Постанова
від 13.02.2018 по справі 818/1336/17
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2018 р. м. ХарківСправа № 818/1336/17 Харківський апеляційний адміністративний суд

у складі колегії:

головуючого судді: Подобайло З.Г.

суддів: Тацій Л.В. , Григорова А.М.

розглянувши в порядку письмового провадження у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю " Бакс" на постанову Сумського окружного адміністративного суду від 17.10.2017, суддя О.М. Кунець , м. Суми, повний текст складено 23.10.17 по справі № 818/1336/17

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю " Бакс"

до Головного управління Державної фіскальної служби у Сумській області

про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "БАКС" звернулося до суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної фіскальної служби України у Сумській області, в якому просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення від 22.06.2017 року №0002171405 про донарахування 263376,9 грн. акцизного податку з реалізації пального, та штрафних санкцій в сумі 65844,22 грн., застосованих за несвоєчасну сплату акцизного податку.

В обґрунтування заявлених вимог позивач зазначив, що спірне податкове повідомлення-рішення ґрунтується на помилкових судженнях суб'єкта владних повноважень, що викладені в акті перевірки від 29.05.2017 року №408/18-28-14-05/230546366/76, а відтак, суперечать ч. 3 ст. 2 КАС України, оскільки за відсутності визначених законом підстав покладають на платника податків додатковий обов'язок по оплаті грошового зобов'язання на користь Державного бюджету України.

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 17.10.2018р. в задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю "БАКС" відмовлено в повному обсязі.

Товариство з обмеженою відповідальністю "БАКС", не погодившись з постановою суду першої інстанції , подало апеляційну скаргу , вважає, що постанова прийнята з порушенням вимог чинного законодавства України, не в повному обсязі з'ясовано обставини справи, які мають значення для правильного вирішення адміністративного спору, неправильно та неповно досліджені докази, що призвело до невідповідності висновку суду обставинам справи, не вірно застосовано норми як матеріального так і процесуального права, що потягло за собою неправильне вирішення адміністративного спору. Вважає, що всі суперечності, які виникають при трактуванні прав та обов'язків платників податків, повинні тлумачитися на користь платників податків. Податковим Кодексом України не передбачено норму про невнесення до акту інвентаризації обсягів залишків пального сумішей ароматичних вуглеводнів, толуолу, ксилолу, вуглеводнів ациклічних, інших ефірів простих, антидетонаторів, антиоксидантів, інших речовин, віднесених з 01 січня 2016 року до підакцизних товарів, з яких не сплачено акцизний податок. Таким чином, згідно норм ПК України, платник акцизного податку, у разі ввезені (імпортованого) на митну територію України пального, що засвідчені належно оформленою митною декларацією, має право вносити відомості щодо наявності палива на залишках станом на 01.03.2016 року, що і було зроблено ТОВ БАКС і як наслідок користуватись СЕАРП, а саме реєструвати акцизні накладні на обсяги залишку пального. Виходячи з аналізу вказаних приписів у акті інвентаризації відображаються обсяги пального за отриманими акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних та з якого сплачено акцизний податок, однак таки висновок суперечить загальним нормам права щодо зворотної сили Закону, так як на час придбання ТОВ БАКС товарів за кодами УКТ ЗЕД НОМЕР_1 та НОМЕР_2, обов'язку сплати акцизного податку не було. Після встановлення обов'язкової сплати акцизного податку з товарів за кодами УКТ ЗЕД НОМЕР_1 та НОМЕР_2 з 01.01.2016 року, пунктом 31 Порядку електронного адміністрування реалізації пального , надано можливість Суб'єктам підприємницької діяльності одноразово збільшити показник (ЕАНакл) за відповідними кодами згідно з УКТЗЕД як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних, що і було зроблено ТОВ БАКС . Просить суд апеляційної інстанції постанову Сумського окружного адміністративного суду скасувати, ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги ТОВ БАКС у повному обсязі.

Головне управління ДФС у Сумській області повністю погоджується з постановою суду першої інстанції, вважає, що справу розглянуто судом об'єктивно, досліджено всі обставини справи, у зв'язку з чим підстави для скасування рішення суду першої інстанції відсутні, просить відмовити у задоволенні апеляційної скарги ТОВ БАКС у повному обсязі та залишити постанову 17.10.2017 року без змін.

Відповідно до протокольної ухвали від 11.01.18 у зв'язку з неприбуттям жодного з учасників справи у судове засідання колегія суддів ухвалила апеляційний розгляд справи продовжити в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження на підставі п.3 ч.1 ст. 311 КАС України.

Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши, в межах апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції та доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції , що 03.03.2016 Товариство з обмеженою відповідальністю "БАКС" зареєстроване в Шосткинській ОДПІ як платник акцизного податку з реалізації пального .

17.03.2016 Товариством з обмеженою відповідальністю «БАКС» було подано ОСОБА_1 інвентаризації обсягів залишку пального № НОМЕР_3 (а.с.12-13), в розділі III якого зазначено про залишки пального за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 вагою 61735,00 кг. в літрах приведених до t 15°С - 71205,00 та товару УКТ ЗЕД НОМЕР_4 вагою 227088,00 кг. в літрах приведених до 115°С - 259353,00.

05.04.2016р. Товариство отримало витяг щодо реквізитів окремого рахунку платника акцизного податку з реалізації пального, облікова картка в системі електронного адміністрування реалізації пального №0521258, яким ТОВ «БАКС» було віднесено до системи електронного адміністрування реалізації пального (п. 10 п.16 Порядку).

12.05.2016р. позивачем отримано акт перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального №146/18-17-21/230054636, яким Шосткинська ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області підтвердила відображені ТОВ «БАКС» інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016р.(п. 31 Порядку).

19.05.2016р. ТОВ "БАКС" отримало витяг щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні /розрахунки коригування до акцизних накладних в СЕАРП у розрізі кодів згідно з УКТ ЗЕД, де зазначено, що ТОВ «БАКС» має залишки товару за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 вагою 61735,00 кг. в літрах приведених до t 15°С - 71205,00 та товару за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_2 вагою 227088,00 кг. в літрах приведених до t 15°С - 259352,00. (п. 27 Порядку), які були внесені до СЕАРП посадовими особами ДФС згідно акту про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального № 146/18- 17-21/2305436 від 12.05.2016р.

Здійснюючі підприємницьку діяльність, ТОВ «БАКС» , вважаючи, що має законне право на реєстрацію акцизних накладних, проведення розрахунків з бюджетом з використанням електронних рахунків, продавало підакцизні товари за кодами УКТ ЗЕД НОМЕР_1 та УКТ ЗЕД НОМЕР_2, реєструючи акцизні накладні (копії яких додано до позову), працюючі в СЕАРП, при цьому отримуючи витяги щодо обсягу пального, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні/коригування до акцизних накладних в яких зазначалось про списання обсягів пального на яке ТОВ «БАКС» має право виписувати акцизні накладні.

В період з 16.05.2017 по 22.05.2017 ГУ ДФС у Сумській проведено позапланову документальну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю «БАКС» з питань правомірності і сплати акцизного податку з реалізації пального, а саме ксилолу, за період травень-червень 2016 року, за результатами якої складено акт від 29.05.2017р. № 408/18-28-14-05 НОМЕР_5.

Перевіркою встановлено, що згідно наданих на перевірку документів, даних системи електронного адміністрування реалізації пального (скорочено СЕАРП) ТОВ «БАКС» здійснювалась реалізація пального ксилол нафтовий (код товару згідно з УКТ ЗЕД НОМЕР_1) в загальній кількості 57670,02 л приведених до температури 15° С. в тому числі в травні 2016 року в кількості 24901.85 л приведених до температури 15" С, в червні 2016 року в кількості 32768,17 л приведених до температури 15° С.

За наслідками перевірки встановлені порушення позивачем п.п. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-VI із змінами і доповненнями; п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-VI із змінами і доповненнями; п.п. 232.4.2 п. 232.4 ст. 232 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010р. №2755-VI із змінами і доповненнями, що призвело до заниження зобов'язання з акцизного податку на загальну суму 263376,90 грн. в т.ч.: за травень 2016 року - 113725,85 грн.; за червень 2016 року -149961,05 грн.

Позивач не погодившись з висновком акту перевірки подав заперечення , 20.06.2017р. ГУ ДФС у Сумській області на адресу позивача направлено відповідь в якій зазначено, що висновок акту слід залишити без змін, а заперечення без задоволення.

На підставі висновків перевірки ГУ ДФС у Сумській області прийнято податкове повідомлення-рішення від 22.06.2017р. № НОМЕР_6 на загальну суму 329221,12 грн. з яких: донараховано 263376,9 грн. акцизного податку з реалізації пального та штрафних санкцій в сумі 65844,22 грн., застосованих за несвоєчасну сплату акцизного податку.

Відмовляючи у задоволенні позову , суд першої інстанції виходив з того , що встановлені порушення податкового законодавства згідно акту від 29.05.2017 року №408/18-28-1405/23054636/76 та прийняття податкових повідомлень-рішень за результатами перевірки є правомірними.

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позову , виходячи з наступного.

Відповідно до п.232.1 ст.232 Податкового кодексу України система електронного адміністрування реалізації пального забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, зокрема, обсягів пального, виробленого на митній території України або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок.

Порядок електронного адміністрування реалізації пального встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п.231.1. ст.231 Податкового кодексу України платник податку при реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи.

Право на складання акцизних накладних надається виключно особам, зареєстрованим як платники акцизного податку в порядку, передбаченому статтею 212 цього Кодексу (п.231.4 ст.231 Податкового кодексу України).

В системі електронного адміністрування реалізації пального кожному платнику, внесеному до реєстру платників акцизного податку з реалізації пального, ДФС автоматично відкриває облікову картку, в якій ведеться: облік обсягів залишків пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТЗЕД, який обчислюється за формулою, визначеною пунктом 232.3 статті 232 Кодексу, з урахуванням обсягів залишків пального згідно з актом інвентаризації, на який платник має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних.

Відповідно до п.232.3 ст. 232 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування, а також коригування до заявок на поповнення обсягу залишку пального в Єдиному реєстрі акцизних накладних на обсяг реалізованого пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД (ЕАНакл). обчислений за такою формулою: Е ОСОБА_1 = Е АНаклОтр + ЕАМитн + ЕЗаявкиПоповн - ЕКоригЗаявкиПоповн - ЕАНаклВид - ЕВтрат, де:

ЕАНаклОтр - загальний обсяг пального за отриманими платником податку акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та розрахунками коригування до них таких акцизних накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

ЕАМитн - загальний обсяг пального, ввезеного на митну територію України, оформленого належним чином митними деклараціями, з якого сплачено акцизний податок;

ЕЗаявкиПоповн - загальний обсяг пального за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального заявками на поповнення обсягу залишку пального, із списанням з облікових карток грошових коштів сплаченого акцизного податку в бюджет, рівних сумі акцизного податку для відповідного обсягу пального;

ЕКоригЗаявкиПоповн - загальний обсяг пального за оформленими та зареєстрованими в системі електронного адміністрування реалізації пального коригуваннями до заявок на поповнення обсягу залишку пального, за якими зменшується попередньо збільшений обсяг залишку пального;

ЕАНаклВид - загальний обсяг пального за виданими платником податку акцизними накладними, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та розрахунками коригування до таких акцизних накладних, зареєстрованими в Єдиному реєстрі акцизних накладних;

ЕВтрат - загальний обсяг пального втраченого, як в межах, так і понад встановлені норми втрат, зіпсованого, знищеного, включаючи випадки внаслідок аварії, пожежі, повені, інших форс-мажорних обставин чи з іншої причини, пов'язаної з природним результатом, а також внаслідок випаровування в процесі виробництва, обробки, переробки, зберігання чи транспортування такого пального, що засвідчені відповідним актом втрати, псування чи знищення пального.

Пунктом 31 Порядку електронного адміністрування пального, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24 лютого 2016 №113, передбачено, що форма акта проведення інвентаризації затверджується наказом Мінфіну. Зазначені в акті інвентаризації обсяги залишку пального у розділі кодів згідно з УКТЗЕД одноразово збільшують показник (ЕАНакл) за відповідними кодами згідно з УКТЗЕД як обсяг, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та/або розрахунки коригування до акцизних накладних в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Відповідно до п. 9 підрозділу 5 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України 17.03.2016 року ТОВ «БАКС» подано ОСОБА_1 інвентаризації обсягів залишку пального №9037537293, до якого занесена інформація про пальне з кодами УКТ ЗЕД НОМЕР_1 та НОМЕР_4, які відповідно до підпункту 215.3.4. пункту 215.3 статті 215 Податкового кодексу України з 01 січня 2016 року відносяться до підакцизних товарів.

12.05.2016 згідно пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75, п.п. 80.2.5 п.80.2 ст.80. пункту 9 підрозділу 5 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України та відповідно наказу Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області від 11.05.2016 року №193 проведено фактичну перевірку ТОВ «БАКС» щодо відповідності обсягів пального, зазначених в акті інвентаризації, фактичним даним та/або даних бухгалтерського обліку (перевіряємий період з 01.03.2016 по дату закінчення перевірки), поданого до контролюючого органу у відповідності до п.9 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України.

Перевіркою встановлено, що підприємство за період з 01.03.2016 року по 12.05.2016 року пальне відповідно до кодів УКТ ЗЕД НОМЕР_1 та НОМЕР_4 не придбавало. Перевіркою не встановлено відхилення фактичних залишків пального з актом інвентаризації обсягів залишку пального від 17.03.2016 року №9037537293 станом на 01 березня 2016 року, наданого ТОВ «БАКС» .

З метою з'ясування питання щодо підтвердження обсягів придбання та реалізації продукції відповідно до кодів УКТ ЗЕД НОМЕР_1 та НОМЕР_4, які віднесені до підакцизних товарів з 01.01.2016 року, Шосткинською ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області направлено ТОВ «БАКС» запит від 24.06.2016 року №4871/10/18-17-21-0011.

05.07.2016 року на письмовий запит Шосткинської ОДПІ від підприємства отримано підтвердження, що продукція отримувалась в 2012-2015 роках, тобто в той період, коли вона не відносилась до підакцизних товарів, акцизний податок не сплачувався. та станом на 01.01.2016 року на бухгалтерському рахунку 281 (товари на складі) обліковувалось ксилолу нафтового (код УКТ ЗЕД НОМЕР_1) 81735 кг, сольвенту нафтового (код УКТ ЗЕД НОМЕР_4) 170648 кг і сольвенту марки Б (код УКТ ЗЕД НОМЕР_4) 59440 кг. За період з 01.01.2016 по 29.02.2016 пальне, зазначене в ОСОБА_1 інвентаризації обсягів залишку пального, не придбавалося.

Відповідно до п.2 наказу Міністерства Фінансів України від 25.02.2016 №219, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2016р. за №377/28507 «Про затвердження форми ОСОБА_1 інвентаризації обсягів залишку пального та Порядку його заповнення» обсяги сумішей ароматичних вуглеводів, толуолу, ксилолу, вуглеводнів ациклічних, інших ефірів простих, антидетонаторів, антиоксидантів, інших речовин, віднесених з 01 січня 2016 року до підакцизних товарів, з яких не сплачено акцизний податок, не заносяться до ОСОБА_1.

На підставі отриманої інформації згідно пп. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, пп. 75.1.3 п. 75.1 ст. 75. п.п.80.2.5 п.80.2 ст.80, пункту 9 підрозділу 5 розділу XX Перехідних положень Податкового кодексу України та відповідно наказу Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області від 11.08.2016 року № 278 проведено фактичну перевірку ТОВ «БАКС» даних акту інвентаризації обсягів залишку пального, поданого відповідно до п.9 підрозділу 5 розділу XX Податкового кодексу України щодо відповідності обсягів пального, зазначених в акті інвентаризації, фактичним даним та/або даних бухгалтерського обліку.

За результатами перевірки складено акт від 12.08.2016 №183/18-17-21/23054636 про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального ТОВ «БАКС» станом на 01 березня 2016 року. Встановлено безпідставне занесення фактичних залишків пального до акту інвентаризації обсягів залишку пального від 17.03.2016 №9037537293 станом на 01 березня 2016 року, наданого підприємством ТОВ «БАКС» .

Перевіркою не підтверджено відображені ТОВ «БАКС» інвентаризаційні залишки пального станом на 01.03.2016 року. Зазначені у акті інвентаризації від 17.03.2016 року №9037537293 залишки пального підлягають коригуванню в СЕАРП.

Дані про результати перевірки внесені 05.09.2016 року до ITC «Податковий блок» - «Податковий аудит» та проведено автоматичне коригування даних в СЕАРП, що обумовило утворення від'ємного значення залишку пального (ксилолу) за кодом товару згідно з УКТ ЗЕД 270730900 в кількості -57670,02 л приведених до температури 15° С.

ТОВ «БАКС» звернулось до Сумського окружного адміністративного суду з позовом до Шосткинської ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області про визнання дії працівників Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області по складанню акту від 12.08.2016р. №183/18-17-21/23054636 «Про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального» протиправними та незаконними та зобов'язати працівників Шосткинської ОДПІ ГУ ДФС у Сумській області прийняти належне у відповідності до чинного законодавства України, а саме вчинити дії по відновленню в системі електронного адміністрування реалізації пального залишків пального ТОВ "БАКС" станом на 01.03.2016р. за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 вагою 61735,00 кг в літрах приведених до 115°С - 71205,00 та товару УКТ ЗЕД НОМЕР_2 вагою 227088,00 кг в літрах приведених до 115°С - 259352,00, а також в інтегрованій картці, зміни до яких були внесені на підставі відомостей, викладених в акті від 12.08.2016 №183/18-17-21/23054636 «Про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального» .

Постановою Сумського окружного адміністративного суду від 26.10.2016 року адміністративний позов ТОВ «БАКС» до Шосткинської ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області про визнання незаконним та скасування акту, зобов'язання вчинити дії задоволено частково. Зобов'язано Шосткинську ОДПІ Головного управління ДФС у Сумській області відновити в системі електронного адміністрування реалізації пального залишки пального ТОВ «БАКС» станом на 01.03.2016 за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 вагою 61735,00 кг в літрах приведених до t 15°С - 71205,00 та товару УКТ ЗЕД НОМЕР_2 вагою 227088,00 кг. в літрах приведених до t 15°С - 259352,00, а також в інтегрованій картці, зміни до яких були внесені па підставі відомостей, викладених в акті від 12.08.2016 №183/18-17-21/23054636 «Про результати проведення перевірки акта інвентаризації обсягів залишку пального» .

Постановою Харківського апеляційного адміністративного суду від 26.01.2017 року по справі №818/1143/16 постанова Сумського окружного адміністративного суду від 26.10.2016 року по справі №818/1143/16 скасована в частині задоволення позову ТОВ «БАКС» та прийнятті в цій частині нова постанова, якою в задоволенні вказаної частини позову ТОВ «БАКС» відмовлено.

Приймаючи таке рішення , судом встановлено , що позивачем до акту інвентаризації обсягів залишку пального №9037537293 були внесені залишки пального, які з 01.01.2016 року відносяться до підакцизних товарів та з яких з 01.01.2016 року справляється акцизний податок. Продукція занесена позивачем до акту інвентаризації залишків пального за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 та УКТ ЗЕД НОМЕР_4 придбавалася в 2012-2015 роках, тобто в період коли вона не відносилась до підакцизної продукції та з неї не сплачувався акцизний податок. Враховуючи, що з пального, занесеного до акту інвентаризації обсягів залишку пального акцизний податок не сплачувався, акцизні накладні на отримане пальне не виписувалися, то суд дійшов до висновку про неправомірність відображення позивачем в акті інвентаризації залишків пального за кодом УКТ ЗЕД НОМЕР_1 вагою 61735,00 кг. в літрах приведених до t 15°С - 71205,00 та товару УКТ ЗЕД НОМЕР_4 вагою 227088,00 кг. в літрах приведених до 115°С - 259353,00.

Частині І ст.72 КАС України (в редакції , яка діяла на момент прийняття постанови судом першої інстанції) обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відповідно до вимог ст. 78 КАС України (в редакції чинній з 15.12.2017р.) обставини, встановлені судовим рішенням у господарській , цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Згідно із частиною 5 статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції , яка діяла на момент прийняття постанови судом першої інстанції) постанова або ухвала суду апеляційної чи касаційної інстанції за наслідками перегляду, постанова Верховного Суду України набирають законної сили з моменту проголошення, а якщо їх було прийнято за наслідками розгляду у письмовому провадженні, - через п'ять днів після направлення їх копій особам, які беруть участь у справі.

Відповідно до п.231.6. ст. 231 Податкового кодексу України платник податку має право зареєструвати акцизну накладну та/або розрахунок коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних, в якій загальний обсяг реалізації пального не перевищує обсяг, обчислений відповідно п. 232.3 ст. 232 цього Кодексу.

Якщо обсяг, визначений відповідно до п.232.3 ст. 232 цього Кодексу, є меншим за обсяг пального в акцизній накладній та/або розрахунку коригування, які платник податку повинен зареєструвати в Єдиному реєстрі акцизних накладних, то платник податку зобов'язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками, передбаченими підпунктом 215.3.4 пункту 215.3 статті 215 цього Кодексу, та зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в системі електронного адміністрування реалізації пального.

Відповідно до п.2 наказу Міністерства Фінансів України від 25.02.2016 №219, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12 березня 2016р. за №377/28507 «Про затвердження форми ОСОБА_1 інвентаризації обсягів залишку пального та Порядку його заповнення» обсяги сумішей ароматичних вуглеводів, толуолу, ксилолу, вуглеводнів ациклічних, інших ефірів простих, андидетонаторів, антиоксидантів, інших речовин, віднесених з 01 січня 2016 року до підакцизних товарів, з яких не сплачено акцизний податок, не заносяться до ОСОБА_1.

Матеріали справи свідчать , що ТОВ «БАКС» подано акт інвентаризації обсягів залишку пального №9037537293, до якого безпідставно внесена інформацію про пальне з кодами УКТ ЗЕД НОМЕР_1 та НОМЕР_4, яке з 01 січня 2016 року відноситься до підакцизних товарів та з якого не сплачено акцизний податок, що встановлено судовим рішенням Харківського апеляційного адміністративного суду від 26.01.2017 року по справі №818/1143/16, яка набрала законної сили , тому такі обставини в розумінні вимог ст.78 КАС України доказуванню не підлягає.

Тобто, судом першої інстанції вірно встановлено , що у ТОВ «БАКС» станом на 01.03.2016 року відсутні обсяги пального за кодами УКТ ЗЕД НОМЕР_1 та НОМЕР_4, виробленого на митній території України, або ввезеного на митну територію України, з яких сплачено акцизний податок, тобто у підприємства відсутні обсяги залишку пального, на який платник податку має право зареєструвати акцизні накладні та розрахунки коригування в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Згідно із п.п. 213.1.12 п.213.1 ст.213 Податкового кодексу України об'єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації будь-яких обсягів пального понад обсяги, що отримані від інших платників податків акцизного податку, що підтверджені зареєстрованими акцизними накладними в Єдиному реєстрі акцизних накладних.

Підпунктом 216.12 ст.212 Податкового кодексу України визначено, що датою виникнення податкових зобов'язань щодо операцій, визначених у п.п. 213.1.12 п. 213.1 ст. 213 Податкового кодексу України є дата реалізації таких обсягів пального.

Підпунктом 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України визначено, що реалізація пального для цілей розділу VI кодексу (акцизний податок) - будь-які операції з передачі пального на підставі договорів купівлі-продажу, міни, поставки, дарування, інших договорів, які передбачають перехід права власності.

Згідно із п.п.231.1 п.231.5 ст.231 Податкового кодексу України платник податків при реалізації пального зобов'язаний скласти в електронній формі акцизну накладну за кожним кодом товарної під категорії згідно з УКТ ЗЕД реалізованого пального та зареєструвати в Єдиному реєстр акцизних накладних .

Відповідно до абз. 8, 9 п.231.6 ст.231, п.п.232.4.2 п.232.4 ст.232 Податкового кодексу України платник податків має право зареєструвати акцизну накладну в Єдиному реєстрі акцизних накладних (ЄРАН), в якій загальний обсяг реалізованого пального не перевищує обсяг обчислений відповідно до п. 232. З ст.232 кодексу. Якщо обсяг визначений відповідно до п. 232.3 ст.232. є меншим за обсяг пального в акцизній накладній, які платник податку повинен зареєструвати в ЄРАН, то платник податку зобов'язаний перерахувати до бюджету суму коштів у розмірі акцизного податку за відповідний обсяг реалізованого пального, самостійно розрахованого за ставками передбаченими п.гі.215.3.4 га зареєструвати заявку на поповнення обсягу залишку пального в СЕАРП.

Враховуючи викладене, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відсутності підстав для скасування оскаржуваного податкового повідомлення-рішення.

За таких обставин, колегія суддів не знаходить підстав для скасування судового рішення з мотивів, наведених в апеляційній скарзі.

Отже, колегія суддів переглянувши рішення суду першої інстанції, вважає, що при його прийнятті суд дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права, тому ухвала суду першої інстанції підлягає залишенню без змін.

Всі доводи апеляційної скарги з наведених вище підстав висновків суду не спростовують.

Відповідно до ст. 242 КАС України рішення суду повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

Згідно ч. 1 ст. 316 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ст. 311, 315, 316, 321, 325 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю " Бакс" залишити без задоволення.

Постанову Сумського окружного адміністративного суду від 17.10.2017 по справі № 818/1336/17 залишити без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.

.

Головуючий суддя (підпис)ОСОБА_2 Судді (підпис) (підпис) ОСОБА_3 ОСОБА_1

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72286472
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1336/17

Постанова від 19.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 19.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 18.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 14.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 29.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 19.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 17.04.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Ухвала від 26.03.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Васильєва І.А.

Постанова від 13.02.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 10.01.2018

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні