Справа № 815/6358/17
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19 лютого 2018 року м.Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого судді Аракелян М.М.
Розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м.Одеса, 65091) до Дошкільного навчального закладу села Кошари «СОНЕЧКО» (вул. Центральна, буд. 61, село Кошари, Роздільнянський район, Одеська область, 67423), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Кошарська сільська рада Роздільнянського району Одеської області (Код ЄДРПОУ 24530955, адреса: 67423, Одеська обл., Роздільнянський район, село Кошари) про вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи,-
ВСТАНОВИВ:
11 грудня 2017 року до Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м.Одеса, 65091), в якому позивач просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дошкільного навчального закладу села Кошари «СОНЕЧКО» у вигляді повного зупинення роботи Дошкільного навчального закладу села Кошари «СОНЕЧКО» , який розташований за адресою: 67423, Одеська область, Роздільнянський район, село Кошари, вулиця Центральна, буд. 61, ЄДРПОУ: 36930738 шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в ОСОБА_1 перевірки №155 від 21.11.2017р.
Ухвалою суду від 14.12.2017 року адміністративний позов залишено без руху у зв'язку недодержанням вимог ст.106 КАС України (в редакції від 03.08.2017р.), та встановлено 5-денний строк для усунення недоліків позовної заяви. У вказаній ухвалі визначено, що виявлені недоліки мають бути усунені шляхом надання до суду доказів сплати судового збору.
18 грудня 2017 року на виконання вимог вищезазначеної ухвали від представника позивача через канцелярію суду (вх.№35229/17) надійшло клопотання про усунення недоліків позовної заяви з додатками, чим усунено недоліки, які стали підставою для залишення позовної заяви без руху.
Ухвалою суду від 20.12.2017 року адміністративний позов ГУ ДСНС України в Одеській області прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі. Залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Кошарську сільську раду Роздільнянського району Одеської області (Код ЄДРПОУ 24530955, адреса: 67423, Одеська обл., Роздільнянський район, село Кошари). Судом ухвалено проводити розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи згідно ст.262 КАС України.
В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначив, що у період 15 - 21.11.2017 року, відповідно до вимог Кодексу цивільного захисту України, Розпорядження КМ України від 20.09.2017 №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки , наказу ГУ ДСНС України в Одеській області № 387 від 28.09.2017 Про здійснення позапланової перевірки на підставі Посвідчення на проведення перевірки від 15.11.2017 року №147 провідним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_2, провідним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_1 разом з завідуючої ДНЗ "СОНЕЧКО" ОСОБА_3 здійснено позапланову перевірку ДНЗ "СОНЕЧКО", яке розташоване за адресою: 67423, Одеська обл., Роздільнянський район, село Кошари, вулиця Центральна, будинок 61, під час якої перевірено: будівлі, споруди, приміщення, територію з метою перевірки додержання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки, за результатами якої складено ОСОБА_1 №155 від 21.11.2017 року. Актом №155 встановлені порушення вимог Кодексу цивільного захисту України №5403-VI , Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 року, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 та інших чинних нормативно-правових актів, стандартів, нормам і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки. Порушення визначені в пунктах 1, 2, 3, 4, 5, 6,7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ОСОБА_1 №155 є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей. При такому стані цілковитого недотримання вимог законодавства з питань пожежної і техногенної безпеки, цивільного захисту у ДНЗ "СОНЕЧКО" гостро постає питання вірогідного виникнення пожежі чи надзвичайної ситуації, а у випадку їх фактичного настання - неминучі заподіяння шкоди здоров'ю або життю людей. Подальша робота/проведення занять у ДНЗ "СОНЕЧКО", яке розташоване за адресою: 67423, Одеська обл., Роздільнянський район, село Кошари, вулиця Центральна, будинок 61, з виявленими порушеннями створює реальну та невідворотну загрозу життю та здоров'ю людей.
17 січня 2018 року від представника відповідача надійшов відзив на адміністративний позов,в якому відповідач не погоджується з доводами позивача та вважає позовні вимоги незаконними з наступних підстав. Перевіркою виявлені численні порушення вимог протипожежного стану, техногенної безпеки, цивільного захисту приміщень, а саме 13 порушень, але в приписі № 153 Про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного, техногенної та пожежної безпеки від 21 листопада 2017 року чітко прописані терміни, відповідно до яких дані порушення повинні бути усунені. Як зазначає представник відповідача, відповідно до припису №153 станом на 15.01.2018 року деякі порушення були усунені. При цьому, оскільки дошкільний навчальний заклад села Кошари Сонечко перебуває у власності Кошарської сільської ради,тому пункти припису № 153, а саме: 1,2, 10-13 виконати без втручання та фінансування власника не можливо. Для виділення додаткових асигнувань на усунення недоліків, визначених Приписом №153 були надіслані відповідні запити до органів місцевої влади. Відповідачем усунуто деякі порушення (навіть розроблений план заходів по усуненню порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки), зазначені позивачем в акті № 153 складеним за результатами проведення планової перевірки протипожежного стану, техногенної безпеки, цивільного захисту приміщень від 21 листопада 2017 року, як таких, що створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
У судове засідання призначене на 17.01.2018 року учасники справи не з'явились, про дату, час та місце проведення судового засідання були повідомлені належним чином та своєчасно. Оскільки, клопотань про розгляд справи у судовому засіданні з повідомленням учасників справи учасниками справи не надано, судом вирішено розглянути справу у письмовому провадженні за наявними матеріалами.
31 січня 2018 року до суду надійшла відповідь на відзив відповідача(вх.№2803/18), в якому вказується, що відповідачем достеменно не підтверджено фактичне виконання акту №155 від 21.11.2017 року та станом на 30.01.2018 року відповідач не звертався до Головного управління ДСНС України в Одеській області з письмовою заявою про проведення позапланової перевірки, таким чином, оскільки на даний час не встановлено фактичний обсяг виконаних робіт по усуненню встановлених порушень позивач не погоджується з доводами відповідача, викладеними у відзиві на адміністративний позов.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши надані учасниками справи докази, проаналізувавши положення чинного законодавства, суд дійшов наступного.
Судом встановлено, що 28.09.2017 року на виконання вимог Кодексу цивільного захисту України, Розпорядження КМ України від 20.09.2017 №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки , наказу ДСНС від 22 вересня 2017 року №509 Про проведення позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки , вимог Кодексу цивільного захисту України, Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності , протоколу №6 чергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 12 вересня 2017 року, протоколу №7 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 16 вересня 2017 року, протоколу №8 позачергового засідання комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій облдержадміністрації від 25 вересня 2017 року Головним управлінням Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області прийнято наказ Про проведення позапланової перевірки №387.
Відповідно до зазначеного наказу прийнято рішення здійснити протягом жовтня-грудня 2017 року позапланові перевірки стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної і комунальної форми власності.
На підставі Наказу №387 від 28.09.2017 року та посвідчення на проведення перевірки від від 15.11.2017 року №147, у період 15.11.2017 року до 21.11.2017 року, провідним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДСНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_2, провідним інспектором Роздільнянського МРВ ГУ ДНС України в Одеській області старшим лейтенантом служби цивільного захисту ОСОБА_1 у присутності завідуючої дошкільного навчального закладу села Кошари СОНЕЧКО - ОСОБА_3 здійснено позапланову перевірку Комунального закладу ДНЗ "СОНЕЧКО", яке розташоване за адресою: 67423, Одеська область, Роздільнянський район, село Кошари, вулиця Центральна, будинок 61.
За результатами перевірки складено акт №155 від 21.11.2017 року щодо додержання суб'єктом господарювання вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки.
Перевіркою встановлені порушення відповідачем приписів Кодексу цивільного захисту України , Правил пожежної безпеки в Україні, затверджених наказом МВС України № 1417 від 30.12.2014 , зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 05.03.2015 за №252/26697 (надалі - Правила пожежної безпеки в Україні) та інших діючих нормативно-правових актів, стандартів, норм і правил у сфері пожежної, техногенної безпеки та цивільного захисту, а саме було зафіксовано 13 порушень які знайшли своє відображення у акті перевірки.
Відповідно до детального опису виявлених порушень зазначеному в акті перевірки від 21.11.2017 року встановлено такі порушення чинного законодавства у сфері пожежної, техногенної, цивільної безпеки: відсутня автоматична пожежна сигналізація, відсутня система оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, на електросвітильниках відсутні скляні ковпаки, з'єднання жил електропроводів виконано в скрутку, не надано протоколів заміру опору електромережі на діелектричну міцкість ізоляції, опору та заземлення, недостатня кількість первинних засобів пожежогасіння, наявні вогнегасники не перезаряджені, відгалужувальні та з'єднувальні коробки не закриті кришками з негорючих або важкогорючих матеріалів, в приміщеннях електророзетки та вимикачі, встановлені на горючій основі, дерев'яні конструкції даху будівель не оброблені вогнезахисним розчином, відсутній другий евакуаційний вихід, об'єкт не забезпечено зовнішнім протипожежним водопостачанням (відсутнє пожежне водоймище), шляхи евакуації не забезпечені евакуаційним освітленням.
Як встановлено судом, будь-яких скарг під час проведення зазначеної перевірки чи заперечень на ОСОБА_1 №155, який врученого завідуючій ДНЗ "СОНЕЧКО" ОСОБА_3 21.11.2017 року, відповідачем не надавалось.
Згідно з приписом №153 від 21.11.2017 року про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки контролюючим органом визначено строк на усунення порушень, встановлених в ході перевірки.
Посилаючись на створення виявленими порушеннями реальної та невідворотної загрози життю та здоров'ю людей, у тому числі учням та викладачам ДНЗ СОНЕЧКО , ГУ ДСНС України в Одеській області просить суд застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дошкільного навчального закладу села Кошари «СОНЕЧКО» у вигляді повного зупинення роботи Дошкільного навчального закладу села Кошари СОНЕЧКО шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в ОСОБА_1 перевірки №155 від 21.11.2017р.
Суд погоджується з правовою позицією позивача та вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню з огляду на наступне.
Відповідно до положень ст. 3 ЗУ "Про основні засади державного нагляду і контролю) у сфері господарської діяльності" , державний нагляд (контроль) у господарській діяльності здійснюється на принципах, зокрема, наявності підстав, визначених законом для здійснення державного нагляду (контролю), а також відкритості, прозорості, плановості і системності державного нагляду (контролю).
Відповідно до ч. 5 ст.4 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" , повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування. Вжиття інших заходів реагування, передбачених законом, допускається за вмотивованим письмовим рішенням керівника органу державного нагляду (контролю) чи його заступника, а у випадках, передбачених законом, - із наступним підтвердженням обґрунтованості вжиття таких заходів адміністративним судом. Застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
Відповідно до Розпорядження Кабінету Міністрів України від 20 вересня 2017р. №643-р Деякі питання державного нагляду (контролю) у сфері техногенної та пожежної безпеки встановлено наступне : Погодитися з пропозицією Міністерства внутрішніх справ щодо проведення Державною службою з надзвичайних ситуацій у жовтні - грудні 2017 р. позапланових перевірок стану техногенної і пожежної безпеки у дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах, закладах охорони здоров'я із стаціонарним лікуванням, будинках для людей похилого віку та інвалідів, закладах відпочинку та оздоровлення державної та комунальної форми власності, а також приватної форми власності - у разі письмового звернення суб'єктів господарювання .
Обласним та Київській міській державним адміністраціям: за участю органів місцевого самоврядування сприяти проведенню перевірок; разом з Державною службою з надзвичайних ситуацій забезпечити проведення роз'яснювальної роботи щодо дотримання вимог техногенної та пожежної безпеки .
Відповідно до статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно пункту 1 Положення про Державну службу України з надзвичайних ситуацій, затвердженого Указом Президента України від 16.01.2013 року Державна служба з надзвичайних ситуацій (ДСНС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра оборони України. ДСНС України входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сферах цивільного захисту, захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню, ліквідації надзвичайних ситуацій, рятувальної справи, гасіння пожеж, пожежної та техногенної безпеки, діяльності аварійно-рятувальних служб, профілактики травматизму невиробничого характеру, а також гідрометеорологічної діяльності.
Відповідно до ст. 64 Кодексу цивільного захисту України , ДСНС України здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, уповноважений організовувати та здійснювати державний нагляд (контроль) щодо виконання вимог законів та інших нормативно-правових актів з питань техногенної та пожежної безпеки, цивільного захисту і діяльності аварійно-рятувальних служб. ДСНС України здійснює нагляд (контроль) у сфері техногенної та пожежної безпеки, реалізує повноваження безпосередньо і через свої територіальні органи в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, районах, районах у містах, містах обласного, республіканського (Автономної Республіки Крим) значення.
Відповідно до ст. ст. 67 Кодексу цивільного захисту України , до повноважень центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, належить звернення до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки роботи підприємств окремих виробництв, виробничих дільниць, експлуатації будівель, об'єктів, споруд, цехів, дільниць, а також машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів, зупинення проведення робіт, у тому числі будівельно-монтажних, випуску і реалізації пожежно-небезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту, надання послуг, якщо ці порушення створюють загрозу життю та/або здоров'ю людей.
Згідно частиною 1 статті 70 Кодексу цивільного захисту України підставою для звернення центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сфері техногенної та пожежної безпеки, до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, об'єктів, окремих виробництв, цехів, дільниць, експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних засобів є: недотримання вимог пожежної безпеки, визначених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами, стандартами, нормами і правилами; порушення вимог пожежної безпеки, передбачених стандартами, нормами і правилами, під час будівництва приміщень, будівель та споруд виробничого призначення; випуск і реалізація вибухопожежонебезпечної продукції та продукції протипожежного призначення з відхиленням від стандартів чи технічних умов або без даних щодо відповідності такої продукції вимогам пожежної безпеки; нездійснення заходів щодо захисту персоналу від шкідливого впливу ймовірних надзвичайних ситуацій; відсутність на виробництвах, на яких застосовуються небезпечні речовини, паспортів (формулярів) на обладнання та апаратуру або систем із забезпечення їх безперебійної (безаварійної) роботи; невідповідність кількості засобів індивідуального захисту органів дихання від небезпечних хімічних речовин нормам забезпечення ними працівників суб'єкта господарювання, їх непридатність або відсутність; порушення правил поводження з небезпечними речовинами; відсутність або непридатність до використання засобів індивідуального захисту в осіб, які здійснюють обслуговування потенційно небезпечних об'єктів або об'єктів підвищеної небезпеки, а також в осіб, участь яких у ліквідації наслідків надзвичайної ситуації передбачена планом локалізації і ліквідації наслідків аварій; відсутність на об'єкті підвищеної небезпеки диспетчерської служби або її неготовність до виконання покладених на неї завдань, у тому числі через відсутність відповідних документів, приладів, обладнання або засобів індивідуального захисту; неготовність до використання за призначенням аварійно-рятувальної техніки, засобів цивільного захисту, а також обладнання, призначеного для забезпечення безпеки суб'єктів господарювання; проведення робіт з будівництва будинків та споруд, розміщення інших небезпечних об'єктів, інженерних і транспортних комунікацій, які порушують встановлений законодавством з питань техногенної безпеки порядок їх проведення або проведення яких створює загрозу безпеці населення, суб'єктам господарювання, обладнанню та майну, що в них перебувають.
Статтями 68 , 70 Кодексу цивільного захисту України визначено, що у разі встановлення порушення вимог законодавства у сфері техногенної та пожежної безпеки, що створює загрозу життю та здоров'ю людей, посадові особи центрального органу виконавчої влади, який здійснює державний нагляд у сферах техногенної та пожежної безпеки, звертаються до адміністративного суду щодо застосування заходів реагування у вигляді повного або часткового зупинення роботи підприємств, окремих виробництв, виробничих дільниць, агрегатів, експлуатації будівель, споруд, окремих приміщень, випуску та реалізації пожежонебезпечної продукції, систем та засобів протипожежного захисту у порядку, встановленому законом.
Як встановлено судом та підтверджується матеріалами справи, порушення вказані в ОСОБА_1 перевірки №155 від 21.11.2017 року, а саме зазначені в пунктах 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 опису виявлених порушень, є такими, що впливають на ризик виникнення надзвичайної ситуації, аварії чи пожежі, що можуть спричинити загрозу життю та здоров'ю людей, а також неможливістю її ефективної ліквідації та рятуванню людей.
При цьому, суд не бере до уваги доводи відповідача щодо здійснення ним комплексу дій для усунення встановлених перевіркою порушень та їх часткового усунення на момент розгляду справи, оскільки підставою вважати, що загрозу життю та здоров'ю людей усунуто може бути лише повне усунення порушень.
При цьому, на підтвердження своїх доводів стосовно усунення та виконання робіт щодо усунення порушень, відповідач не надає допустимих доказів, натомість, як вбачається з відзиву на адміністративний позов, сам відповідач визнає, що порушення зазначені в пунктах 1, 2, 5, 10, 11, 12, 13 не усунені та по ним вирішується питання фінансування для проведення робіт.
На думку суду, наявність плану заходів по усуненню вищевказаних порушень та доказів звернення до Кошарської сільської ради з приводу фінансування на проведення відповідних заходів, направлених на усунення порушень, встановлених в акті перевірки від 21.11.2017 року, не спростовують необхідність вжиття спірних заходів.
Суд зауважує, що належним доказом усунення таких порушень може бути, зокрема, припис про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки з відповідними відмітками про його виконання або акт перевірки виконання вимог виданого припису, складений повноваженими особами ГУДСНС України в Одеській області.
Між тим, відсутність автоматичної протипожежної сигналізації, відсутність системи оповіщення про пожежу та управління евакуацією людей, не проведення вогнезахисної обробки дерев'яних елементів будівель, не забезпечення об'єкту зовнішнім протипожежним водопостачанням, відсутність другого евакуаційного виходу та евакуаційного освітлення шляхів евакуацій є істотними порушеннями, які безпосередньо створюють загрозу життю та здоров'ю людей, тому підстави вважати, що така загроза наразі відвернута, у суду відсутні.
Конституція України визнає людину, її життя і здоров'я, честь і гідність, недоторканність і безпеку найвищою соціальною цінністю. Тим самим вона встановлює головний обов'язок держави - забезпечення прав і свобод людини.
Відповідно до ч. 1. ст. 72 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Згідно з ч.ч.1.2 ст. 76 КАС України встановлено, що достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.
Частиною 1 ст. 77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідачем не доведено повне усунення порушень, виявлених під час перевірки та зафіксованих в ОСОБА_1 №155 від 21.11.2017 року, не надано доказів того, що усунення усіх порушень підтверджено компетентним органом (позивачем) та що на час ухвалення постанови по даній справі реальність загрози життю та здоров'ю людей відвернута.
Відповідно до ч.7 ст.7 ЗУ "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду.
Доводи відповідача стосовно незаконності перевірки та відсутності підстав вважати наявною загрозу виникнення пожежі, інших аварійних ситуацій, загрозу життю та здоров'ю людей повністю спростовуються доказами у матеріалах справи та ґрунтовними запереченнями позивача викладеними у відповіді на відзив.
На підставі викладеного суд дійшов висновку про обґрунтованість та доведеність позовних вимог Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій в Одеській області та наявність підстав для їх задоволення шляхом застосування заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи Дошкільного навчального закладу села Кошари «СОНЕЧКО» , який розташований за адресою: 67423, Одеська область, Роздільнянський район, село Кошари, вулиця Центральна, буд. 61, (код ЄДРПОУ 36930738) шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в акті перевірки №155 від 21.11.2017р.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України при задоволенні позову суб'єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб'єкта владних повноважень пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Судові витрати пов'язані із залученням свідків та проведенням експертиз в цій справі відсутні.
Керуючись ст.ст. 205, 241-246, 250, 255, 295 КАС України, суд,-
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Головного управління ДСНС України в Одеській області (вул. Прохорівська, 6, м.Одеса, 65091) до Дошкільного навчального закладу села Кошари «СОНЕЧКО» (вул. Центральна, буд. 61, село Кошари, Роздільнянський район, Одеська область, 67423), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача - Кошарська сільська рада Роздільнянського району Одеської області (Код ЄДРПОУ 24530955, адреса: 67423, Одеська обл., Роздільнянський район, село Кошари) про вжиття заходів реагування у вигляді повного зупинення роботи - задовольнити.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) до Дошкільного навчального закладу села Кошари «СОНЕЧКО» у вигляді повного зупинення роботи Дошкільного навчального закладу села Кошари «СОНЕЧКО» , який розташований за адресою: 67423, Одеська область, Роздільнянський район, село Кошари, вулиця Центральна, буд. 61, ЄДРПОУ: 36930738 шляхом опечатування (опломбування) всіх дверей (воріт) будівель, приміщень, відключення джерел електропостачання (або інших електромереж, електроприладів, пристроїв, обладнання і установок) до повного усунення порушень вимог законодавства у сфері пожежної, техногенної безпеки та у сфері цивільного захисту, вказаних в ОСОБА_1 перевірки №155 від 21.11.2017р.
Рішення суду може бути оскаржено в порядку та в строки, встановлені ст.ст. 293,295 КАС України.
Рішення суду набирає законної сили в порядку та в строки, встановлені ст. 255 КАС України.
Суддя М.М. Аракелян
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.02.2018 |
Оприлюднено | 21.02.2018 |
Номер документу | 72317342 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Аракелян М. М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні