Постанова
від 12.02.2018 по справі 911/1903/17
КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

вул. Шолуденка, буд. 1, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@kia.arbitr.gov.ua

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"12" лютого 2018 р. Справа№ 911/1903/17

Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючого: Дідиченко М.А.

суддів: Пономаренка Є.Ю.

Зеленіна В.О.

при секретарі: Петрик М.О.

за участю представників сторін:

від позивача: Бережна Я.С. - договір № 67 від 02.02.2018 р., ордер КС № 145569, посвідчення адвоката КВ НОМЕР_1 від 25.01.2015р.;

від відповідача: Пишина С.Ю. - договір від 09.02.2018 р., ордер КС № 294311, посвідчення адвоката № 5316/10 від 12.03.2015 р.

розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора №1

на рішення Господарського суду міста Києва від 05.10.2017 року

у справі № 911/1903/17 (суддя Бацуца В.М.)

за позовом Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Бульвар Олександрійський 105

до Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1

про визнання бездіяльності протиправною та зобов'язання вчинити дії

В С Т А Н О В И В:

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Бульвар Олександрійський 105 звернулось до Господарського суду Київської області з позовом до Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1 про визнання бездіяльності по передачі на баланс будинку, в якому створено вищезазначене ОСББ, та документації протиправною, та зобов'язання передати на баланс будинок, в якому створено вищезазначене ОСББ і який розташований за адресою: 09100, Київська область, м. Біла Церква, буд. Олександрійський 105, а також документи згідно з переліком.

22.09.2017 р. до господарського суду Київської області від позивача надійшли уточнення до позовних вимог, у яких він просить суд визнати бездіяльність по передачі в управління будинку, в якому створено вищезазначене ОСББ, та документації протиправною, та зобов'язати передати в управління будинок, в якому створено вищезазначене ОСББ і який розташований за адресою: 09100, Київська область, м. Біла Церква, бул. Олександрійський 105, а також документи згідно з переліком.

Рішенням Господарського суду Київської області від 05.10.2017 року позов Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Бульвар Олександрійський 105" задоволено повністю, визнано бездіяльність Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1 по передачі Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку „Бульвар Олександрійський 105" в управління будинку, в якому створено вищезазначене ОСББ, та документації протиправною; зобов'язано Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1 передати Об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку „Бульвар Олександрійський 105" в управління будинок, в якому створено вищезазначене ОСББ і який розташований за адресою: 09100, Київська область, м. Біла Церква, буд. Олександрійський 105, а також:

1) план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 N 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за N 393/2833;

2) паспорт об'єкта та земельної ділянки;

3) проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;

4) акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;

5) схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення;

6) виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення); кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;

7) акти технічного огляду;

8) журнали заявок мешканців об'єкта;

9) протоколи виміру опору ізоляції електромереж;

10) протоколи огляду системи вентиляції;

11) щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та на поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

Не погоджуючись з прийнятим рішенням, відповідач звернувся до Київського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення місцевого господарського суду та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позову повністю.

Апеляційна скарга мотивована тим, що відповідач не порушував право позивача на управління будинком, оскільки співвласники будинку не приймали рішення щодо передачі функцій з управління будинком позивачу. Також, апелянт вказав, що Порядок передачі на сьогоднішній день не може застосовуватись, оскільки чинним законодавством більше не передбачено передачу багатоквартирних будинків з балансу/на баланс .

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями, апеляційну скаргу Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1 по справі № 911/1903/17 передано на розгляд колегії суддів у складі: Дідиченко М.А. (головуюча), Зеленін В.О., Пономаренко Є.Ю.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 11.12.2017 року справу № 911/1903/17 прийнято до свого провадження колегією суддів у складі: Дідиченко М. А. (головуюча), Пономаренко Є. Ю., Зеленін В. О. та призначено до розгляду на 30.01.2018 року.

Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 30.01.2018 р. розгляд справи було відкладено на 12.02.2018 р.

Представник відповідача у судовому засіданні 12.02.2018 р. вимоги апеляційної скарги підтримав, просив її задовольнити, рішення суду першої інстанції скасувати.

Представник позивача у судовому засіданні 12.02.2018 р. проти апеляційної скарги заперечив, рішення суду першої інстанції просив залишити без змін.

Розглянувши доводи апеляційної скарги, перевіривши матеріали справи, дослідивши докази, проаналізувавши на підставі встановлених фактичних обставин справи правильність застосування судом першої інстанції норм чинного законодавства, Київський апеляційний господарський суд вважає, що апеляційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.

Відповідно до ст. 269 ГПК України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.

Як вірно встановлено місцевим господарським судом та підтверджується матеріалами справи, 30.06.2016 р. було проведено установчі збори об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, що знаходиться за адресою: бульвар Олександрійський, 105, м. Біла Церква, на яких були присутні (особисто або через представників) 12 осіб - власників квартир та нежитлових приміщень та у письмовому опитування взяли участь 26 осіб -власників квартир та нежитлових приміщень і на яких було вирішено, крім інших питань, створити Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Бульвар Олександрійський 105 , затвердити його статут, тощо, про що за наслідками проведення вказаних установчих зборів членів ОСББ Бульвар Олександрійський 105 було складено та підписано протокол № 1 від 30.06.2016 р. установчих зборів об'єднання співвласників багатоквартирного будинку розташованого за адресою: м. Біла Церква, бульвар Олександрійський, 105.

10.08.2016 р. державним реєстратором Білоцерківської районної державної адміністрації Київської області було зареєстровано юридичну особу - Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку „Бульвар Олександрійський 105", що підтверджується випискою з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 11.08.2016 р., наявною у матеріалах справи.

25.10.2016 р. позивач звернувся до відповідача з листом від 24.10.2016 р., у якому повідомив останнього про створення і реєстрацію ОСББ Бульвар Олександрійський 105 та запропонував останньому передати документи та будинок для проведення експертизи стану будівлі для подальшого його утримання співвласниками.

У листопаді 2016 р. у відповідь на повідомлення від 24.10.2016 р. відповідач звернувся до позивача із листом від 18.11.2016 р., яким надав копію технічного паспорту будинку та зазначив, що оскільки спеціальної процедури передання примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок жодним законом не передбачено, то ЖЕК № 1 не обмежує права вільного доступу співвласників до наявної технічної документації.

15.12.2016 р. позивач повторно звернувся до відповідача із листом б/н від 14.12.2016 р., у якому повідомив останнього про створення відповідної комісії ОСББ щодо передачі будинку з балансу ЖЕК на баланс ОСББ.

У грудні 2016 р. у відповідь на повідомлення від 14.12.2016 р. відповідач звернувся до позивача із листом № 2486 від 19.12.2016 р., у якому повідомив про видання наказу від 16.12.2016 р. та створення спільної комісії щодо передачі будинку з балансу ЖЕК на баланс ОСББ.

Звертаючись із даним позовом до суду, позивач зазначає, що відповідач більше трьох місяців після створення ОСББ не передає в управління будинок та необхідну документацію, визначену законом.

Відповідно до ч.1 ст.317 Цивільного кодексу України (далі ЦК України) власникові належать права володіння, користування та розпоряджання своїм майном.

Частиною 1 статті 319 ЦК України встановлено, що власник володіє, користується, розпоряджається своїм майном на власний розсуд.

Відповідно до норм ч.ч.1, 2 ст.369 ЦК України спільна власність двох або більше осіб без визначення часток кожного з них у праві власності є спільною сумісною власністю. Суб'єктами права спільної сумісної власності можуть бути фізичні особи, юридичні особи, а також держава, територіальні громади, якщо інше не встановлено законом.

Згідно із ст. 382 ЦК України квартирою є ізольоване помешкання в житловому будинку, призначене та придатне для постійного у ньому проживання. Усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

Відповідно до ст.385 ЦК України власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (будинках) для забезпечення експлуатації такого будинку (будинків), користування квартирами та нежитловими приміщеннями та управління, утримання і використання спільного майна багатоквартирного будинку (будинків) можуть створювати об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (будинків). Таке об'єднання є юридичною особою, що створюється та діє відповідно до закону та статуту.

Особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку, регулювання правових, організаційних та економічних відносин, пов'язаних з реалізацією прав та виконанням обов'язків співвласників багатоквартирного будинку щодо його утримання та управління врегульовані законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

Відповідно до ч.ч.1,7,8 ст.1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири; управитель багатоквартирного будинку (далі - управитель) - фізична особа - підприємець або юридична особа - суб'єкт підприємницької діяльності, яка за договором із співвласниками забезпечує належне утримання та ремонт спільного майна багатоквартирного будинку і прибудинкової території та належні умови проживання і задоволення господарсько-побутових потреб; управління багатоквартирним будинком - вчинення співвласниками багатоквартирного будинку дій щодо реалізації прав та виконання обов'язків співвласників, пов'язаних з володінням, користуванням і розпорядженням спільним майном багатоквартирного будинку.

Згідно із ч.ч.5,6 ст.5 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" замовник будівництва або попередній власник будинку зобов'язаний передати один примірник технічної документації на будинок згідно з переліком, визначеним центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної житлової політики і політики у сфері житлово-комунального господарства, співвласникам в особі їх об'єднання або особі, уповноваженій співвласниками у передбаченому цим Законом порядку. У разі якщо об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не створено та уповноважену особу не визначено, примірник технічної документації на будинок передається управителю, якщо його обрано відповідно до закону. У разі зміни форми управління багатоквартирним будинком особа, яка здійснювала управління, повинна передати наявну в неї технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок особі, визначеній співвласниками такого будинку. У разі зміни управителя попередній управитель повинен передати наявну в нього технічну та іншу передбачену законодавством документацію на будинок новому управителю.

Статтею 9 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" визначено форми управління багатоквартирним будинком, зокрема, управління багатоквартирним будинком співвласниками; управління багатоквартирним будинком управителем; управління багатоквартирним будинком об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку (асоціацією співвласників багатоквартирних будинків).

При цьому за загальним правилом, встановленим статтею 9 Закону "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку", управління багатоквартирним будинком здійснюється його співвласниками, а у випадку прийняття ним відповідного рішення - управителем чи об'єднанням співвласників багатоквартирного будинку.

За приписами ч.ч.1-3 ст.11 Закону "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" управління багатоквартирним будинком управителем здійснюється на підставі договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком. Вартість послуг з управління багатоквартирним будинком визначається за згодою сторін та зазначається у договорі з управителем. Умови договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком повинні відповідати умовам типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до ч.1 ст.10 вказаного Закону співвласники приймають рішення щодо управління багатоквартирним будинком на зборах у порядку, передбаченому цією статтею. Якщо у багатоквартирному будинку в установленому законом порядку утворено об'єднання співвласників, проведення зборів співвласників та прийняття відповідних рішень здійснюється згідно із законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків.

Спеціальним в даному випадку законом, що регулює діяльність об'єднань співвласників багатоквартирних будинків, визначає правові та організаційні засади створення, функціонування, реорганізації та ліквідації об'єднань власників жилих та нежилих приміщень багатоквартирного будинку, захисту їхніх прав та виконання обов'язків щодо спільного утримання багатоквартирного будинку, є Закон України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання співвласників багатоквартирного будинку (далі - об'єднання) - юридична особа, створена власниками квартир та/або нежитлових приміщень багатоквартирного будинку для сприяння використанню їхнього власного майна та управління, утримання і використання спільного майна.

Відповідно до ч.ч. 1, 14 ст.6 ЗУ "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" об'єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку (багатоквартирних будинках). Установчі збори об'єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку. Державна реєстрація об'єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об'єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" управління багатоквартирним будинком здійснює об'єднання через свої органи управління. За рішенням загальних зборів функції з управління багатоквартирним будинком можуть бути передані (всі або частково) управителю або асоціації. Об'єднання самостійно визначає порядок управління багатоквартирним будинком та може змінити його у порядку, встановленому цим Законом та статутом об'єднання.

Посилання апелянта на те, що співвласники будинку не приймали рішення щодо передачі функцій з управління будинком позивачу спростовується тим, що Закон України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не вимагає прийняття рішень загальними зборами ОСББ по питанню передачі функцій з управління будинком ОСББ, оскільки з моменту створення та реєстрації відповідного об'єднання співвласників багатоквартирного будинку управління багатоквартирним будинком здійснюється виключно об'єднанням через свої органи управління, як це передбачено імперативною нормою Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку".

Рішення щодо управління багатоквартирним будинком приймаються загальними зборами лише в разі передачі функцій з управління управителю або асоціації. Інших підстав для прийняття рішень щодо передачі функцій Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку не передбачено.

Таким чином, з моменту створення та реєстрації у встановленому законом порядку Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Бульвар Олександрійський 105 управління багатоквартирним будинком здійснюється виключно позивачем.

Згідно із ч.ч. 18,19 ст. 6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об'єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення обєднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об'єднання відновлює її за власний рахунок.

Отже, спеціальним законом передбачено, що з моменту реєстрації об'єднання колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку у тримісячний строк з дня державної реєстрації об'єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж.

Будь-яких додаткових вимог (як то необхідність прийняття відповідного рішення) для передачі даної документації від попереднього балансоутримувача, Законом України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" не встановлено.

У зв'язку з прийняттям Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" та виключенням ст.11 Закону "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" щодо утримання житлового комплексу на балансі об'єднання співвласників багатоквартирного будинку, Порядок передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затверджений постановою Кабінету міністрів України від 11.10.2002 №1521 "Про реалізацію Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" не може використовуватися.

До того ж, спеціальної процедури передачі примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок ні Законом України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку", ні Законом України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" не передбачено.

В той же час, на виконання Закону України "Про житлово-комунальні послуги" наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 02.02.2009 р. №13 були затверджені Правила управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд (зареєстровано в міністерстві юстиції України 27.04.2009 №377/16393).

Управління будинком - дії, спрямовані на забезпечення сталого функціонування будинку та прибудинкової території відповідно до їх цільового призначення і збереження їх споживчих якостей, а також на організацію забезпечення потреби мешканців будинку в отриманні житлово-комунальних послуг відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. Функції з управління будинком та забезпечення його належної експлуатації власники, співвласники або за їх дорученням балансоутримувач здійснюють самостійно чи через особу, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком (п.1.2. Правил)

Відповідно до п. 1.4. Правил особою, що здійснює управління будинком, у разі самоуправління будинком, є власники, співвласники будинку, створені ними органи, організації та об'єднання або балансоутримувач чи будь-яка інша особа, яка уповноважена від імені власників, співвласників будинку виконувати функції з управління будинком.

Згідно з п. 1.3. Правил управління будинком передбачає виконання таких функцій, зокрема, ведення передбаченої законодавством звітності, а також технічної документації щодо стану, утримання та експлуатації об'єкта відповідно до вимог пункту 3.6 цих Правил.

Розділом 2 Правил передбачено порядок прийняття об'єкта в управління.

Таким чином, вказані Правила регулюють передачу будинку в управління, зокрема, і об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку, а тому підлягають застосуванню до спірних правовідносинах.

Посилання апелянта на те, що вказані Правила не можуть бути застосовані у даному спорі спростовуються наведеним вище.

Пунктами 2.1. - 2.3. зазначених Правил передбачено, що для приймання-передачі об'єкта в управління утворюється відповідна комісія у складі представників попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, власників, співвласників та особи, що буде здійснювати управління будинком.

Комісія визначає технічний стан об'єкта відповідно до вимог законодавства та складає акт приймання-передачі об'єкта в управління.

Кожній із сторін, що бере участь у прийманні-передачі об'єкта, надається примірник акта приймання-передачі, підписаний членами комісії та затверджений керівництвом кожної сторони - юридичної особи.

При передачі об'єкта в управління попередній балансоутримувач чи особа, що здійснювала управління будинком, надає замовнику, а замовник передає особі, що буде здійснювати управління будинком, оригінали або належним чином звірені копії документів (у разі зберігання оригіналів документів у місцевих архівах):

Пунктом 2.3. цих Правил встановлено, що у разі відсутності документів, передбачених цим пунктом, відмітка про це робиться у акті приймання-передачі об'єкта. Відсутні документи виготовляються чи відновлюються за рахунок попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, протягом одного місяця з моменту складання акта приймання-передачі об'єкта та передаються ним особі, що буде здійснювати управління будинком, з оформленням додатка до акта приймання-передачі.

Крім того, пунктом 1.2. Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держжитлокомунгоспу України від 17.05.2005 №76, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 25.08.2005 №927/11207, визначено перелік технічної документації постійного зберігання, до якого включаються:

- технічний паспорт на квартирний (багатоповерховий) житловий будинок;

- проектно-кошторисна документація зі схемами влаштування внутрішньобудинкових мереж водопостачання, каналізації, центрального опалення, тепло-, газо-, електропостачання тощо;

- акти державної комісії про приймання жилого будинку в експлуатацію;

- паспорти котельного господарства, котлові книги, у разі наявності вбудованих та прибудованих котелень;

- паспорти ліфтового господарства;

- акти приймання-передачі жилого будинку у разі зміни його власника чи Балансоутримувача.

Аналогічний за змістом перелік технічної та іншої документації на житловий будинок визначено Правилами управління будинком, спорудами, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд, затвердженими наказом Міністерства житлово-комунального господарства України №13 від 02.02.2009, згідно яких, при передачі об'єкта в управління, здійснюється передача наступної документації:

І. Щодо технічного стану об'єкта, у тому числі:

- план земельної ділянки з усіма будинками та спорудами, що на ній розташовані, виготовлений відповідно до вимог Інструкції з топографічного знімання у масштабах 1:5000, 1:2000, 1:1000 та 1:500 (ГКНТА-2.04-02-98), затвердженої наказом Головного управління геодезії, картографії та кадастру при Кабінеті Міністрів України від 09.04.1998 № 56, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 23.06.1998 за №393/2833;

- паспорт об'єкта та земельної ділянки; проектно-кошторисну документацію та виконавчі креслення на кожний будинок та споруду об'єкта;

- акт технічного стану об'єкта на момент приймання-передачі;

- схеми внутрішньобудинкових мереж централізованого постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізованого опалення тощо;

- виконавчі креслення контурів заземлення (для споруд, які мають заземлення);

- паспорти котельного господарства, котлові книги;

- паспорти ліфтового господарства;

- кошториси, описи робіт з поточного та капітального ремонту;

- акти технічного огляду;

- журнали заявок мешканців об'єкта;

- протоколи виміру опору ізоляції електромереж;

- протоколи огляду системи вентиляції;

ІІ. Щодо бухгалтерського обліку та передбаченої законодавством звітності за об'єктом; обліку мешканців об'єкта, а також власників, співвласників окремих приміщень об'єкта, які у ньому не мешкають; правовідносин попереднього балансоутримувача чи особи, що здійснювала управління будинком, з юридичними або фізичними особами у сфері надання та оплати житлово-комунальних послуг, найму, оренди та користування приміщеннями об'єкта; планових заходів за попередній та поточний роки, необхідних для утримання об'єкта відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил та для збереження належного технічного стану будівельних елементів, конструкцій та мереж об'єкта.

Таким чином, саме цей перелік документів повинен передаватися на виконання статті 10 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку ".

З врахуванням викладеного, після прийняття співвласниками на зборах рішення про форму управління будинком, а саме прийняття рішення про створення ОСББ, між колишнім балансоутримувачем та співвласником в особі їх об'єднання або особою, уповноваженою співвласниками, має бути здійснено приймання-передача об'єкта в управління, з підписанням відповідного акта та передачею документації на будинок.

Судом встановлено, що Комунальним підприємством Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1 здійснюється обслуговування житлового будинку, який розташований за адресою: Київська область, місто Біла Церква, бульвар Олександрійський, буд. 105.

Враховуючи зазначене, виходячи із приписів ч.18 ст.6 Закону України "Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку" у відповідача починаючи з 10.08.2016 р. виник обов'язок у тримісячний строк забезпечити передачу ОСББ "Бульвар Олександрійський 105" примірник технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж щодо передачі об'єднанню співвласників багатоквартирного будинку.

Таким чином, вмотивованим є висновок суду першої інстанції про те, що позовні вимоги підлягають задоволенню, оскільки Комунальне підприємство Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1 безпідставно ухиляється від передачі технічної документації та іншої передбаченої законодавством документації на будинок за адресою Київська область, місто Біла Церква, бульвар Олександрійський, буд. 105 та фактичної передачі вказаного будинку в управління ОСББ Бульвар Олександрійський 105 .

За наведених вище обставин, колегія суддів приходить до висновку, що доводи апелянта, викладені в апеляційній скарзі, не спростовують висновків господарського суду першої інстанції, наведених в оскаржуваному рішенні, а тому відсутні підстави для скасування або зміни рішення Господарського суду Київської області від 05.10.2017 р. у справі № 911/1903/17.

Також, у відзиві на апеляційну скаргу позивач просив стягнути з відповідача судові витрати на професійну правничу (правову) допомогу.

Позивачем долучено до матеріалів справи копію Договору про надання правової (правової) допомоги № 67 від 02.02.2018 р., укладеного між адвокатським об'єднанням Б.Ф.Б. Легал Груп та ОСББ Бульвар Олександрійський 105 , предметом якого є представництво інтересів клієнта у судах під час здійснення цивільного, кримінального, господарського, адміністративного та конституційного судочинства, а також в інших державних органах, перед фізичними та юридичними особами.

В матеріалах справи наявний ордер КС № 145569, відповідно до якого Бережна Я.С. представляла інтереси позивача у Київському апеляційному господарському суді. Також, позивачем було надано копію Свідоцтва про право на заняття адвокатською діяльністю НОМЕР_1, видане на ім'я Бережної Я.С.

Позивачем долучено до матеріалів справи додаткову угоду № 1 від 05.02.2018 р. до договору про надання правової допомоги № 67 від 02.02.2018 р., відповідно до якої сторони погодили послуги, які надаються за договором та визначили, що вартість таких послуг буде становити 11 000,00 грн.

В матеріалах справи мітиться меморіальний ордер № @2PL704477 від 06.02.2018 р., відповідно до якого адвокатському об'єднанню Б.Ф.Б. Легал Груп було перераховано 11 000,00 грн. з призначенням платежу: ОСББ Бульвар Олександрійський 105, надання правової допомоги за дог. № 67 від 02.02.2018 р.

Відповідно до ст. 126 Господарського кодексу України витрати, пов'язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави. За результатами розгляду справи витрати на професійну правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами. Для цілей розподілу судових витрат:

1) розмір витрат на професійну правничу допомогу адвоката, в тому числі гонорару адвоката за представництво в суді та іншу професійну правничу допомогу, пов'язану зі справою, включаючи підготовку до її розгляду, збір доказів тощо, а також вартість послуг помічника адвоката, визначається згідно з умовами договору про надання правничої допомоги та на підставі відповідних доказів щодо обсягу наданих послуг і виконаних робіт та їх вартості, що сплачена або підлягає сплаті відповідною стороною або третьою особою;

2) розмір суми, що підлягає сплаті в порядку компенсації витрат адвоката, необхідних для надання правничої допомоги, встановлюється згідно з умовами договору про надання правничої допомоги на підставі відповідних доказів, які підтверджують здійснення відповідних витрат.

3. Для визначення розміру витрат на професійну правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.

4. Розмір витрат на оплату послуг адвоката має бути співмірним із:

1) складністю справи та виконаних адвокатом робіт (наданих послуг);

2) часом, витраченим адвокатом на виконання відповідних робіт (надання послуг);

3) обсягом наданих адвокатом послуг та виконаних робіт;

4) ціною позову та (або) значенням справи для сторони, в тому числі впливом вирішення справи на репутацію сторони або публічним інтересом до справи.

Враховуючи обсяг проведеної адвокатом роботи, час, витрачений адвокатом на надання послуг, надані стороною докази для підтвердження надання правової допомоги адвокатом у суді апеляційної інстанції, колегія суддів дійшла висновку про обґрунтованість заявлених позивачем адвокатських витрат у суді апеляційної інстанції у сумі 11 000,00 грн., які підлягають стягненню з Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1 на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Бульвар Олександрійський 105 .

Згідно із ст. 129 ГПК України, витрати по сплаті судового збору за подання апеляційної скарги покладаються на заявника.

Керуючись ст.ст. 74, 129, 269, 275, 276, 281 - 284 Господарського процесуального кодексу України, Київський апеляційний господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В :

1. Апеляційну скаргу Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1 на рішення Господарського суду Київської області від 05.10.2017 року у справі № 911/1903/17 залишити без задоволення.

2. Рішення Господарського суду Київської області від 05.10.2017 року у справі № 911/1903/17 залишити без змін.

3. Стягнути з Комунального підприємства Білоцерківської міської ради Житлово-експлуатаційна контора № 1 (09100, Київська обл., місто Біла Церква, вул. Підвальна, будинок 28; ідентифікаційний код 19420176) на користь Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Бульвар Олександрійський 105 (09100, Київська обл., місто Біла Церква, бульвар Олександрійський, будинок 105; ідентифікаційний код 40734986) витрати, понесені у зв'язку з оплатою послуг адвоката у розмірі 11 000,00 грн.

4. Доручити Господарському суду Київської області видати відповідний наказ.

5. Матеріали справи № 911/1903/17 повернути до місцевого господарського суду.

Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання її повного тексту.

Повний текст постанови складено 19.02.2018 р.

Головуючий суддя М.А. Дідиченко

Судді Є.Ю. Пономаренко

В.О. Зеленін

СудКиївський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення12.02.2018
Оприлюднено21.02.2018
Номер документу72292819
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —911/1903/17

Ухвала від 26.02.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 13.02.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 30.01.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 14.01.2020

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 27.12.2019

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 30.01.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Постанова від 12.02.2018

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Ухвала від 11.12.2017

Господарське

Київський апеляційний господарський суд

Дідиченко М.А.

Рішення від 05.10.2017

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

Ухвала від 05.07.2017

Господарське

Господарський суд Київської області

Бацуца В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні