КИЇВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
вул. Шолуденка, буд. 1, м. Київ, 04116, (044) 230-06-58 inbox@kia.arbitr.gov.ua
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"13" лютого 2018 р. Справа№ 925/1088/17
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого: Чорної Л.В.
суддів: Отрюха Б.В.
Разіної Т.І.
при секретарі судового засідання Громак В.О.
за участю представників сторін згідно протоколу судового засідання
розглянувши апеляційну скаргу Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області
на рішення Господарського суду Черкаської області від 20.10.2017р. (повне рішення складено і підписано: 30.10.2017р.)
у справі №925/1088/17 (суддя Дорошенко М.В.)
за позовом Сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю Лан
до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області
про визнання переважного права на поновлення договору та додаткової угоди укладеною
В С Т А Н О В И В :
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Лан звернулось до Господарського суду Черкаської області із позовом до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області про визнання переважного права на поновлення договору та додаткової угоди укладеною.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що він у місячний термін звернувся до орендодавця стосовно поновлення договору оренди землі, до листа був поданий проект додаткової угоди; орендар належно виконує свої обов'язки по договору, що підтверджується відповідними довідками Золотонівської ОДПІ ГУ ДФС у Черкаській області, Лихолітської сільської ради, Чорнобаївської районної державної адміністрації. Позивач продовжує користуватись земельними ділянками відповідно до договору оренди земельної ділянки від 15.05.2007р.; від відповідача не надходило заперечень щодо поновлення договору оренди. Лист-повідомлення від орендаря отримано позивачем після закінчення місячного терміну (після 26.07.2017р.).
Рішенням Господарського суду Черкаської області від 20.10.2017р. по справі №925/1088/17, враховуючи заяву про заміну предмета позову, позов задоволено повністю.
Рішення мотивоване тим, що обраний позивачем спосіб захисту порушеного права відповідають вимогам ч. 2 ст. 16 Цивільного кодексу України, ч. 2 ст. 20 Господарського кодексу України та ст. 33 Закону України Про оренду землі .
Не погодившись із прийнятим рішенням, Головне управління Держеокадастру у Черкаській області звернулось до Київського апеляційного господарського суду із апеляційною скаргою, в якій просить скасувати рішення Господарського суду Черкаської області від 20.10.2017р. по справі №925/1088/17 та прийняти нове рішення, яким відмовити у задоволенні позовних вимог.
Апеляційна скарга мотивована тим, що судом першої інстанції порушено норми матеріального та процесуального права.
Апелянт посилається на невідповідність спірного договору вимогам законодавства, а саме відсутність істотних умов договору - кадастрового номеру земельної ділянки (об'єкт оренди), нормативної грошової оцінки на дату укладення договору (для визначення розміру орендної плати), про що повідомлено позивача листом від 04.05.2017р. №4351/2-17.
Запропонований позивачем проект додаткової угоди суперечить вимогам ст. 33 Закону України Про оренду землі , оскільки змінено строк договору, ставку і розмір орендної плати за землю (істотні умови договору).
Також відповідач зазначає, що нормативно грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати для земель державної а комунальної власності, а за результатами нормативної грошової оцінки земель складається технічна документація.
Ухвалою Київського апеляційного господарського суду від 14.12.2017р. відновлено Головному управлінню Держгеокадастру у Черкаській області строк на подання апеляційної скарги, апеляційну скаргу прийнято до провадження.
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю ЛАН заперечує проти апеляційної скарги та просить залишити рішення суду першої інстанції без змін, посилаючись на його обґрунтованість та законність.
Щодо доводів апеляційної скарги, то позивач зазначає, що відповідач всупереч ст. 33 Закону України Про оренду землі постійно затягував з розглядом листів позивача, що свідчить про зволікання в укладенні додаткової угоди.
Позивач зазначає, що він погодився на всі вимоги відповідача, проте додаткову угоду так і не було укладено.
Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області своїх представників в судове засідання не направило, про причини неявки суд не повідомило, про час та місце розгляду справи належним чином повідомлено.
Відповідно до п. 9 Перехідних положень Господарського процесуального кодексу України (ред. з 15.12.2017р.) справи у судах першої та апеляційної інстанцій, провадження у яких порушено до набрання чинності цією редакцією Кодексу, розглядаються за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.
Відповідно до п. 12 ст. 270 Господарського процесуального кодексу України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
Відповідно до п.п. 1, 2, 4 ст. 269 Господарського процесуального кодексу України суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги.
Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов'язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права.
Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються доводи та заперечення сторін, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, апеляційний господарський суд встановив наступне.
15.05.2007р. Чорнобаївська районна державна адміністрація (орендодавець) і Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Лан) (орендар) уклали між собою договір оренди землі №1, за умовами якого орендодавець надає орендарю, а останній - приймає в строкове платне користування для ведення товарного сільськогосподарського виробництва земельні ділянки сільськогосподарського призначення загальною площею 260,5862 га, у тому числі: рілля - 149,3571 га, господарські двори - 46,5502 га, польові шляхи - 17,3042 га, проектні польові шляхи (рілля) - 14,6913 га, лісосмуги - 27,5629 га, багаторічні насадження - 5,1205 га, які знаходяться в адміністративних межах Лихолітської сільської ради Чорнобаївського району. /а.с. 12/.
Згідно п. 8 договору останній укладено на 10 років. Після закінчення строку договору орендар має переважне право на поновлення його на новий строк. У цьому разі орендар повинен не пізніше ніж за 30 днів до закінчення строку дії договору повідомити письмово орендодавця про намір продовжити його дію.
27.06.2007р. договір був зареєстрований у Чорнобаївському районному відділі Черкаської регіональної філії ДП Центр ДЗК , про що у Державному реєстрі земель вчинено запис від 27.06.2007р. №040779700001.
Земельну ділянку площею 260,5682 га передано позивачу по акту прийом-передачі земельної ділянки в оренду. /а.с. 17/.
В подальшому сторони укладали угоди про зміну і доповнення до договору оренди землі.
Судом встановлено, що з 01.01.2013р. повноваження щодо передачі у власність або у користування земельних ділянок сільськогосподарського призначення державної власності згідно з ч. 4 ст. 122 Земельного кодексу України в редакції Закону України від 06.09.2012р. № 5245-VI Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності перейшли від районних державних адміністрацій до Центрального органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів у галузі земельних відносин, яким на той час було Державне агентство земельних ресурсів України, та до його територіальних органів.
Наказом від 25.01.2013р. №40 Міністерство аграрної політики України затвердило зміни до Положення про Головні управління Держземагенства в областях, згідно з п. 4.32 якого, Головні управління Держземагенства в областях наділені повноваженнями передавати відповідно до закону земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності у власність або у користування для всіх потреб в межах областей.
Відповідно до п. 2 та п. 5 ч. 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10.09.2014р. №442 Про оптимізацію системи центральних органів виконавчої влади Державне агентство земельних ресурсів України реорганізоване шляхом перетворення в Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру. Державна служба України з питань геодезії, картографії та кадастру, є правонаступником Державного агентства земельних ресурсів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015р. №5 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру : утворені як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, у тому числі і Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області; реорганізовані територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів шляхом їх приєднання до відповідних територіальних органів Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, у тому числі і Головне управління Держземагенства у Черкаській області шляхом його приєднання до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області; встановлено, що територіальні органи Державного агентства земельних ресурсів, які реорганізуються, продовжують виконувати свої повноваження до передачі таких повноважень територіальним органам Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру.
25.04.2015р. була проведена державна реєстрація Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області у Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.
Наказом Держгеокадастру України від 26.05.2015р. №84 Про питання діяльності Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області погоджена можливість забезпечення здійснення покладених на Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області функцій і повноважень Головного управління Держземагенства у Черкаській області, що припиняється.
З 26.05.2015р. внаслідок реорганізації Головного управління Держземагенства у Черкаській області його повноваження перейшли до правонаступника - Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області і саме останнє з 26.05.2015р. є фактичним орендодавцем вказаних у договорі від 21.08.2007 земельних ділянок.
29.03.2017р. Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Лан звернулося до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області із листом №115 з проектом додаткової угоди до договору від 15.05.2017р., яким запропонувало внести до договору від 15.05.2007р. зміни і викласти його пункти 8 і 9 в такій редакції: п. 8. Договір вважається укладеним до 31 грудня 2032 року включно ; п. 9. Орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі, в розмірі 8% нормативної грошової оцінки - 559 889,58 (п'ятсот п'ятдесят дев'ять тисяч вісімсот вісімдесят дев'ять грн. 58 коп.) за ріллю; 4,5% нормативної грошової оцінки - 7426,49 (сім тисяч чотириста двадцять шість грн. 49 коп.) за багаторічні насадження; 5% нормативної грошової оцінки ріллі - 34 447,12 (тридцять чотири тисячі чотириста сорок сім грн. 12 коп.) за проектні польові шляхи; в розмірі земельного податку визначеного за користування ріллею за інші види угідь . /а.с. 23/.
Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області листом від 04.05.2017р. №435/12-17 повідомило позивача про встановлений ст. 33 Закону України Про оренду землі порядок поновлення договору оренди землі та про встановлені ст. 15 цього ж Закону істотні умови договору оренди землі і зазначило, що за поданими на розгляд Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області документами площа орендованих земельних ділянок змінилася і складає 254,0714 га, а значить змінилися і межі цих земельних ділянок, тому відповідно до ст. 33 Закону України Про оренду землі поновлення договору оренди землі має здійснюватися у порядку одержання земельної ділянки на праві оренди.
Крім того, Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області у цьому листі на поданий сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Лан проект додаткової угоди до договору від 15.05.2007р. вказало на незазначення у ньому нормативної грошової оцінки орендованої земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації - 4,796 станом на 01.01.2017р., запропонувало продовжити термін дії договору на 7 років, встановити річну орендну плату у розмірі 8% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки і вказало на неможливість поновлення договору від 15.05.2007р. на новий строк через відсутність витягів із нормативної грошової оцінки земельних ділянок та рішення районної ради про затвердження технічної документації з нормативної оцінки земельних ділянок. /а.с. 24/.
16.05.2017р. позивач звернувся до Головного управління Держгеокадастру у Черкаській області з листом №169 і проектом додаткової угоди до договору від 15.05.2007р. про поновлення останнього із зазначенням загальної площі орендованих земельних ділянок у розмірі 260,5862 га і площі кожної орендованої земельної ділянки та її кадастрового номеру, розміру орендної плати - 8% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, строку, на який поновлюється договір, - 7 років, згоди на проведення нормативної грошової оцінки землі за рахунок орендаря протягом шести місяців з дня державної реєстрації права оренди земельних ділянок і з пропозицією до визначення нормативної грошової оцінки земельних ділянок визначати орендну плату за землю виходячи із середнього розміру нормативної грошової оцінки одиниці площі ріллі по Черкаській області, що для орендованої орендарем земельної ділянки становить 10 374 197,21 га із розрахунку 39 811 грн. за один гектар ріллі з урахуванням коефіцієнту індексації 4,796 станом на 01.01.2017р. /а.с. 25/.
Вказані позивачем кадастрові номери орендованим за договором від 15.05.2007р. земельним ділянкам були присвоєні на підставі розробленої у 2017р. фізичною особою-підприємцем Герасимчук В.О. і затвердженою в установленому порядку Технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) загальною площею 260,5862 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва за адресою: Черкаська область, Чорнобаївський район, адміністративні межі Лихолітської сільської ради (за межами населеного пункту. /а.с. 141/.
Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області листом-повідомленням від 15.06.2017р. №5612/2-17 заперечило проти поновлення договору від 15.05.2007р. на новий строк через відсутність витягів із нормативної грошової оцінки земельних ділянок, рішення районної ради про затвердження технічної документації з нормативної оцінки земельних ділянок, довідки про відсутність заборгованості з орендної плати та агрохімічного паспорту і через недотримання товариством ст. ст. 15, 33 Закону України Про оренду землі та ст. 18 Закону України Про оцінку земель . /а.с. 31/.
Фактично вказаний лист від 15.06.2017р. №5612/2-17 Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області надіслало Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю Лан лише 21.07.2017р., що вбачається з відтиску календарного штемпеля на поштовому конверті, у якому цей лист був одержаний Сільськогосподарським товариством з обмеженою відповідальністю Лан . /а.с. 60/.
Листом від 25.07.2017р. №27-23-0.32-6800/2-17 Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області повідомило Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Лан про свої заперечення проти поновлення договору від 15.05.2007р. на новий строк і про зобов'язання товариства після закінчення строку дії цього договору повернути земельну ділянку орендодавцеві за актом приймання-передачі, проект якого був доданий до вказаного листа. /а.с. 34/.
Листом від 08.08.2017р. №193 Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Лан надіслало Головному управлінню Держгеокадастру у Черкаській області копії агрохімічних паспортів орендованих земельних ділянок. /а.с. 32/.
10.08.2017р. Чорнобаївська районна рада прийняла рішення №19-15/VІІ Про затвердження матеріали технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок , яким затвердила матеріалів нормативної грошової оцінки земельних ділянок, у тому числі земельних ділянок загальною площею 260,5862 га для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, які надані в оренду СТОВ Лан та розташовані в адміністративних межах Лихолітської сільської ради, нормативна грошова оцінка яких, на дату оцінки становить 9 044 716,85 грн. /а.с. 61/.
11.08.2017р. серпня 2017 року відділ у Чорнобаївському районі Головного управлінню Держгеокадастру у Черкаській області видав Сільськогосподарському товариству з обмеженою відповідальністю Лан витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки на усі орендовані за договором від 15.05.2017р. земельні ділянки. /а.с. 64-125/.
Листом від 14.08.2017р. №192 Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю Лан надіслало Головному управлінню Держгеокадастру у Черкаській області рішення Чорнобаївської районної ради від 10.08.2017р. №19-15/VІІ Про затвердження матеріалів технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок , витяги з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельних ділянок і довідку про відсутність заборгованості з податків та зборів станом на 11.08.2017р. /а.с. 33/.
Згідно листа Чорнобаївської районної державної адміністрації від 23.08.2017р. №19 позивач за весь період користування земельною ділянкою умови договору оренди виконувало належним чином, вчасно сплачувало орендну плату, звернень від громадян та територіальної громади с. Лихоліти до райдержадміністрації не надходили. /а.с. 38/.
Також належне виконання умов договору оренди земельної ділянки підтверджується довідкою Золотоніської об'єднаної державної податкової інспекції від 26.07.2017р. №4580/23-13-23-016, довідками виконавчого комітету Лихолітської сільської ради від 23.08.2017р. №457 і від 18.10.2017р. №537. /а.с. 39, 39, 139/.
За статтею 1 Закону України Про оренду землі оренда землі - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Відповідно до ст. 15 Закону України Про оренду землі істотними умовами договору оренди землі є: об'єкт оренди (кадастровий номер, місце розташування та розмір земельної ділянки); строк дії договору оренди; орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, способу та умов розрахунків, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
За згодою сторін у договорі оренди землі можуть зазначатися інші умови.
У разі якщо договором оренди землі передбачено здійснення заходів, спрямованих на охорону та поліпшення об'єкта оренди, до договору додається угода щодо відшкодування орендарю витрат на такі заходи.
Договір оренди може передбачати надання в оренду декількох земельних ділянок, що перебувають у власності одного орендодавця (а щодо земель державної та комунальної власності - земельних ділянок, що перебувають у розпорядженні одного органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування).
Відповідно до ст. 33 Закону України Про оренду землі по закінченню строку, на який було укладено договір оренди землі, орендар, який належно виконував обов'язки за умовами договору, має переважне право перед іншими особами на укладення договору оренди землі на новий строк (поновлення договору оренди землі).
Орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це орендодавця до спливу строку договору оренди землі у строк, встановлений цим договором, але не пізніше ніж за місяць до спливу строку договору оренди землі. У разі смерті орендодавця до спливу строку дії договору оренди землі орендар, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору оренди землі на новий строк, зобов'язаний повідомити про це спадкоємця земельної ділянки протягом місяця з дня, коли йому стало відомо про перехід права власності на земельну ділянку.
До листа-повідомлення про поновлення договору оренди землі орендар додає проект додаткової угоди.
При поновленні договору оренди землі його умови можуть бути змінені за згодою сторін. У разі недосягнення домовленості щодо орендної плати та інших істотних умов договору переважне право орендаря на укладення договору оренди землі припиняється.
Орендодавець у місячний термін розглядає надісланий орендарем лист-повідомлення з проектом додаткової угоди, перевіряє його на відповідність вимогам закону, узгоджує з орендарем (за необхідності) істотні умови договору і, за відсутності заперечень, приймає рішення про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної та комунальної власності), укладає з орендарем додаткову угоду про поновлення договору оренди землі. За наявності заперечень орендодавця щодо поновлення договору оренди землі орендарю направляється лист-повідомлення про прийняте орендодавцем рішення.
У разі якщо орендар продовжує користуватися земельною ділянкою після закінчення строку договору оренди і за відсутності протягом одного місяця після закінчення строку договору листа-повідомлення орендодавця про заперечення у поновленні договору оренди землі такий договір вважається поновленим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені договором. У цьому випадку укладання додаткової угоди про поновлення договору оренди землі здійснюється із: власником земельної ділянки (щодо земель приватної власності); уповноваженим керівником органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування без прийняття рішення органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування про поновлення договору оренди землі (щодо земель державної або комунальної власності).
Керівник органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який уповноважений підписувати додаткову угоду до договору оренди землі щодо земельної ділянки державної або комунальної власності, визначається рішенням цього органу.
Додаткова угода до договору оренди землі про його поновлення має бути укладена сторонами у місячний строк в обов'язковому порядку.
Відмова, а також наявне зволікання в укладенні додаткової угоди до договору оренди землі може бути оскаржено в суді.
Верховний суд України у постанові від 13.04.2016р. по справі №6-2027цс15 дійшов висновку про те, що для поновлення договору оренди, з підстави, передбаченої частиною 6 ст. 33 Закону України Про оренду землі необхідна наявність таких юридичних фактів: орендар належно виконує свої обов'язки за договором оренди; до закінчення дії договору він повідомив орендодавця в установлені строку про свій намір скористатися переважним правом на укладення договору на новий строк; до листа-повідомлення орендар додав проект додаткової угоди; орендар продовжує користуватись виділеною земельною ділянкою; орендодавець письмово не повідомив про відмову в поновлення договору оренди.
В силу ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов'язковим для сторін.
Відповідно до ст. 777 Цивільного кодексу України наймач, який належно виконує свої обов'язки за договором найму, після спливу строку договору має переважне право перед іншими особами на укладення договору найму на новий строк.
Наймач, який має намір скористатися переважним правом на укладення договору найму на новий строк, зобов'язаний повідомити про це наймодавця до спливу строку договору найму у строк, встановлений договором, а якщо він не встановлений договором, - в розумний строк.
Умови договору найму на новий строк встановлюються за домовленістю сторін. У разі недосягнення домовленості щодо плати та інших умов договору переважне право наймача на укладення договору припиняється.
Судом встановлено, що позивач у відповідності до умов договору оренди та вимогам ст. 33 Закону України Про оренду землі повідомив відповідача про намір поновити договір оренди землі.
В свою чергу відповідач в порушення вимог ст. 33 Закону України Про оренду землі не підписав додаткову угоду.
За таких обставин, позовні вимоги документально обґрунтовані, підлягають задоволенню.
Посилання апелянта на недосягнення домовленості щодо орендної плати спростовується самою додатковою угодою, п. 9 якої встановлено, що річна плата розраховується орендарем самостійно виходячи з ставки 8% від нормативної грошової оцінки земельних ділянок, зазначений розмір відсотків був запропонований відповідачем. (лист від 04.05.2017р. №435/12-17).
Щодо зміни площі земельної ділянки, то зазначене також не знайшло свого підтвердження в матеріалах справи, оскільки у 2007р. позивачу передані в оренду земельні ділянки площею 260,5862 га, в тому числі: рілля 149,3571 га, господарські двори 46,5502 га, польові шляхи 17,3042 га, проектні польові шляхи 14,6913 га, лісосмуги 27,5629 га, багаторічні насадження 5,1205га. Згідно умов оскаржуваної додаткової угоди в оренду передаються земельні ділянки загальною площею 260,58 га, з яких: польові шляхи 17,3042 га, багаторічні насадження 5,1205га, лісосмуги 27,5629 га, рілля 149,3571 га, господарські двори 46,5502 га, проектні польові шляхи 14,6913 га.
Посилання апелянта на те, що позивач самостійно змінив строк договору та розмір орендної плати, то зазначене спростовується листом Головне управління Держгеокадастру у Черкаській області листом від 04.05.2017р. №435/12-17, в якому відповідач сам запропонував позивачу змінити розмір орендної плати та строк дії договору оренди земельної ділянки, а позивач прийняв ці зміни.
Також на виконання вимог орендаря були вказані кадастрові номера земельних ділянок, замовлено технічну документацію з нормативної грошової земельних ділянок та технічну документацію.
Крім того, заслуговує увагу твердження позивача про специфіку, господарську значимість та цільове призначення земельних ділянок, оскільки земельні ділянки площею 260,5862 га складаються з: земельної ділянки площею 46,5502 га, на якій розміщені господарські двори, що складаються з: приміщень і споруд діючих молочнотоварних ферм та свиноферм, автопарку, тракторної бригади, ремонтної майстерні, складських приміщень для зберігання товарного та фуражного зерна, площадки для грубих і соковитих кормів, площадки для зберігання техніки і сільськогосподарського знаряддя, зерноочисно-сушильного комплексу, об'єктів водопостачання та іншого; земельної ділянки площею 17,3042 га, яка складається з польових доріг, без яких неможливий під'їзд до полів; земельної ділянки площею 14,6913 га, яка складається з проектних польових шляхів між земельними ділянками, які знаходяться у приватній власності громадян щодо яких у СТОВ ЛАН укладені договори оренди до 2024 роки та без яких неможливе використання самих земельних ділянок; земельної ділянки площею 149,7571 га, яка засідання багаторічними травами для тваринництва, терміни використання яких складає 4-5 років, а фактично використовується лише 2 роки.
Інші доводи наведені в апеляційній скарзі Київським апеляційним господарським судом до уваги не приймаються з огляду на те, що вони є необґрунтованими та такими, що спростовуються матеріалами справи.
Дослідивши матеріали справи, Київський апеляційний господарський суд приходить до висновку, що Господарським судом Черкаської області правильно застосовано норми матеріального та процесуального права, повно з'ясовано та доведено обставини, що мають значення для справи, зроблені висновки відповідають дійсним обставинам справи.
За наведених у даній постанові обставин, колегія суддів дійшла висновку, що відсутні підстави для зміни чи скасування рішення Господарського суду Черкаської області від 20.10.2017р. у справі №925/1088/17.
На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 99, 101 - 105 Господарського процесуального кодексу України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Рішення Господарського суду Черкаської області від 20.10.2017р. у справі №925/1088/17 залишити без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.
2. Матеріали справи №925/1088/17 повернути до місцевого господарського суду.
3. Копію постанови надіслати сторонам у справі.
Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття і може бути оскаржена до Вищого господарського суду України протягом двадцяти днів з дня її прийняття.
Головуючий суддя Л.В. Чорна
Судді Б.В. Отрюх
Т.І. Разіна
Суд | Київський апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 13.02.2018 |
Оприлюднено | 23.02.2018 |
Номер документу | 72359050 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський апеляційний господарський суд
Чорна Л.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні