Постанова
від 07.02.2018 по справі 805/3244/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

07 лютого 2018 року справа №805/3244/17-а

приміщення суду за адресою: 84301, м. Краматорськ вул. Марата, 15

Донецький апеляційний адміністративний суд у складі колегії: головуючого судді Геращенка І.В., суддів Арабей Т.Г., Міронової Г.М.,

секретар судового засідання - Чернявська К.Г.,

за участю: представника позивача - ОСОБА_1, довіреність б/н від 31.12.2017 року, свідоцтво про право на зайняття адвокатською діяльністю № 3058,

представника відповідача - ОСОБА_2, діюча на підставі довіреності,

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства Лактіс на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2017 року у справі № 805/3244/17-а (головуючий І інстанції Голубова Л.Б., час ухвалення 11 год. 55 хв., дата складання повного тексту рішення - 21 листопада 2017 року) за позовом Публічного акціонерного товариства Лактіс до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправною та скасування вимоги від 11 травня 2017 року № Ю-8455-17 про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на суму 163498,22 гривень,-

ВСТАНОВИВ:

20 вересня 2017 року Публічне акціонерне товариство Лактіс (далі - позивач, підприємство, товариство) звернулося до Донецького окружного адміністративного суду із зміненим адміністративним позовом до Головного управління ДФС у Донецькій області (далі - відповідач, податковий орган, податкова інспекція, контролюючий орган) про визнання протиправною та скасування вимоги від 11 травня 2017 року № Ю-8455-17 про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 163498,22 гривень та визнання протиправним із скасуванням податкового повідомлення-рішення від 02 серпня 2017 року № 16856/6/99-99-111-02-02-25 (а.с. 4-9, 42-48).

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2017 року в задоволені позовних вимог - відмовлено (а.с. 84-87).

Не погодившись з вказаним рішенням, позивач звернувся з апеляційною скаргою на прийняте рішення та посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, просив скасувати постанову суду першої інстанції та прийняти нову постанову про задоволення позовних вимог у повному обсязі. Вважає, що ГУ ДФС у Донецькій області не мало право приймати вимогу щодо позивача про сплату боргу (недоїмки) по сплаті єдиного внеску за № Ю-8455-17 від 11 травня 2017 року, оскільки норми Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції є нормами прямої дії, що дають право позивачу з 12 липня 2014 року не сплачувати єдиний внесок та є підставою для анулювання податкового боргу (а.с.91-94).

В судовому засіданні представник позивача підтримав доводи апеляційної скарги, наполягав на її задоволенні, проти чого заперечував представник відповідача вважаючи рішення суду законним та обґрунтованим.

Крім того, представником позивача зазначено що він помилково просив визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 02 серпня 2017 року № 16856/6/99-99-111-02-02-25, оскільки вказаного податкового повідомлення - рішення не існує взагалі.

Колегія суддів, заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши матеріали справи і обговоривши доводи апеляційної скарги, заслухавши пояснення представників сторін, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, вважає за необхідним задовольнити апеляційну скаргу, постанову суду першої інстанції скасувати та прийняти нову постанову.

Судами першої та апеляційної інстанцій встановлено наступне.

Публічне акціонерне товариство Лактіс є юридичною особою, зареєстровано та обліковується в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з кодом 00445104 з 10 березня 1994 року, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 73-80).

Публічне акціонерне товариство Лактіс перебуває на обліку у Марїнській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області як платник податків та платник єдиного внеску (а.с.76).

Відповідач - Головне управління ДФС у Донецькій області є суб'єктом владних повноважень, який діє на підставі положення про Державну фіскальну службу та у спірних правовідносинах реалізує повноваження, надані йому Податковим кодексом України.

11 травня 2017 року Головним управлінням ДФС у Донецькій області станом на 30 квітня 2017 року сформовано вимогу про сплату боргу (недоїмки) № Ю-8455-17 щодо сплати позивачем недоїмки з єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у розмірі 163498,22 гривень (а.с. 10).

Товариством оскаржено зазначену вимогу в адміністративному порядку, однак рішенням Державної фіскальної служби від 02 серпня 2017 року № 16856/6/99-99-111-02-02-25 скаргу позивача було залишено без задоволення (а.с. 15-17).

Наведені обставини сторонами не оспорюються.

У відповідності до пункту 1 частини 1 статті 4 Закону № 2464-VI платниками єдиного внеску є, зокрема, роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію її як підприємця), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

За приписами частини 8, частини 12 статті 9 Закону № 2464-VI платники єдиного внеску зобов'язані сплачувати єдиний внесок, нарахований за відповідний базовий звітний період, не пізніше 20 числа місяця, що настає за базовим звітним періодом. Єдиний внесок підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника.

Згідно статті 25 Закону № 2464-VI у разі виявлення своєчасно не сплачених сум страхових внесків платники єдиного внеску зобов'язані самостійно обчислити ці внески і сплатити їх з нарахуванням пені в порядку і розмірах, визначених цією статтею. Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Відповідно до Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України № 911-VIII від 24 грудня 2015 року внесені зміни до Закону України від 02 вересня 2014 року № 1669-VII Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , у відповідності до якого підпункт 8 пункту 4 статті 11 вказаного Закону виключено. Водночас, оскільки підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції було внесено зміни до Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , а Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України № 911-VIII від 24 грудня 2015 року змін до Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування не було внесено, спірні правовідносини врегульовують положення п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

При цьому, слід зазначити, що з набранням чинності Закону України Про внесення змін до розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування щодо зменшення навантаження на фонд оплати праці від 02.03.2015 року № 219-VIII п. 9-3 Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування визначено вважати п. 9-4.

Таким чином, згідно п. 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14.04.2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Указом Президента України № 405/2014 від 14 квітня 2014 року введено в дію рішення РНБО України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України та розпочато проведення Антитерористичної операції (далі - АТО) на території Донецької і Луганської областей.

З метою забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції, та осіб, які проживають у зоні проведення антитерористичної операції або переселилися з неї під час її проведення,02 вересня 2014 року прийнято Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції № 1669-VII(надалі Закон №1669) (в редакції, чинної у спірний період), згідно до ст. 1 якого період проведення антитерористичної операції це час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Виходячи з наведених приписів, датою початку періоду проведення антитерористичної операції є 14 квітня 2014 року. На час вирішення справи Президентом України Указ про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України не приймався, тобто, період проведення АТО триває.

На виконання Закону №1669 розпорядженнями Кабінету Міністрів України № 1053-р від 30 жовтня 2014 року та від 02.12.2015 року № 1275-р затверджено перелік населених пунктів, на території яких здійснювалась антитерористична операція, згідно з додатком до якого, до зазначених населених пунктів належить, зокрема, м. Мар'їнка.

Крім того, колегія суддів звертає увагу, що Сертифікатом (висновком) № 2374/05-4 від 15 серпня 2014 року настання обставин непереборної сили від 30 грудня 2014 року № 6892/05-4 Торгово-промислова палата України відповідно до п.п. 100.4, 100.5 ст. 100 Податкового кодексу України, на підставі наданих документів засвідчила позивачу настання обставин непереборної сили з 12 липня 2014 року при здійсненні господарської діяльності на території Донецької області та дотриманні законодавчих актів України, які стосуються справляння та сплати податків та обов'язкових платежів. На момент видачі сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України обставини непереборної сили тривали та дату закінчення їх терміну встановити було неможливо (а.с. 18-19).

З урахуванням викладеного, зазначає що, позивач в даному випадку, звільнений від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування .

Таким чином, позовні вимоги визнання протиправною та скасування вимоги від 11 травня 2017 року № Ю-8455-17 про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування в сумі 163498,22 гривень підлягають задоволенню.

Враховуючи вищевикладене, колегія суддів дійшла до висновку про наявність підстав для задоволення апеляційної скарги, у зв'язку з чим постанова Донецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2017 року у справі № 805/3244/17-а підлягає скасуванню з прийняттям нової постанови про задоволення позовних вимог, оскільки оскаржувану постанову прийнято з порушенням норм матеріального права.

Відповідно до частини 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Як вбачається з матеріалів справи, під час розгляду справи в судах першої та апеляційної інстанціях позивачем були понесені судові витрати зі сплати судового збору у загальному розмірі 5150,19 грн., тому колегія суддів вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь позивача 5150,19 грн. відповідно до задоволених позовних вимог.

Керуючись статтями 250, 308, 310, 315 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства Лактіс на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2017 року у справі №805/3244/17-а - задовольнити.

Постанову Донецького окружного адміністративного суду від 16 листопада 2017 року у справі № 805/3244/17-а за позовом Публічного акціонерного товариства Лактіс до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправною та скасування вимоги від 11 травня 2017 року № Ю-8455-17 про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на суму 163498,22 гривень - скасувати.

Прийняти нову постанову.

Позовом Публічного акціонерного товариства Лактіс до Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправною та скасування вимоги від 11 травня 2017 року № Ю-8455-17 про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на суму 163498,22 гривень - задовольнити.

Визнати протиправною та скасувати вимогу від 11 травня 2017 року № Ю-8455-17 про сплату боргу (недоїмки) зі сплати єдиного внеску на суму 163498,22 гривень.

Стягнути на користь Публічного акціонерного товариства Лактіс (85600, Донецька область, м. Мар'їнка, вулиця Благодатна, 16, код ЄДРПОУ00445104) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Донецькій області судові витрати у сумі 5150,19 (п'ять тисяч сто п'ятдесят гривень) 19 копійок сплаченого судового збору.

Повне судове рішення складене 08 лютого 2018 року.

Постанова суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду може бути оскаржено до Верхового Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Головуючий: І.В. Геращенко

Судді: Т.Г. Арабей

ОСОБА_3

СудДонецький апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72282292
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/3244/17-а

Ухвала від 15.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 07.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 07.02.2018

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Геращенко Ігор Володимирович

Постанова від 16.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 03.11.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Голубова Л.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні