Копія
Справа № 822/3430/17
РІШЕННЯ
іменем України
07 лютого 2018 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Лабань Г.В. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙПАРК ТАЇРОВА" про застосування заходів реагування,
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Одеській області звернулось до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙПАРК ТАЇРОВА", в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Скайпарк Таїрова" (ідентифікаційний код юридичної особи: 40857722, юридична адреса: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Свободи. 1/А) у вигляді повного зупинення роботи розважального комплексу для дітей ТОВ "Скайпарк Таїрова" розташованого за адресою: 65088, м. Одеса, вул. Люстдорфська дорога, 55 шляхом опечатування опломбування) всіх дверей приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що несуть реальну загрозу життю та здоров'ю людей вказаних в Акті перевірки №139 від 22.11.2017 року за номерами: 2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12.
Обґрунтовуючи вимоги, позивач зазначає, що експлуатація Товариство з обмеженою відповідальністю "Скайпарк Таїрова" створює загрозу виникнення пожежі та швидкого її розповсюдження, перешкоджає гасінню пожежі, проведення робіт з евакуації людей, що може спричинити загрозу життю та здоров'ю людей.
Позивач в судове засідання не з'явився, подав до суду клопотання про розгляд справи у письмовому провадженні, позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином. Подав до суду заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження, проти задоволення позову заперечує в повному обсязі.
Відповідно до частини 9 статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але всі учасники справи не з'явилися у судове засідання, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Згідно з частиною 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Дослідивши наявні в матеріалах справи докази в їх взаємному зв'язку та сукупності, суд враховує наступне.
Суд встановив, що товариство з обмеженою відповідальністю "Скайпарк Таїрова" ЄДРПОУ: 40857722, юридична адреса: 29000, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Свободи. 1/А, який за своєю діяльністю належить до об'єктів з високим ступенем ризику, згідно критеріїв наведених у постанові KM України від 29.02.2012 №306, із змінами, внесеними постановою KM України № 361 від 04.06.2015.
22.11.2017 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, погодження Державної регуляторної служби України на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав №9945 від 10.11.2017 року, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 436 від 16.11.2017 "Про проведення позапланової перевірки" на підставі посвідчення на проведення перевірки від 17.11.2017 року № 373 заступником начальника Київського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області ОСОБА_1 та головним інспектором Київського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області ОСОБА_2, у присутності директора ТОВ "Скайпарк Таїрова" ОСОБА_3 здійснено позапланову перевірку розважального комплексу для дітей ТОВ "Скайпарк Таїрова", який розташований за адресою: м. Одеса, Люстдорфська дорога, 55 під час якої перевірено: приміщення з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами перевірки складений акт від 22.11.2017 року № 139, яким встановлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403- VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, а саме:
1. пункту 2, 4, 5, статті 57 пункту 1 Кодексу цивільного захисту України ПКМУ № 440 - відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимог законодавства з питань пожежної безпеки, що дає право на початок роботи використання суб'єктом господарювання (орендарем) орендованих приміщень або їх частин.
2. пункту 5.14. ДБНВ.2.5 - 56:2014 "Системи протипожежного захисту" - не обладнано системою пожежегасіння локального застосування приміщення для розміщення блоку сервера.
3. пункту 8.1.5. ДБНВ.2.5- 56:2014 "Системи протипожежного захисту" - не обладнано модульною системою локального пожежегасіння в приміщенні кухні в зонах з кухонним обладнанням.
4. розділу II п. 16. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417; ПКМУ 444 від 26.06.2013 р. - не пройдено посадовою особою перевірку знань з питань пожежної безпеки з отриманням спеціального посвідчення (директором).
5. розділу III п. 2.28. 11ШУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 відсутні документи на килими, килимові доріжки у приміщеннях розважального комплексу щодо токсичності продуктів горіння, помірну димоутворювальну здатність та відповідність групам поширення полум'я.
6. розділу III п. 2.23. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - не забезпечено вільне та безперешкодне відкривання евакуаційних дверей на 4-му поверсі в північно-західній частині будівлі.
7. розділу IV п. 1.17 ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - допускається встановлення електророзеток на горючій основі на 4-му поверсі біля надувних гірок та підсобному приміщенні.
8. розділу V п. 3.6. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - дозволяється користування пошкодженою розеткою в приміщенні пральної.
9. розділу IV п. 1.2. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - не забезпечено лінії живлення бойлерів в приміщенні складу та кухні автономними пристроями електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії живлення.
10. розділу IV п. 1.12. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - відсутні акти прихованих робіт по прокладеній електропроводці (кабелів) поверхнею горючих основ.
11. розділу IV п. 1.18. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - дозволяється експлуатація електролампи розжарювання без захисного суцільного скла (ковпака), підвішування її на струмопровідному проводі, а також прокладання кабелю транзитом на горючій основі в підсобному приміщенні для завідуючого господарством.
12. розділу V п. 3.17. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - не проведено технічне обслуговування вогнегасників, а саме: 2 шт. - ВП - 50, 2 шт. - ВВК - 5.
13. розділу II п. 4. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - не розроблені та не затверджені керівником об'єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки для кожного приміщення.
14. розділу II п. 5. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - на доповнення до схематичного плану евакуації не вивішено інструкцію, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, за якою не рідше одного разу на півроку проводити практичні тренування всіх задіяних працівників.
15. розділу II п. 8. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальньїе и знаки безопасности" в повному обсязі.
Порушення визначені в пунктах 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 Акту №139 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть :причинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
На директора розважального комплексу для дітей ТОВ "Скайпарк Таїрова" ОСОБА_3 за виявлені порушення складено адміністративний протокол ОД №003243 від 24.11.2017 року та притягнуто до адміністративної відповідальності постанова ОД №003243 від 24.11.2017 року.
Директором ТОВ "Скайпарк Таїрова" сплачено накладений штраф, що підтверджується квитанцією №ПН960 від 30.11.2017 року.
ГУ ДСНС України в Одеській області виніс припис № 118, яким зобов'язав відповідача усунути порушення вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту у строк до 30.12.2017 року.
06.02.2018 на підставі наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 58 від 01.02.2018 "Про проведення позапланової перевірки" на підставі посвідчення на проведення перевірки від 05.02.2018 року № 6 ГУ ДСНС України в Одеській області у присутності директора ТОВ "Скайпарк Таїрова" ОСОБА_3 здійснено позапланову перевірку розважального комплексу для дітей ТОВ "Скайпарк Таїрова", який розташований за адресою: м. Одеса, Люстдорфська дорога, 55 під час якої перевірено: приміщення з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами перевірки складений акт від 06.02.2018 року № 5, яким встановлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403- VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, а саме:
1. пункту 2, 4, 5, статті 57 пункту 1 Кодексу цивільного захисту України ПКМУ № 440 - відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимог законодавства з питань пожежної безпеки, що дає право на початок роботи використання суб'єктом господарювання (орендарем) орендованих приміщень або їх частин.
2. розділу V п. 1.1.:1.2., 1,4.; розділу 8 п. 8.1.13, додаток Ж ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 року №1417: ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" - не введено в експлуатацію систему пожежегасіння локального застосування в приміщенні для розміщення блоку сервера та в примі щенні кухні в зонах з кухонним обладнанням відповідно до діючого законодавства.
3. розділу ІІІ п. 2.28. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - відсутні документи на килими, килимові доріжки у приміщеннях розважального комплексу щодо токсичності продуктів горіння, по мірну димоутворювальну здатність та відповідність групам поши рення полум'я.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд враховує наведене нижче.
Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МНС України № 1417 від 30.12.2014 року, є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Відповідно до частини 7 статті 7 закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
За змістом частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зокрема, є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Суд враховує, що відповідач у визначений законодавством строк не надав доказів усунення виявлених порушень зафіксованих в актах №139 від 22.11.2017 та № 5 від 06.02.2017 року.
Відповідно до статті 3 Конституції України людина, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На підставі викладеного, враховуючи, що порушення відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту створює загрозу життю та здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди, суд вважає що позовні вимоги про застосування заходів реагування є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області (код ЄДРПОУ 38643633, адреса: 65091, Одеська область, м.Одеса, вул.Прохорівська,6) задовольнити частково.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Скайпарк Таїрова" (код ЄДРПОУ: 40857722, юридична адреса: Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Свободи. 1/А) у вигляді повного зупинення роботи розважального комплексу для дітей ТОВ "Скайпарк Таїрова" розташованого за адресою: 65088, м. Одеса, вул. Люстдорфська дорога, 55 шляхом опечатування опломбування) всіх дверей приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, які впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що несуть реальну загрозу життю та здоров'ю людей вказаних в Акті перевірки №5 від 06.02.2018 року за номерами: 1, 2, 3.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Вінницького апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з його підписання.
Повне рішення складене 07 лютого 2018 року
Головуючий суддя /підпис/ Г.В. Лабань "Згідно з оригіналом" Суддя Г.В. Лабань
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.02.2018 |
Оприлюднено | 20.02.2018 |
Номер документу | 72278612 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Лабань Г.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні