Рішення
від 22.02.2018 по справі 826/9313/17
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01051, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 Р І Ш Е Н Н Я І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 22 лютого 2018 року                                                    № 826/9313/17 Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Огурцов О.П., при секретарі судового засідання Кириллові М.С. розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "Укртехно-безпека" до   Головного управління ДФС у м. Києві про скасування наказу від 14.07.2017 №6516, за участі: представника позивача - не прибув, представник відповідача - не прибув, В С Т А Н О В И В: Товариство з обмеженою відповідальністю "Укртехно-безпека" звернулось до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у м. Києві про скасування наказу від 14.07.2017 №6516. Ухвалами Окружного адміністративного суду міста Києва від 28.07.2017 відкрито провадження у справі, закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду. Свої позовні вимоги позивач обґрунтовує тим, що наказ від 14.07.2017 №6516 було видано відповідачем з порушенням вимог чинного законодавства, оскільки  відповідно до положень Податкового кодексу України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані - графіку проведення планових документальних перевірок на поточний рік, який має бути оприлюднений до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитись перевірка , у той час відповідачем графік проведення планових документальних перевірок на 2017 рік оприлюднене не було. Представник позивача подав заяву щодо розгляду справи в порядку письмового провадження. Відповідач в судове засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, письмових заперечень/відзиву проти позову та всіх матеріалів, що були або мали бути  взяті до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності з приводу яких подано позов на виконання вимог ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.07.2017 суду не надав. Під час судового розгляду справи, судом встановлено наступне. 14.07.2017 Головним управлінням ДФС у м. Києві на підставі плану - графіка проведення документальних перевірок суб'єктів господарювання на ІІІ квартал 2017 року, відповідно до статей 20, 77, 82 Податкового кодексу України з метою здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) наказано провести документальну планову виїзну перевірку ТОВ "Укртехно-безпека" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період діяльності з 01.01.2014 по 31.12.2016, тривалістю 10 робочих днів з 31.12.2017 по дату завершення перевірки.       Позивач не погоджуючись з наказом  від 14.07.2017 № 6516 та вважаючи його таким, що підлягає скасуванню звернувся з відповідним позовом до суду. Оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, суд дійшов висновку про те, що права та інтереси за захистом яких позивач звернувся до суду були порушені з огляду на наступне. Пунктом 75.1 статті 75 Податкового кодексу України встановлено, що контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Згідно з абзацом першим підпункту 75.1.2 пункту 75.1 статті 75 Податкового кодексу України документальною перевіркою вважається перевірка, предметом якої є своєчасність, достовірність, повнота нарахування та сплати усіх передбачених цим Кодексом податків та зборів, а також дотримання валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами) та яка проводиться на підставі податкових декларацій (розрахунків), фінансової, статистичної та іншої звітності, регістрів податкового та бухгалтерського обліку, ведення яких передбачено законом, первинних документів, які використовуються в бухгалтерському та податковому обліку і пов'язані з нарахуванням і сплатою податків та зборів, виконанням вимог іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також отриманих в установленому законодавством порядку контролюючим органом документів та податкової інформації, у тому числі за результатами перевірок інших платників податків. Документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок. Відповідно до пункту 77.1 статті 77 Податкового кодексу України документальна планова перевірка повинна бути передбачена у плані-графіку проведення планових документальних перевірок. План-графік документальних планових перевірок на поточний рік оприлюднюється на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Пунктом 77.2 статті 77 Податкового кодексу України встановлено, що до плану-графіка проведення документальних планових перевірок відбираються платники податків, які мають ризик щодо несплати податків та зборів, невиконання іншого законодавства, контроль за яким покладено на контролюючі органи. Періодичність проведення документальних планових перевірок платників податків визначається залежно від ступеня ризику в діяльності таких платників податків, який поділяється на високий, середній та незначний. Платники податків з незначним ступенем ризику включаються до плану-графіка не частіше, ніж раз на три календарних роки, середнім - не частіше ніж раз на два календарних роки, високим - не частіше одного разу на календарний рік. Порядок формування та затвердження плану-графіка, перелік ризиків та їх поділ за ступенями встановлюються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику. Відповідно до пункту 77.4 статті 77 Податкового кодексу України про проведення документальної планової перевірки керівником (його заступником або уповноваженою особою) контролюючого органу приймається рішення, яке оформлюється наказом. Таким чином, документальна планова перевірка проводиться відповідно до плану-графіка перевірок на поточний рік, який має бути оприлюднений на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику до 25 грудня року, що передує року, в якому будуть проводитися такі документальні планові перевірки. Відповідно до наказу від 14.07.2017 № 6516 перевірку ним призначено на підставі плану-графіка проведення документальних перевірок  суб'єктами господарювання на  ІІІ квартал 2017 року, а не на поточний рік, як це прямо передбачено положеннями статті 77 Податкового кодексу України посилання на які містяться в зазначеному наказі, як на підставу його видання. Складання та затвердження саме річного плану-графіка узгоджується також із нормами статті 5 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності”, відповідно до якої планові заходи здійснюються відповідно до річних планів, що затверджуються органом державного нагляду (контролю) не пізніше 1   грудня року, що передує плановому. Плановим періодом вважається рік, який обчислюється з 1 січня по 31 грудня планового року. Відповідно до частини четвертої статті 2 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” заходи контролю здійснюються органами Державної фіскальної служби (крім митного контролю на кордоні), державного нагляду за дотриманням вимог ядерної та радіаційної безпеки (крім здійснення державного нагляду за провадженням діяльності з джерелами іонізуючого випромінювання, діяльність з використання яких не підлягає ліцензуванню), у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами. Частина п'ята 2 Закону України “Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності” передбачає, що зазначені у частині четвертій цієї статті органи, що здійснюють державний нагляд (контроль) у встановленому цим Законом порядку з урахуванням особливостей, визначених законами у відповідних сферах та міжнародними договорами, зобов'язані забезпечити дотримання вимог статті 1, статті 3, частин першої, четвертої, шостої-восьмої, абзацу другого частини десятої, частин тринадцятої та чотирнадцятої статті 4, частин першої - четвертої статті 5, частини третьої статті 6, частин першої - четвертої та шостої статті 7, статей 9, 10, 19, 20, 21, частини третьої статті 22 цього Закону. Докази на підтвердження факту оприлюднення на офіційному веб-сайті центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику відсутня інформації щодо  плану-графіка проведення документальних планових перевірок на 2017 рік чи на графіка проведення документальних перевірок  суб'єктами господарювання на  ІІІ квартал 2017 року на який міститься посилання в оскаржуваному наказі у суду відсутні. Відповідач в судове засідання не прибув, про причини неприбуття суд не повідомив, заперечень/відзиву на адміністративний позов та всіх матеріалів, що були або мали бути  взяті до уваги при прийнятті рішення, вчиненні дії, допущенні бездіяльності з приводу яких подано позов на виконання вимог ухвали Окружного адміністративного суду міста Києва від 14.07.2017 суду не надав. Відповідно до частин першої та другої статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб'єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин. Відповідно до частини шостої статті 162   Кодексу адміністративного судочинства України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами. З огляду на викладене, враховуючи те, що планову документальну перевірку позивача наказом від 14.07.2017  № 6516 було призначено не на підставі плану-графіка перевірок на 2017 рік, а на підставі плану - графіку проведення документальних перевірок суб'єктів господарювання на ІІІ квартал 2017 ріку, а також те, що у суду відсутні докази на підтвердження факту оприлюднення відповідачем, як плану-графіка перевірок на 2017 рік, так і плану - графіку проведення документальних перевірок суб'єктів господарювання на ІІІ квартал 2017 ріку, суд дійшов висновку  про те, що зазначений наказ було видано з порушення вимог статті 77 Податкового кодексу України, а отже наявні підстави для визнання його протиправним та його скасування.   Водночас суд звертає увагу на наступне. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 5 Кодекс адміністративного судочинства України кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб'єкта владних повноважень порушені її права, свободи або законні інтереси, і просити про їх захист шляхом визнання протиправним та скасування індивідуального акта чи окремих його положень Позивачем у позовній заяві заявлено вимоги щодо скасування наказу від 14.07.2017 № 6516. Враховуючи положення пункту 2 частини першої статті 5 Кодекс адміністративного судочинства України, суд дійшов висновку про те, що позовна вимога підлягає задоволенню шляхом визнання  протиправним та скасування наказу від 14.07.2017 № 6516. З огляду на викладене, керуючись статтями 241, 243, 244, 245, 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,- ВИРІШИВ: 1. Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртехно-безпека" (03022, м. Київ, вул. Васильківська, 34, код ЄДРПОУ 31720737) до Окружного адміністративного суду міста Києва з адміністративним позовом до Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) про скасування наказу від 14.07.2017 №6516 - задовольнити повністю. 2. Визнати протиправним та скасувати наказ Головного управління ДФС у м. Києві від 14.07.2017 №6516 "Про проведення документальної планової виїзної перевірки ТОВ "УКРТЕХНО - БЕЗПЕКА" (код 31720737)". 3. Присудити за рахунок бюджетних асигнувань  Головного управління ДФС у м. Києві (04116, м. Київ, вул. Шолуденка, 33/19, код ЄДРПОУ 39439980) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Укртехно-безпека" (03022, м. Київ, вул. Васильківська, 34, код ЄДРПОУ 31720737) понесені ним витрати по сплаті судового збору у розмірі 1600,00 грн. (тисяча шістсот грн. 00 коп.). Відповідно до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду. Рішення може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом  тридцяти днів за правилами, встановленими статтями 295-297 Кодексу адміністративного судочинства України.  Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Суддя                                                                                                                      О.П. Огурцов

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення22.02.2018
Оприлюднено27.02.2018
Номер документу72356385
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9313/17

Ухвала від 30.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Ухвала від 14.06.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Ухвала від 22.05.2018

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Федотов І.В.

Рішення від 22.02.2018

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 28.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

Ухвала від 28.07.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Огурцов О.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні