Ухвала
від 16.02.2018 по справі 913/590/17
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ 61022 м. Харків, пр. Науки, буд.5, тел./факс 702-10-79 inbox@lg.arbitr.gov.ua


У Х В А Л А

16 лютого 2018 року Справа № 913/590/17

Провадження №7/913/590/17

Суддя Корнієнко В.В. , розглянувши заяву публічного акціонерного товариства Алчевський металургійний комбінат , м. Сєвєродонецьк Луганської області

про відстрочення виконання рішення господарського суду Луганської області від 12.09.2017 по справі № 913/590/17

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю Профсмарт , м. Київ

до публічного акціонерного товариства Алчевський металургійний комбінат , м. Сєвєродонецьк Луганської області

про стягнення заборгованості за договором поставки

У засіданні брали участь:

від позивача: не прибув;

від відповідача: ОСОБА_1 за дов. від 01.09.2017.

В С Т А Н О В И В:

Відповідач (ПАТ Алчевський металургійний комбінат ) звернувся до суду з заявою від 02.02.2018 про відстрочення виконання судового рішення, яким просить суд відстрочити виконання рішення господарського суду Луганської області від 12.09.2017 по справі № 913/590/17 на один рік з дня ухвалення рішення, - до 12.09.2018.

Вказаним рішенням з відповідача на користь позивач стягнуто грошові кошти в сумі 28 555 767,54 грн. (борг за договором поставки від 01.10.2016 № АМК-940-2016-пст в сумі 28 312 167,54 грн. та судовий збір у сумі 243600 грн. ) та надано розстрочку виконання рішення, в частині стягнення основного боргу в сумі 28 312 167,54 грн. на 5 місяців, починаючи з 01.10.2017 по 5 662 433, 51 грн. кожного місяця.

В обґрунтування своєї заяви відповідач вказав наступне:

Відповідач зареєстрований та здійснює свою господарську діяльність на адміністративній території Луганської області, при цьому Відповідач зареєстрований як платник податків в СДПІ з ОВП у м. Харків МГУ ДФС (місцезнаходження: м. Сєвєродонецьк) та сумлінно виконує свої зобов'язання перед державою.

Відповідно до Указу Президента України № 405/2014 від 14 квітня 2014 року введено в дію рішення РНБО України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо боротьби з терористичною загрозою і збереження територіальної цілісності України . На виконання вказаного рішення на території Луганської області проводиться Антитерористична операція (надалі - АТО), яка триває і дотепер.

Факт ведення бойових дій та інших силових заходів в рамках АТО на окремих ділянках Донецької і Луганської областей, а також відсутність на відповідних територіях з 28 липня 2014 року ефективного контролю української влади підтверджено листом Служби безпеки України від 15 серпня 2014 року № 16/3977.

Основні виробничі потужності ПАТ Алчевський металургійний комбінат розташовані у м. Алчевську Луганської області, тобто на території, не підконтрольній українській владі, в зоні проведення антитерористичної операції.

29 листопада 2017 року Корпорація Індустріальна Спілка Донбасу зробила заяву щодо значного ризику фактичної втрати ефективного управлінського контролю над виробничими активами (промисловими майданчиками і офісними приміщеннями в місті Алчевськ) ПАТ Алчевський металургійний комбінат , внаслідок втручання представників незаконних збройних формувань в діяльність підприємства.

Заява розміщена на офіційному інтернет-сайті Корпорації Індустріальна Спілка Донбасу за адресою: http://www.isd.com.ua/press/releases/article.html?id=1259

18 грудня 2017 року Корпорація Індустріальна Спілка Донбасу зробила заяву, в якій констатувала, що менеджмент і акціонери Корпорації Індустріальна Спілка Донбасу втратили управлінський контроль над виробничими активами у м. Алчевську.

Заява розміщена на офіційному інтернет-сайті Корпорації Індустріальна Спілка Донбасу за адресою: http://www.isd.com.ua/press/releases/article.html?id=1260.

У інформаційному повідомленні інтернет Бізнес-порталу Uaprom.info зазначалося, що 19 грудня 2017 року так звана Луганська народна республіка прийняла рішення про введення тимчасової адміністрації на ПАТ Алчевський металургійний комбінат .

Інформаційне повідомлення доступно за посиланням: http://uaprom.info/news/162121-luganskie-terroristy-zayavili-vvedenii-vremennoj-administracii-amk.html.

29 грудня 2017 року ПАТ Алчевський металургійний комбінат звернувся до Головного управління Національної поліції в Луганській області про вчинене кримінального правопорушення, в якій зазначив, що починаючи з 18 грудня 2017 року майно ПАТ Алчевський металургійний комбінат , яке розташовано за адресою: вул. Шмідта, 4, м. Алчевськ, Луганської області (будівлі, обладнання, офісна техніка, транспортні засоби, первинна бухгалтерська, звітна, дозвільна, договірна документація, сировина, товарні запаси) перебуває у незаконному володінні та під контролем невстановлених осіб, представників так званої Луганської народної республіки і представників організації з невизначеним правовим статусом Внешторгсервіс .

Інформація про правопорушення внесена до Єдиного реєстру досудових проваджень за № 12018130240000247 та почато досудове розслідування.

Вказані незаконні дії порушують майнові права ПАТ Алчевський металургійний комбінат щодо вільного володіння, користування та розпорядження своєю власністю та роблять неможливим виконання судового рішення.

Підставами виникнення спору стала заборгованість Відповідача, яка сформувалася у результаті проведення АТО, а також через постійне руйнування залізничної інфраструктури внаслідок бойових дій.

Так, 12 лютого 2017 року ПАТ Укрзалізниця була введена конвенція № ЦДЗО/0000074 на заборону прийому до перевезення завантажених і порожніх вагонів з усіх країн СНД і Балтїї у напрямі залізничних станцій Донецького і Луганського напрямів, в тому числі на станцію Комунарськ.

Повідомлення про відповідні конвенції містяться на офіційному сайті ПАТ Укрзалізниця http://uz.gov.ua/konv_zaborona/ShowPage.php (копія-витяг з сайту додається). Введення зазначених конвенцій повністю паралізує залізничне сполучення у напрямку станції Комунарськ, яка примикає до ПАТ Алчевський металургійний комбінат .

Крім того, за інформацією ПАТ Укрзалізниця з 25 січня 2017 року рух поїздів на ділянці Шепілове - Світланове відсутній через втручання в роботу залізничного транспорту сторонніх осіб.

Блокування залізничного руху призвело до розриву технологічних ланцюжків, відсутності сировини та неможливості відправки готової продукції ПАТ Алчевський металургійний комбінат і, як наслідок, до повної зупинки металургійного виробництва та відсутності обігових коштів.

Так, 13 лютого 2017 року, у зв'язку з неможливістю здійснення вантажних перевезень через блокування залізничних колій, Відповідач був вимушений здійснити гарячу консервацію основних виробничих фондів підприємства, що підтверджується наказом №109 від 13 лютого 2017 року.

Отже виникнення спору з Позивачем сталося у результаті відсутності можливості виготовлення продукції та доставляти її своїм контрагентам, а відповідно і отримувати грошові кошти за неї.

Відповідно до пп. 7.2 Постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 17 жовтня 2012 року за № 9 Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України при вирішенні питання щодо розстрочки, суд повинен враховувати фінансовий стан сторін.

В цьому контексті просимо суд звернути увагу суду, що відповідно до Балансу (Звіт про фінансовий стан) на 30 вересня 2017 року та Звіту про фінансові результати (Звіт про сукупний дохід) за 9 місяців 2017 року збитки ПАТ Алчевський металургійний комбінат за 9 місяців 2017 року склали 2 241 772 тис. грн., заборгованість з оплати праці становить 41 226 тис.грн.

Тому вважаємо, що надання відстрочки виконання Рішення суду по справі надасть Відповідачу можливість запобігти його банкрутству, і, в той же час, жодним чином не порушить права та інтереси Позивача і не погіршить його фінансовий стан.

У якості додаткової обставини, на підтвердження надзвичайного характеру подій, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, Заявник посилається також на Рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 березня 2017 року Про невідкладні додаткові заходи із протидії гібридним загрозам національній безпеці України , яке введено в дію Указом Президента України від 15 березня 2017 року №62/2017, яким тимчасово, до реалізації пунктів 1 і 2 Мінського Комплексу заходів від 12 лютого 2015 року, а також до повернення захоплених підприємств до функціонування згідно із законодавством України, припинено переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей.

Припинення переміщення вантажів через лінію зіткнення у межах Донецької та Луганської областей, дія Конвенції ПАТ Укрзалізниця №ЦДЗО/0000074, захоплення виробничих активів Заявника у м. Алчевськ у сукупності призвели до розриву технологічних ланцюжків, відсутності сировини та неможливості відправки готової продукції Заявника і, як наслідок, до повної зупинки металургійного виробництва та відсутності обігових коштів.

Вказані обставини є в вищій мірі надзвичайними, такими, що роблять абсолютно неможливим виконання рішення Господарського суду Луганської області.

Заявник наголошує, що його Заява про відстрочення не є відмовою від обов'язку виконати рішення та сплатити борг Позивачу. Але в існуючих надзвичайних обставинах, в умовах фактичної втрати контролю, права володіння та користування активами, за рахунок виробничої діяльності яких можливо отримати грошові надходження та сплатити борг, відстрочення виконання рішення є єдиною можливістю сприяти існуванню Заявника як юридичної особи і, відповідно, мати можливість виконати рішення Господарського суду Луганської області від 12 вересня 2017 року у справі № 913/590/17. .

У додаткових поясненнях від 14.02.2018 заявник також зазначив, що з огляду на положення Закону України Про створення необхідних умов для мирного врегулювання ситуації в окремих районах Донецької та Луганської областей від 6 жовтня 2017 року № 2167-УІП, він має впевненість, що до 12 вересня 2018 року набере чинності Закон України Про особливий порядок місцевого самоврядування в окремих районах Донецької та Луганської областей , а отже в окремих районах Донецької та Луганської областей, у тому числі і в м. Алчевську, де розташовані виробничі потужності Заявника, будуть створені умови для якнайшвидшої нормалізації обстановки, відновлення правопорядку, конституційних прав і свобод громадян, а також прав і законних інтересів юридичних осіб, що дозволить Заявнику виконати рішення господарського суду Луганської області від 12 вересня 2017 року у справі № 913/590/17.

Позивач відзив на заяву відповідача про відстрочення виконання судового рішення суду не подав.

Дослідивши матеріали заяви про відстрочення виконання рішення та матеріали справи, вислухавши представника відповідача, суд дійшов висновку, що заява підлягає задоволенню за таких підстав:

Статтею 331 Господарського процесуального кодексу України встановлено:

1. За заявою сторони суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, а за заявою стягувача чи виконавця (у випадках, встановлених законом), - встановити чи змінити спосіб або порядок його виконання.

2. Заява про встановлення або зміну способу або порядку виконання, відстрочення або розстрочення виконання судового рішення розглядається у десятиденний строк з дня її надходження у судовому засіданні з повідомленням учасників справи.

3. Підставою для встановлення або зміни способу або порядку виконання, відстрочки або розстрочки виконання судового рішення є обставини, що істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим.

4. Вирішуючи питання про відстрочення чи розстрочення виконання судового рішення, суд також враховує:

1) ступінь вини відповідача у виникненні спору;

2) стосовно фізичної особи - тяжке захворювання її самої або членів її сім'ї, її матеріальний стан;

3) стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

5. Розстрочення та відстрочення виконання судового рішення не може перевищувати одного року з дня ухвалення такого рішення, ухвали, постанови.

6. При відстроченні або розстроченні виконання судового рішення суд може вжити заходів щодо забезпечення позову.

7. Про відстрочення або розстрочення виконання судового рішення, встановлення чи зміну способу та порядку його виконання або відмову у вчиненні відповідних процесуальних дій постановляється ухвала, яка може бути оскаржена. У необхідних випадках ухвала надсилається установі банку за місцезнаходженням боржника або державному виконавцю, приватному виконавцю. .

Господарський суд погоджується з вищенаведеними доводами заявника про наявність надзвичайних подій, які істотно ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, зокрема:

- знаходження основних виробничих потужностей Заявника на території проведення антитерористичної операції;

- дією з 12 лютого 2017 року Конвенції ПАТ Укрзалізниця №ІДДЗО/0000074 про заборону прийому до перевезення завантажених і порожніх вагонів з усіх країн СНД і Балтії у напрямі залізничних станцій Донецького і Луганського напрямів, в тому числі на станцію Комунарськ;

- втратою з 19 грудня 2017 року управлінського контролю над виробничими активами у м. Алчевську, у зв'язку із вчиненням кримінального правопорушення з боку невстановлених осіб - представників так званої Луганської народної республіки , інформація про що була внесена до Єдиного реєстру досудових проваджень за № 12018130240000247 та почато досудове розслідування;

- важким фінансовим станом Заявника,

а також приймає до уваги незначність максимально можливого строку відстрочення виконання рішення.

За таких обставин, заява відповідача про відстрочення виконання судового рішення підлягає задоволенню.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 233, 234, 331 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Заяву публічного акціонерного товариства Алчевський металургійний комбінат від 02.02.2018 про відстрочення виконання судового рішення задовольнити.

2. Відстрочити виконання рішення господарського суду Луганської області від 12.09.2017 по справі № 913/590/17 до 12.09.2018 включно.

Ухвала набирає законної сили негайно після її оголошення.

16 лютого 2018 р. було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали. Повний текст ухвали складено 21 лютого 2018 р. Ухвала може бути оскаржена протягом 10 днів з 21 лютого 2018 р. шляхом подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.

Суддя В.В. Корнієнко

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення16.02.2018
Оприлюднено22.02.2018
Номер документу72333277
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —913/590/17

Ухвала від 16.02.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Ухвала від 06.02.2018

Господарське

Господарський суд Луганської області

Корнієнко В.В.

Рішення від 12.09.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Іванов А.В.

Ухвала від 22.08.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Іванов А.В.

Ухвала від 25.07.2017

Господарське

Господарський суд Луганської області

Тацій О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні