09 травня 2017 року з урахуванням довідок Малоходачківської сільської ради за №№ 36,37,38 від 11 січня 2018 року .

У судовому засіданні позивач уточненні позовні вимоги підтримав, зіславшись на доводи викладені у позові.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився, хоча про час та місце його був повідомлений належним чином. Представник відповідача був присутній у попередніх судових засідання, позов не визнав.

Крім того,27 листопада 2017 року відповідач подав заперечення на позов та вказав, що спірні суми не враховуються до заробітної плати, з якої обчислюється розмір пенсії державного службовця. Крім того, на час звернення із заявою про перерахунок раніше призначеної пенсії, діючим законодавством не передбачено підстав, порядку щодо перерахунку пенсій призначених відповідно до Закону №3723-ХІІ. У задоволенні позову просив відмовити.

Судом встановлено та визнається сторонами спору, що 07 червня 2013 року позивачу призначено пенсію за віком відповідно до вимог закону України Про службу в органах місцевого самоврядування та Закону України Про державну службу .

06 грудня 2016 року позивач звернувся до Управління ПФУ із заявою про перерахунок пенсії із включенням до суми заробітної плати для обчислення пенсії - індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення та допомоги для вирішення соціально-побутових питань відповідно до вимог Закону України Про державну службу від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ.

Управління ПФУ листом за № 656/Н-11 від 13.12.2016 року, відмовило позивачу у перерахунку пенсії у зв'язку з тим, що допомога на оздоровлення, матеріальна допомога, грошові винагороди та суми індексації не відносяться до інших надбавок, не є складовими заробітної плати державного службовців у розумінні ст. 50 Закону України "Про державну службу", а тому не враховуються до заробітної плати, з якої обчислюється розмір пенсії.

У грудні 2017 року позивач повторно звернувся до відповідача із заявою про проведення перерахунку пенсії.

Листом за № 468Н-11 від 15.12.2017 року відповідач відмовив позивачу у проведенні перерахунку пенсії. Вказав, що пенсія позивачу призначена згідно ЗУ Про державну службу від 1993 року. З 1 травня 2016 року набрав чинності Закону України Про державну службу від 10.12.2015 року, норми якого не передбачають проведення перерахунків раніше призначених пенсії державним службовця.

Суд, вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення позивача оцінивши в сукупності наявні у справі докази, у тому числі заперечення на позов, приходить до переконання, що позов підлягає до задоволення, виходячи із наступних підстав.

Відповідно до вимог ст.37 Закону №3723-ХІІ (в редакції, чинній на час виникнення спірних відносин) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. За кожний повний рік роботи понад 10 років на державній службі пенсія збільшується на один відсоток заробітку, але не більше 90 відсотків заробітної плати.

Положеннями ч. 1 ст. 1 ЗУ Про оплату праці встановлено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Згідно з вимогами ст. 2 цього ж Закону,структуру заробітної плати складають основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 33 Закону України Про державну службу від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ ( який діяв станом на 2013 рік- на день призначення пенсії позивачу), заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.

Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення та допомога для вирішення соціально-побутових питань входить до системи оплати праці державного службовця.

Крім того, ст. 66 Закону України Про пенсійне забезпечення врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.

Відповідно до вимог ч. 1 ст. 66 цього Закону, до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу)).

Згідно з вимогами ст. 41 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" до виплат (доходів), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, належать, зокрема: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим самим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування.

Отже, отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Крім того, чинне законодавство як загальне, так і спеціальне відносить до складу заробітної плати також інші виплати.

Відтак, матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, індексація заробітної плати на які нараховувався збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та сплачувалися страхові внески повинні бути включені до заробітку державного службовця для обчислення пенсії.

Вказана позиція узгоджується з рішеннями Верховним Судом України, зокрема, у постановах від 4 березня 2014 року в справах №№21-14а14, 21-3а14.

Також, необхідно звернути увагу на те, що право на врахування до заробітку державного службовця для обчислення пенсії інших виплат, а саме індексації заробітної плати та матеріальної допомоги на оздоровлення та для вирішення соціально побутових питань, виникло у позивача у грудні 2016 року, коли такий вперше звернувся до відповідача із заявою про здійснення перерахунку пенсії.

В силу вимог статей 83, 84, 87 Закону №1788-ХІІ та статей 43, 44, 45, 46 Закону №1058-IV, призначення чи перерахунок пенсії проводиться виключно на підставі звернення (заяви) особи до відповідного територіального органу Пенсійного фонду або до уповноваженого ним органу чи уповноваженій особі. Пенсія призначається чи перераховується з дня звернення, крім окремих випадків, передбачених згаданими Законами.

Приймаючи до уваги уточненні позовні вимоги та шестимісячний строк звернення до суду, суд приходить до висновку, що перерахунок і виплату пенсії позивачу слід здійснити з 09 травня 2017 року, врахувавши спірні складові заробітної плати за період з 01 червня 2011 року по 01 червня 2013 року, тобто за останні 24 календарні місяці роботи перед звільненням.

При цьому, слід зазначити, що позивач двічі звертався до позивача із заявами про проведення перерахунку пенсії із врахуванням спірних складових заробітної плати у грудні 2016 та 2017 року. Відповідач двічі відмовляв позивачу у здійсненні перерахунку пенсії, при цьому, відмовляв саме з тих підстав, що діючим законодавством не передбачено перерахунок раніше призначених пенсії згідно вимог Закону Про державну службу від 16 грудня 1993 року № 3723-ХІІ.

Враховуючи вищенаведені вимоги закону та встановленні обставини. суд вважає, що діями відповідача порушено права позивача, які підлягають захисту шляхом визнання неправомірними дій відповідача щодо не врахування у заробіток при призначенні пенсії державного службовця матеріальної допомоги на оздоровлення, допомоги на вирішення соціально-побутових питань та індексації заробітної плати. Зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з включенням до суми заробітної плати для обчислення пенсії - індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення та допомоги для вирішення соціально-побутових питань за період з 01 червня 2011 року по 01 червня 2013 року( за останні 24 календарні місяці роботи перед звільненням) починаючи з 09 травня 2017 року з урахуванням довідок Малоходачківської сільської ради за №№ 36,37,38 від 11 січня 2018 року .

Крім того, відповідно до вимог ч. 1 ст. 139 КАС України при задоволенні позову сторони, як не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодування або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі.

При подачі позовної заяви позивач сплатив судовий збір у розмірі 640 грн., що підтверджується квитанцією від 09.11.2017.

Враховуючи наведене, суд вважає за необхідне, стягнути на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань Тернопільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області судовий збір у розмірі 640 грн.

Керуючись ст.ст.2, 5, 139, 242-246, 250, 251, 255 Кодексу адміністративного судочинства, суд, -

В И Р І Ш И В:

Позов ОСОБА_1 ( зареєстроване місце проживання -с.Малий Ходачків, Тернопільського району, Тернопільської області, ідентифікаційний номер - НОМЕР_1) до Тернопільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області ( вул.Руська,17 м .Тернопіль, код ЄДРПОУ 21153972) про визнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії задовольнити .

Визнати протиправними дії Тернопільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області щодо не включення сум матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань та сум індексації заробітної плати до розрахунку заробітної плати державного службовця .

Зобов'язати Тернопільське об'єднане управління Пенсійного фонду України Тернопільської області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_1 з включенням до суми заробітної плати для обчислення пенсії - індексації заробітної плати, матеріальної допомоги на оздоровлення та допомоги для вирішення соціально-побутових питань за період з 01 червня 2011 року по 01 червня 2013 року починаючи з 09 травня 2017 року з урахуванням довідок Малоходачківської сільської ради за №№ 36,37,38 від 11 січня 2018 року .

Стягнути з Тернопільського об'єднаного управління Пенсійного фонду України Тернопільської області за рахунок бюджетних асигнувань на користь ОСОБА_1 640 (шістсот сорок) грн. сплаченого судового збору.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення суду може бути оскаржене шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до Львівського апеляційного адміністративного суду або через Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повне судове рішення складено 12 лютого 2018 року.

Головуюча

Дата ухвалення рішення05.02.2018
Оприлюднено14.02.2018
Номер документу72166755
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання дій неправомірними та зобов'язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —607/14002/17

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

Ухвала від 09.10.2018

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

Ухвала від 05.09.2018

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

Ухвала від 16.07.2018

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Ухвала від 20.03.2018

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Коваль Роман Йосипович

Рішення від 05.02.2018

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

Рішення від 05.02.2018

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

Ухвала від 10.11.2017

Адміністративне

Тернопільський міськрайонний суд Тернопільської області

Черніцька І. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні