П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 822/3430/17
Головуючий у 1-й інстанції: Лабань Г.В.
Суддя-доповідач: ОСОБА_1
05 червня 2018 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Совгири Д. І.
суддів: Курка О. П. Загороднюка А.Г. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Ременяк С.Я.,
представника позивача: ОСОБА_2,
представника відповідача: ОСОБА_3
розглянувши у відкритому судовому засіданні в режимі відеоконференції апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙПАРК ТАЇРОВА" на рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2018 року (повний текст якої складено в м. Хмельницькому) у справі за адміністративним позовом Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙПАРК ТАЇРОВА" про застосування заходів реагування,
В С Т А Н О В И В :
Позивач звернувся до Хмельницького окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙПАРК ТАЇРОВА" про застосування заходів реагування.
Рішенням Хмельницького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2018 року адміністративний позов задоволено частково.
Не погоджуючись з даним рішенням суду, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій посилаючись на порушення судом норм матеріального права просить скасувати рішення суду першої інстанції та ухвалити нове рішення, яким у задоволені позовних вимог відмовити.
В судовому засіданні представник позивача заперечував проти задоволення апеляційної скарги відповідача та просив суд залишити її без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2018 року - без змін.
Представник відповідача підтримала доводи апеляційної скарги та просила суд задовольнити її.
Заслухавши доповідь судді, пояснення представників сторін, які прибули в судове засідання, перевіривши матеріали справи та доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з огляду на наступне.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджується матеріалами справи, що товариство з обмеженою відповідальністю "Скайпарк Таїрова" ЄДРПОУ: 40857722, юридична адреса: 29000, Хмельницька область, м. Хмельницький, вул. Свободи. 1/А, який за своєю діяльністю належить до об'єктів з високим ступенем ризику, згідно критеріїв наведених у постанові KM України від 29.02.2012 №306, із змінами, внесеними постановою KM України № 361 від 04.06.2015.
22.11.2017 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, погодження Державної регуляторної служби України на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) на підставі обґрунтованого звернення фізичної особи про порушення суб'єктом господарювання її законних прав №9945 від 10.11.2017 року, наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 436 від 16.11.2017 "Про проведення позапланової перевірки" на підставі посвідчення на проведення перевірки від 17.11.2017 року № 373 заступником начальника Київського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області ОСОБА_4 та головним інспектором Київського РВ ГУ ДСНС України в Одеській області ОСОБА_5, у присутності директора ТОВ "Скайпарк Таїрова" ОСОБА_6 здійснено позапланову перевірку розважального комплексу для дітей ТОВ "Скайпарк Таїрова", який розташований за адресою: м. Одеса, Люстдорфська дорога, 55 під час якої перевірено: приміщення з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами перевірки складений акт від 22.11.2017 року № 139, яким встановлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403- VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, а саме:
1. пункту 2, 4, 5, статті 57 пункту 1 Кодексу цивільного захисту України ПКМУ № 440 - відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимог законодавства з питань пожежної безпеки, що дає право на початок роботи використання суб'єктом господарювання (орендарем) орендованих приміщень або їх частин.
2. пункту 5.14. ДБНВ.2.5 - 56:2014 "Системи протипожежного захисту" - не обладнано системою пожежегасіння локального застосування приміщення для розміщення блоку сервера.
3. пункту 8.1.5. ДБНВ.2.5- 56:2014 "Системи протипожежного захисту" - не обладнано модульною системою локального пожежегасіння в приміщенні кухні в зонах з кухонним обладнанням.
4. розділу II п. 16. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417; ПКМУ 444 від 26.06.2013 р. - не пройдено посадовою особою перевірку знань з питань пожежної безпеки з отриманням спеціального посвідчення (директором).
5. розділу III п. 2.28. 11ШУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 відсутні документи на килими, килимові доріжки у приміщеннях розважального комплексу щодо токсичності продуктів горіння, помірну димоутворювальну здатність та відповідність групам поширення полум'я.
6. розділу III п. 2.23. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - не забезпечено вільне та безперешкодне відкривання евакуаційних дверей на 4-му поверсі в північно-західній частині будівлі.
7. розділу IV п. 1.17 ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - допускається встановлення електророзеток на горючій основі на 4-му поверсі біля надувних гірок та підсобному приміщенні.
8. розділу V п. 3.6. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - дозволяється користування пошкодженою розеткою в приміщенні пральної.
9. розділу IV п. 1.2. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - не забезпечено лінії живлення бойлерів в приміщенні складу та кухні автономними пристроями електричного захисту незалежно від наявності захисту на загальній лінії живлення.
10. розділу IV п. 1.12. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - відсутні акти прихованих робіт по прокладеній електропроводці (кабелів) поверхнею горючих основ.
11. розділу IV п. 1.18. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - дозволяється експлуатація електролампи розжарювання без захисного суцільного скла (ковпака), підвішування її на струмопровідному проводі, а також прокладання кабелю транзитом на горючій основі в підсобному приміщенні для завідуючого господарством.
12. розділу V п. 3.17. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - не проведено технічне обслуговування вогнегасників, а саме: 2 шт. - ВП - 50, 2 шт. - ВВК - 5.
13. розділу II п. 4. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - не розроблені та не затверджені керівником об'єкта або уповноваженою ним посадовою особою інструкції про заходи пожежної безпеки для кожного приміщення.
14. розділу II п. 5. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - на доповнення до схематичного плану евакуації не вивішено інструкцію, що визначає дії персоналу щодо забезпечення безпечної та швидкої евакуації людей, за якою не рідше одного разу на півроку проводити практичні тренування всіх задіяних працівників.
15. розділу II п. 8. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - приміщення не забезпечені відповідними знаками безпеки згідно ДСТУ ISO 6309:2007 "Протипожежний захист. Знаки безпеки. Форма та колір" (ISO 6309:1987, IDT) та ГОСТ 12.4.026-76 "ССБТ. Цвета сигнальные и знаки безопасности" в повному обсязі.
Порушення визначені в пунктах 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ОСОБА_7 №139 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть :причинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
На директора розважального комплексу для дітей ТОВ "Скайпарк Таїрова" ОСОБА_6 за виявлені порушення складено адміністративний протокол ОД №003243 від 24.11.2017 року та притягнуто до адміністративної відповідальності постанова ОД №003243 від 24.11.2017 року.
Директором ТОВ "Скайпарк Таїрова" сплачено накладений штраф, що підтверджується квитанцією №ПН960 від 30.11.2017 року.
ГУ ДСНС України в Одеській області виніс припис № 118, яким зобов'язав відповідача усунути порушення вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту у строк до 30.12.2017 року.
06.02.2018 на підставі наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 58 від 01.02.2018 "Про проведення позапланової перевірки" на підставі посвідчення на проведення перевірки від 05.02.2018 року № 6 ГУ ДСНС України в Одеській області у присутності директора ТОВ "Скайпарк Таїрова" ОСОБА_6 здійснено позапланову перевірку розважального комплексу для дітей ТОВ "Скайпарк Таїрова", який розташований за адресою: м. Одеса, Люстдорфська дорога, 55 під час якої перевірено: приміщення з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
За результатами перевірки складений акт від 06.02.2018 року № 5, яким встановлено порушення приписів Кодексу цивільного захисту України №5403- VI, Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України №1417 від 30.12.2014, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 року за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки, а саме:
1. пункту 2, 4, 5, статті 57 пункту 1 Кодексу цивільного захисту України ПКМУ № 440 - відсутня декларація відповідності матеріально-технічної бази суб'єкта господарювання вимог законодавства з питань пожежної безпеки, що дає право на початок роботи використання суб'єктом господарювання (орендарем) орендованих приміщень або їх частин.
2. розділу V п. 1.1.:1.2., 1,4.; розділу 8 п. 8.1.13, додаток Ж ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 року №1417: ДБН В.2.5-56:2014 "Системи протипожежного захисту" - не введено в експлуатацію систему пожежегасіння локального застосування в приміщенні для розміщення блоку сервера та в приміщенні кухні в зонах з кухонним обладнанням відповідно до діючого законодавства.
3. розділу ІІІ п. 2.28. ППБУ затверджено наказом МВС України від 30.12.2014 № 1417 - відсутні документи на килими, килимові доріжки у приміщеннях розважального комплексу щодо токсичності продуктів горіння, по мірну димоутворювальну здатність та відповідність групам поширення полум'я.
Правила пожежної безпеки в Україні, затверджені наказом МНС України № 1417 від 30.12.2014 року, є обов'язковими для виконання суб'єктами господарювання, органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які перебувають в Україні на законних підставах.
Відповідно до частини 7 статті 7 закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" від 05.04.2007 року № 877-V (далі - Закон № 877-V) на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п'яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
За змістом частини 2 статті 68 Кодексу цивільного захисту України у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Положеннями статті 70 Кодексу цивільного захисту України передбачено, що підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зокрема, є недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій.
Повне або часткове зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, виконання робіт, надання послуг здійснюється виключно за рішенням адміністративного суду.
Суд враховує, що відповідач у визначений законодавством строк не надав доказів усунення виявлених порушень зафіксованих в актах №139 від 22.11.2017 та № 5 від 06.02.2017 року.
Згідно частини другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
На підставі викладеного, враховуючи, що порушення відповідачем вимог законодавства у сферах пожежної, техногенної безпеки, цивільного захисту створює загрозу життю та здоров'ю людей, з метою недопущення спричинення такої шкоди, суд вважає що позовні вимоги про застосування заходів реагування є обґрунтованими та законними.
Тому, враховуючи вищезазначене, колегія суддів вважає, що доводи апеляційної скарги не дають підстав для висновку про порушення судом першої інстанції норм матеріального права, які призвели до неправильного вирішення справи, тобто прийнята постанова відповідає матеріалам справи та вимогам закону і підстав для її скасування не вбачається.
Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 315, 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд
П О С Т А Н О В И В :
апеляційну скаргу товариства з обмеженою відповідальністю "СКАЙПАРК ТАЇРОВА" залишити без задоволення, а рішення Хмельницького окружного адміністративного суду від 07 лютого 2018 року - без змін.
Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст.ст.328, 329 КАС України.
Постанова суду складена в повному обсязі 08 червня 2018 року.
Головуючий ОСОБА_1 Судді ОСОБА_8 ОСОБА_7
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.06.2018 |
Оприлюднено | 10.06.2018 |
Номер документу | 74548969 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Совгира Д. І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні