Постанова
від 06.02.2018 по справі 815/4701/17
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 лютого 2018 р.м.ОдесаСправа № 815/4701/17

Категорія: 8.2.2 Головуючий в 1 інстанції: Танцюра К.О.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

головуючого - Потапчука В.О.

суддів - Семенюка Г.В.

- ОСОБА_1

при секретарі - Алексєєвій Н.М.

за участю представника Товариства з обмеженою відповідальністю СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ ОСОБА_2

представника Товариства з обмеженою відповідальністю Лагуна - Рені ОСОБА_3

розглянувши в відкритому судовому засіданні в місті ОСОБА_1 адміністративну справу за апеляційними скаргами Товариства з обмеженою відповідальністю СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ та Товариства з обмеженою відповідальністю Лагуна - Рені на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2017 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, державного реєстратора виконавчого комітету Ренійської міської ради ОСОБА_4, третя особа Державне підприємство УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ , про скасування наказу, рішення та зобов'язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В :

У вересні 2017 року Товариство з обмеженою відповідальністю СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ (далі - ТОВ СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ , позивач) звернулося до суду з адміністративним позовом до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, державного реєстратора виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області ОСОБА_4, третя особа Державне підприємство «УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» , про скасування наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №343 від 18 травня 2017 року «Про прийняття в оперативне управління арештованого майна» , скасування рішення державного реєстратора виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області ОСОБА_4 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 35339813 від 24.05.2017р., зобов'язання державного реєстратора виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області ОСОБА_4 здійснити реєстраційну дію по скасуванню державної реєстрації права оперативного управління: номер запису про інше речове право в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 20564005, дата державної реєстрації 24 травня 2017 року (з урахуванням уточненого адміністративного позову а.с.33-39).

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2017 року у задоволенні адміністративного позову відмовлено.

Не погоджуючись з постановою суду ТОВ СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ та ТОВ Лагуна - Рені звернулися до суду з апеляційними скаргами у яких зазначають, що постанову винесено з порушенням норм матеріального права у зв'язку з чим апелянти просять скасувати оскаржувану постанову та ухвалити нову, якою адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

Заслухавши суддю-доповідача, розглянувши матеріали справи та доводи апеляційних скарг ТОВ СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ та ТОВ Лагуна - Рені , перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційних скарг, колегія суддів вважає, що апеляційні скарги підлягають задоволенню з таких підстав.

Судом першої інстанції встановлені наступні обставини справи.

20 січня 2017 року державним реєстратором Ренійської районної державної нотаріальної контори Ренійського районного нотаріального округу Одеської області ОСОБА_5 було зареєстровано право власності на майновий комплекс загальною площею 562,50 кв. м., за адресою: вул.Дунайська 188б, м.Рені. за ТОВ СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ , про що свідчить Інформаційна довідка з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта (а.с.14) та Свідоцтво про придбання нерухомого майна на аукціоні від 20 січня 2017 року №30. (а.с.13)

Ухвалою слідчого судді Приморського районного суду м.Одеси від 10 травня 2017 року по справі №522/20851/16-к за клопотанням старшого слідчого відділу СУ ГУ НП в Одеській області ОСОБА_6, погодженого з прокурором відділу прокуратури Одеської області ОСОБА_7, в рамках кримінального провадження за № 12016160000000042 внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 27 січня 2016 року, за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 190, ч. 5 ст. 191, ч. 1, 2 ст. 366, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 367, ч. 3 ст. 212 КК України, було надано дозвіл на передачу нерухомого майна, яке використовувалось ТОВ «Лагуна-Рені» (ЄДРПОУ 31180219) як засоби скоєння кримінальних правопорушень, а саме: цілісного майнового комплексу по наливу, схову та зливу зрідженого вуглеводородного газу у Ренійському морському торгівельному порту та устаткування для зливу/наливу автобензовозів на плавзасоби, що знаходиться на земельній ділянці загальною площею 16 276,00 кв.м., за адресою: Одеська обл., м. Рені, вул. Дунайська, 188б; нежитлової будівлі загальною площею 562,50 кв.м., розташованої за адресою: Одеська обл., Ренійський р-н, м.Рені, вул.Дунайська,188б, на яке накладено арешт Приморським районним судом м.Одеси (ухвала 522/20851/16-к від 02 березня 2017 року), на відповідальне зберігання та в оперативне управління у відповідності до вимог чинного законодавства України - Державі, в особі Державного підприємства «Українська паливно-енергетична компанія» (адреса: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 4, 01601, ЄДРПОУ 41237774), що належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України; зобов'язано службових осіб ТОВ «Лагуна-Рені» (ЄДРПОУ 31180219) передати все нерухоме майно, а ДП «Українська паливно-енергетична компанія» (адреса: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 4, 01601, ЄДРПОУ 41237774) прийняти це майно, про що скласти відповідний акт приймання передачі; зобов'язано службових осіб ДП «Українська паливно-енергетична компанія» провести відповідні реєстраційні дії щодо права оперативного управління арештованим майном; зобов'язано компетентні органи державної реєстраційної служби, за заявою ДП «Українська паливно-енергетична компанія» , провести державну реєстрацію права оперативного управління на арештоване нерухоме майно, що належить ТОВ «Лагуна-Рені» ; зобов'язано службових осіб ДП«Українська паливно-енергетична компанія» провести інвентаризацію всього рухомого та нерухомого майна ТОВ «Лагуна-Рені» (ЄДРПОУ 31180219) та скласти акт комісійного опису майна; попереджено службових осіб ДП «Українська паливно-енергетична компанія» (ЄДРПОУ 41237774) та ТОВ «Лагуна-Рені» (ЄДРПОУ 31180219) про кримінальну відповідальність, передбачену ст. ст. 382 та 388 КК України, за невиконання ухвали суду та за вчинення незаконних дій щодо майна, на яке накладено арешт, відповідно. Контроль за виконанням ухвали у частині зберігання майна покладено на Міністерство енергетики та вугільної промисловості України.

На виконання зазначеної ухвали Приморського районного суду м.Одеси від 10 травня 2017 року Міністерством енергетики та вугільної промисловості України було видано наказ №343 від 18 травня 2017 року «Про прийняття в оперативне управління арештованого майна» , яким наказано ДП «УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» прийняти за актом приймання-передавання на відповідальне зберігання та оперативне управління відповідно до вимог законодавства України нерухоме майно, яке використовувалось ТОВ «ЛАГУНА-РЕНІ» , а саме цілісний майновий комплекс по наливу, схову та зливу зрідженого вуглеводородного газу у Ренійському морському торгівельному порту та устаткування для зливу/наливу автобензовозів на плавзасоби, що знаходиться на земельній ділянці загальною площею 16276,00 кв. м, за адресою: Одеська обл., м. Рені, вул.Дунайська, 188б; нежитлову будівлю загальною площею 562,50 кв. м, розташована за адресою: Одеська обл., м. Рені, вул.Дунайська, 188б, на яке накладено арешт Приморським районним судом м.Одеси (ухвала від 02 березня 2017 року №522/20851/16-к); керівнику ДП «УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» забезпечити виконання ухвали слідчого судді Приморського районного суду м.Одеси КушніренкаЮ.С. від 10 травня 2017 року у справі №522/20851/16-к (а.с.15).

24 травня 2017 року уповноважена особа ОСОБА_8 звернувся до відділу реєстрації виконкому Ренійської міської ради Одесьої області із заявою про державну реєстрацію іншого речового прав, а саме - права оперативного управління майновим комплексом-нежитловою будівлею, який знаходиться за адресою вул.Дунайська 188б, м.Рені., про що свідчить Інформація з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта. (а.с.93-96)

За результатами розгляду вказаної заяви, державним реєстратором виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області ОСОБА_4 прийнято рішення №35339813 від 24 травня 2017 року про державну реєстрацію іншого речового права, а саме права оперативного управління за ДП «УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» на об'єкт нерухомого майна - майновий комплекс-нежитлова будівля, об'єкт нежитлової нерухомості площею 562,5 кв.м. за адресою вул.Дунайська 188б, м.Рені, що підтверджується Інформаційної Довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо об'єкта нерухомого майна.(а.с.23)

Не погоджуючись з вищевказаним позивач звернувся до суду з даним адміністративним позовом.

Відмовляючи у задоволенні адміністративного позову суд першої інстанції виходив з того, що позовні вимоги ТОВ СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ про скасування наказу Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №343 від 18 травня 2017 року «Про прийняття в оперативне управління арештованого майна» та рішення державного реєстратора виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області ОСОБА_4 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 35339813 від 24 травня 2017 року задоволенню не підлягають, оскільки вказані рішення були прийняті на виконання обов'язкової до виконання ухвали слідчого судді Приморського районного суду м.Одеси від 10 травня 2017 року по справі №522/20851/16-к. Таким чином, задоволенню не підлягають і позовні вимоги ТОВ «СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ» в частині зобов'язання державного реєстратора виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області ОСОБА_4 здійснити реєстраційну дію по скасуванню державної реєстрації права оперативного управління: номер запису про інше речове право в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 20564005, дата державної реєстрації 24 травня 2017р.

Колегія суддів вважає такий висновок суду першої інстанції не правильним та таким, що не відповідає вимогам Конституції України, Кодексу адміністративного судочинства України, Господарського кодексу України, Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень від 01 липня 2004 року №1952-IV та Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого Постановою КМУ від 17 жовтня 2013 року № 868.

В апеляційній скарзі ТОВ «СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ» вказується на те, що оскаржувана постанова ухвалена з порушенням норм матеріального права, що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим апелянтом ставиться питання про скасування постанови Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2017 року та ухвалення нової постанови, якою адміністративний позов товариства задовольнити. Окрім того, ТОВ «СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ» зазначає, що воно є власником оскаржуваного нерухомого майна відповідно Свідоцтва про придбання нерухомого майна на аукціоні від 20 січня 2017 року №30.

В апеляційній скарзі ТОВ «ЛАГУНА-РЕНІ» також зазначено про те, що оскаржувана постанова суду першої інстанції від 11 грудня 2017 року ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права, а саме ст.137 ГК України, ст.ст. 4, 23, 24, 27 Закону України Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно , що призвело до неправильного вирішення справи, у зв'язку з чим апелянтом ставиться питання про її скасування. Окрім того, апелянт зазначає, що відповідно до вимог діючого законодавства орган державної влади, у тому числі суд, не наділений повноваженнями приймати рішення про передачу в оперативне управління майна, яке належить юридичній особі приватного права, оскільки таким правом відповідно до положень законодавства України наділений лише власник майна.

Колегія суддів погоджується з вказаними доводами апелянтів з огляду на наступне.

Статтею 19 Конституції України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно п. 8 Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року N208 Міненерговугілля у межах повноважень, передбачених законом, на основі і на виконання Конституції та законів України, актів Президента України та постанов Верховної Ради України, прийнятих відповідно до Конституції та законів України, актів Кабінету Міністрів України видає накази, організовує і контролює їх виконання.

Статтею 129-1 Конституції України передбачено, що суд ухвалює рішення іменем України. Судове рішення є обов'язковим до виконання. Держава забезпечує виконання судового рішення у визначеному законом порядку. Контроль за виконанням судового рішення здійснює суд.

Згідно ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» передбачено, що державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до п. 2 частини першої статті 4 Закону України Про державну реєстрацій речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень обов'язковій державній реєстрації підлягають речові права та обтяження на нерухоме майно, розміщене на території України, що належить фізичним та юридичним особам, державі в особі органів, уповноважених управляти державним майном, іноземцям та особам без громадянства, іноземним юридичним особам, міжнародним організаціям, іноземним державам, а також територіальним громадам в особі органів місцевого самоврядування, а саме: право володіння; право користування (сервітут); право користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис); право забудови земельної ділянки (суперфіцій); право господарського відання; право оперативного управління; право постійного користування та право оренди земельної ділянки; право користування (найму, оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами; іпотека; довірче управління майном.

Частиною 1 ст. 27 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» від 01 липня 2004 року №1952-IV (в редакції на час виникнення правовідносин) визначено, що державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі: рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном; рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно; 10) ухвали суду про затвердження (визнання) мирової угоди.

За правилами п.п. 3, 4, 5 ч. 1 ст. 24 вказаного Закону у разі якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом; подані документи не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження; наявні суперечності між заявленими та вже зареєстрованими речовими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями; у державній реєстрації може бути відмовлено.

Пунктом 1 ч.1 ст. 23 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» встановлено, що подання документів для державної реєстрації прав не в повному обсязі, передбаченому законодавством є підставою для зупинення розгляду заяви про державну реєстрацію прав.

З аналізу вказаних норм законодавства вбачається, що підставою для державної реєстрації прав на нерухоме майно є, зокрема, рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном, або рішення суду, що набрало законної сили, саме щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно. При цьому, у разі якщо подані документи не відповідають вимогам, встановленим цим Законом або не дають змоги встановити набуття, зміну або припинення речових прав на нерухоме майно та їх обтяження, такі документи не можуть бути підставою для державної реєстрації заявлених прав.

Як вбачається з матеріалів справи суд першої інстанції при винесенні оскаржуваної постанови дійшов до висновку про відмову у задоволенні адміністративного позову ТОВ «СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ» на підставі обов'язкової до виконання ухвали слідчого судді Приморського районного суду м.Одеси від 10 травня 2017 року по справі №522/20851/16-к, яка на момент прийняття оскаржуваних рішень була чинною.

Разом з цим, дослідивши вказану ухвалу слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси від 10 травня 2017 року в справі № 522/20851/16-к колегією суддів встановлено, що згідно її змісту було тільки надано дозвіл на передачу нерухомого майна, як засоби скоєння кримінальних правопорушень, а саме: цілісного майнового комплексу по наливу, схову та зливу зрідженого вуглеводородного газу у Ренійському морському торгівельному порту та устаткування для зливу/наливу автобензовозів на плавзасоби, що знаходиться на земельній ділянці загальною площею 16276,00 кв.м., за адресою: Одеська обл., м. Рені, вул. Дунайська, 188б; нежитлової будівлі загальною площею 562,50 кв.м., розташованої за адресою: Одеська обл., Ренійський р-н, м. Рені, вул. Дунайська,188б, на яке накладено арешт Приморським районним судом м. Одеси (ухвала 522/20851/16-к від 02.03.2017), на відповідальне зберігання та в оперативне управління у відповідності до вимог чинного законодавства України - Державі, в особі Державного підприємства Українська паливно-енергетична компанія (адреса: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 4, 01601, ЄДРПОУ 41237774), що належить до сфери управління Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.

При цьому, за правилами наведених положень и.7 ч.1 ст. 27 вказаного Закону № 1952-ІУ(в редакції Закону України № 834-VIII від 26 листопада 2015 року, що діє з 01 січня 2016 року) державна реєстрація права власності та інших речових прав проводиться на підставі, зокрема, рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийнятого власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном.

Тобто, вказаним рішенням суду не було здійснено передачу речових прав на нерухоме майно, а лише надано дозвіл на здійснення такої передачі, а тому колегія суддів погоджується з доводами апелянта ТОВ Лагуна-Рені про те, що у відповідності до чинного законодавства, це рішення само по собі не могло бути підставою для державної реєстрації права оперативного управління.

В свою чергу, статтею 137 Господарського кодексу України встановлено, що правом оперативного управління у цьому Кодексі визнається речове право суб'єкта господарювання, який володіє, користується і розпоряджається майном, закріпленим за ним власником (уповноваженим ним органом) для здійснення некомерційної господарської діяльності, у межах, встановлених цим Кодексом та іншими законами, а також власником майна (уповноваженим ним органом).

З вимог ст.133 вказаного Кодексу вбачається, що майно суб'єктів господарювання може бути закріплено на іншому праві відповідно до умов договору з власником майна.

Колегією суддів досліджено матеріали справи та встановлено, що вони не містять будь-якого договору чи рішення товариства про передачу належного йому на праві власності нерухомого майна на право оперативного управління ДП «УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» .

Тобто, товариством не надавалося згоди на передачу належного йому на праві власності нерухомого майна на право оперативного управління ДП «УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» .

Окрім того, в матеріалах справи також відсутні відомості про складання між товариством та ДП «УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» акту приймання передачі чи проведення інвентаризації майна, щодо якого було проведено державну реєстрацію права оперативного управління.

З урахуванням вищевикладеного, колегія суддів дійшла висновку про те, що оскаржуваний наказ №343 від 18 травня 2017 року «Про прийняття в оперативне управління арештованого майна» прийнятий Міністерство енергетики та вугільної промисловості України на підставі ухвали слідчого судді Приморського районного суду м. Одеси від 10 травня 2017 року в справі № 522/20851/16-к в порушення вимог п. 8 Положення про Міністерство енергетики та вугільної промисловості України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2017 року №208 Міненерговугілля.

Окрім того, відповідно до Методичних рекомендацій стосовно документів, необхідних для проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обмежень, схвалених рішенням колегії Державної реєстраційної служби України 11 грудня 2012 року, протокол №3, зазначено перелік документів, що підтверджує виникнення права господарського відання чи оперативного управління на об'єкт нерухомого майна, а саме:

- Рішення про закріплення нерухомого майна на праві оперативного управління чи господарського відання, прийняте власником нерухомого майна чи особою, уповноваженою управляти таким майном;

- У випадку заснування об'єднання підприємств - установчий договір чи рішення про утворення (частиною другою статті 123 ГК України передбачено, що майно передається об'єднанню його учасниками у господарське відання або в оперативне управління на основі установчого договору чи рішення про утворення об'єднання);

- У випадку закріплення майна на праві господарського відання або на праві оперативного управління у приватному секторі - відповідний договір з власником майна (частиною другою статті 133 ГК України передбачено, що майно суб'єктів господарювання може бути закріплено на іншому праві відповідно до умов договору з власником майна).

На підставі вищенаведених норм, вбачається, що законодавцем чітко встановлений перелік документів, необхідний для проведення державної реєстрації права оперативного управління в приватній сфері, до яких не відноситься ухвала суду про надання дозволу на передачу нерухомого майна, як засоби скоєння кримінальних правопорушень.

Проте, під час проведення державної реєстрації права оперативного правління та прийняття рішення № 35339813 від 24 травня 2017 року державним реєстратором не було враховано вимоги вищенаведених нормативно-правових актів, що призвело до прийняття протизаконного рішення, яке порушує права та законні інтереси апелянтів, окрім того, не було враховано вимоги вищенаведених нормативно-правових актів і судом першої інстанції при винесенні оскаржуваної постанови від 11 грудня 2017 року.

З урахуванням вищевказаних обставин справи та норм діючого законодавства колегія суддів вважає, що у державного реєстратора не було підстав для прийняття рішення про державну реєстрацію права оперативного управління за ДП Українська паливно-енергетична компанія на вказане нерухоме майно, оскільки заявником не було надано документів, що є підставою для такої реєстрації, а представленні останнім документи не дають змоги встановити набуття останнім речових прав на це майно, що ним були заявлені.

Зазначені обставини помилково не були встановлені судом першої інстанції та їм не надано належну оцінку.

Враховуючи наведені висновки, колегія суддів вважає, що оскаржувані наказ №343 від 18 травня 2017 року «Про прийняття в оперативне управління арештованого майна» прийнятий Міністерством енергетики та вугільної промисловості України та рішення №35339813 від 24 травня 2017 року про державну реєстрацію іншого речового права, а саме права оперативного управління за ДП «УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ» є протиправними та підлягають скасуванню, а вимоги позивача задоволенню.

З системного аналізу вказаних норм законодавства та обставин справи колегія суддів вважає, що судом попередньої інстанції при винесенні вказаної постанови порушені норми матеріального права та висновки суду попередньої інстанції не відповідають обставинам справи, що призвело до неправильного вирішення справи, таким чином керуючись п.п.3, 4 ч.1 ст. 317 КАС України колегія суддів вважає за необхідним, скасовуючи постанову суду першої інстанції, прийняти нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги ТОВ СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ .

Керуючись ст.ст. 317, 322, 325 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційні скарги Товариства з обмеженою відповідальністю СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ та Товариства з обмеженою відповідальністю Лагуна - Рені - задовольнити.

Постанову Одеського окружного адміністративного суду від 11 грудня 2017 року по справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України, державного реєстратора виконавчого комітету Ренійської міської ради ОСОБА_4, третя особа Державне підприємство УКРАЇНСЬКА ПАЛИВНО-ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ, про скасування наказу, рішення та зобов'язання вчинити певні дії - скасувати.

Прийняти у справі нову постанову, якою адміністративний позовом Товариства з обмеженою відповідальністю СКАРБНИЦЯ БЕССАРАБІЇ задовольнити.

Скасувати наказ Міністерства енергетики та вугільної промисловості України №343 від 18 травня 2017 року Про прийняття в оперативне управління арештованого майна .

Скасувати рішення державного реєстратора виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області ОСОБА_4 про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер 35339813 від 24 травня 2017 року.

Зобов'язати державного реєстратора виконавчого комітету Ренійської міської ради Одеської області ОСОБА_4 скасувати державну реєстрацію права оперативного управління: номер запису про інше речове право в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно 20564005, дата державної реєстрації 24 травня 2017 року.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Повний текст судового рішення виготовлений та підписаний 15 лютого 2018 року.

Суддя доповідач: Потапчук В.О.

Суддя: Шляхтицький О.І.

Суддя: Семенюк Г.В.

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення06.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72286163
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4701/17

Постанова від 03.12.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 29.11.2021

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 29.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 04.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бучик А.Ю.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Ухвала від 23.03.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Постанова від 06.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

Постанова від 06.02.2018

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Потапчук В.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні