Справа № 815/6306/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
12 лютого 2018 року м.Одеса
У залі судових засідань №29
Одеський окружний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді Харченко Ю.В.
При секретарі Рудченко О.І.
Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним та скасування Рішення щодо відмови у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, викладеного у ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р., зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000га пісків, згідно з планом поділу, кадастровий номер: 5125000000:01:003:0004, реєстраційний номер: 638657251250,-
ВСТАНОВИВ:
Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 звернулась до Одеського окружного адміністративного суду з позовом, у якому просить суд визнати протиправним та скасувати Рішення ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, викладеного у ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р., зобов'язати ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області надати Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000га пісків, згідно з планом поділу, кадастровий номер: 5125000000:01:003:0004, реєстраційний номер: 638657251250.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що усі необхідні документи, що підтверджують відповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації ФОП ОСОБА_1 надавались до ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області, у зв'язку з чим, на думку позивача, відповідач не мав законодавчо передбачених підстав для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом. Також, положеннями чинного законодавства України не передбачено, що містобудівні умови та обмеження надаються виключно у разі розроблення та затвердження на відповідній території детального плану території. Таким чином, відсутність розробленого детального плану території, на якій планується проектування та будівництво комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом, не є підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень, оскільки п.3 ч.4 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності як підставу для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень визначено невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні, та в жодному разі не відсутність розробленого детального плану території.
Відповідач - ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області з позовними вимогами не погоджується, та вважає їх необґрунтованими з підстав, викладених у письмових поясненнях на адміністративний позов (вхід.№ЕП/91/18 від 09.01.2018р., вхід.№1390/18 від 18.01.2018р.), відзиві на позовну заяву (від 22.01.2018р. вхід.№ЕП/364/18), наголошуючи, зокрема, що ФОП ОСОБА_1 має намір отримати містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000 га пісків, згідно планом поділу, кадастровий №5125000000:01:0004, реєстраційний номер: 638657251250, на вже вчинене самовільне будівництво. Також, надання містобудівних умов і обмежень стане за можливе після затвердження детального плану території, яким буде передбачено розміщення забудови.
Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 08.12.2017р. відкрито провадження у справі за позовом Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним та скасування Рішення щодо відмови у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, викладеного у ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р., зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000га пісків, згідно з планом поділу, кадастровий номер: 5125000000:01:003:0004, реєстраційний номер: 638657251250.
Ухвалою суду від 10.01.2018р., з урахуванням набуття 15.12.2017р. чинності Законом України «Про внесення змін до Господарського процесуального кодексу України, Цивільного процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та інших законодавчих актів» №2147-VIII від 03.10.2017р., котрим положення КАС України викладено в новій редакції, вирішено розгляд даної адміністративної справи проводити в порядку загального позовного провадження.
Відповідно до ч.9 ст.205 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Таким чином, беручи до уваги вищевикладене, а також те, що всі учасники справи у судове засідання не з'явилися, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.9 ст.205 КАС України.
Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи митного законодавства, суд встановив наступне.
Як встановлено судом, та вбачається з матеріалів справи, 20.02.2015р. між ОСОБА_3 (Орендар) та ОСОБА_1 (Суборендар) укладено Договір суборенди частини земельної ділянки №1, згідно з п.п.1.1, 2.1 якого Орендар надає, а Суборендар приймає в строкове платне користування частину земельної ділянки несільськогосподарського призначення, яка знаходиться на території 2-го кілометру піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області згідно з планом поділу земельної ділянки. В користуванні Орендаря знаходиться земельна ділянка загальною площею 0,5688га, (за складом угідь - 0,5688га пісків), для будівництва, експлуатації та обслуговування обловно-пропускних каналів та причалу з рибоприймальним пунктом. Кадастровий номер земельної ділянки - 5125000000:01:003:0004. В суборенду передається частина земельної ділянки площею 0,2000га пісків згідно з планом поділу.
Відповідно до наявного у матеріалах справи Акта приймання-передачі об'єкта суборенди за договором суборенди частини земельної ділянки №1 від 20.02.2015р., укладеного 20.02.2015р. між ОСОБА_3 (Орендар) та ОСОБА_1 (Суборендар), Орендарем передано, а Суборендарем прийнято на підставі договору суборенди частини земельної ділянки №1 від 20 лютого 2015року в строкове платне користування частину земельної ділянки несільськогосподарського призначення за кадастровим номером 5125000000:01:003:0004, площею - 0,2000га, (за складом угідь - 0,2000га пісків) із земель водного фонду, яка знаходиться на території 2-го кілометру піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, згідно з планом поділу земельної ділянки.
З матеріалів справи також вбачається, що 19.05.2016р. ОСОБА_1 звернулась до начальника відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області із Заявою щодо видачі містобудівних умов та обмежень, у якій з урахуванням положень п.4 ст.9 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , заявником викладено прохання надати містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, загальною площею 0,200га, посвідченої Договором суборенди частини земельної ділянки №1 від 20.02.2015р., яка знаходиться на території 2-го кілометру піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області.
Судом з'ясовано, що за результатами розгляду вищеозначеної заяви ОСОБА_1 від 19.05.2016р., ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області на адресу заявника надіслано ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р., у якому зазначено, що надання містобудівних умов та обмежень на будівництво комплексу для рибаків з обловно-пропускними каналами і причалом з рибоприймальним пунктом на території піщаної коси Чорного моря можливе лише після розроблення та затвердження детального плану території відповідно до вимог статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Не погоджуючись з означеною відмовою в наданні містобудівних умов та обмежень, викладеної в ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області від 06.06.2017р. №89, позивач звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з даною позовною заявою.
Так, на думку суду, позовні вимоги Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування Рішення ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою: 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, викладеного у ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р., зобов'язання ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області надати Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000га пісків, згідно з планом поділу, кадастровий номер: 5125000000:01:003:0004, реєстраційний номер: 638657251250, є обґрунтованими, правомірними, та такими, що підлягають задоволенню, з урахуванням наступного.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
В силу ч.2 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, відповідачем - ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області у ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р. заявника - Фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 повідомлено, що надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області можливе лише після розроблення та затвердження детального плану території відповідно до вимог статті 19 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності .
Між тим, з означеною позицією ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області погодитися неможливо, з урахуванням наступного.
Правові та організаційні основи містобудівної діяльності визначено Законом України Про регулювання містобудівної діяльності , який спрямований на забезпечення сталого розвитку територій з урахуванням державних, громадських та приватних інтересів.
Відповідно до п.8 ч.1 ст.1 Закон України Про регулювання містобудівної діяльності містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки - документ, що містить комплекс планувальних та архітектурних вимог до проектування і будівництва щодо поверховості та щільності забудови земельної ділянки, відступів будинків і споруд від червоних ліній, меж земельної ділянки, її благоустрою та озеленення, інші вимоги до об'єктів будівництва, встановлені законодавством та містобудівною документацією.
Відповідно до ч.ч.1-8 ст.29 Закон України Про регулювання містобудівної діяльності основними складовими вихідних даних є, зокрема, містобудівні умови та обмеження.
Фізична або юридична особа, яка подала виконавчому органові сільської, селищної, міської ради або у разі розміщення земельної ділянки за межами населених пунктів - районній державній адміністрації заяву про намір щодо забудови земельної ділянки, що перебуває у власності або користуванні такої особи, повинна одержати містобудівні умови та обмеження для проектування об'єкта будівництва.
Містобудівні умови та обмеження надаються відповідними спеціально уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі.
Перелік об'єктів будівництва, для проектування яких містобудівні умови та обмеження не надаються, визначає центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Спеціально уповноважений орган містобудування та архітектури визначає відповідність намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Розгляд заяви і надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх наданні здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури протягом семи робочих днів з дня реєстрації заяви.
Рішення про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень приймається у разі невідповідності намірів щодо забудови земельної ділянки вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
До містобудівних умов та обмежень можуть включатися вимоги щодо архітектурних та інженерних рішень.
Склад, зміст, порядок надання містобудівних умов та обмежень визначаються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури.
Містобудівні умови та обмеження є чинними до завершення будівництва об'єкта незалежно від зміни замовника.
Зміни до містобудівних умов та обмежень можуть вноситися тільки за згодою замовника.
На виконання вимог ч.ч.4, 9 ст.29 Закон України Про регулювання містобудівної діяльності Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України прийнято Наказ від 07.07.2011року №109, яким затверджено Порядок надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, згідно з пунктом 2.1 якого містобудівні умови та обмеження надаються відповідними уповноваженими органами містобудування та архітектури на безоплатній основі протягом семи робочих днів з дня реєстрації відповідної заяви разом із документами, передбаченими пунктом 2.2 цього розділу, у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Відповідно до п.2.2 Порядку №109 для отримання містобудівних умов та обмежень до заяви замовником додаються: засвідчена в установленому порядку копія документа про право власності (користування) земельною ділянкою; ситуаційний план (схема) щодо місцезнаходження земельної ділянки (у довільній формі); викопіювання з топографо-геодезичного плану М 1:2000; кадастрова довідка з містобудівного кадастру (у разі наявності); черговий кадастровий план (витяг із земельного кадастру - за умови відсутності містобудівного кадастру); фотофіксація земельної ділянки (з оточенням); містобудівний розрахунок з техніко-економічними показниками запланованого об'єкта будівництва.
Згідно з ч.4 ст.29 Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , підставами для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень є: 1) неподання визначених частиною третьою цієї статті документів, необхідних для прийняття рішення про надання містобудівних умов та обмежень; 2) виявлення недостовірних відомостей у документах, що посвідчують право власності чи користування земельною ділянкою, або у документах, що посвідчують право власності на об'єкт нерухомого майна, розташований на земельній ділянці; 3) невідповідність намірів забудови вимогам містобудівної документації на місцевому рівні.
Пунктом 2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, передбачено, що розгляд заяви, надання містобудівних умов та обмежень або прийняття рішення про відмову у їх видачі здійснюються спеціально уповноваженим органом містобудування та архітектури у порядку, встановленому Законом України Про регулювання містобудівної діяльності .
Підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень є невідповідність намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Відмова у видачі містобудівних умов та обмежень або внесення змін до них з відповідним обґрунтуванням надається уповноваженим органом містобудування та архітектури у строк, визначений пунктом 2.1 цього розділу.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, судом встановлено, що положеннями Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011року №109, закріплено вичерпний перелік документів, які подаються замовником для отримання містобудівних умов та обмежень. При цьому, відмова у видачі містобудівних умов та обмежень можлива виключно у випадку встановлення невідповідності намірів забудови земельної ділянки положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
До того ж, вищезазначеними приписами чинного законодавства не передбачено, що містобудівні умови та обмеження надаються виключно у разі розроблення та затвердження на відповідній території детального плану території.
Відповідно п. 1.2 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011року №109, містобудівна документація - затверджені текстові та графічні матеріали з питань регулювання планування, забудови та іншого використання територій.
Згідно з частиною 4 Розділу V Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності проекти забудови територій, розподілу територій, містобудівні обґрунтування з відповідними умовами та обмеженнями забудови земельних ділянок, будівельні паспорти, документи на введення об'єктів в експлуатацію та їх сертифікацію, розроблені та/або оформлені до набрання чинності цим Законом, можуть бути затверджені та використані після набрання чинності цим Законом. Положення затверджених відповідно до цього пункту проектів забудови територій, розподілу територій, містобудівних обґрунтувань з відповідними умовами та обмеженнями забудови земельної ділянки враховуються під час розроблення, внесення змін та оновлення містобудівної документації на місцевому рівні.
Відповідно до частини 6 Розділу V Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності до 1 січня 2015року рішення щодо визначення та надання містобудівних умов і обмежень на територіях, де відповідно до цього Закону не затверджені плани зонування або детальні плани територій, приймають уповноважені органи містобудування та архітектури з урахуванням попередніх планувальних рішень у межах встановленого законодавством строку.
Зокрема, як встановлено судом, та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, позивачем - Фізичною особою-підприємцем ОСОБА_1, з метою отримання містобудівних умов та обмежень, до ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області подано усі необхідні документи, що, серед іншого, підтверджується відсутністю у ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області №89 від 06.06.2017р. відповідних зауважень, та посилань на брак чи недоліки, поданих позивачем, з метою отримання містобудівних умов та обмежень, документів.
Крім того, судом встановлено, що в оскаржуваній позивачем ФОП ОСОБА_1 відмові у видачі містобудівних вимог та обмежень, котра міститься в ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області №89 від 06.06.2017р., суб'єктом владних повноважень не обґрунтовано належним чином, не здійснено посилання на докази, що підтверджували б його відмову у задоволенні порушеного позивачем питання, та не вказано конкретних норм законодавства, якими він керувався, і які регулюють даний вид правовідносин, приймаючи вказаний висновок про відмову позивачу у видачі містобудівних умов та обмежень.
При цьому, судом відхиляються, та не приймаються до уваги посилання відповідача - ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області на відсутність розробленого та затвердженого детального плану території, оскільки приписи Закону України "Про регулювання містобудівної діяльності" не перешкоджають розгляду органом містобудування та архітектури заяви про надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки у разі відсутності детального плану території в межах якої знаходиться земельна ділянка. До того ж, відсутність детального плану території, в межах якої знаходиться земельна ділянка, не може бути підставою для відмови у наданні містобудівних умов та обмежень.
Не заслуговують на увагу суду також посилання суб'єкта владних повноважень на положення частини 6 Розділу V Прикінцевих положень Закону України Про регулювання містобудівної діяльності , оскільки означена норма стосується рішень щодо визначення та надання містобудівних умов і обмежень до 1 січня 2015року, тоді як позивач, з метою отримання містобудівних умов та обмежень, звернувся до відповідача 19.05.2016р.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку щодо наявності законодавчо передбачених підстав для задоволення позовної вимоги Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про визнання протиправним та скасування Рішення ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, викладеного у ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р.
Оскільки судом встановлено, що ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області неправомірно, та безпідставно відмовлено Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, суд з метою повного захисту прав, свобод та охоронюваних законом інтересів позивача вважає за необхідне зобов'язати ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області надати Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою: 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000га пісків, згідно з планом поділу, кадастровий номер: 5125000000:01:003:0004, реєстраційний номер: 638657251250.
При цьому, на думку суду, відновлення порушених прав позивача у такий спосіб як зобов'язання ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області надати Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови земельної ділянки, не є втручанням у дискреційні повноваження відповідача, оскільки за відсутності передбачених законом підстав для відмови в наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки суб'єкт владних повноважень зобов'язаний надати містобудівні умови та обмеження забудови вказаної земельної ділянки.
Під дискреційним повноваженням слід розуміти повноваження, яке адміністративний орган, приймаючий рішення, може здійснювати з певною свободою розсуду - тобто, коли такий орган може обирати з кількох юридично допустимих рішень те, яке він вважає найкращим за даних обставин.
У спірних правовідносинах ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області не має права відмовити у видачі містобудівних умов та обмежень, якщо відсутня підстава для такої відмови, котра передбачена п.2.4 Порядку надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011року №109, що свідчить про відсутність у відповідача можливості вибору конкретного рішення з певного кола варіантів на власний розсуд.
В той же час, реалізацією відповідачем своїх дискреційних повноважень при наданні містобудівних умов та обмежень буде вважатися визначення відповідачем змісту таких умов та обмежень.
Єдиною підставою для відмови у видачі містобудівних умов та обмежень Порядком надання містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки, їх склад та зміст, затвердженого Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 07.07.2011року №109, визначено невідповідність намірів забудови земельної ділянки, положенням відповідної містобудівної документації на місцевому рівні.
Оскільки факту вищеозначеної невідповідності суб'єктом владних повноважень під час розгляду заяви Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 від 19.05.2016р. не встановлено, то відповідно підстави для відмови у наданні позивачу містобудівних умов та обмежень забудови вказаної земельної ділянки були відсутні.
Таким чином, з урахуванням вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним та скасування Рішення щодо відмови у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, викладеного у ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р., зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000га пісків, згідно з планом поділу, кадастровий номер: 5125000000:01:003:0004, реєстраційний номер: 638657251250, є обґрунтованими, документально підтвердженими, та такими, що підлягають задоволенню, з вищенаведених підстав.
При цьому, судом відхиляються, та не приймаються до уваги посилання відповідача - ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області на те, що Фізична особа-підприємець ОСОБА_1 має намір отримати містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000 га пісків, згідно планом поділу, кадастровий №5125000000:01:0004, реєстраційний номер: 638657251250, на вже вчинене самовільне будівництво, оскільки предметом спору у даній справі є вирішення питання щодо надання містобудівних умов та обмежень, та в жодному разі не встановлення в діях позивача наявності порушень вимог містобудівного законодавства під час будівництва вищеозначеного об'єкта нерухомості.
Вищевикладене спростовує твердження відповідача, наведені у відзиві на позовну заяву, та додаткових письмових поясненнях.
Згідно з ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до частини 1 статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Частиною 1 статті 72 КАС України передбачено, що доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Статтю 73 КАС України передбачено, що належними є докази, які містять інформацію щодо предмета доказування. Предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення. Сторони мають право обґрунтовувати належність конкретного доказу для підтвердження їхніх вимог або заперечень.
Відповідно до статей 74-76 КАС України обставини справи, які за законом мають бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Достовірними є докази, на підставі яких можна встановити дійсні обставини справи. Достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Статтею 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.
Згідно зі ст.242 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами. Судове рішення має відповідати завданню адміністративного судочинства, визначеному цим Кодексом.
Відтак, беручи до уваги вищевикладене, та оцінюючи наявні в матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 правомірні, документально підтверджені та обґрунтовані, базуються на положеннях чинного законодавства, отже підлягають задоволенню повністю.
Керуючись ст.ст.72-77, 139, ч.9 ст.205, ст.ст.241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
1. Адміністративний позов Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області про визнання протиправним та скасування Рішення щодо відмови у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, викладеного у ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р., зобов'язання надати містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000га пісків, згідно з планом поділу, кадастровий номер: 5125000000:01:003:0004, реєстраційний номер: 638657251250, задовольнити повністю.
2. Визнати протиправним та скасувати Рішення ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області про відмову у наданні містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, викладеного у ОСОБА_2 №89 від 06.06.2017р.
3. Зобов'язати ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області надати Фізичній особі-підприємцю ОСОБА_1 містобудівні умови та обмеження забудови частини земельної ділянки несільськогосподарського призначення для проектування та будівництва комплексу для рибаків з причалом та рибоприймальним пунктом за адресою 2-й кілометр піщаної коси Чорного моря Татарбунарського району Одеської області, площею 0,2000га пісків, згідно з планом поділу, кадастровий номер: 5125000000:01:003:0004, реєстраційний номер: 638657251250.
4. Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань ОСОБА_2 містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства, будівництва та інфраструктури Татарбунарської районної державної адміністрації Одеської області (68100, Одеська область, м.Татарбунари, вул.Горького,1, код ЄДРПОУ 36714120) на користь Фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 (65026, АДРЕСА_1, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) судові витрати по сплаті судового збору у загальному розмірі 1600(одна тисяча шістсот)грн.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки встановлені ст.ст.293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст.255 КАС України.
Суддя Харченко Ю.В.
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 12.02.2018 |
Оприлюднено | 20.02.2018 |
Номер документу | 72275924 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Ю. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні