Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua, код за ЄДРПОУ 34390710
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
15 лютого 2018 р. № 820/130/18
Харківський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого - судді Бідонька А.В.
при секретарі судового засідання - Мурадли А.І.,
за участю:
представника позивача - Осьмак О.В.
представника відповідача - Потапенко І.О.
розглянувши в місті Харкові в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжвідомчий центр інженерних досліджень" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень, -
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Міжвідомчий центр інженерних досліджень" звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовом до Головного управління ДФС у Харківській області, в якому просить суд:
- визнати протиправним і скасувати в повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 12 грудня 2017 р. форми П № 0002841411, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46 ), яким ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 300 000,00 грн.;
- визнати протиправним і скасувати в повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 12 грудня 2017 р. р. форми Р № 0002851411, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46 ), яким ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 349 835,00 грн. (за податковим зобов'язанням 279 868,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями 69 967,00 грн.);
- визнати протиправним і скасувати в повному обсязі податкове повідомлення - рішення від 12 грудня 2017 р. форми В4 № 0002861411, прийняте Головним управлінням Державної фіскальної служби у Харківській області (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46 ) яким ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 53 466,00 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки, викладені в Акті перевірки № 21623/20-40-14-11-11/36647332 від 28.11.2017 року є помилковими та такими, що суперечать вимогам чинного законодавства України, а тому винесені відповідачем на підставі зазначеного Акту перевірки податкові повідомлення - рішення № 0002841411 від 12.12.2017 року, № 0002851411 від 12.12.2017 року та № 0002861411 від 12.12.2017 року є такими, що підлягають скасуванню, як протиправні.
Представник відповідача у відзиві на позов зазначив, що порушення, встановлені в ході перевірки позивача, зафіксовані належним чином в акті перевірки, а оскаржувані податкові повідомлення-рішення прийняті на законних підставах та відповідають чинному законодавству.
У судовому засіданні представник позивача підтримав обставини, викладені в позовній заяві та просив суд задовольнити позов у повному обсязі.
Представник відповідача в судове засідання прибув, проти позову заперечував та просив відмовити у задоволенні позовних вимог.
Суд, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок наявних у справі доказів у їх сукупності, встановив наступне.
Судом встановлено, що фахівцями ГУ ДФС у Харківській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ "Міжвідомчий центр інженерних досліджень" з питань дотримання вимог податкового законодавства України за період з 01.07.2016 по 30.09.2017, валютного - за період з 01.07.2016 по 30.09.2017, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування - за період з 01.07.2016 по 30.09.2017.
За результатами перевірки ГУ ДФС у Харківській області складено Акт № 21623/20-40-14-11-11/36647332 від 28.11.2017 року.
Згідно висновків вказаного акту перевірки, перевіряючими встановлено наступні порушення ТОВ "Міжвідомчий центр інженерних досліджень" вимог податкового законодавства:
- № 0002841411 від 12 грудня 2017 року, яким ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень зменшено суму від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток у розмірі 300 000,00 грн.;
- № 0002851411 від 12 грудня 2017 року, яким ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень збільшено суму грошового зобов'язання за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 349 835,00 грн. (за податковим зобов'язанням 279 868,00 грн.; за штрафними (фінансовими) санкціями 69 967,00 грн.);
- № 0002861411 від 12 грудня 2017 року, яким ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень зменшено розмір від'ємного значення суми податку на додану вартість, що зараховується до складу податкового кредиту наступного звітного (податкового) періоду у розмірі 53 466,00 грн.
Перевіряючи юридичну та фактичну обґрунтованість мотивів, які покладені суб'єктом владних повноважень в основу спірних правових актів індивідуальної дії на відповідність вимогам ч. 3 ст. 2 КАС України, суд виходить з наступного.
Згідно даних Акту перевірки фактичною підставою для відображення в акті порушення підприємством позивача слугував викладений в акті висновок фахівців контролюючого органу про відсутність реальності здійснення господарських операцій між ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень (Замовник) та ТОВ "РЕДЕЙЛ ПРОМ", а також між ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень (Замовник) та ТОВ "ДЕЛІВЕРІ ГРУПП".
Матеріалами справи підтверджено, що між ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень (Замовник) та ТОВ "ДЕЛІВЕРІ ГРУПП" (Виконавець) 01.06.2016 року укладено договір № МЦ-06/29, відповідно до умов якого Виконавець зобов'язується у порядку та на умовах Договору виконати роботи. Загальна вартість та порядок оплати згідно договору наведено у "Протоколі погодження договірної ціни".
Згідно "Протоколу погодження договірної ціни" вартість робіт по Договору № МЦ-06/29 від 01.06.2016 року складає: 833333,33 грн. та сума ПДВ 166666,67 грн. Сплата суми здійснюється у наступному порядку: шляхом повної сплати вартості робіт в розмірі 1000000,00 грн. до 31.06.2016 року.
На підтвердження реальності господарських операцій між ТОВ "ДЕЛІВЕРІ ГРУПП" до матеріалів справи надано акт здачі-прийому робіт від 31.06.2016 року до Договору № МЦ-06/29 від 01.06.2016 року.
Також, у матеріалах справи містяться податкові накладні, оформлені та зареєстровані відповідно до вимог чинного законодавства України.
Також, між ТОВ Міжвідомчий центр інженерних досліджень (Замовник) та ТОВ "РЕДЕЙЛ ПРОМ" (Виконавець) 21.02.2017 року укладено договір № МЦ-21/02, відповідно до умов якого Виконавець зобов'язується у порядку та на умовах Договору виконати роботи. Загальна вартість та порядок оплати згідно договору наведено у "Протоколі погодження договірної ціни".
Згідно "Протоколу погодження договірної ціни" вартість робіт по Договору № МЦ-21/02 від 21.02.2017 року складає: 833333,33 грн. та сума ПДВ 166666,67 грн. Сплата суми здійснюється у наступному порядку: шляхом повної сплати вартості робіт в розмірі 1000000,00 грн. до повного виконання умов Договору.
На підтвердження реальності господарських операцій між ТОВ "РЕДЕЙЛ ПРОМ" до матеріалів справи надано акт здачі-прийому робіт від 10.03.2017 року до Договору № МЦ-21/02 від 21.02.2017 року.
Також, у матеріалах справи містяться податкові накладні, оформлені та зареєстровані відповідно до вимог чинного законодавства України.
Згідно п. 198.3. ст. 198 ПК України, податковий кредит звітного періоду визначається виходячи з договірної (контрактної) вартості товарів/послуг (у разі здійснення контрольованих операцій - не вище рівня звичайних цін, визначених відповідно до статті 39 цього Кодексу) та складається з сум податків, нарахованих (сплачених) платником податку за ставкою, встановленою пунктом 193.1 статті 193 цього Кодексу, протягом такого звітного періоду у зв'язку, зокрема, з придбанням або виготовленням товарів (у тому числі при їх імпорті) та послуг з метою їх подальшого використання в оподатковуваних операціях у межах господарської діяльності платника податку.
Виходячи з вимог абз. "а" п.198.1. ст. 198 ПК України, право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій. Право на віднесення сум податку до податкового кредиту виникає у разі здійснення операцій з придбання або виготовлення товарів (у тому числі в разі їх ввезення на митну територію України) та послуг.
Згідно п. 198.6 ст. 198 ПК України, не відносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені зареєстрованими в Єдиному реєстрі податкових накладних податковими накладними чи не підтверджені митними деклараціями, іншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статті 201 цього Кодексу.
У відповідності до п. 201.1 ст. 201 ПК України, платник податку зобов'язаний надати покупцю (отримувачу) податкову накладну, складену в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєстровану в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Аналіз чинного податкового законодавства вказує на те, що законодавець не ставить в залежність право позивача на формування податкового кредиту від податкового обліку (стану) інших осіб і фактичної сплати контрагентами податку до бюджету. Питання податкового кредиту поширюється тільки на окремо взятого платника податків (позивача) і не ставить цей факт у залежність від розрахунку з бюджетом третіх осіб.
Відповідно до ст. 3 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку.
Відповідно до ст. 9 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи. Первинні та зведені облікові документи можуть бути складені на паперових або машинних носіях і повинні мати обов'язкові реквізити: назву документа; дату і місце складання; назву підприємства, від імені якого складається документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.
Суд зазначає, що угоди, укладені між позивачем та його контрагентами є чинними та не визнані в установленому порядку недійсною.
Таким чином, позивачем було повністю дотримано вимоги Податкового кодексу України з реалізації права на податковий кредит по операціях з ТОВ РЕДЕЙЛ ПРОМ та ТОВ "ДЕЛІВЕРІ ГРУПП".
Під час розгляду даної справи відповідачем не надано до суду будь - яких доказів на підтвердження встановлених порушень позивачем вимог п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст.134 Податкового кодексу України, тоді як позивачем надано до суду належні та допустимі докази, які свідчать про реальність господарських операцій з контрагентами ТОВ РЕДЕЙЛ ПРОМ та ТОВ "ДЕЛІВЕРІ ГРУПП", що відображені позивачем в податковому обліку.
Відносно викладених в акті перевірки обставин стосовно отримання податкової інформації від іншого контролюючого органу відносно контрагента позивача - ТОВ "РЕДЕЙЛ ПРОМ", суд зазначає наступне, що належними та допустимими в розумінні ст. 124 Конституції України, ст. 73, 74 КАС України доказами факту вчинення платником податків нікчемного правочину або факту відображення в обліку показників господарських операцій, які в дійсності не відбулись, можуть бути або обвинувальний вирок суду по кримінальній справі, або рішення суду у справі про стягнення одержаного за нікчемним правочином, або рішення суду про визнання правочину недійсним.
Між тим, у ході розгляду справи відповідачем не подано до суду жодних доказів порушення кримінального провадження відносно посадових (службових) осіб підприємства позивача або за викладеними в акті фактами діяльності платника податків, доказів наявності обвинувального вироку суду, рішення суду про стягнення одержаного за нікчемним правочином чи рішення суду про визнання правочину недійсним суб'єктом владних повноважень до суду також не подано.
Також, суд зазначає, що в силу положень Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України та Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" позивач та контрагенти позивача є окремими суб'єктами права зі статусом юридичної особи, а відтак позивач та контрагенти позивача є окремими платниками податку на додану вартість та податку на прибуток. За таких обставин, межі юридичної відповідальності кожного платника податків, яка (слід розуміти - відповідальність) відповідно до ст. 61 Конституції України має індивідуальний характер, поширюються на діяння, що визнаються законом протиправними та були вчинені саме цим платником. Притягнення суб'єкта права до відповідальності за діяння, що було вчинено іншою особою, є неможливим, за винятком встановлених ст. 228 Цивільного кодексу України та ст.ст. 207 і 208 Господарського кодексу України випадків свідомого укладення таким суб'єктом права нікчемного правочину з метою відображення певних первинних документів в податковому обліку без фактичного проведення господарських операцій.
Саме така правова позиція викладена Європейським Судом з прав людини (рішення від 22.01.2009 у справі "БУЛВЕС" АД проти Болгарії" (заява № 3991/03), а також Верховним Судом України (постанова від 09.09.2008 у справі №21-500во08, постанова від 01.06.2010 у справі № 21-573во10, постанова від 31.01.2011 у справі за позовом ЗАТ "Мукачівський лісокомбінат" до Мукачівської ОДПІ про визнання недійсним податкового повідомлення-рішення, постанова від 31.01.2011 у справі за позовом ТОВ "Фірма "ВІК" до ДПІ у м. Херсоні про визнання недійсними податкових повідомлень-рішень).
Виходячи з наведеного, фактичні обставини справи об'єктивно засвідчують здійснення господарських операцій позивача з ТОВ РЕДЕЙЛ ПРОМ та ТОВ "ДЕЛІВЕРІ ГРУПП" та правомірність віднесення позивачем до податкового кредиту з податку на додану вартість суми витрат, відповідно до первинних бухгалтерських документів та податкових накладних, які виписані на виконання умов договірних відносин.
Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб'єктів владних повноважень. У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи всім формам дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.
Всупереч наведеним вимогам, відповідач, як суб'єкт владних повноважень, не надав суду достатніх беззаперечних доказів в обґрунтування обставин, на яких ґрунтуються його висновки, і не довів правомірності прийнятих ним податкових повідомлень-рішень. За таких умов, оскаржувані позивачем податкові повідомлення - рішення № 0002841411 від 12.12.2017 року, № 0002851411 від 12.12.2017 року та № 0002861411 від 12.12.2017 року не відповідають вимогам закону, що є підставою для їх скасування.
Враховуючи вищезазначене суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню.
Судові витрати підлягають розподілу відповідно до ст. 139 КАС України.
Керуючись ст. ст. 2, 6-11, 14, 77, 139, 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжвідомчий центр інженерних досліджень" до Головного управління ДФС у Харківській області про скасування податкових повідомлень-рішень - задовольнити.
Скасувати податкові повідомлення - рішення Головного управління ДФС у Харківській області № 0002841411 від 12.12.2017 року, № 0002851411 від 12.12.2017 року та № 0002861411 від 12.12.2017 року.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Міжвідомчий центр інженерних досліджень" (код ЄДРПОУ 36647332, адреса: проспект Науки, 9, 61166) сплачену суму судового збору в розмірі 10549,52 грн. (десять тисяч п'ятсот сорок дев'ять гривень 52коп.) за рахунок бюджетних асигнувань за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДФС у Харківській області (код ЄДРПОУ 39599198, адреса: 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд до дня початку функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Повний текст рішення виготовлений 22 лютого 2018 року.
Суддя Бідонько А.В.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.02.2018 |
Оприлюднено | 22.02.2018 |
Номер документу | 72350916 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Бідонько А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні