Ухвала
від 15.02.2018 по справі 804/6522/15
КАСАЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД ВЕРХОВНОГО СУДУ

ВЕРХОВНИЙ СУД

УХВАЛА

15.02.2018 Київ К/9901/14147/18 804/6522/15 Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду:

судді-доповідача - Гончарової І.А.,

суддів - Олендера І.Я., Ханової Р.Ф.

розглянувши матеріали заяви Офісу великих платників податків ДФС про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.05.2017 у справі №804/6522/15 за позовом Публічного акціонерного товариства Дніпровський металургійний комбінат ім. Ф.Е. Дзержинського до Спеціалізованої державної податкової інспекції з обслуговування великих платників у м. Дніпропетровську Міжрегіонального головного управління Міндоходів про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень, -

ВСТАНОВИВ:

Офіс великих платників податків ДФС (далі ДФС) 12.12.2017 направив до Верховного суду України заяву про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.05.2017 в зв'язку з неоднаковим застосуванням судом касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, а саме: п. 198.1, п. 198.2, п. 198.6 ст. 198, п. 200.1, п. 200.2 ст. 200 Податкового кодексу України.

Одночасно ДФС порушує питання про поновлення строку на звернення з заявою про перегляд судового рішення.

01.02.2018 року заява ДФС надійшла до Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду.

Відповідно до пункту 1 частини 1 Розділу VII Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції, що діє з 15.12.2017) заяви про перегляд судових рішень Верховним Судом України в адміністративних справах, які подані та розгляд яких не закінчено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, передаються до Касаційного адміністративного суду та розглядаються спочатку колегією у складі трьох або

більшої непарної кількості суддів за правилами, що діяли до набрання чинності цією редакцією Кодексу. Такі заяви розглядаються без повідомлення та виклику учасників справи, за винятком випадку, коли суд з огляду на обставини справи ухвалить рішення про інше.

Відповідно до пункту 1 частини першої статті 237 Кодексу адміністративного судочинства України заява про перегляд судових рішень в адміністративних справах може бути подана виключно з підстав неоднакового застосування судом (судами) касаційної інстанції одних і тих самих норм матеріального права, що спричинило ухвалення різних за змістом судових рішень у подібних правовідносинах.

Частиною першою статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що заява про перегляд судових рішень подається протягом трьох місяців з дня ухвалення судового рішення, щодо якого заявлено клопотання про перегляд, або з дня ухвалення судового рішення, на яке здійснюється посилання на підтвердження підстав, установлених пунктами 1 і 2 частини першої статті 237 цього Кодексу, якщо воно ухвалено пізніше, але не пізніше одного року з дня ухвалення судового рішення, про перегляд якого подається заява.

Заява Офісу великих платників податків ДФС подана з пропуском, встановленого частиною першою статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України, строку для її подання.

У разі пропущення строку, встановленого частинами першою - четвертою цієї статті, з причин, визнаних поважними, суд за клопотанням особи, яка подала заяву про перегляд судового рішення, може поновити цей строк у межах одного року з дня ухвалення судового рішення, про перегляд якого подається заява. Питання про поновлення строку вирішується колегією суддів під час вирішення питання про допуск справи до провадження (частина п'ята статті 238 Кодексу адміністративного судочинства України).

Клопотання про поновлення строку подання заяви про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.05.2017, мотивовано тим, що заявник вже звертався з такою заявою до Верховного суду України, яка ухвалою від 09.11.2017 була повернута заявнику з причин несплати судового збору, а повернення такої заяви не перешкоджає повторному зверненню у разі належного оформлення заяви, або з інших підстав, ніж ті, які були предметом розгляду.

Як статтею 49 Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції до 15.12.2017), так і статтею 44 у чинній редакції цього Кодексу передбачено обов'язок осіб, які беруть участь у справі (учасників справи) добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами і неухильно виконувати процесуальні обов'язки, зокрема, щодо дотримання процесуальних строків.

З метою виконання процесуального обов'язку дотримання строку на звернення з заявою про перегляд судового рішення особа, яка має намір подати таку заяву, повинна вчиняти усі можливі та залежні від неї дії.

Заявником не надано доказів того, що він об'єктивно був позбавлений можливості своєчасно сплатити судовий збір та забезпечити виконання вимог КАС України щодо дотримання строків подання заяви про перегляд рішення суду касаційної інстанції.

За наведених обставин, підстави, наведені відповідачем для поновлення строку звернення з заявою про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.05.2017, не можуть бути визнані поважними.

Керуючись статтями 237-240, підпунктом 1 пункту першого Розділу VII Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України,

УХВАЛИВ:

Відмовити у задоволенні клопотання Офісу великих платників податків ДФС про поновлення пропущеного строку для подання заяви про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.05.2017 у справі №804/6522/15.

Відмовити допуску до провадження справи за заявою Офісу великих платників податків ДФС про перегляд ухвали Вищого адміністративного суду України від 23.05.2017 у справі №804/6522/15.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та оскарженню не підлягає.

Судді І.А. Гончарова

І.Я. Олендер

Р.Ф. Ханова

СудКасаційний адміністративний суд Верховного Суду
Дата ухвалення рішення15.02.2018
Оприлюднено20.02.2018
Номер документу72288278
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —804/6522/15

Ухвала від 27.03.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 15.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 09.11.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 10.10.2017

Адміністративне

Верховний Суд України

Волков О.Ф.

Ухвала від 23.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 19.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 17.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 17.11.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 03.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 30.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Борисенко І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні